Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2006, 17:36
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Hallo,

Mijn vriend betaald voor zn verzekering 109,45. Hij krijgt 34 eur aan zorgtoeslag en hij krijgt bij zn stufi 80 euro en dat 2 keer. De eerste keer was voor zn school die die dan moet betalen, maar de laatste keer 80 euro der bij is extra voor zn verzekering. Dit snap ik niet, want dat betekend dat ie 114 euro van de staat krijgt om een rekening te betalen van 109,45 euro. Is er misschien een fout gemaakt bij de IB groep??
Of zijn er meer mensen met een lagere beurs, rond de 250 eur die dit ook hebben

Roos
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2006, 17:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik snap er werkelijk niks van.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Is die 114 euro niet voor twee personen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die 80 euro lijkt me niet om z'n verzekering te betalen? Is dat niet gewoon een aanvullende beurs, bedoeld om je school van te betalen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:08
Verwijderd
Hij krijgt zomaar ineens 80 euro extra bij z'n stufi, en dat twee keer? Hoe hebben ze besloten dat hij dat twee keer krijgt?
Ik snap 't niet...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik snap dit verhaal niet ech tzou je iets conkreter kunnen zijn met bedragen enzo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:00
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Jouw vriend betaalt een bepaald bedrag aan poliskosten. Hij ontvangt zorgtoeslag voor 1 persoon van de belastingdienst, waarmee hij een deel van zijn poliskosten kan betalen.
Hij krijgt ong. 80 euro aan stufi. Van je stufi betaal je studiekosten (collegegeld, boeken enz.) Dat extraatje ter compensatie van de hoge polisrekening zit al in de (ong.) 80 euro.

Jij zegt dat hij 2 x stufi heeft gehad in een maand? Dan heeft de IBG een fout gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 09:17
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
M'n vriend kreeg 79 euro in de maand toen die 18 werd. In de zomer kreeg hij er 80 euro bij, voor zn schoolkosten, heb ik ook gehad. De ib groep geeft je eerst iets extra (80 eur) en houdt dan 6 keer een bepaald bedrag in. In Januari krijgt ie opeens weer 80 euro erbij. Dat komt dan op 80 euro voor zn zorgverzekering en 34 euro aan zorgtoeslag. Dit maakt 114 euro. Ik heb 36 euro extra voor mn zorgverzekering gehad, en ik heb meer stufi als hem. Ik ben bang dat de ib groep erachter komt en dat ie alles moet terug betalen. Vanmiddag gaat ie ff bellen.

Roos
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 10:25
Verwijderd
ik snap nog steeds niets van je verhaal! Ik heb nog nooit gehoord dat de IB-groep eerst iets extra geeft en dan later stapsgewijs weer terugkrijgt door stufi in te houden. Heb je niet gewoon een lening aangevraagd en ben je die aan het aflossen?

Hoe weet je trouwens dat je eerst extra geld krijgt voor je schoolkosten en later voor je zorgverzekering, dat staat er toch nooit bij? Is die 80 euro niet gewoon z'n basisbeurs die hij krijgt voor z'n schoolkosten?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 10:51
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is maar goed dat ie gaat bellen, hopelijk kan hij goed duidelijk maken wat er mis is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 12:20
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Er klopt sowieso iets flink niet, en het verhaal dat je extra krijgt en dan 6x minder is mij totaal niet bekend.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Snoezuuurrr schreef op 03-02-2006 @ 10:17 :
M'n vriend kreeg 79 euro in de maand toen die 18 werd. In de zomer kreeg hij er 80 euro bij, voor zn schoolkosten, heb ik ook gehad. De ib groep geeft je eerst iets extra (80 eur) en houdt dan 6 keer een bepaald bedrag in. In Januari krijgt ie opeens weer 80 euro erbij. Dat komt dan op 80 euro voor zn zorgverzekering en 34 euro aan zorgtoeslag. Dit maakt 114 euro. Ik heb 36 euro extra voor mn zorgverzekering gehad, en ik heb meer stufi als hem. Ik ben bang dat de ib groep erachter komt en dat ie alles moet terug betalen. Vanmiddag gaat ie ff bellen.

Roos
Je krijgt niks 'voor je zorgverzekering' behalve de zorgtoeslag.
Daarnaast krijg je stufi (+ misschien een aanvullende beurs). Die twee dingen moet je los van elkaar zien. Ik denk dat jij alles een beetje door elkaar haalt. Het bedrag wat je krijgt is als het goed is ook elke maand hetzelfde.

-een bedrag stufi (+aanvulling) om je studiekosten gedeeltelijk van te betalen
-een bedrag toeslag ter compensatie van je verzekeringspremie

Het gaat niet om 'de rekening van 109 euro', want dat gaat alleen over je zorgverzekering.

Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 13:16
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-02-2006 @ 14:10 :
Je krijgt niks 'voor je zorgverzekering' behalve de zorgtoeslag.
Daarnaast krijg je stufi (+ misschien een aanvullende beurs). Die twee dingen moet je los van elkaar zien. Ik denk dat jij alles een beetje door elkaar haalt. Het bedrag wat je krijgt is als het goed is ook elke maand hetzelfde.

-een bedrag stufi (+aanvulling) om je studiekosten gedeeltelijk van te betalen
-een bedrag toeslag ter compensatie van je verzekeringspremie

Het gaat niet om 'de rekening van 109 euro', want dat gaat alleen over je zorgverzekering.
als je een tegemoetkoming scholieren krijgt, krijg je wel wat extra om je zorgverzekering te kunnen betalen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 15:21
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-02-2006 @ 14:16 :
als je een tegemoetkoming scholieren krijgt, krijg je wel wat extra om je zorgverzekering te kunnen betalen.
Is het niet zo dat omdat de zorgverzekering duurder geworden is, je extra geld krijgt bij die tegemoetkoming? Dat is min of meer voor de verzekering, maar je mag natuurlijk zelf weten wat je ermee doet. 't Is gewoon om ervoor te zorgen dat studenten/scholieren nu niet minder geld hebben buiten die verzekeringskosten om, dan dat ze voor dit nieuwe stelsel hadden. (Hoewel dat bij mij nu écht niet het geval is. Van iets van €40,- per maand ga ik naar ruim €80,- per maand, terwijl de stijging in stufi echt veel kleiner is. En ik krijg ook geen zorgtoeslag.)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 21:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-02-2006 @ 16:21 :
Is het niet zo dat omdat de zorgverzekering duurder geworden is, je extra geld krijgt bij die tegemoetkoming? Dat is min of meer voor de verzekering, maar je mag natuurlijk zelf weten wat je ermee doet.
ergo, dat geld is bedoelt om je verzekering van te betalen.

van de zorgtoeslag kun je ook uit eten, maar dat is niet de bedoeling he.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht geld
Verwijderd
24 03-11-2010 15:58
Lifestyle Hoe besteed jij je geld?
Verwijderd
116 08-05-2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.