Oud 24-07-2013, 23:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Sollicitatie! En ik zei na het gesprek nog dat ik dacht dat ze niet voor mij zouden kiezen... toch wel dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2013, 09:36
Verwijderd
Brief na brief na brief na brief... En steeds één van de 800 personen die een brief schrijft. Ik denk dat ik al meer dan 40 brieven heb geschreven en ik reageer op alles wat in mijn opleidingsstraatje ligt. Er is sowieso vrij weinig, wat ook de vele reacies verklaard. Het zou zo fijn zijn als ze me een keer uitnodigen en dat er dan hopelijk iets aan vast zit.. Een paar uren per week, al is het alleen maar om ervaring op te doen. Dan wil ik daarnaast wel vakken vullen om te kunnen leven ofzo. Frustrerend
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 12:26
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Gefeliciteerd Hawahaai! Ik begrijp eruit dat je een nieuwe baan hebt toch? Ben je al begonnen en is het een beetje de baan die je wilde?

@Miekepieke: dit heeft mijn zusje ook (gehad) het afgelopen jaar. Ze is inmiddels een jaar geleden afgestudeerd en werkt nu via de gemeente/UWV als manusje-van-alles bij een bedrijf. Ook zij wordt er helemaal hopeloos van en heeft nu maar besloten een deeltijdopleiding erbij te gaan doen, waardoor ze wat meer baanmogelijkheden krijgt. Blijven proberen vooral, en inderdaad: anders maar vakken vullen, dan ben je iig bezig! Via veel UWV's proberen ze jonge talentvolle mensen nog wel te helpen zodat je meer werkervaring krijgt, misschien ook iets voor jou?

Edit: ik heb trouwens contractverlenging gekregen . Ik had een halfjaarscontract en dat is nu met een jaar verlengd, superchill.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd Hawahaai! Ik begrijp eruit dat je een nieuwe baan hebt toch? Ben je al begonnen en is het een beetje de baan die je wilde?

@Miekepieke: dit heeft mijn zusje ook (gehad) het afgelopen jaar. Ze is inmiddels een jaar geleden afgestudeerd en werkt nu via de gemeente/UWV als manusje-van-alles bij een bedrijf. Ook zij wordt er helemaal hopeloos van en heeft nu maar besloten een deeltijdopleiding erbij te gaan doen, waardoor ze wat meer baanmogelijkheden krijgt. Blijven proberen vooral, en inderdaad: anders maar vakken vullen, dan ben je iig bezig! Via veel UWV's proberen ze jonge talentvolle mensen nog wel te helpen zodat je meer werkervaring krijgt, misschien ook iets voor jou?

Edit: ik heb trouwens contractverlenging gekregen . Ik had een halfjaarscontract en dat is nu met een jaar verlengd, superchill.
Voor mij valt het nog mee, ik ben in juni afgestudeerd en heb drie jaar geleden een lerarenopleiding afgerond. Maar echt op alles wat ik probeer word ik steeds afgewezen.. een deeltijdopleiding erbij vind ik ook geen probleem, maar de meeste knelpunt-beroepen zijn óf in de bouw, of van die wiskunde-gerelateerde vakken en dat is nu niet mijn sterkste punt. Ik woon in België, wat het er ook niet gemakkelijker op maakt. Er is hier een sociale dienst (denk een soort UWV) , maar als je daar naartoe gaat dan krijg je al dat soort baantjes als vakkenvuller etc. Dat wil ik liefst niet, dus probeer eerst nog een paar maandjes te solliciteren op dingen die meer in mijn richting liggen. Dankjewel voor je bericht!

