Oud 09-03-2008, 12:38
decc
decc is offline
Hallo.

Ik begin in Juli mijn nieuwe baan/HBO opleiding bij een ICT bedrijf. Ik wil graag het huis uit en zelf een huis/flat huren in de omgeving van Rotterdam. Mijn startsalaris zal 1700 bruto zijn.

Nu zijn mijn ouders er van overtuigd dat dit te weinig is om zelf van rond te komen. Mijn berekening is als volgt:

Ik ga er van uit dat ik 1100 netto overhoud.

- Huur: 500 euro (ongeveer? denk ik)
- Ziektekosten: 100 euro
- Eten: 200 euro

Dan blijft er zo'n 300 euro voor overige dingen (water, internet etc).

Ik krijg uiteraard geen studiefinanciering meer Wel krijg ik zo'n 40 euro zorgtoeslag.

Iemand ervaring met op zich zelf wonen in de Randstad? En dan bedoel ik echt een eigen huis/flat, niet op kamers . Ik vroeg me af of ik kans sta met dit salaris.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2008, 13:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Voor 500 euro een appartement huren, is dat realistisch?
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:06
Verwijderd
Als je de tijd neemt om een appartement te zoeken moet dat niet het grootste probleem zijn denk ik. Wel zal je er wat dingen voor op moeten geven, want 3x in de week uitgaan zal er niet meer in zitten.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:19
Ivo
Ivo is offline
Je houdt wel meer dan 1100 euro netto over. Als je loonheffingskorting en arbeidskorting laat toepassen kom je tussen de 1300 en 1400 euro netto denk ik. Krijg je ook nog reiskostenvergoeding?

Op volledige zorgtoeslag heb je trouwens geen recht meer als je 1700 euro bruto per maand hebt. Dus ga dat maar snel aanpassen als je straks niet voor een verrassing wilt komen te staan i.v.m. terugbetalen.

Ikzelf zit in een ongeveer gelijke situatie. Ik verdien nu 1500 bruto (=€1239 netto) en krijg daarnaast nog ca 160 euro reiskosten vergoed.
Ook ik ben op dit moment op zoek naar een eigen woonruimte. Particuliere huur is voor mij onbetaalbaar, maar als ik iets via de woningbouw vindt moet ik wel goed kunnen rondkomen.

Wat ik mis bij jouw uitgaven zijn je reiskosten, gas/water/electra/kabel, telefoonabbo, verzekeringen voor je huis en kosten voor kleding.

Met 1700 euro bruto per maand moet je wel kunnen rondkomen.

Vraag ook maar eens een onderbouwing aan je ouders waarom zij denken dat je met 1700 euro bruto niet kunt rondkomen. Je kan dan vast niet 3x per week uit eten en 4x per jaar opvakantie, maar hoe erg is dat? Je ouders moesten het zelf toen ze net uit huis waren waarschijnlijk ook met een veel krapper budget doen dan wat ze nu gewend zijn.

Laatst gewijzigd op 09-03-2008 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:28
decc
decc is offline
Citaat:
Je houdt wel wat meer dan 1100 euro netto over.
Hoeveel denk je?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:28
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
1100 per maand is niet veel.

Ik woon sinds drie weken op mezelf en geef dat ongeveer wel uit per maand en dan doe ik weinig tot geen gekke dingen. Ik heb wel cavia's en een hond, maar dat zijn niet de grootste uitgaven (zolang ze niet ziek worden). Ik studeer en betaal dus boeken- en collegegeld.

Houd er rekening mee dat er meer kosten zullen komen dan je van tevoren hebt berekend.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:42
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Hoeveel denk je?
Zie aangepaste post hierboven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Je houdt wel meer dan 1100 euro netto over. Als je loonheffingskorting en arbeidskorting laat toepassen kom je tussen de 1300 en 1400 euro netto denk ik. Krijg je ook nog reiskostenvergoeding?
Je mag bij 1700 euro toch geen loonheffingskorting toepassen?
Of althans, misschien mag het wel, maar dan krijg je toch een gigantische naheffing?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:50
decc
decc is offline
Reiskosten worden 100% vergoed op basis van tweede klasse openbaar vervoer of zoveel cent per kilometer, geen idee hoeveel want ik gebruik OV .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:55
Ivo
Ivo is offline
Je mag bij ieder salaris loonheffingskorting toepassen. Als je bij 1 werkgever heffingskorting toepast (idem voor arbeidskorting) zul je daar nooit een naheffing voor krijgen. Je krijgt namelijk nooit meer dan 1/12 van de jaarlijkse heffingskorting per maand (of 1/13 bij betalingsperiodes van 4 weken).
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 19:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je mag bij 1700 euro toch geen loonheffingskorting toepassen?
Loonheffingskorting is niet afhankelijk van inkomen. Godzijdank.

