Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 10:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Let er ook even goed op dat sommige verzekeraars voor orthodontie een wachttijd van 6 tot 12 maanden hanteren: gedurende die tijd heb je geen recht op vergoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2012, 18:49
hulpje
hulpje is offline
Wat zeggen jullie van de DSW Studenten verz.?

Lijkt een goede tandarts-dekking te hebben en bovendien ook niet 75% van 685 euro orthodontie te dekken.

Alleen de tandheelkunde is me niet zo duidelijk. Er wordt nergens een maximumbedrag genoemd, kan iemand dat ff verduidelijken mss?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 19:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
DSW hanteert geen maximaal bedrag voor tandheelkunde maar een maximum bedrag per behandelcode. Met de AV student krijg je niet alle behandelcodes vergoed. Had je hier al gekeken? Let op dat DSW bijvoorbeeld maar twee consulten per jaar vergoed. Als je veel problemen aan je gebit verwacht en dus vaak terug moet komen heb je wellicht meer aan een verzekering die een maximumbedrag vergoed want anders moet je altijd het consult zelf betalen (en dat is bij mijn tandarts al €27,50).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 21:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Waarschijnlijk vergoeden ze twee periodieke controles per jaar. Tenzij je vaker dan twee keer per jaar op controle gaat (nooit van gehoord, maar er zijn vast mensen die het doen) is dat natuurlijk geen probleem. Een tandarts werkt niet met consulten maar met verrichtingen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 21:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar toen ik laatst een keer extra ging omdat ik ergens last van had, werd er toch echt weer een 'probleemgericht consult' in rekening gebracht wat ik niet vergoed kreeg omdat ik al twee periodieke controles vergoed gekregen had dat jaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 21:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
DSW vergoedt twee consulten per jaar, maakt niet uit of dat periodieke of probleemgerichte/incidentele zijn.

En een consult is ook een verrichting, namelijk:

"Een algemeen mondonderzoek om de toestand van het gebit en het tandvlees te beoordelen. Tot deze prestatie behoort het bepalen van de DPSI-score."

Dat is de wettelijke omschrijving voor een periodiek consult, voor een probleemgericht consult geldt een iets andere.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 21:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een probleemgericht consult is inderdaad een verrichting, maar het is niet zo dat de tandarts iedere keer dat je daar om wat voor reden dan ook komt een consult in rekening brengt, dat wilde ik maar zeggen Als jij bijv. met een pijnklacht komt en de tandarts vult een gaatje dan hoor je alleen daarvoor te betalen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 22:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Sinds 1 januari jl. mag probleemgericht consult weer samen met vullingen worden gedeclareerd, daarvoor mocht dat inderdaad niet
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 22:50
hulpje
hulpje is offline
Dan geef ik t op. Wat zijn de gemiddelde kosten voor een nachtbeugel eigenlijk? Mss dat ik dat uit eigen zak betaal en dan weer voor fbto ga met de 700 tandarts dekking. Evt suggesties voor een verz. zijn nog altijd welkom....
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 14:48
hulpje
hulpje is offline
Ik heb ff met zowel fbto als DSW gebeld en het lijkt mij duidelijk dat ik iig voor 1 van deze 2 zal faan.

Alleen twijfel ik enorm tussen deze 2.

Het voordeel bij FBTO is dat je dus in principe 700 euro voor tandheelkunde krijgt en daarmee los kan gaan. Maar orthodontie heb ik daar al verbuikt ,dus dat is een min.

DSW student daarentegen bied wel 70% tot 685 voor orthodontie en de telefoniste vertelde me dat die maximale consulten eigenlijk alleen bedoeld zijn voor de controle bezoeken, dus behandelingen voor gaatjes vullen ed vallen daar niet onder en worden gwn onbeperkt vergoed voor 100%.

Uiteraard is het niet zo dat mijn mond vol met gaatjes zit, maar bv esthetische behandelingen als vlekjes op je voortanden wegwerken valt ook onder gaatjes vullen.

Dus wat is jullie advies nu? Ik twijfel namelijk enorm.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@hulpje: hoeveel verwacht je het komend jaar uit te geven aan tandarts en orthodontie? En hoeveel premie betaal je bij beide verzekeringen en hoeveel kun je claimen?