En wat fijn, gefeliciteerd met de verlenging van je contract!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 14:18
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Brief na brief na brief na brief... En steeds één van de 800 personen die een brief schrijft. Ik denk dat ik al meer dan 40 brieven heb geschreven en ik reageer op alles wat in mijn opleidingsstraatje ligt. Er is sowieso vrij weinig, wat ook de vele reacies verklaard. Het zou zo fijn zijn als ze me een keer uitnodigen en dat er dan hopelijk iets aan vast zit.. Een paar uren per week, al is het alleen maar om ervaring op te doen. Dan wil ik daarnaast wel vakken vullen om te kunnen leven ofzo. Frustrerend
Dit klinkt heel bekend. Ik ben nu vanaf juni aan het solliciteren, maar als een van de honderden kandidaten val je vaak niet op, als ze je brief uberhaupt al doorlezen. Ik ben afgewezen omdat ik te weinig ervaring had, te veel ervaring had, mijn opleiding niet genoeg aansloot, ze intern eigenlijk de functie al vervuld hadden, en verder vaak met standaard "iemand anders paste beter in het profiel" mailtjes. Bij persoonlijkere mailtjes krijg ik er vaak nog wel de complimenten bij dat ze mijn brief zo goed vonden, maar ja, daar heb ik niets aan. Op het moment zijn ze op mijn werk allemaal mensen aan het ontslaan, dus ik weet zo goed als zeker dat mijn contract in december niet verlengd gaat worden.

Ik ben deze week begonnen met solliciteren in het buitenland, misschien levert dat nog iets meer op. Het was alleen makkelijker geweest als mijn talenkennis wat beter was. Mijn Engels is heel goed, maar mijn Duits en Frans zijn echt bedroevend slecht. Ik heb er al 10 jaar geen gebruik van gemaakt en heb totaal geen woordenschat/gevoel voor de taal meer.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 22:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Voor de vakantie werd geïmpliceerd dat er 18 vacatures over waren en dat de directeuren hun goede invallers mochten doorgeven en dat er daarnaar werd gekeken. Daar bleek nu weer niets van waar, of ze hebben het op een andere vreemde manier vervuld (met oudste invallers ofzo). Dus dat was een beetje jammer.

Verder had ik nog wat moois. Ik werd gebeld door een bedrijf dat er een school wellicht geinteresseerd in me was. Alleen ik was aan het werk dus ik kon niet opnemen. Toen had ik verdere informatie via de mail gevraagd en ook duidelijk aangegeven dat ze me niet via de telefoon konden bereiken omdat ik aan het werk was. Kreeg ik de informatie via de mail, bleek om 1vmbo te gaan in de stad zelf dus niet eens zo ver van mijn bed. Alleen ik heb geen ervaring in het VO en ik ben na mijn mbo-avontuur ook een beetje huiverig dat het me niet zou bevallen. Ze vroegen of ik maandag op gesprek wilde, maar ik was ook al ingepland om dan te gaan werken dus ik had een nette mail gestuurd dat ik graag een oriënterend gesprek wilde en niet op maandag kon, maar het liefst op woensdagmiddag als dat mogelijk was (dan zou ik nog kunnen invallen en hoef ik er dus niet 'vrij' voor te nemen). Krijg ik een mail terug dat mijn beschikbaarheid blijkbaar niet klopt en dat ze iemand willen die graag aan de slag wil en dus nu anderen hebben voor de vacature etc. De toon was in ieder geval alles behalve vriendelijk. Ik heb net maar even een mail gestuurd wat ik ervan vond. Beetje iemand zomaar veroordelen terwijl ze vanuit eerder contact vorig jaar bij het intake-gesprek en via e-mails gewoon zouden moeten weten wat mijn situatie is en dat ik dus wel fulltime beschikbaar ben maar als ik word gebeld om ergens in te komen vallen ik dat ook doe, want de rekeningen moeten betaald worden. En als ze het niet meer wisten hadden ze ook gewoon kunnen informeren of mijn beschikbaarheid wel klopte. Rare lui daar.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond

Laatst gewijzigd op 25-08-2013 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 09:53
Verwijderd
Bellen werkt tienduizend keer beter dan mailen in dit soort gevallen. Onthoud dat voor de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 17:02
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Nou, de laatste subsidieaanvraag voor mijn phd-project is ook definitief afgewezen. Mijn professor heeft geen geld meer om me nog langer in dienst te houden dus vanaf december ben ik nu echt werkeloos. Bah bah bah.

