Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 07:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2005 @ 08:26 :
De meesten daar van krijgen wel wat geld van hun ouders.
Ja en aangezien zij het minimum krijgt, betekent dat ook dat dr ouders zouden moeten/kunnen betalen. Ik zei daar al achter dat het voor haar dus balen is dat dr vader zo moeilijk doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 20:08
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-10-2005 @ 08:51 :
Ja en aangezien zij het minimum krijgt, betekent dat ook dat dr ouders zouden moeten/kunnen betalen. Ik zei daar al achter dat het voor haar dus balen is dat dr vader zo moeilijk doet.
Ja, nou ja het is niet anders. Hij heeft door de scheiding de 'plicht' om me elke maand allimentatie te betalen. Na mijn 21e verjaardag (half januari) stopt dat. En hij vindt dat hij me dan financieel niet meer hoeft te steunen, al krijgt ie 10 brieven onder zijn neus van de ib-groep.

Dus dan maar lenen. Gelukkig maar dat ik dat wel kan. Vind het wel jammer want had het liever zonder lening willen doen maar denk dat k me niet al teveel zorgen hoef te maken over het wel/niet kunenn terugbetalen ervan. Neem aan dat me dat wel gaat lukken
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 22:24
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 29-10-2005 @ 19:01 :
Nou dat is fijn.. ik heb ook bericht van de ib-groep gekregen en meteen maar even bezwaar aangetekend.

Moet je je even voorstellen dat ik op dit moment uitwonend ben en particulier verzekerd.

Ik had eerst een basisbeurs van 233.08 en aanvullende beurs van 188.44. Komt dus neer op 420 euro en centen. Het lukt me om daar mijn huur/vaste lasten/school van te betalen aangezien ik daarnaast nog (veel) werk en allimentatie van mijn vader ontvang.


Wat nu gaat gebeuren is het volgende:
Ik krijg vanaf januari 248.48 euro. Meer niet. Hier moet ik het van doen? Hier moet ik mijn huur, mijn school en mijn zorgverzekering van gaan betalen?
Mijn huur is al meer dan het bedrag dat ik uberhaupt krijg.
Per 1 januari vervalt de allimentatie waardoor ik alleen de studiefinanciering en mijn bijbaantje als inkomen heb.

De bijdrage van mijn vader is wel wat omhoog gegaan maar ik denk dat dit een gebed zonder eind wordt omdat hij niet gaat betalen..

Vind het niet bezwaarlijk om te gaan bijlenen maar.... 248 euro is toch wel heeeel erg weinig als je uitwonend bent of ligt dat aan mij?

Wat denken jullie hiervan?
Dat heb ik dus ook (al krijg ik nu 472)
Volgens mij is er een goede fout gemaakt, want ik heb ineens geen aanvullende beurs meer, terwijl mijn ouders toch nog steeds van een uitkering leven en niet meer verdienen. Kan het zijn dat ze aanvullende beurs nog moeten berekenen ofzo?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:30
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Hmm.. zowat iedereen heeft dus al een brief gehad, maar ik dus niet... En ik heb die brief nodig i.v.m. de verzekering.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:36
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
Rachel schreef op 31-10-2005 @ 14:30 :
Hmm.. zowat iedereen heeft dus al een brief gehad, maar ik dus niet... En ik heb die brief nodig i.v.m. de verzekering.
ik heb m ook nog niet hoor, ik zag het op internet, heb alleen de brief gehad waarmee ik mn nieuwe OV kan ophalen
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 31-10-2005 @ 14:30 :
Hmm.. zowat iedereen heeft dus al een brief gehad, maar ik dus niet... En ik heb die brief nodig i.v.m. de verzekering.
Ik heb zowel de brief over mijn stufi als mijn ophaalbericht voor mijn OV nog niet gehad dus je bent zeker niet de enige.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:42
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-10-2005 @ 15:19 :
Ik heb zowel de brief over mijn stufi als mijn ophaalbericht voor mijn OV nog niet gehad dus je bent zeker niet de enige.
Oo oke
Naja; ik heb even op internet gekeken {mijn IBG} en daar staat het ook wat je in 2006 gaat krijgen, dus heb dat geprint &. ik stuur dat wel op naar de verzekering.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:12
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
justhanna schreef op 30-10-2005 @ 23:24 :
Dat heb ik dus ook (al krijg ik nu 472)
Volgens mij is er een goede fout gemaakt, want ik heb ineens geen aanvullende beurs meer, terwijl mijn ouders toch nog steeds van een uitkering leven en niet meer verdienen. Kan het zijn dat ze aanvullende beurs nog moeten berekenen ofzo?
Nou, dat vind ik dus ook vaag want mijn pa is er juist op achteruit gegaan in 2004 (daar wordt toch naar gekeken?!)
In 2003 verdiende hij meer dan in 2004 en toen stond er bij de ouderbijdrage van mijn pa 25 euro en centen. Maja hij betaalt op dit moment allimentatie dus die 25 euro heb ik gelaten voor wat het was. Waarom die ouderbijdrage nu ineens zo belachelijk hoog is en in mijn aanvullende beurs wordt gekort is mij een groot raadsel

