Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2006, 16:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 02-06-2006 @ 16:38 :
Hoewel bij herhaling binnen een jaar, dan moet het voorkomen en loop je wel kans op intrekking van je rijbewijs
bij herhaling van ernstige overtredingen, zal idd wel binnen een jaar zijn. Maar dan neemt nog de rechter (of de OvJ ?) je rijbewijs in; dat kan een flitspaal simpelweg niet zelfstandig doen. daar ging t ff om.

bij aanhouding mag je bij dit soort geintjes meteen je rijbewijs inleveren, en terecht.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 17:01
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Het is geregeld... Mijn vaders is er net geweest... En in eerste instantie wou hij niet betalen... maar is toch gelukt door de nodige druk op zijn schouders uit te oefen hij een een formulier getekend waarin hij verklaad iedere maand 20 euro over te maken.. gelukkig maar weer maar ik hoef hem niet meer te zien!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:02
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 02-06-2006 @ 18:01 :
Het is geregeld... Mijn vaders is er net geweest... En in eerste instantie wou hij niet betalen... maar is toch gelukt door de nodige druk op zijn schouders uit te oefen hij een een formulier getekend waarin hij verklaad iedere maand 20 euro over te maken.. gelukkig maar weer maar ik hoef hem niet meer te zien!
540 euro (toch ?) in termijnen van 20 euro per maand ? dan ben je 27 maanden, oftewel 2 jaar en 3 maanden bezig.

ben je een kredietverstrekker of zo ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:51
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
hehe nou het gaat er niet om hoelang het duurd het gaat gewoon om het principe dat hij moet weten dat hij daar zelf verantwoordelijk voor is.. verder heeft hij het overlegt met mijn vader en die vind het goed zo...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 18:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 02-06-2006 @ 18:01 :
Het is geregeld... Mijn vaders is er net geweest... En in eerste instantie wou hij niet betalen... maar is toch gelukt door de nodige druk op zijn schouders uit te oefen hij een een formulier getekend waarin hij verklaad iedere maand 20 euro over te maken.. gelukkig maar weer maar ik hoef hem niet meer te zien!
En dan nog afwachten met wat voor smoezen hij komt om toch niet te betalen, iedere maand.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 19:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Probeer wat getuigen te regelen die weten/hebben gezien dat hij die auto van jou leende op die dag en laat het dan gewoon lekker voorkomen.
Overigens, iemand die zoiets flikt verdient het niet om nog langer een maat genoemd te worden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 19:35
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-06-2006 @ 20:26 :
Probeer wat getuigen te regelen die weten/hebben gezien dat hij die auto van jou leende op die dag en laat het dan gewoon lekker voorkomen.
Overigens, iemand die zoiets flikt verdient het niet om nog langer een maat genoemd te worden
Dat is hij ook niet meer.. zal hem gedag zeggen als ik hem tegen kom maar daar houd het bij op... Verder heeft hij een schuld bekentenis getekend... dat hij een schuld heeft van 540 euro... met een maandelijkse aflossing van 20 euro of de rest in 1 keer betalen die is ondertekend... Daarbij weet hij wat het risico is dat hij niet betaald...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 19:49
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 02-06-2006 @ 20:35 :
Dat is hij ook niet meer.. zal hem gedag zeggen als ik hem tegen kom maar daar houd het bij op... Verder heeft hij een schuld bekentenis getekend... dat hij een schuld heeft van 540 euro... met een maandelijkse aflossing van 20 euro of de rest in 1 keer betalen die is ondertekend... Daarbij weet hij wat het risico is dat hij niet betaald...
Je hebt op deze schuldbekentenis toch ook opstaan dat hij het was dat op dat moment reed en de boete veroorzaakt heeft? moest de zaak ooit voorkomen dat je een bewijs hebt dat die andere reed...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 20:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-06-2006 @ 17:15 :
bij herhaling van ernstige overtredingen, zal idd wel binnen een jaar zijn. Maar dan neemt nog de rechter (of de OvJ ?) je rijbewijs in; dat kan een flitspaal simpelweg niet zelfstandig doen. daar ging t ff om.

bij aanhouding mag je bij dit soort geintjes meteen je rijbewijs inleveren, en terecht.
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=56

"De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan. De verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM)."

En terecht, want iemand die tweemaal meer 30 te hard op een binnenweg of 40 op de snelweg rijd verdient gewoon uberhaupt geen rijbewijs meer. Ze gaan er nog soft mee om.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 07:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-06-2006 @ 21:02 :
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=56

"De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan. De verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM)."

En terecht, want iemand die tweemaal meer 30 te hard op een binnenweg of 40 op de snelweg rijd verdient gewoon uberhaupt geen rijbewijs meer. Ze gaan er nog soft mee om.
dat zeg ik, de kantonrechter neemt je rijbewijs in. dat gebeurt dus pas na een paar weken, i.t.t. bij een aanhouding, dan mag je meteen je rijbewijs inleveren.

in de meeste gevallen terecht. (er zijn wegen waar ik me afvraag waarom je er maar 30 mag, als je er een jaar geleden nog 80 mocht, en er geen veranderingen in de bebouwing zijn geweest, behalve dan die ene flitspaal...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:50
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zo had even een ban op gelopen, dus kon ik niet reageren.