Nu wordt me gevraagd of ik niet zo snel mogelijk toch nog even wil promoveren. Als ik geen werk vind ga ik dat ook wel doen, maar het is nogal een verschil met een "echte" promotie. Ik heb er nu minder dan twee jaar aan gewerkt, terwijl je vier jaar hoort te hebben. Ook dat staat straks leuk op mijn CV, naast de zoveel andere dingen die leuk zouden zijn voor je CV, maar het gaat me waarschijnlijk niet aan een baan helpen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 11:03
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb een nieuwe baan!! Over 2 maanden begin ik. Nu hoef ik alleen nog maar even halsoverkop naar de randstad te verhuizen vanuit Groningen... Best spannend allemaal...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 12:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd! Heb je wel al een woning?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 16:26
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Nee, dat is ook een beetje een probleem. Ik begin met een vrij laag salaris, dus moet wel selectief zijn qua woning, zeker omdat mijn vriend daar natuurlijk ook nog geen werk heeft. Ik ga een traineeship doen en mijn potentiële projecten zouden vooral in de randstad zitten, maar omdat ik nog niet weet waar ik geplaatst zal worden, weet ik ook niet precies waar ik zou willen wonen. In ieder geval is Groningen te ver uit de richting. Het idee is dus om eerst in ieder geval dichterbij te gaan wonen en van daaruit eventueel verder te zoeken als ik meer zekerheid heb.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 16:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, maar dan maakt het nu ook nog niet zoveel uit waar je precies gaat zitten en dan kan je wel iets goedkoops opzoeken. Rotterdam is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan Delft en Den Haag naar mijn idee. Studentensteden zijn vaak weer duurder dan niet-studentensteden ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 23:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb een nieuwe baan!! Over 2 maanden begin ik.
Gefeliciteerd! Fijn dat je wat gevonden hebt.

Ik heb vandaag mijn eerste stappen richting UWV gezet (mijn nieuwe baan is minder uren dan mijn oude) en ik geloof niet dat ik er blij van word.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 23:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Want?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 21:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Want?
Met een beetje pech met mijn uren zorgt mijn bijbaantje (waar ik minder verdien dan ik bij WW krijg) er voor dat ik geen uitkering krijg omdat ze pas vanaf een bepaald aantal uren uitbetalen.
En als het antwoord van het UWV op een van mijn vragen is "dat staat heel duidelijk op Wikipedia" dan heb ik niet echt de indruk dat ze weten wat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 21:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lekker dan Ik vind Wikipedia ook niet echt een betrouwbare bron want iedereen kan daarop zetten wat ze willen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 20:19
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
nou, inderdaad. Hebben ze niet zelf een website waar de regels op staan?
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 21:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja, maar omdat ik uit het onderwijs kom, worden sommige regels net wat anders uitgewerkt. En dat staat er dus niet.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 18:05
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Voor de herfstvakantie had ik drie dagen vast op een school. Nou ik heb tijdelijk weer wat vasts op donderdag en vrijdag op een andere school. En ook ma t/m wo tot duidelijk is wanneer de leerkracht die ik vervang zich weer beter gaat melden, ook op diezelfde school. Prrrrima.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 21:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Altijd fijn, Tink*, een beetje vastigheid.
Ik heb mijn eerste twee verplichte sollicitaties voor mijn uitkering de deur uit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2013, 22:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En weer 1 af. Het is nu de kunst om vacatures te vinden waar ik wel voor in aanmerking kom, maar niet uitgekozen ga worden. En dit was er een.