Wat niet mag is de loonheffingskorting op meerdere baantjes tegelijk toepassen. Je hebt grote kans dat je dan belasting ontduikt. De precieze bepalingen daarachter zijn legio, maar kort samengevat is het veiliger (en daardoor gebruikelijk) is het eenmaal toe te passen en eventueel teveel betaalde belasting eind van het jaar terugvragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Met 1700 euro bruto per maand moet je wel kunnen rondkomen.

Wat willen je ouders eigenlijk dat je doet? Bij hun blijven/komen wonen? Een andere baan zoeken?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Opzich denk ik dat je met 1400 netto Zeg dat je dat ongeveer overhoud eraan. wel moet rond komen


Huur: 500 euro
G/w/l: 100 euro
Kabeltv: 20 euro
Internet: 30 euro
Telefoon: 40 euro
Zorgverzekering: 110 euro
Inboedel/wa/reis verzekering: 10 euro
Eten: 200 euro
---------------------------------
Totaal: 1010
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Opzich denk ik dat je met 1400 netto Zeg dat je dat ongeveer overhoud eraan. wel moet rond komen


Huur: 500 euro
G/w/l: 100 euro
Kabeltv: 20 euro
Internet: 30 euro
Telefoon: 40 euro
Zorgverzekering: 110 euro
Inboedel/wa/reis verzekering: 10 euro
Eten: 200 euro
---------------------------------
Totaal: 1010
Afvalstoffenheffing ontbreekt nog. In mijn stad is dat 150 euro per jaar.

Er is verder ook niets genoemd over kleding, uitgaan, sport, tandartsbezoek e.d.. Ik neem aan dat je dat je wel een beetje 'normaal' wilt leven als je een eigen appartement hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 12:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Afvalstoffenheffing ontbreekt nog. In mijn stad is dat 150 euro per jaar.

Er is verder ook niets genoemd over kleding, uitgaan, sport, tandartsbezoek e.d.. Ik neem aan dat je dat je wel een beetje 'normaal' wilt leven als je een eigen appartement hebt.
Hij houd op die manier nog 390 euro per maand over voor dat soort "uitgaven" lijkt me genoeg.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 14:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Voor wie zich afvraagt hoe dat zich verhoud tot wat normaal is: € 1700 per maand is € 20.800 op jaarbasis. Ter vergelijking: het bruto modaal inkomen is € 30.975 in 2008. Een laag inkomen dus, maar geen armoede.

Het Nibud is overigens voor dit soort vraagstukken vaak een plaats waar nuttige informatie te krijgen is:
http://www.nibud.nl/consumenten/index.php
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 15:47
tonio
tonio is offline
Citaat:
Voor wie zich afvraagt hoe dat zich verhoud tot wat normaal is: € 1700 per maand is € 20.800 op jaarbasis. Ter vergelijking: het bruto modaal inkomen is € 30.975 in 2008. Een laag inkomen dus, maar geen armoede.
Die € 30.975 is wel incl. vakantiegeld en ik denk niet dat die € 1700 incl. vakantiegeld is.

€ 1700 x 12 = € 20.400
€ 20.400 x 1,08 = € 22.032
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 09:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Afvalstoffenheffing ontbreekt nog. In mijn stad is dat 150 euro per jaar.