Mijn huidige verzekeraar heeft inderdaad netjes de opzeggingsbrief gestuurd, dus alles is gelukt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 21:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, idd, wat is het verschil in premie en wat zit er verder nog in de aanvullende pakketten wat je eventueel nodig zou kunnen hebben? Zelf heb ik erg goede ervaringen met DSW. Ben er nu al uit dat ik daar blijf maar twijfel nog tussen de AV-standaard en de AV-top. Top vergoed mijn pil maar moet eens rekenen of ik dat er wel uithaal. Met top ben ik ook verzekerd voor wereld-dekking maar moet ook nog even nakijken of dat niet al in mijn reisverzekering zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 18:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht net dat ik eruit was en toen kwam ik erachter dat de werkgeversbijdrage dit jaar lager is waardoor ik toch duurder uit ben dan gepland dus moet ik eigenlijk weer opnieuw alles gaan bekijken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 11:54
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Als je graag vrije medicijn keuze wilt kan ook lonen om even te kijken bij welke moedermaatschappij het label is aangesloten.
14 miljoen Nederlanders zitten bij VGZ, Menzis, Agmea of CZ. Die "grote vier" hebben echter vele labels in het leven geroepen. Anderzorg, prolife, fbto, national academic, enz. enz.

Twee kleine verzekeraars die wel goed zijn voor vrije medicijnkeuze zijn ONVZ en ENO.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 14:23
StevenV
StevenV is offline
het lijstje van de topic starter mist nog een heel aantal verzekeringen.

Hier kun je alle verzekeringen heel makkelijk zien en vergelijken:

http://zorgwatch.nl
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben eruit en blijf bij DSW (AV-top), speel toch op safe. Betaal liever iets meer per jaar wat ik misschien niet gebruik dan dat ik ineens heel veel zelf moet betalen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 21:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben er bijna uit. Ik heb een paar dagen geleden bedacht dat ik ook wat aan fysiotherapie vergoed wilde krijgen, dus het plaatje veranderde een beetje. FBTO staat bij mij op de eerste plaats met de module tand500, orthodontie en fysiotherapie tot 500. Alleen nu heb ik net ontdekt dat VGZ ook veel vergoed voor wat ik wil hebben en ongeveer net zo duur is. Alleen daar staat op de site dat ze nagaan of je geen dure kosten gaat maken voor bv tandzorg voordat je de verzekering afsluit. Ik ga morgen even bellen of het feit dat ik al een beugel heb en dus wil overstappen naar een verzekering die nog wat voor beugel vergoed een probleem is. Zo ja, dan is het exit. Zo nee, dan ga ik er nog even goed over nadenken welke van de twee. Ik blijf zoeken op internet, maar echt voordeliger dan hoe ik het nu heb uitgevogeld kom ik eigenlijk niet meer tegen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 08:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Net gebeld, VGZ weigert je omdat je de komende twee jaar kosten gaat maken. Dus ik ben eruit: het wordt FBTO. Daar heb ik geen wachttijd omdat ik per 1 januari dus volledig overstap en dat was een actie ofzo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 15:24
nachtmens
nachtmens is offline
Heeft iemand hier ervaring met zorgverzekering PNOzorg? Ik wil deze afsluiten. Alleen loop ik tegen het probleem dat ze een medische verklaring willen hebben, voordat ze mijn beugel kosten kunnen vergoeden. Dit betekent dat als mijn (medische) verklaring afgekeurd wordt, omdat mijn beugel niet medisch noodzakkelijk is/was, ik het komende jaar zelf alles moet betalen.

Hebben jullie dus ervaring met PNOzorg en met name medische verklaringen? Ik ben door een tandsarts naar een orthodinst verwijzen, kan ik hier van uitgang dat er sprake is van een functionele afwijking (zoals PNOzorg dat noemt)? Daarnaast heeft mijn zorgverzerking van afgelopen jaar mijn kosten vergoed, deze had nooit om een verklaring gevraagd..

alvast bedankt!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 14:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik blijf bij Ditzo. Het is ietsjes duurder dan twee andere zorgverzekeringen en ik kan geen collectiviteitskorting krijgen, maar ik was afgelopen jaar al tevreden, de module voor de tandarts verplicht je niet om een aanvullende verzekering te kiezen en de behandelingen worden 100% vergoed.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 11:42
nachtmens
nachtmens is offline
klopt het dat je ook in januari een verzekering kan aansluiten? Ik heb mijn oude verzekering opgezegd. Nu heb ik even tijd om goed uitzoeken welke verzekering het beste is.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 12:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
klopt het dat je ook in januari een verzekering kan aansluiten? Ik heb mijn oude verzekering opgezegd. Nu heb ik even tijd om goed uitzoeken welke verzekering het beste is.
Opzeggen t/m 31 december, nieuwe afsluiten t/m 31 januari ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Zomerkamp
quinnquinten
2 07-01-2013 21:21
Lichaam & Gezondheid PNOzorg vraagje
nachtmens
1 28-12-2012 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.