Dat hele UWV gedoe is trouwens echt zo erg als men zegt. Mijn beschikking klopt niet, maar je kunt alleen bezwaar maken door het betaalde nummer te bellen. Datzelfde nummer waar ik uitleg heb gekregen ('kijk maar op Wikipedia') die niet klopt volgens hun laatste brief. Ik ben benieuwd naar mijn stemming als ik ze maandagochtend bel hierover.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 18:01
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Hoezo ben je aan het solliciteren op banen die je toch niet wilt krijgen? Het lijkt me best vervelend om zoveel sollicitaties te moeten versturen. Ik ben inmiddels een week bezig met mijn nieuwe baan. Aangezien het een traineeship is, waarvoor ik op "intakegesprek" zal moeten bij mogelijke opdrachten, zal ik als de opleiding goed verloopt ook weer moeten sollicteren over een paar weken, maar dan met hulp en vanuit die detacheringsbasis. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 19:18
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Op de schoolmail kregen we een mailtje, een organisatie die gebruik maakt van onze podiumzaal zocht 'jongens en meiden om de gasten een hapje en drankje te serveren' er stond verder niet bij verteld of het betaald was of niet, is het vreemd om dan eerst te bellen voor meer informatie en te vragen of het wel of niet om betaald werk gaat?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 19:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, lijkt me niet. Als je dan geïnteresseerd wat vragen stelt en later een brief stuurt om te solliciteren, herinneren ze wellicht ook je naam nog en dat is alleen maar gunstig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 20:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoezo ben je aan het solliciteren op banen die je toch niet wilt krijgen? Het lijkt me best vervelend om zoveel sollicitaties te moeten versturen.
Voor een ww-uitkering moet je 4 sollicitaties per 4 weken versturen. En aangezien ik al op 5 dagen een of twee dagdelen werk heb, is het lastig om voor die 9 uur waarvoor ik moet solliciteren iets te vinden. Maar als mijn contract straks niet verlengd wordt, wil ik niet mijn goede naam al verspeeld hebben bij werkgevers waar ik voor volgend schooljaar zou willen solliciteren. Omdat ik dan dus wel een kans zou willen maken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 22:36
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Voor een ww-uitkering moet je 4 sollicitaties per 4 weken versturen. En aangezien ik al op 5 dagen een of twee dagdelen werk heb, is het lastig om voor die 9 uur waarvoor ik moet solliciteren iets te vinden. Maar als mijn contract straks niet verlengd wordt, wil ik niet mijn goede naam al verspeeld hebben bij werkgevers waar ik voor volgend schooljaar zou willen solliciteren. Omdat ik dan dus wel een kans zou willen maken.
Oh dat lijkt me inderdaad lastig. Je mag in zo'n geval zeker niet heel erg onder je niveau solliciteren? Dan zou je je goede naam nog een beetje kunnen behouden bij mogelijke werkgevers...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 22:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ igfy: ze willen inderdaad in eerste instantie wel dat je op niveau solliciteert, dus dat doe ik ook. Maar ik weeg wel zorgvuldig af waar ik wel of niet naar schrijf.

En ik heb vorige week een serieuze sollicitatie de deur uit gedaan en mag in ieder geval naar de eerste kennismakingsronde
Met citaat reageren
Oud 20-02-2014, 12:27
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Zo, ik ga beginnen met het schrijven van solliciatiebrieven Wat vinden jullie een acceptabel lettertype? Ik vind times new roman zo saai..
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 20-02-2014, 12:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik schrijf mijn sollicitatiebrieven in calibri 11 (en als het dan nét niet past gebruik ik 10,5).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 16:08
vivianvaals
Avatar van vivianvaals
vivianvaals is offline
Candara, meestal lettertype 12
Met citaat reageren
Oud 07-03-2014, 10:45
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Mijn eerste brieven zijn de deur uit, superspannend!
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 08-03-2014, 09:24
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik moet binnenkort opzoek naar stageplaatsen, ik vind het doodeng.
Vooral omdat ik niet weet of ik aan een stagebedrijf wel of niet moet vertellen dat ik autisme heb, opzich heb ik er weinig last van en weet ik zelf hoe ik ermee om moet gaan dus het zou niet nodig hoeven zijn, maar ik wil ook weer niet dingen verbergen ofzo alleen heb ik dan kans dat ze me niet aannemen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2014, 10:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan het toch vertellen als je aangenomen bent? Zeker als er niet allemaal aanpassingen nodig zijn kan dat wel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2014, 20:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik moet binnenkort opzoek naar stageplaatsen, ik vind het doodeng.
Vooral omdat ik niet weet of ik aan een stagebedrijf wel of niet moet vertellen dat ik autisme heb, opzich heb ik er weinig last van en weet ik zelf hoe ik ermee om moet gaan dus het zou niet nodig hoeven zijn, maar ik wil ook weer niet dingen verbergen ofzo alleen heb ik dan kans dat ze me niet aannemen.
hoeveel extra hulp/aandacht heb je nodig tijdens je stage? Als het belangrijk is dat mensen rekening met je houden, dan is het goed om het te zeggen. Als je je prima redt of misschien zelfs wel eens gewoon wil proberen hoe het is om te werken met mensen die juist niet weten dat jij austisme hebt, zou je het ook pas kunnen zeggen als het nodig is (bijvoorbeeld als je tegen dingen aan loopt).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 10:22
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik weet het niet.
Soms gaat het maandenlang goed, en soms dan heb ik echt ineens heel veel last ervan.
Ik moet ook regelmatig(eens per 2 of 3 weken) naar therapie, maar dat heeft met wat anders te maken dan met autisme, en ongeveer eens per 6 of 8 weken naar de psych.
Het voelt voor mijn gevoel gewoon niet goed om er niet open over te zijn, maar ik wil ook niet dat mensen ontzettende vooroordelen of stereotypen gedachten krijgen.
Ik hoor wel vaak dat mensen het niet echt constant aan me merken maar gewoon af en toe zoiets hebben van 'ohja dat komt door je autisme dat je nu zus of zo doet'
Ik ben bang dat als ik niets zeg dat het dan misschien problemen op kan leveren als ik dus zo vaak eerder weg ga ofzo.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 10:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou sowieso vooraf melden dat je zovaak naar therapie moet zodat ze er rekening mee kunnen houden met jou inplannen. Ik had ook psychotherapie tijdens mijn stage en dat heb ik wel vertelt maar niet waarom maar dat deed er bij mij ook niet toe. Als het voor jou beter voelt om het wel te vertellen, zou ik het doen. Als je dan niet aangenomen wordt zit je daar toch niet op je plek. Ik ben over mijn astma pas open geworden voor ik ergens een plek had, toen ik er veel last van kreeg en aanpassingen nodig had.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2014, 12:38
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb komende woensdag een gesprek. Spannend!
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 15:31
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Het ziet er naar uit dat ik ben aangenomen, hoewel ik het gesprek heel vaag en niet echt soepel vond verlopen. Ze hadden niet echt een idee van naar wat voor persoon ze zochten en hadden ook geen idee wat voor vragen ze moesten stellen dus het was allemaal een beetje awkward, maar vonden me blijkbaar wel leuk genoeg.