Er is verder ook niets genoemd over kleding, uitgaan, sport, tandartsbezoek e.d.. Ik neem aan dat je dat je wel een beetje 'normaal' wilt leven als je een eigen appartement hebt.
En iets van waterschap (in mijn geval hoogheemraadschap) van 100 pj en ik dacht dat mijn afvalstoffen op bijna 250 lagen. (Rotterdam)
Daarnaast heb je soms dingen als servicekosten naast de huur en dat kan ook best aantikken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2008, 10:35
heggggje
heggggje is offline
maar zoveel zal dat toch niet zijn, bij mij niet tenminste, paar euro voor licht in portiek en schoonmaakkosten
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 11:53
Verwijderd
Dat is niet de enige reden dat je servicekosten betaalt. Wanneer bijv. het schilderwerk op de kozijnen vervangen moet worden, komt dat uit dat potje.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:56
Anika
Citaat:
maar zoveel zal dat toch niet zijn, bij mij niet tenminste, paar euro voor licht in portiek en schoonmaakkosten
Wij betalen 60 euro per maand ofzo, dus het kan best veel zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 17:10
Verwijderd
Ik denk dat je het wel red (niet met een huis, maar wel met een appartement), al zul je zo nu en dan misschien goed op je uitgaven moeten letten. In Rotterdam is ook voor minder dan 500 euro best een appartement te vinden trouwens.

Ik ken verschillende mensen die als student op zichzelf woonden in Rotterdam (dus idd niet op kamers) en dat ging prima.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 19:18
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Dat is niet de enige reden dat je servicekosten betaalt. Wanneer bijv. het schilderwerk op de kozijnen vervangen moet worden, komt dat uit dat potje.
Dat MAG niet in de servicekosten van een huurwoning zitten. Onderhoudskosten moeten zijn inbegrepen bij de huur. Servicekosten zijn inderdaad de kosten voor schoonmaak en verlichting van gezamenlijke ruimtes in het gebouw (trappenhuis, hal, gangen/galerij, soms een huismeester e.d.).
Als je vermoed dat je (te) veel aan servicekosten betaald, moet je om een specificatie ervan vragen. Komt de verhuurder hier niet binnen een redelijke termijn op de proppen, meldt hem dan aangetekend dat hij kennelijk geen kosten maakt en dat jij dus stopt met de betaling. Daar heb je recht op, de servicekosten mogen namelijk nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten (verdeeld over het aantal woningen waarop de kosten van toepassing zijn)

Bij koopwoningen wordt de volledige contributie aan de VVE ook vaak servicekosten genoemd, echter niet geheel terecht. De contributie aan de VVE bestaat voor een deel uit servicekosten en voor een (vaak veel groter) deel uit onderhoudskosten voor de delen waarvoor de VVE verantwoordelijk is. En dat is grofweg alles waar je niet vanuit je eigen huis/balkon of de galerij zelf bij kunt zonder ladder/steiger. Bij sommige VVE's is voor het gemak besloten dat gewoon alles door de VVE wordt onderhouden, dus ook waar je wel zelf bij zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 22:05
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Minimumloon is een heel stuk minder (1300nogwat bruto geloof ik), dus het zou goed moeten kunnen. Het is geen vetpot, maar wel te doen. Huur van 500 euro vind ik best veel. Maar ik woon dan ook niet in de randstad (560 euro huur voor een hele eengezinswoning). Ik zou echt kijken of dat goedkoper kan. Probleem is echter dat je je dan vaak al een tijd moet hebben ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Als je dat niet staat zul je waarschijnlijk 'gebonden' zijn aan duurdere appartementen. Maar dat hoeft niet, zoals Leonoor al zei (als je in Rotterdam woont weten we misschien nog wel een adresje, stuur dan ff een pb naar mij of Leonoor).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 22:26
decc
decc is offline
Wat is een beetje de standaard woningbouw vereniging voor Rotterdam? Ik heb woonnet-rijnmond.nl tot nu toe gevonden, en swze.nl voor mijn eigen woonplaats (Hellevoetsluis). Er zijn vast nog meerdere?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2008, 00:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Stadswonen. Is voor studenten en starters.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 08:42
Verwijderd
http://www.wbr.nl/smartsite.dws?id=76#930

De inschrijfduur schijnt een jaar of vier te zijn (volgens die site dus), natuurlijk kun je je er in schrijven, maar de kans lijkt me vrij klein dat je via daar iets vindt. Hoe het met stadswonen zit weet ik niet, als dat ook voor studenten is, zal dat vast sneller gaan. En anders via particuliere verhuurders, dat hoeft helemaal niet duurder te zijn, ook al denken veel mensen dat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 09:30
decc
decc is offline
Mja, ik ben vrij genaait bij SWZE (woningbouw uit omgeving Hellevoetsluis), ik stond daar ingeschreven sinds 2005, maar ben verhuisd naar het noorden van het land om een opleiding te volgen. Nu blijkt dus als je verhuist, je inschrijving komt te vervallen. Dus nu sta ik daar nog maar sinds augustus 2007 ingeschreven, daar maak je natuurlijk geen schijn van kans mee.

