Oud 28-08-2002, 00:10
WijfMan
WijfMan is offline
Een leugen die aangezien wordt voor waarheid is geen leugen meer.
De waarheid die wordt aangezien voor een leugen is geen waarheid meer.
De waarheid is dus wat mensen geloven wat de waarheid is.

Zolang iemand gelooft dat hij de waarheid spreekt spreekt die persoon de
waarheid. Maakt niet uit waarover het gaat.
Zodra de betreffende persoon weet dat hij onwaarheden verteld is het een leugen.
Maar, zodra iemand de leugen gelooft is het voor de persoon die het gelooft
de waarheid. Tot hij achter de "echte" waarheid komt.
En zo blijkt dat er geen definitieve waarheid bestaat.
En zo blijkt ook dat iemand die ergens in gelooft de waarheid spreekt ookal is
het een leugen
De conclusie: je kunt nergens meer zeker van zijn. Want de waarheid die jij kent
kan een leugen zijn.

Is het zo duidelijk genoeg voor iedereen?
En wie is het er niet mee eens?
Of loop ik verschrikkelijk achter?
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 08:44
Hermes
Hermes is offline
Als jij opgevoed wordt met het idee dat alle negers dienaars van de duivel zijn, zul je dat waarschijnlijk geloven.

Dus ja, de waarheid is dat wat jij als de waarheid ziet. Je zou nog een stap verder kunnen gaan door te beweren dat je hele waarneming van de wereld subjectief is.

Groeten,
Hermes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 13:21
pienie
het was mij al veel langer duidelijk...

daardoor kijk ik niet meer naar het journaal, omdat alles toch verdraaid word...

neem die vage strijd in ierland, spreek met een Ier en hij zal andere dingen vertellen dan op het nieuws verteld word aan de hele wereld...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 14:37
WijfMan
WijfMan is offline
Ok, maar is het een beetje goed beschreven?

Zou dit duidelijk zijn voor "iedereen"?
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 14:58
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ja ik snap je
en ben het met je eens

*heft weer zinvolle bijdrage geleverd *
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:30
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Dan ontken je dus dat er een universele waarheid zou bestaat, die per defenitie waar zou zijn, maar dat waarheid afhankelijk is van de waarden die mensen eraan toekennen.
En je ontkent dat er een universele leugen zou bestaan, die per defenitie onwaar zou zijn, ongeacht wie er welke waarde dan ook aan koppelt.

Toch?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:42
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Waar moeten we onze meningen dan eigenlijk op baseren, als waarheid te hoog gegrepen is?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:52
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
SoundOfSilence schreef:
Dan ontken je dus dat er een universele waarheid zou bestaat, die per defenitie waar zou zijn, maar dat waarheid afhankelijk is van de waarden die mensen eraan toekennen.
En je ontkent dat er een universele leugen zou bestaan, die per defenitie onwaar zou zijn, ongeacht wie er welke waarde dan ook aan koppelt.

Toch?
Ik zeg dat we onze eigen waarheid bepalen.

Als jij ergens in wil geloven wordt dat niet bepaald door een universele waarheid, maar door jou.

En als jij wil dat er een universele waarheid bestaat dan is dat toch zo .
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.

Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:55
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Joël schreef:
Waar moeten we onze meningen dan eigenlijk op baseren, als waarheid te hoog gegrepen is?
Onze meningen zijn gebaseerd op de dingen die wij vinden.

En waarom is waarheid te hoog gegrepen?
Kun jij zelf niet bepalen wat wel waar en wat niet waar is?
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 23:47
utopian me
utopian me is offline
maar stel nou, er is een moordenaar en die heeft iemand vermoord. Er is meteen politie bij. Tijdens het vluchten is ie van een muurtje afgevallen en op z'n hoofd terecht gekomen. Hierdoor kan ie wel door de politie opgepakt worden en zo krijgt ie een rechtzaak. Hij weet niet meer wat er gebeurd is en zegt dus dat ie niemand vermoord heeft en gelooft dat zelf (en is het dus een waarheid). Er was een getuige die heeft gezien dat hij die moord heeft gepleegd en verteld dat dus en dat is dan ook de waarheid.