Als alles goed is mag ik over een maand beginnen, tenzij ze natuurlijk van gedachten veranderen, wat ook nog al eens schijnt te gebeuren bij detachering, dus we zullen het wel zien....
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 17:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
hmm ik weet het nog niet,
is het eigenlijk verplicht om het vooraf te vermelden dat je autisme hebt of regelmatig naar therapie moet?

Ik heb nu een vacature gevonden bij een stagebedrijf waar een vriend van me ook stage heeft gelopen, hij heeft ongeveer dezelfde problematiek als ik en zei dat ze er daar echt heel makkelijk en soepel mee omgaan dus ik ga echt mijn best doen om bij dat bedrijf aangenomen te worden.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 20:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
hmm ik weet het nog niet,
is het eigenlijk verplicht om het vooraf te vermelden dat je autisme hebt of regelmatig naar therapie moet?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het wel fair om te melden dat je regelmatig onder werktijd weg bent zodat ze er rekening mee kunnen houden maar verder ben je volgens mij niet verplicht om te melden wat er precies is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 07:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Spannend, igfy!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 16:11
clooudycaylen
clooudycaylen is offline
Hey allemaal!
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb vandaag voor het eerst gesolliciteerd bij een supermarkt, de Hoogvliet.
Ik weet nou niet zo goed hoe zo'n sollicitatiegesprek verloopt en of ik een cv moet hebben.
Ik heb zelf nog geen cv (ook nog nooit gemaakt) en weet dus niet wat ik er in moet zetten, iemand ideeën? Hulp is zeer nodig.
Dankjewel!
Groetjes, Alyssa.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 10:01
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@clooudycaylen

een cv is altijd handig zeker doen.

Een cv vermeldt als eerste je personalia. Oftewel, je naam, geboortedatum, woonplaats, burgerlijke staat, of je in het bezit bent van een rijbewijs,e-mail, telefoonnummer etc.

Daarna vermeld het je educatie/opleidingen elke opleiding/school waar je op gezeten hebt met uitzondering van je basisschool. Daarbij vermeld je ook of je er een diploma hebt behaald of niet en van welk jaar tot welk jaar je er gezeten hebt, ben je in 2012 begonnen en zit je er nu nog dan staat er bijvoorbeeld 2012-heden

daarna vermeld je je werkervaring, daarbij vermeld je de naam van het bedrijf, ook weer de jaartallen, en wat je werkzaamheden waren.

daarna kun je eventueel nog stages/snuffelstages/vrijwilligerswerk vermelden

en dan ga je verder met talen en daarbij vermeldt je ook hoe goed je ze spreekt. Bij Nederlands zet je hoogstwaarschijnlijk moedertaal en bij engels bijvoorbeeld matig of gemiddeld.