Ik heb ze er al over gemailt of ze het door de vingers kunnen zien in dit geval, maar ik betwijfel het. Anders had ik 3 jaar ingeschreven gestaan, dan maak je al veel meer kans. Bij andere wongingbouw verenigingen sta ik hooguit een paar maanden ingeschreven.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 10:26
Verwijderd
Waarom vervalt je inschrijving bij verhuizing nou weer?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 10:32
decc
decc is offline
Citaat:
Waarom vervalt je inschrijving bij verhuizing nou weer?
Citaat:
Dit registratienummer moet u telkens vermelden als u op een woning reageert. Uw registratie als woningzoekende vervalt als u zelf aangeeft dat u niet meer geregistreerd wilt blijven (bijvoorbeeld door de registratie niet te verlengen) of als u verhuist.
http://www.swze.nl/index.asp?pagina=algemeen

Echt belachelijk
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 14:21
decc
decc is offline
Goed, ik heb een iets meer uitgewerkde balans gemaakt

Uitgaven
TV: 6,95 (KPN Digitenne, 19,95 éénmalige aansluit kosten)
Internet: 25 (KPN Go, 8,95 bezorgkosten)
Telefoon: 0 (Telefoon abo gekregen als verjaardagskado, 100 minuten/5 sms'jes per maand, voldoende voor mij)
Hobby: 12,99 (Een abonnement)
Eten: 200
Kapper: 15 (Ongeveer)
Laptopverzekering: 11,99
Inboedelverzekering: Geen idee nog, kan geen premie berekenen zonder huis
Woonhuisverzekering: Zelfde als inboedel
Aansprakelijkheidsverzekering: 3,58
Ziektekostenverzekering: 101,39
Afvalstofheffing: 20,67
Gas/Water/Licht: Geen idee nog..

Eénmalige kosten: 248 per jaar voor afvalstofheffing, of 20,67 per maand


Zie ik iets over het hoofd?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 14:58
Verwijderd
Je zou kunnen kijken of je een opstalverzekering en/of glasverzekering wilt afsluiten. Zo ja, dan mis je dat.

En kijk even goed of je internet en TV niet ergens goedkoper kunt krijgen. Bv. via UPC, scheelt je weer vier euro per maand. (Alleen weet ik niet hoe het zit met snelheden ed en de aansluitkosten zijn ietsje hoger.) En ook op eten moet wel te besparen zijn, mocht je niet uitkomen met je geld. Ga jij één keer per maand naar de kapper? Wat een onzin. In Rotterdam kun je trouwens naar de kappersacademie, scheelt ook weer geld.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 15:05
decc
decc is offline
Citaat:
Je zou kunnen kijken of je een opstalverzekering en/of glasverzekering wilt afsluiten. Zo ja, dan mis je dat.

En kijk even goed of je internet en TV niet ergens goedkoper kunt krijgen. Bv. via UPC, scheelt je weer vier euro per maand. (Alleen weet ik niet hoe het zit met snelheden ed en de aansluitkosten zijn ietsje hoger.) En ook op eten moet wel te besparen zijn, mocht je niet uitkomen met je geld. Ga jij één keer per maand naar de kapper? Wat een onzin. In Rotterdam kun je trouwens naar de kappersacademie, scheelt ook weer geld.
Een glasvezekering zit bij die woningverzekering geloof ik.