Oke, die moordenaar liegt niet. Maar het is ook niet de waarheid ookal denkt hij van wel, toch? en hij heeft het WEL gedaan, dus dan is er toch maar 1 definitieve waarheid over? en ookal is wat jij als de waarheid ziet misschien een leugen. er is wel een definitieve waarheid die met je zintuigen (als je die tenminste volledig kunt vertrouwen) te bepalen is.
of begrijp ik er nou niks van
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 00:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Onze meningen zijn gebaseerd op de dingen die wij vinden.
Mens leert door imitatie. Onze meningen zijn gebasseerd op dingen die anderen vinden -- en die hebben het weer van anderen, etc.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 00:33
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
utopian me schreef:
maar stel nou, er is een moordenaar en die heeft iemand vermoord. Er is meteen politie bij. Tijdens het vluchten is ie van een muurtje afgevallen en op z'n hoofd terecht gekomen. Hierdoor kan ie wel door de politie opgepakt worden en zo krijgt ie een rechtzaak. Hij weet niet meer wat er gebeurd is en zegt dus dat ie niemand vermoord heeft en gelooft dat zelf (en is het dus een waarheid). Er was een getuige die heeft gezien dat hij die moord heeft gepleegd en verteld dat dus en dat is dan ook de waarheid.

Oke, die moordenaar liegt niet. Maar het is ook niet de waarheid ookal denkt hij van wel, toch? en hij heeft het WEL gedaan, dus dan is er toch maar 1 definitieve waarheid over? en ookal is wat jij als de waarheid ziet misschien een leugen. er is wel een definitieve waarheid die met je zintuigen (als je die tenminste volledig kunt vertrouwen) te bepalen is.
of begrijp ik er nou niks van
De moordenaar gelooft dat hij de waarheid spreekt.
De moordenaar zal zich precies hetzelfde voelen als iemand die valselijk beschuldigd is.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 00:40
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


Mens leert door imitatie. Onze meningen zijn gebasseerd op dingen die anderen vinden -- en die hebben het weer van anderen, etc.
Als je met iets nog nooit contact hebt gehad kun je er niets van vinden.
Lijkt me logisch.

Maar als jij een mening overneemt dan ben je het waarschijnlijk met die mening eens.
Als je het er niet mee eens bent zul je het ook niet over nemen.

Lijkt mij dan.

Klopt, dit geldt niet voor alles.
Mensen die ergens mee opgroeien zullen vinden wat ze geleerd is.
Maar die mensen weten (waarschijnlijk) niet beter.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:13
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Maar als jij een mening overneemt dan ben je het waarschijnlijk met die mening eens.
Als je het er niet mee eens bent zul je het ook niet over nemen.
JA en NEE. Tenslotte hebben wij geen controle daarover. Een mening neem je niet klakkeloos over, daar hebben bepaalde situaties in je leven invloed op. Daarnaast kun je je mening veranderen -- door geconfronteerd te worden, een ongeluk of een andere invloed.

Citaat:
Mensen die ergens mee opgroeien zullen vinden wat ze geleerd is.
Maar die mensen weten (waarschijnlijk) niet beter.
Die mensen zijn wel de hele wereldbevolking.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:56
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


JA en NEE. Tenslotte hebben wij geen controle daarover. Een mening neem je niet klakkeloos over, daar hebben bepaalde situaties in je leven invloed op. Daarnaast kun je je mening veranderen -- door geconfronteerd te worden, een ongeluk of een andere invloed.


Mens leert door imitatie. Onze meningen zijn gebasseerd op dingen die anderen vinden -- en die hebben het weer van anderen, etc.

Weet je nog dat je dat getypt hebt?
En nu nemen we dingen niet zomaar klakkeloos over.

Misschien dat jij alleen over de gemiddelde persoon praat, dan zal het wel kloppen ja.

Die mensen zijn wel de hele wereldbevolking.
JA en NEE. Tenslotte hebben wij geen controle daarover. Een mening neem je niet klakkeloos over, daar hebben bepaalde situaties in je leven invloed op. Daarnaast kun je je mening veranderen -- door geconfronteerd te worden, een ongeluk of een andere invloed.

Weet je nog dat je dat getypt hebt?

Of ik snap er geen bal van
Kan nutuurlijk ook nog
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:07
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Weet je nog dat je dat getypt hebt?

Of ik snap er geen bal van
Kan nutuurlijk ook nog

Ik neem aan dat je snapt daar er naast imitatie ook andere invloeden zijn die een persoonlijkheid vormen. En dat er meerdere meningen zijn -- zou je die allemaal klakkeloos overnemen?

Het komt niet alléén aan op imitatie. Maar de mens leert wel door imitatie. Er zijn naaste externe invloeden ook nog eens interne invloeden.

Hopelijk ben je niet zo kortzichtig? (tenslotte is er niet één mening in specifiek die je over kunt nemen. Of lees je het nu alsof je van één enkele persoon alles imiteert en dat vasthoud? Alsof er geen andere personen op de wereld bestaan met een mening.