Dan kun je nog vaardigheden vermelden, ben je bijvoorbeeld heel goed met photoshop kun je dat erbij vermelden, maar ben je goed met dieren kan dat ook.

Dan vermeld je nog referenties, dat zijn mensen die meer over jou weten en over hoe je werkt, en waarmee het bedrijf waar je solliciteert contact op kan nemen om daar vragen over te stellen. Geef daarbij de informatie over de naam, waarvan diegene is(bijvoorbeeld een vorig bijbaantje) en een e-mailadres of telefoonnummer van diegene(vraag vantevoren wel altijd of je diegene als referentie op mag geven)

En als allerlaatste zet je er nog hobby's en interesses neer. Ga daar geen hele lijst neerzetten maar alleen dingen die relevant zijn voor waar je voor solliciteert.

Op internet vind je genoeg voorbeelden van cv's en anders is er vast wel een ouder, broer/zus, leraar of iemand anders die er meer ervaring mee heeft die je wil helpen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 10:24
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben na de meivakantie drie dagen kwijt. De vrouw voor wie ik inviel begint dan weer volledig. Gelukkig houd ik wel twee vaste dagen. Alleen het blijft jammer dat het zo wordt gespeeld door de stichting dat ik daar straks ook geen rechten aan kan ontlenen. Een paar weken terug konden er nog amper invallers gevonden worden dus ik hoop dat het straks nog even door blijft gaan, maar ik vind het wel jammer dat ik dan weer terug ben bij dat handjes schudden in de teamkamer, elke dag gebeld kunnen worden, elke dag een andere klas die je niet kent etc. Nog 7 weken in ieder geval en dan is het weer een tijdje vakantie. Maarja hoe het dan weer verder gaat is al helemaal maar zien.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 14:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is inderdaad erg lastig in het onderwijs. Ik kreeg formeel te horen dat mijn jaarcontract niet verlengd wordt, maar er is nog een kleine kans dat ik misschien toch nog voor een jaar kan blijven. Duimen dus, de komende tijd...

Citaat:
Alleen het blijft jammer dat het zo wordt gespeeld door de stichting dat ik daar straks ook geen rechten aan kan ontlenen.
Hoe doen ze dat dan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 18:42
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik stond eerst telkens als formatie en toen haalden ze mijn boeking uit het systeem telkens als ze dat zagen. De directeur heeft er toen achteraan gebeld. Hij heeft me toen een tijd ingeboekt als ziekte-inval van K. K's invaller ging toen telkens als formatie, maar dat mag nu ook niet meer omdat zij er anders rechten aan kan ontlenen en nu boekt hij me telkens in als het bijzondere verlof van jan en alleman op die school. Als je langer dan een maand of drie als formatie wordt geboekt kan je er volgens mij rechten aan ontlenen en dat wil de stichting niet.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 21:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ah, op die manier. Ja, dat zijn van die flauwe boekhoudkundige trucjes.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 10:47
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Hoe gaan jullie om met afwijzingen bij het solliciteren? Ik ben op zoek naar een stage, maar dat lukt gewoon al niet. Afwijzing na afwijzing en ik krijg het idee dat het niets uitmaakt hoe mijn brief eruit ziet. Ik heb al veel ervaring en mijn brieven zijn volgens anderen ook echt niet slecht.. Is het gewoon pech?
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 12:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat dat heel herkenbaar is op dit moment. Ik denk dat ik met 60 brieven twee keer uitgenodigd ben voor een gesprek, en dan voldeed ik in 95% echt aan alle gestelde eisen in de vacature. Op sommige vacatures reageerden 150 mensen, er is dan altijd wel iemand die méér ervaring heeft dan ik. Gewoon doorgaan dus, kijken of je nog meer mensen met een andere invalshoek kunt vragen om je brief en cv te bekijken. En netwerken, dat werkt vaak beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.