Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2013, 14:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Tussen verwachten dat je kinderen in huis meehelpen of ze een religie door de strot douwen zit wel enig verschil......
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 03:00
Verwijderd
Citaat:
@mmptrstr

ik merk al direct dat je erzelf niet hebt gezeten. ik weet niet waar je vriend zat, maar dat is daar anders wel heel chil.
conctact met de ouders wordt vaak alleen maar slechter, en voorziening heb je niet (behalve een speelplaats) .'
je mag niet/nauwelijk achter de computer, geen telefoon (bij sommige mag het in latere periodes wel).
je kan niet werken, je mag moeilijk van het terrein af.

geloof mij en ik weet het, uithuisgaan naar een instelling is niet het beste.
mischien een pleeggezin wel, maar dan moet ik eerst naar het riag.
Wie zegt dat je naar een instelling moet, je kan gewoon in een huis gaan wonen met andere jongeren rond jouw leeftijd en ouder.
En ik heb er idd niet zelf gezeten maar ben vaak zat langs geweest

En nee dat is niet gratis, er zijn idd genoeg huisregels maar echt niet zo extreem als jij zegt dat het is... overdrijven is ook een vak apart.
Als je gewoon naar school blijft gaan + bijbaantje neemt is het te betalen en hou je een zakcent over.

En je contact met je ouders word wel degelijk beter.

En ik weet ook niet waar jij allemaal kijkt voor dit soort dingen maar je zit op de verkeerde plek jongen, ik zal wel eens navragen hoe hij het allemaal heb geregeld want jij zit dik in de verkeerde richting te gissen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 07:58
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Tussen verwachten dat je kinderen in huis meehelpen of ze een religie door de strot douwen zit wel enig verschil......
Kijk niet naar de verschillen, kijk naar de overeenkomsten zoals ik die al eerder heb vermeld. Huistaken, dingen doen voor je ouders en je wordt beloond met gratis kleding, kost, inwoning, gebruik van de telefoon, wifi, (zaterdagavond-)vrijheid etc. Zonder de bereidheid van het doen van taken kunnen ze een paar beloningen intrekken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 14:29
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Gut, en ik maar denken dat het normaal is dat ouders hun kinderen kleding, kost en inwoning verschaffen maar dat schijnt een beloning te zijn?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 06:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Gut, en ik maar denken dat het normaal is dat ouders hun kinderen kleding, kost en inwoning verschaffen maar dat schijnt een beloning te zijn?
Nou doe je het wéér'; ik zeg: "een paar beloningen" en jij haalt diegene eruit die in bepaalde mate beperkt. Er zijn ouders die hun kinderen het huis uitzetten (dat mag geloof ik pas vanaf z'n 21e) of in een "bootcamp" of in een opvangcentrum, TS zegt zelf al dat dat niet "chill" was dus kun je thuis wonen (bij broers en zussen?) als een beloning zien.
Qua kleding zou ik als ouder van een zeer moeilijk kind niet meer op zoek gaan naar merkkleding of gewoon minder kleedgeld geven, dan mag hij de rest zelf bijtikken van z'n krantenwijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 10:51
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je begint een beetje poep te praten! Kleding en kost en inwoning is iets wat ouders vrijblijvend aan hun kinderen geven bij wijze van beloning? Dat is ong. hetzelfde als een huisdier nemen en dan zeggen: ik geef ze alleen eten en water als ze het verdienen!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 19:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Je begint een beetje poep te praten! Kleding en kost en inwoning is iets wat ouders vrijblijvend aan hun kinderen geven bij wijze van beloning? Dat is ong. hetzelfde als een huisdier nemen en dan zeggen: ik geef ze alleen eten en water als ze het verdienen!
Ooit gehoord van gradaties of is bij jou alles zwart/wit? Kreeg jij eindelijk die nieuwe Nikes nadat je je ouders voor rotte vis had uitgemaakt? Maakte je moeder je lieverlingskostje toen je die kras over de lengte van de auto trok? Limonade of water?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:14
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee, nee en nee. Maar jij noemt bepaalde dingen als eten, kleding en onderdak een beloning terwijl ik dat zie als iets wat ouders aan hun kinderen HOREN te verstrekken. En dat hoeft dan geen D & G, Versace of Nike te zijn. Als pa & ma het niet zo breed hebben en je wil zo graag een iPhone 5 of Levi jeans i.p.v. Zeeman: fijn hoor, ga daarvoor dan maar vakken vullen bij de Appie.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 15:02
Heer Wil
Heer Wil is offline
het wetboek laat ruimte over voor interpretatie door de officier van justitie en de rechtbank. Dus al zou je dit onder vrijheidsberoving laten vallen en aangifte doen, dat zou meteen worden geseponeerd als je aangifte al bij het OM aan zou komen.