Ik kan idd m'n internet en tv bij een vaag bedrijfje voor een paar euro goedkoper krijgen ja, maar ik ben een IT'er en als ik ergens pissig van word is het van langzaam/niet werkend internet, dus dan betaal ik liever iets meer dat ik zeker weet dat het goed zit Ik heb 200 euro voor eten gedaan, dat zou eigenlijk huishoudgeld moeten zijn, want ik ga dan ook uit van wasmiddel, afwasmiddel etc. Maar idd, 200 euro is veel, ik wil het ruim nemen, eten is niet iets waar ik graag op bespaar. Ik ga verder niet uit, doe geen gekke dingen qua hobbies (die 12,99 per maand is vrijwel alles wat ik uitgeef qua vrije tijd), dus betaal ik liever iets meer dan dat ik straks op m'n fiets heel Rotterdam door moet op zoek naar 20 cent goedkopere sla .

Zo'n 1 keer in de 4/5 weken naar de kapper ja. Wat kost die kappersacademie dan
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 15:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kappersschool is gratis
Je moet er alleen een paar uurtjes voor uit trekken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 15:40
decc
decc is offline
Das dan weer een beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Kappersschool is gratis
Je moet er alleen een paar uurtjes voor uit trekken.
Ik weet niet hoe het ergens anders is, maar de kappersacademie is in Rotterdam niet gratis. En qua tijd valt het ook wel mee als je een afspraak maakt. Ik weet niet precies hoe duur het is, maar voor onder/rond de tien euro moet je je wel kunnen laten knippen, denk ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2008, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Ik kan idd m'n internet en tv bij een vaag bedrijfje voor een paar euro goedkoper krijgen ja, maar ik ben een IT'er en als ik ergens pissig van word is het van langzaam/niet werkend internet, dus dan betaal ik liever iets meer dat ik zeker weet dat het goed zit
Wat is er vaag aan UPC?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 16:06
decc
decc is offline
Citaat:
Wat is er vaag aan UPC?
Ik doelde meer op internet van Tele2 etc Slechte ervaringen mee.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 17:41
Ivo
Ivo is offline
Woonhuisverzekering (opstal) heb je niet nodig als je een woning huurt. Daarvoor is de verhuurder/eigenaar van de woning verantwoordelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 18:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe het ergens anders is, maar de kappersacademie is in Rotterdam niet gratis. En qua tijd valt het ook wel mee als je een afspraak maakt. Ik weet niet precies hoe duur het is, maar voor onder/rond de tien euro moet je je wel kunnen laten knippen, denk ik.
Oh ik ben een tijdje model geweest bij een meisje van de kappersopleiding en dat was steeds gratis. Alleen duurde wel een uurtje of 2.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Oh ik ben een tijdje model geweest bij een meisje van de kappersopleiding en dat was steeds gratis. Alleen duurde wel een uurtje of 2.
Dan is het idd gratis (maar daarvoor zoeken ze vaak mensen met een bepaald soort haar ed, omdat ze dan gerichte opdrachten krijgen, zeg maar - al is het soms misschien ook wel anders, dat zou best kunnen ), maar de kappersacademie is gewoon een megagrote kapsalon waar studenten praktijkervaring op doen, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 10:11
decc
decc is offline
Ik heb er nog 50 euro kleding bijgezet.

M'n vader zei gister dat er nog ruim 800 euro per jaar bijkomt aan gemeenteheffingen en waterschappen. Ik heb het gevoel dat hij een beetje overdrijft, ik heb gegoogled maar kan niet echt concrete prijzen vinden. Iemand een idee of dit een beetje klopt? En kan je dat per maand betalen of moet het in 1 keer?

In het ergste geval zou dat dan 67 euro per maand kwijt zijn, ongeveer. Dan kom ik uit op 515 euro, dan mis ik nog gas/water/licht en huur
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 10:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik betaal (Rotterdam) op het moment alleen die 250 aan afvalstoffen en ongeveer 100 aan het waterschap, beide per jaar. Verder niks, maar ze lopen al jaren te klooien met wat ik nu moet betalen qua gemeentedingen, dus of het helemaal klopt ben ik nog steeds niet uit.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 12:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ik heb er nog 50 euro kleding bijgezet.

M'n vader zei gister dat er nog ruim 800 euro per jaar bijkomt aan gemeenteheffingen en waterschappen. Ik heb het gevoel dat hij een beetje overdrijft, ik heb gegoogled maar kan niet echt concrete prijzen vinden. Iemand een idee of dit een beetje klopt? En kan je dat per maand betalen of moet het in 1 keer?