De leerwijze van de mens is imitatie -- maar er komen nog wel meer interne en externe processen bij kijken die jouw neurologisch netwerk beinvloeden.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:14
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


Ik neem aan dat je snapt daar er naast imitatie ook andere invloeden zijn die een persoonlijkheid vormen. En dat er meerdere meningen zijn -- zou je die allemaal klakkeloos overnemen?

Het komt niet alléén aan op imitatie. Maar de mens leert wel door imitatie. Er zijn naaste externe invloeden ook nog eens interne invloeden.

Hopelijk ben je niet zo kortzichtig? (tenslotte is er niet één mening in specifiek die je over kun nemen. Of lees je het nu alsof je van één enkele persoon alles imiteert en dat vasthoud? Alsof er geen andere personen op de wereld bestaan met een mening.

De leerwijze van de mens is imitatie -- maar het is niet zo simpel als dat.
Volgens mij snap jij niet wat ik allemaal getypt heb...
Of lees jij alleen maar de stukjes die je wilt lezen en dat je daar dan maar op reageert?

Het gaat hier trouwens niet over persoonlijkheid, maar over de waarheid.
Ik geloof dat jij dit uit het oog bent verloren.
Het gaat er ook niet om over het vormen van meningen oid.

Een mening is iets wat jij vind.
Who cares hoe je aan die mening komt. <--- Daar gaat het op dit moment niet over.
Nouja, door jou gaat het hier nu wel over.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:30
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Volgens mij snap jij niet wat ik allemaal getypt heb...
Integendeel, maar ik ben het niet met je eens. Als jij spreekt in menselijke termen (waarheid en leugen) dan bestaan die wel degelijk. Objectief gezien niet, maar aangezien jij alles subjectief behandelt.

Citaat:
Who cares hoe je aan die mening komt.
Een mening van een persoon is een waarheid. Dat zeg jezelf. Voor jouw stelling is het van diep belang hou je aan een waarheid komt of een leugen.

En inderdaad zijn we afgedwaald. Ik reageerde ook op:

Citaat:
Onze meningen zijn gebaseerd op de dingen die wij vinden.
Wat wij vinden = onze mening = waarheid
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 20:33.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 20:48
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


Integendeel, maar ik ben het niet met je eens. Als jij spreekt in menselijke termen (waarheid en leugen) dan bestaan die wel degelijk. Objectief gezien niet, maar aangezien jij alles subjectief behandelt.



Een mening van een persoon is een waarheid. Dat zeg jezelf. Voor jouw stelling is het van diep belang hou je aan een waarheid komt of een leugen.

En inderdaad zijn we afgedwaald. Ik reageerde ook op:



Wat wij vinden = onze mening = waarheid
Neen.
Wat wij vinden = onze mening = wat wij geloven = de waarheid.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:01
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Wat wij vinden = onze mening = wat wij geloven = de waarheid
NEEN,

wat wij vinden = wat wij menen te denken = wat ons doet geloven = mogelijk een waarheid

Citaat:
De conclusie: je kunt nergens meer zeker van zijn. Want de waarheid die jij kent kan een leugen zijn.
Kan, zou kunnen, misschien, stel je voor. Fijne conclusie.

Citaat:
En zo blijkt dat er geen definitieve waarheid bestaat.
Het is een lastige stelling, maar dan durf je ons ook nog een 'waarheid' te verschaffen die volgens je eigen stelling een leugen kan zijn.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:12
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


Het is een lastige stelling, maar dan durf je ons ook nog een 'waarheid' te verschaffen die volgens je eigen stelling een leugen kan zijn.
Jups.
Want je zult altijd iemand hebben die het niet mee je eens zal zijn.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:28
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Want je zult altijd iemand hebben die het niet mee je eens zal zijn.
De conclusie: je kunt nergens meer zeker van zijn. Want de waarheid die jij kent kan een leugen zijn.

Je zegt ook dat je het niet met jezelf eens kunt zijn. Zou alles dan niet een leugen zijn? Of een waarheid? Waarmee alles dus vervalt en het niet bestaat -- waarmee je dus geen waarheid creeërt maar een afwezigheid, een niets.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:43
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


De conclusie: je kunt nergens meer zeker van zijn. Want de waarheid die jij kent kan een leugen zijn.

Je zegt ook dat je het niet met jezelf eens kunt zijn. Zou alles dan niet een leugen zijn? Of een waarheid? Waarmee alles dus vervalt en het niet bestaat -- waarmee je dus geen waarheid creeërt maar een afwezigheid, een niets.
Wat ik dus zeg: Ik kan ongelijk hebben.
Maar zolang ik gelijk denk te hebben is dat voor mij de waarheid.