Je ouders zijn verantwoordelijk voor je opvoeding, en als zij daar een kerk bij vinden horen, dan moet jij naar de kerk. Pech voor jou, want je ouders verspillen echt hun en ook jouw tijd met dat gedoe, aangezien je op je achttiende toch nooit meer een stap binnenzet waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 13:11
feniks
feniks is offline
Ik weet niet of je er op korte termijn wat aan kan doen.
Maar over 3 jaar ben je 18, en kan je het huis uit, om nooit meer terug te keren naar die geloofswaanzinnigen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 07:18
AlleenMedia
Avatar van AlleenMedia
AlleenMedia is offline
Je hoeft toch niet per se naar de kerk je kunt ook thuis bidden
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 12:04
aniN
Avatar van aniN
aniN is offline
je mag zelf weten waar je in geloofd en als je geen zin hebt om naar de kerk te gaan moet je dit je ouders duidelijk maken. ik vind dat je ouders je niet kunnen verplichten om naar de kerk te gaan
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 13:16
Verwijderd
Hee,

oke lastig lijkt me dit, ik ben ook 15, maar vind het prima om naar de kerk te gaan.
blijkbaar heeft praten geen zin, en tegenwerken ook niet,
maar als je ze nou duidelijk verteld dat je er respect voor hebt, en gewoon minder naar de kerk wil
dus dat je ipv, 4x per maand nu 2 x gaat
zelf heb ik zoeits van: probeer tot je 18e het vol te houden, ik weet zeker dat je vanzelf de kerk miss. gaat waarderen! Succes
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 22:00
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Je hoeft toch niet per se naar de kerk je kunt ook thuis bidden
Gut, lezen mensen tegenwoordig alleen de kop als ze gaan reageren; TS heeft NIETS met het geloof, hij will hoogstens bidden nooit meer van een geloof te horen.

Citaat:
je mag zelf weten waar je in geloofd en als je geen zin hebt om naar de kerk te gaan moet je dit je ouders duidelijk maken. ik vind dat je ouders je niet kunnen verplichten om naar de kerk te gaan
TS heeft dit al duidelijk gemaakt, ze vegen er hun reet mee af.

Citaat:
ik weet zeker dat je vanzelf de kerk miss. gaat waarderen! Succes
Je weet zeker dat hij misschien..
Ik weet zeker van niet. Hij zou wel zijn ouders weer kunnen waarderen als ze hem loslaten, ze maken het nu alleen maar erger, elke week weer.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 09:45
iles
iles is offline
helaas weet ik EXACT hoe dit voelt.
Ik werd vroeger door mijn moeder gedwongen naar de kerk te gaan. Ik had alleen de 'luxe' dat mijn ouders gescheiden waren en ben na wat stevige ruzies over oa dit onderwerp bij mijn pa gaan wonen.
Heel lastig dat veel ouders heel graag willen dat hun kinderen ook vrome gelovige brave kindjes worden.
Vergeet niet dat jouw ouders ook onderdeel zijn van een (kleine) gemeenschap door naar de kerk te gaan. Wanneer jij niet meer naar de kerk gaat, zijn je ouders bang dat iedereen vragen gaat stellen waarom je niet meer gaat en voelen zij zich als ouder mislukt of schamen ze zich ook tegenover de gemeenschap.

Welke koers je hiermee gaat varen is lastig te bepalen. Je kan ook op ramkoers gaan zitten en dreigen in de kerk je zwaar te gaan misdragen. Zodat ze zich nog harder gaan schamen als je wel meegaat :-)

Je kan ook dreigen naar bureau jeugdzorg te gaan.

Je kan ook je tijd uitzitten en je volledig voorbereiden voor het moment dat je 18 wordt, zodat je meteen het huis uit kan.
Helaas kun je je ouders niet vervangen en is het best handig als ze niet complete vijanden worden van je.
Sterkte man!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 10:46
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt naar bureau jeugdzorg stappen maar de kans dat die er iets aan doen is astronomisch klein!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij?
DBZ
88 07-08-2009 17:32
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme
AdoraBat
48 04-02-2009 15:26
Levensbeschouwing & Filosofie Katholiek.
Verwijderd
58 01-11-2006 14:18
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie hoezo opgelegd?
sase
27 26-03-2002 13:07
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.