In het ergste geval zou dat dan 67 euro per maand kwijt zijn, ongeveer. Dan kom ik uit op 515 euro, dan mis ik nog gas/water/licht en huur
Daar kom je in je eentje niet aan geloof ik.

Het is nl wel zo dat als je alleen woont je voor 1 persoon betaalt, maar vanaf 2 personen ben je een 'gezin' en betaal je dus 3x zoveel, jammer genoeg. Maar hier in Groningen was heffing waterschap en afval ongeveer 250 euro geloof ik, weet ik niet meer zeker. Maar zeker geen 800 euro, en ik betwijfel of 't in de randstad zoveel duurder is.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 15:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daar kom je in je eentje niet aan geloof ik.

Het is nl wel zo dat als je alleen woont je voor 1 persoon betaalt, maar vanaf 2 personen ben je een 'gezin' en betaal je dus 3x zoveel, jammer genoeg. Maar hier in Groningen was heffing waterschap en afval ongeveer 250 euro geloof ik, weet ik niet meer zeker. Maar zeker geen 800 euro, en ik betwijfel of 't in de randstad zoveel duurder is.
Afval is 250 hier, ongeacht met hoeveel mensen je woont. (wat betekent dat ik dus behoorlijk baal omdat ik alleen woon) Waterschap weet ik verder niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 22:54
Verwijderd
Toevallig net die gemeente/waterschapsbelastingen geregeld (R'dam):

42,73 Ingezetenenomslag, vast bedrag per huishouden.
58,01 per vervuilingseenheid (VE). 1 Persoon betaalt voor 1VE, meerdere personen in 1 huishouden betalen 3 VE, zoals Meelfriek al aangaf.
Afvalstoffenheffing is 248,25, een vast bedrag.

Totaal van 348,99, dat is net geen 30 per maand.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 23:45
PV
PV is offline
bij mij was afval/rioolheffing 267 euro.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 16:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Als je weinig verdient kun je wat van die heffingen kwijtgescholden krijgen (maar ik weet eigenlijk niet hoe weinig). Moet je ff kijken als je de rekening krijgt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 17:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
http://www.wbr.nl/smartsite.dws?id=76#930

De inschrijfduur schijnt een jaar of vier te zijn (volgens die site dus), natuurlijk kun je je er in schrijven, maar de kans lijkt me vrij klein dat je via daar iets vindt. Hoe het met stadswonen zit weet ik niet, als dat ook voor studenten is, zal dat vast sneller gaan. En anders via particuliere verhuurders, dat hoeft helemaal niet duurder te zijn, ook al denken veel mensen dat.
Bij Woonnet-Rijnmond moet je ook vrij lang ingeschreven staan om iets te krijgen. Bij Stadswonen maak je als starter volgens mij alleen kans als je daar ook al gewoond hebt als student of iig krijg je geen zelfstandige woning als je vanuit een woning komt die niet van hun is. Alleen mensen die vanuit een onzelfstandige stadswonen woning komen, komen in aanmerking voor die zelfstandige woningen (of iig zo was het twee jaar terug).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 17:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In jouw overzicht vergeet je trouwens waterschapsbelasting oid is in Rotterdam iets van 212 euro per jaar (dat is voor twee personen of meer, bedrag voor een persoon weet ik zo gauw ff niet maar was dacht ik iets van 176 ofzo). Afvalstoffenheffing is altijd 248, maakt niet uit met hoeveel personen je woont. Je kan ontheffing aanvragen. Heb ik net vanmiddag uitgezocht Die van het waterschap ziet er redelijk eenvoudig uit: je vinkt een vakje aan met 'ontheffing aanvragen' maar voor de gemeente moet je allerlei formulieren invullen over je inkomen, spaargeld, etc. Ik heb zoiets al eerder geprobeerd bij de gemeente en daar kreeg ik vier brieven over dat ik opnieuw stukken in moest sturen dus waar wordt je niet heel blij van

Verder kan ik die kappersacademie niet aanraden (en als je er al heen gaat, ga dan iig naar Pompenburg en niet naar de Mariniersweg).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.