Maar ifjn om te horen dat ik niet de enige ben
Als er iets bij jou verandert.. dan hoor ikd it graag van j e!
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:29
MissJoA
MissJoA is offline
ik krijg 70euro in de maand aan studiefinanciering.. ten eerste word het ziekenfond duurder dus hier gaan al veel geld heen. dan moet ik nog met mijn rijbewijs beginnen, mijn school betalen, mijn kleren betalen en ik wil ook nog wel eens een sigaret kunnen roken! grrrrrrrr..

maar even een vraagje, tot welke leeftijd kun je allimitatie van 1 van je ouders krijgen??
__________________
kom eens een kijkje nemen op www.about-us.nl/joa
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:32
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 31-10-2005 @ 19:12 :
Nou, dat vind ik dus ook vaag want mijn pa is er juist op achteruit gegaan in 2004 (daar wordt toch naar gekeken?!)
In 2003 verdiende hij meer dan in 2004 en toen stond er bij de ouderbijdrage van mijn pa 25 euro en centen. Maja hij betaalt op dit moment allimentatie dus die 25 euro heb ik gelaten voor wat het was. Waarom die ouderbijdrage nu ineens zo belachelijk hoog is en in mijn aanvullende beurs wordt gekort is mij een groot raadsel

Maar ifjn om te horen dat ik niet de enige ben
Als er iets bij jou verandert.. dan hoor ikd it graag van j e!
bij mij was het juist zo dat opeens mijn ouderbijdrage van bijde ouders naar 0 ging en er verder niks veranderde in mijn stufi en mn ouders zijn ook niet meer of minder gaan verdienen...ook al zo raar
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 08:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MissJoA schreef op 31-10-2005 @ 21:29 :
ik krijg 70euro in de maand aan studiefinanciering.. ten eerste word het ziekenfond duurder dus hier gaan al veel geld heen. dan moet ik nog met mijn rijbewijs beginnen, mijn school betalen, mijn kleren betalen en ik wil ook nog wel eens een sigaret kunnen roken! grrrrrrrr..
Jij hoeft nog geen ziekenfonds te betalen, want je bent onder de 18

Edit; ik zie nu wanneer je 18 wordt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
MissJoA schreef op 31-10-2005 @ 21:29 :
ik krijg 70euro in de maand aan studiefinanciering.. ten eerste word het ziekenfond duurder dus hier gaan al veel geld heen. dan moet ik nog met mijn rijbewijs beginnen, mijn school betalen, mijn kleren betalen en ik wil ook nog wel eens een sigaret kunnen roken! grrrrrrrr..

maar even een vraagje, tot welke leeftijd kun je allimitatie van 1 van je ouders krijgen??
dan stop je met roken en ga je werken voor je rijbewijs
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MissJoA schreef op 31-10-2005 @ 21:29 :
ik krijg 70euro in de maand aan studiefinanciering.. ten eerste word het ziekenfond duurder dus hier gaan al veel geld heen. dan moet ik nog met mijn rijbewijs beginnen, mijn school betalen, mijn kleren betalen en ik wil ook nog wel eens een sigaret kunnen roken! grrrrrrrr..

maar even een vraagje, tot welke leeftijd kun je allimitatie van 1 van je ouders krijgen??
In de meeste gevallen kan je tot je 21e alimentatie van je ouders krijgen maar het is niet iets waar je altijd zomaar voor in aanraking komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 21:34
Werk, Geld & Recht profiteur?
Verwijderd
142 29-08-2006 22:29
Werk, Geld & Recht De zoveelste IBG-frustratie topic...
Tovenaar
45 08-05-2006 12:55
Lifestyle het klotetopic
grandmommy
500 03-02-2006 23:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.