Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2011, 20:52
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Hallo,

Ik wou weten of het verstandig is om meerdere talen tegelijk te leren. Ik ga volgend jaar naar 4VWO. Ik heb Duits als moderne vreemde taal gekozen en Arabisch als plusvak. Dat is mogelijk op school. Ik zou ook heel graag Italiaans willen leren. Kan dat allemaal tegelijk? Dus Engels, Duits, Arabisch en Italiaans. Ik wil wel mijn Nederlands, Engels en Arabisch op een zo hoog mogelijke niveau brengen. Duits en Italiaans als gevorderd.

Even mijn korte verhaaltje. Toen ik ongeveer 5 jaar oud was, kwam ik naar Nederland. Ik ging toen pas naar school. Eerder natuurlijk nog nooit Nederlands gehoord. De taal waarmee ik opgevoed ben is (Irakees) Arabisch. Van geboorte af aan tot nu toe spreken mijn ouders met die taal tegen mij. Verder heb ik nog nooit Arabisch les gevolgd en/of gehad. Ik kan het daarom ook niet schrijven en lezen. Echt moeilijke woorden ken ik ook niet in die taal. Dus ik weet nou ook niet of ik een native spreker ben. Nu jullie het zo horen, wat is mijn moedertaal en mijn native taal? Nederlands kan ik nu wel beter dan Arabisch. Maar Nederlands heb ik pas vanaf mijn 5de levensjaar voor het eerst gehoord. Integendeel, Arabisch vanaf geboorte tot nu toe.

Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2011, 22:06
Verwijderd
Dan is arabisch je native language.

Zelf heb ik namelijk tot mijn vijfde bij een tante in een engelstalig land gewoond, toen ik daarna thuis bij mijn Nederlandse ouders kwam, was engels mijn eerste taal. Ookal spreek je het niet zo goed als je tweede moedertaal.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 05:59
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Als het binnen je tijdverdeling tussen je andere vakken en dingen buiten school past, waarom niet?
't Is altijd wel goed als je meertalig bent.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 06:57
Verwijderd
Als je denkt dat je het aankan zou ik het gewoon gaan proberen. Als het niet lukt kan je toch altijd nog een vak laten vallen? Maar als ik jou was zou ik me wel afvragen of je het echt allemaal aankan, want 4 talen + de overige vakken is wel erg veel. Vooral omdat je van die extra vakken ook huiswerk moet maken, en waarschijnlijk gewoon toetsen moet maken. Het moet niet de bedoeling zijn dat je andere vakken onder de talen gaan lijden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 10:14
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ow ja, in Engels, Duits en Arabisch volg ik dan ook echt lessen op school, huiswerk, toetsen, examen, etc. Maar Italiaans ga ik dan in mijn vrije tijd doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 22:20
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Een taal leren in je vrije tijd is meer iets voor tijdens de zomervakantie, denk ik, en niet iets dat je doet tijdens een schooljaar, want zo lijdt je Italiaans er niet onder, en de schoolvakken ook niet.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:03
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ja, ik ga in de zomervakantie Italiaans cursus volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Combinatie op WO van talen&cultuur?
xxsiimoxx
13 29-01-2010 18:50
Lifestyle Milieu
merels
47 29-11-2005 22:58
Levensbeschouwing & Filosofie 10 geboden versus 7 hoofdzonden
juno
113 15-04-2005 14:54
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29
Verhalen & Gedichten Lord Of The Mouwophouders.
HeiNZ
22 24-07-2003 16:49
Software & Hardware [Boeken] webprogramming gezocht
JJzD
13 03-09-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.