Maar ik zal nog wat duidelijker zijn:
Ik geloof iets. Denk je dat het daar niet mee eens zal zijn?
Lijkt me niet he.
Zodra ik iets anders ga geloven dan ben ik het er op een gegeven moment niet meer mee eens. Want ik geloof dan iets anders.

Ik zeg namelijk nergens dat ik het niet eens kan zijn met mezelf.
Dat maak jij er (weer) van.
Wat er staat: Je kunt er niet meer zeker van zijn.
Je leest het gewoon verkeerd, of je denkt verkeerd.
Want wat jij zegt kun je er idd uithalen, maar zo bedoel ik het dus niet.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:49
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik zeg namelijk nergens dat ik het niet eens kan zijn met mezelf.
Jawel!! zie:

Citaat:
De conclusie: je kunt nergens meer zeker van zijn.
Dus ook niet met jezelf!

EN je zegt dat er geen zekerheid is, maar je geeft daarmee aan dat dat een zekerheid is!

Citaat:
Wat er staat: Je kunt er niet meer zeker van zijn.
Ongeloofelijk.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 23:16
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
WijfMan schreef:

Je leest het gewoon verkeerd, of je denkt verkeerd.
Want wat jij zegt kun je er idd uithalen, maar zo bedoel ik het dus niet.
Dit heb je zeker gemist?
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2002, 09:19
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Dit heb je zeker gemist?
Jij zit in je eigen stelling verstrikt.

Je bent weer lekker bezig.

Ik reageerde ook op:

Citaat:
Want je zult altijd iemand hebben die het niet mee je eens zal zijn.
en

Citaat:
Zodra ik iets anders ga geloven dan ben ik het er op een gegeven moment niet meer mee eens. Want ik geloof dan iets anders.
DAT heb jij zeker gemist?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 12:03
WijfMan
WijfMan is offline
[i]Want je zult altijd iemand hebben die het niet mee je eens zal zijn.[/]i

Hierdoor kan dit gebeuren:

Zodra ik iets anders ga geloven dan ben ik het er op een gegeven moment niet meer mee eens. Want ik geloof dan iets anders.

Simpel toch

En ik zit in mijn eigen stelling verstrikt
Ik heb zo het idee dat jij niet snapt wat ik bedoel.
Eigenlijk weet ik het wel zeker.
Of het is je kortzichtigheid.

Je leest het gewoon verkeerd, of je denkt verkeerd.
Want wat jij zegt kun je er idd uithalen, maar zo bedoel ik het dus niet.

Zo moeilijk is dit toch niet?
En ga me niet vragen wat ik wel bedoel want dan komen we dalijk weer op dit punt uit.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 12:19
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Zo moeilijk is dit toch niet?
En ga me niet vragen wat ik wel bedoel want dan komen we dalijk weer op dit punt uit.
Je gebruikt de woorden ZEKER en EENS. Erg vervelend.

Citaat:
Want je zult altijd iemand hebben die het niet mee je eens zal zijn.
Weer een zekerheid volgens jouw. (en daar gebruik je plots EENS -- in een zekerheid! Die volgens jou niet mogelijk zijn!)

Je geeft aan dat NIKS ZEKER is. Dat is een zekerheid, of is dat een mening volgens jouw?

JE KUNT NERGENS ZEKER VAN ZIJN is tegenstrijdig. Je bent er ZEKER van dat je NERGEN ZEKER VAN KAN ZIJN?

Citaat:
Wat ik dus zeg: Ik kan ongelijk hebben.
Maar zolang ik gelijk denk te hebben is dat voor mij de waarheid.
"Ik kan ongelijk hebben, maar ik heb gelijk, want het is de waarheid voor mij."
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 12:43
WijfMan
WijfMan is offline
1 woord: Letterlijkheid.

Je neemt het allemaal veels te letterlijk

"Ik kan ongelijk hebben, maar ik heb gelijk, want het is de waarheid voor mij."
Zo bedoel jij het.
Ik bedoel het anders. Maar dit dringt niet echt tot je door.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:38
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Je neemt het allemaal veels te letterlijk
Sorry hoor, maar als jij stelt dat niks zeker is dan maak je daar een zekerheid van.

Dat jij je doelstelling niet hanteert en gebruikt voor je eigen propaganda is allemaal leuk en aardig maar het valt en staat met die stelling. En die valt.

Citaat:
Ik bedoel het anders.
Dan zul je die opmerking van niks is zeker weghalen want die verknalt je hele zogenaamde doordachte conclusie. Waarheid kan leugen zijn en vica versa. Geniaal!
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:43
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


Sorry hoor, maar als jij stelt dat niks zeker is dan maak je daar een zekerheid van.

Dat jij je doelstelling niet hanteert en gebruikt voor je eigen propaganda is allemaal leuk en aardig maar het valt en staat met die stelling. En die valt.


Nee, dit is iets wat jij zomaar aan neemt omdat jij dat leest (of wil lezen).
Zoals ik al getypt heb: Zelfs dat is niet zeker.
Dat is iets wat ik vind.
Zoals je zelf al merkt vindt jij iets anders.
Of wil je nu beweren dat jij dat ook niet vind

Dan zul je die opmerking van niks is zeker weghalen want die verknalt je hele zogenaamde doordachte conclusie. Waarheid kan leugen zijn en vica versa. Geniaal!
Jij verknalt hem met je taalkundig gezever.
Maar met een beetje inzicht zou je toch in moeten zien wat ik bedoel.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:28
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Dat is iets wat ik vind.
Niks is zeker. Dus ik weet niet zeker of jij dat vind of niet. Je zegt het wel, maar je zegt ook dat je nergens zeker van kunt zijn.

Citaat:
Maar met een beetje inzicht zou je toch in moeten zien wat ik bedoel.
Jij had voordat je deze onzin discussie startte eens moeten nagaan dat Waarheid en Leugen in de eerste plaats al taalkundig gezever is, dat probeer je met je hele voordehand liggende uitspraken over te brengen.

Gezever over de definities van Waarheid en Leugen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:46
Papilio Ecclips
Papilio Ecclips is offline
Waaaasig, Manwijf...
je ken nie zeker zijn van je eigen mening
maar toch l ijk jij er zeker van te zijn

toch? of nie?

Ha. sussie zei net dat je dan ook nie zeker kun zijn van of iedereen da snapt. Ai, nous ze helemaal aan het hersenkronkeluh.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 17:35
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
legatus schreef:


Niks is zeker. Dus ik weet niet zeker of jij dat vind of niet. Je zegt het wel, maar je zegt ook dat je nergens zeker van kunt zijn.



Jij had voordat je deze onzin discussie startte eens moeten nagaan dat Waarheid en Leugen in de eerste plaats al taalkundig gezever is, dat probeer je met je hele voordehand liggende uitspraken over te brengen.

Gezever over de definities van Waarheid en Leugen.
Weet je wat het is.
Deze hele onzin discussie is door jou gestart.
Jij snapt
En zolang jij niet wil snappen wat ik bedoel en steeds taalkundig over 1 ding blijft doorhameren komen we natuurlijk nooit tot een eind.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 17:36
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Papilio Ecclips schreef:
Waaaasig, Manwijf...
je ken nie zeker zijn van je eigen mening
maar toch l ijk jij er zeker van te zijn

toch? of nie?

Ha. sussie zei net dat je dan ook nie zeker kun zijn van of iedereen da snapt. Ai, nous ze helemaal aan het hersenkronkeluh.
Jouw post is ook waaaasig.
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 18:25
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
blijft doorhameren komen we natuurlijk nooit tot een eind.
Deze hele waarheid-leugen discussie is hier al zo vaak geweest dat ik het ook behoorlijk onzin vind.

Ik ben het er met je over eens: de waarheid is wat mensen zelf geloven dat het is.

Als je het daarbij gelaten had was ik er nooit op in gegaan.

Maar je begint over zekerheden. En dan vind je het vreemd dat ik het letterlijk neem. Jij neemt waarheden en leugens ook letterlijk.

Ik maak het zo [onnodig] moeilijk omdat jij het toelaat door het er zo te plaatsen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten 'Zweert u dat u de gehele waarheid en niets ander dan de waarheid zal zeggen?'
Missy
2 05-09-2007 13:53
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: het is mooier om de waarheid verborgen te laten.
Optima
14 17-09-2006 19:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De waarheid over de vs!!
Verwijderd
163 09-03-2004 14:21
Verhalen & Gedichten [Theater/Poppenkast] Trialoog over de Waarheid van de Pop
Hannibal
2 02-12-2003 19:09
Levensbeschouwing & Filosofie Als beide mogelijke keuzes waarheid worden, wat is (de waarde van) een keuze dan?
John Sickbock
4 25-09-2002 21:00
ARTistiek De Waarheid van de Illusie
drama
8 21-10-2001 15:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.