Maja als ik snel van a naar b moet komen, en er is weinig verkeer op de weg, dan rij ik zeker 150 a 160. Aangezien hier in Limburg toch weinig tot geen flitspalen staan richting eindhoven, of ze werken niet of ze zijn uitgebrand. (En Tom Tom geeft ze ook mooi aan)Als ik alle tijd heb, kak ik lekker met het verkeer mee, lekker zuinig rijden, constant dezelfde snelheid, lekker muziekje of radio erbij.

Bij scholen, houd ik mij zeker aan de snelheid, kinderen vind ik hartstikke gevaarlijk, zelfde geld voor buiten wegen, rij ik ook mooi 80.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:08
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Je hebt natuurlijk hardrijden en hardrijden. Op een lege snelweg is het natuurlijk aantrekkelijk om even je pk's aan te spreken en wat harder door te rijden. Ik rij zelf nooit harder dan 140 in zo'n situatie, maar er zijn stukken weg die 170 op een veilige manier toelaten. Daarom ben ik ook voor een variabele maximumsnelheid. Dus in de spits 80 of 100, maar 's nachts gewoon 160 waar het kan. Tot 1973 was het op de Nederlandse snelweg hetzelfde als in Duitsland: geen maximumsnelheid, alleen op bepaalde stukken bij steden. Tijdens de oliecrisis is deze ingevoerd als tijdelijke maatregel. 33 Jaar later is die zogenaamd tijdelijke maatregel er nog steeds, en dat doet mij als autoliefhebber pijn. Net als het kwartje van Kok, dat ook van tijdelijke aard zou zijn...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maja als je met 160 km/u ineens in no time stil komt te staan, dan is er niet veel van je over, en je auto is ineens gekrompen tot een hoopje schroot.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 09:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-06-2006 @ 16:50 :
Zo had even een ban op gelopen, dus kon ik niet reageren.

Maja als ik snel van a naar b moet komen, en er is weinig verkeer op de weg, dan rij ik zeker 150 a 160. Aangezien hier in Limburg toch weinig tot geen flitspalen staan richting eindhoven, of ze werken niet of ze zijn uitgebrand. (En Tom Tom geeft ze ook mooi aan)Als ik alle tijd heb, kak ik lekker met het verkeer mee, lekker zuinig rijden, constant dezelfde snelheid, lekker muziekje of radio erbij.

Bij scholen, houd ik mij zeker aan de snelheid, kinderen vind ik hartstikke gevaarlijk, zelfde geld voor buiten wegen, rij ik ook mooi 80.
tja, da's natuurlijk sowieso vragen om bekeuringen. Beetje jammer dat je kameraad je voor was natuurlijk, maar niet gaan janken als je een lekkere acceptgiro binnenkrijgt voor 30km te hard he ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 10:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 02-06-2006 @ 12:12 :
nee want de bekeuring wordt hoe dan ook betaald we laten niks voor komen!
Lekker kut voor je moeder dan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 10:46
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-06-2006 @ 00:10 :
Maja als je met 160 km/u ineens in no time stil komt te staan, dan is er niet veel van je over, en je auto is ineens gekrompen tot een hoopje schroot.
Klopt, maar ik wil met 120 ook niet tegen een boom komen hoor.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 23:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-06-2006 @ 10:34 :
tja, da's natuurlijk sowieso vragen om bekeuringen. Beetje jammer dat je kameraad je voor was natuurlijk, maar niet gaan janken als je een lekkere acceptgiro binnenkrijgt voor 30km te hard he ?
Naja, dan is het mijn fout dat ik zelf te hard heb gereden, en niet iemand anders, en mij hoor je dan ook niet klagen, aangezien het mijn fout was.

En dan betaal ik dat, ik betaal liever, dan dat ik dood ben
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:44
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
160 en 120 is nog wel een verschil... en waar staan er bomen langs de snelweg dat zijn toch allemaal vangrails...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 09-06-2006 @ 12:44 :
160 en 120 is nog wel een verschil... en waar staan er bomen langs de snelweg dat zijn toch allemaal vangrails...
nooit door flevoland e.o. gereden ?

overigens zijn vangrails ook geen leuk 'target' hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 12:47
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Best kansloos van die kerel dat ie em niet wilt betalen.
Magoed ik zou m'n auto, als ik die had, ook maar aan een beperkt aantal mensen uitlenen en dat is alleen familie en goede vrienden.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:42
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2006 @ 12:59 :
nooit door flevoland e.o. gereden ?

overigens zijn vangrails ook geen leuk 'target' hoor.
Nee dat is een eind bij mij uit de buurt en die kant op kom ik eigenlijk niet...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:43
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 09-06-2006 @ 13:47 :
Best kansloos van die kerel dat ie em niet wilt betalen.
Magoed ik zou m'n auto, als ik die had, ook maar aan een beperkt aantal mensen uitlenen en dat is alleen familie en goede vrienden.
Nja de eerste 40 euro is op het moment binnen... En ik ben al lang blij dat hij hem niet in de prak heeft gereden want de dag waarde van die auto zal hij zeker niet kunnen betalen.. alloewel dan was er natuurlijk nog een verzekering..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.