Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 15:58
CoolJessy
CoolJessy is offline
Hoi!

Net bericht gekregen dat mijn verzoek om kwijtschelding van de gemeentebelasting is afgewezen (water, vuilnis)

Maar ik heb dus geen idee waarom... Ik bedoel ik ben student... hoe verwachten ze nou dat ik in een maand 260 Euro bij elkaar krijg?

Er staat bij mijn inkomen iets wat volgens mij hoger is dan mijn inkomen, ongeveer 50 euro meer. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is.... Ze zeiden namelijk dat het geld wat ik van mijn ouders krijg niet mocht worden meegerekend (dat was toen 75 euro) maar zonder dat kom ik op 515 uit, zij op 563.

Dan staat er iets over woonlasten:
Subsidiabele huur : 282
Normbedrag huur: - 178,54
Huursubsidie: - 83
Woonlasten totaal: 20, 46

Maar ik betaal 388 euro (ongeveer, paar cent meer of minder) aan huur, waar is die laatste 100 in de berekening gebleven?

Volgens hun moet ik het dus kunnen betalen, maar waar in de berekening houden ze rekening met dat ik ook nog moet eten, collegegeld betalen (waar de helft van het inkomen dus voor bedoeld is, he stufi) en de rest van de huur?

Ook heb ik volgens hun op mijn spaarrekening 300 euro meer dan wat "mag" zonder dat belasting daar invloed op heeft, maar die heb ik dus allang niet meer sinds mijn collegegeld en boeken betaald zijn. Ik snap dat zij dat niet meer in de berekening (van april) meenemen, maar zo is het wel...

Kan iemand me uitleggen hoe dit werkt en waarom ze het hebben afgewezen (wat is de norm?) Er staan norm kwijtschelding - 841.00 maar dat snap ik niet...

Misschien is het zo wat duidelijker:

Inkomsten totaal: 597,29
Woonlasten totaal: - 20.46
Overig: 0
Ziektekosten: - 92.95
Alimentatie: 0
Norm kwijtschelding: - 841.00
----------------------------------

betalingscapaciteit gemeente per maand: E - 357.12

Betalingscapaciteit per jaar: