Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2007, 20:28
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik heb ooit iets besteld op de H&M site en heb het daarna geannuleerd maar dat hebben ze te laat gezien en de bestelling was al bezorgd. Ik heb het geruild bij een H&M winkel en verder niet meer aan gedacht, zal ook wel door drukte van verhuizing en afstuderen komen.

Toen ik verhuisd was is er een maandfactuur bezorgd op mijn oude adres, en nog wat herinneringen. Hier kwam ik pas achter toen een ex huisgenote dit vorige week vertelde. Nu heb ik op de site gezien dat de schuld is overgedragen. Verder staat er niets. Ik neem aan dat het naar het incassobureau is overgedragen en dat is heel kut.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met een betalingsachterstand bij deze online shop en zo ja zijn ze een beetje schappelijk? Ik heb eerder dingen besteld maar altijd op tijd betaald. Ik kan aantonen dat ik verhuisd ben maar ja, je kan het betalingsoverzicht ook online zien. Ik keek alleen nooit op mijn online account omdat het me niet lukte om in te loggen en bovendien had ik geen idee dat er nog iets open stond.
__________________
tirade
Advertentie
Oud 24-07-2007, 23:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Even een algemeen iets. Ik heb slechte ervaringen met incassobureaus. Hun job is om het geld te innen, en ze zijn dan ook totaal niet geinteresseerd in je verhalen.
Ik hoop voor je dat H&M het een beetje snel kan regelen. Heb je nog een bewijs (bonnetje) dat je het artikel hebt teruggebracht?
Succes ermee!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-07-2007, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2007 @ 00:10 :
Even een algemeen iets. Ik heb slechte ervaringen met incassobureaus. Hun job is om het geld te innen, en ze zijn dan ook totaal niet geinteresseerd in je verhalen.
Ik hoop voor je dat H&M het een beetje snel kan regelen. Heb je nog een bewijs (bonnetje) dat je het artikel hebt teruggebracht?
Succes ermee!
Geruild toch, niet teruggebracht?
Niet zo slim, als je iets gaat ruilen, en het vervolgens vergeet te betalen. Als ik iets bestel via internet, leg ik de rekening altijd op m'n toetsenbord zodat ik het meteen kan overmaken als ik de computer weer aanzet.
Beetje naar ook wel dat je ex-huisgenootje niet even wat eerder heeft gezegt dat er nog allemaal post voor je lag.

Oh, en ik heb geen ervaring met incassoburo's ofzo.
Oud 25-07-2007, 02:26
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 24-07-2007 @ 21:28 :
Ik heb ooit iets besteld op de H&M site .
Dat is de grootste zonde die je ooit begaan hebt.

Helaas is de H&M obsessie bij sommigen zo groot dat ze zelfs online kleding bij deze derde rangs winkelketen bestellen.
Oud 25-07-2007, 05:23
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-07-2007 @ 03:26 :
Dat is de grootste zonde die je ooit begaan hebt.

Helaas is de H&M obsessie bij sommigen zo groot dat ze zelfs online kleding bij deze derde rangs winkelketen bestellen.
Ja nou ik heb ook geen hoge pet op van H&M maar daar is niemand in geinteresseerd in dit topic dus hou gewoon je scheur
Oud 25-07-2007, 06:24
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 00:24 :
Niet zo slim, als je iets gaat ruilen, en het vervolgens vergeet te betalen. Als ik iets bestel via internet, leg ik de rekening altijd op m'n toetsenbord zodat ik het meteen kan overmaken als ik de computer weer aanzet.
Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe ik mijn bankzaken moet regelen, tante. Normaliter gaat dat vlekkeloos.

Als je beter had gelezen wist je ook dat het erbij ingeschoten is in de stress van verhuizen en afstuderen (niet geheel onlogisch, probeer het maar eens tegelijk te doen) en bovendien heb ik nooit een factuur gezien.

Verder gaat het topic niet over ervaring met incassobureaus maar over ervaring met de online shop van H&M. Zij zijn degene die de overdracht kunnen terughalen.

Maar goed ik kom zo niet echt verder, ik ga sowieso vandaag bellen. Kost ook weer geld, yess .
__________________
tirade

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 06:26.
Oud 25-07-2007, 08:23
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 25-07-2007 @ 07:24 :
Verder gaat het topic niet over ervaring met incassobureaus maar over ervaring met de online shop van H&M. Zij zijn degene die de overdracht kunnen terughalen.
Kan, maar dat doen ze waarschijnlijk niet zo snel, denk ik.
Maar als je iets om gaat ruilen, dan krijg je vaak een bonnetje mee waarop staat dat je het het omgeruild heb. Misschien kan je dat als 'bewijsje' gebruiken?
Anders denken hun - denk ik - dat het een broodje aap verhaal is.
Oud 25-07-2007, 09:01
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Nou ja, zij suggereerden zelf dat ik het om kon ruilen bij een winkel als ik het niet retour wilde sturen naar de online shop. De bon heb ik niet meer maar dat maakt niet zoveel uit, ik weet dat de rekening openstaat en wil deze ook betalen. Ik wil alleen niet 100 euro betalen aan het incassobureau.
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 09:21
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Incasso kosten zijn sowieso gemaakt dus die dien je te betalen.
Oud 25-07-2007, 09:24
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 25-07-2007 @ 07:24 :
Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe ik mijn bankzaken moet regelen, tante. Normaliter gaat dat vlekkeloos.

Als je beter had gelezen wist je ook dat het erbij ingeschoten is in de stress van verhuizen en afstuderen (niet geheel onlogisch, probeer het maar eens tegelijk te doen) en bovendien heb ik nooit een factuur gezien.

Verder gaat het topic niet over ervaring met incassobureaus maar over ervaring met de online shop van H&M. Zij zijn degene die de overdracht kunnen terughalen.

Maar goed ik kom zo niet echt verder, ik ga sowieso vandaag bellen. Kost ook weer geld, yess .
nou, tante, doe maar rustig hoor, zo was het helemaal niet bedoeld.
Ik snap best dat het er bij in is geschoten, en daarom zeg ik ook dat ik het raar vind van je ex-huisgenootje dat ze al die herinneringen niet aan je gegeven heeft. Lijkt me toch vrij normaal dat als je ergens komt wonen, en er komt nog post van de vorige bewonder dat je dat dan even afgeeft of doorstuurt ofzo.

Verder is het volgens mij zo, dat wanneer de H&M in dit geval het naar een incassoburo heeft overgedragen, de H&M er niks meer mee doet, en dat het incassoburo gewoon geld wil zien.
Oud 25-07-2007, 09:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2007 @ 00:10 :
Hun job is om het geld te innen, en ze zijn dan ook totaal niet geinteresseerd in je verhalen.
Aangezien 90% van die verhalen voor hen (en juridisch) irrelevant is, blame them zeg. De TS was die facturen bijvoorbeeld nooit misgelopen als ze haar postadres grondig veranderd zou hebben, dus ook bij H&M.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2007, 09:47
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Nogmaals, ik ga niet klagen bij dat incassobureau. De betaling moet inderdaad niet meer aan H&M gedaan worden maar zij kunnen de overdracht terughalen, ze moeten het alleen willen. Met mijn huidige werk heb ik soms ook met dit soort onzin te maken en daarom weet ik dat het mogelijk is. De kans is klein dat ze het doen maar feit is wel dat de hele situatie een misverstand is, zij in het begin een fout hebben gemaakt en ik altijd op tijd betaald heb. Ik vind het nogal streng om na 2 herinneringen de zaak gelijk over te dragen, zeker als er in verleden nooit problemen zijn geweest.
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 09:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 25-07-2007 @ 10:47 :
Ik vind het nogal streng om na 2 herinneringen de zaak gelijk over te dragen
Dat is gebruikelijk hoor.

Verder blijkt uit jouw verhaal niet waar H&M dan een fout zou hebben gemaakt. Kun je dat toelichten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2007, 10:09
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik heb het geannuleerd via mail en pas 5 werkdagen later mailden ze van oeps het kan niet meer.

Maar ik heb gebeld en ze gaan het niet terughalen bij het incasso bureau. Misschien als het nog niet in behandeling was wel maar het is al wel in behandeling. Het is natuurlijk mijn verantwoordelijkheid maar mijn god, je adres wijzigen bij H&M is natuurlijk het laatste waar je aan denkt bij een verhuizing. Ik heb zoveel moeten regelen er MOEST gewoon iets fout gaan. Either way, ik ben flink de lul. .
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 10:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 25-07-2007 @ 11:09 :
Ik heb het geannuleerd via mail en pas 5 werkdagen later mailden ze van oeps het kan niet meer.
Hangt ervan af of ze het na annuleren verzonden hebben of dat dat al ervoor was gedaan. Los daarvan ben je het gaan ruilen in plaats van het terug te sturen en heb je dus de kosten gerechtvaardigd. Dit bedoel ik nou met zaken die irrelevant zijn. Jij beroept je op dingen die zij niet erkennen, en als resultaat erger jij je dat ze hun geld komen halen, terwijl dat feitelijk terecht is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2007, 10:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wat zijn de incassokosten nu dan? Sucks.
Oud 25-07-2007, 10:23
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
De bestelling was 30,80 euro, daar is ca. 15 euro bijgekomen en het incassobureau zal wel een eurootje of 100 bij rekenen. Gelukkig heb ik een geldboom, .
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 10:27
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2007 @ 11:14 :
Hangt ervan af of ze het na annuleren verzonden hebben of dat dat al ervoor was gedaan. Los daarvan ben je het gaan ruilen in plaats van het terug te sturen en heb je dus de kosten gerechtvaardigd. Dit bedoel ik nou met zaken die irrelevant zijn. Jij beroept je op dingen die zij niet erkennen, en als resultaat erger jij je dat ze hun geld komen halen, terwijl dat feitelijk terecht is.
Ze hebben het na het annuleren verzonden. Een belletje naar het distributiecentrum was waarschijnlijk genoeg geweest maar dat is dan weer geen 'procedure'.

Verder moet je niet zo zeiken, die rekening wilde ik vanaf het begin betalen maar dat is er dus bij ingeschoten. Ik baal alleen van die incassokosten en ik zou gek zijn als ik niet eens zou proberen om eronder uit te komen.
__________________
tirade
Ads door Google
Oud 25-07-2007, 11:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Incassobureaus zijn zeker niet schappelijk en tonen al helemaal geen medeleven. Het enige wat ze willen is dat je betaalt en zo snel mogelijk. Als er eventuele kosten zijn zou ik dit dan maar betalen, want in korte tijd wordt die rekening hoger en hoger.
Oud 25-07-2007, 12:23
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Heb je het topic wel gelezen?

Kan deze topic gesloten worden s.v.p.
De vraag is niet meer van toepassing en ik heb verder geen tips nodig.
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 13:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
even het incassobureau bellen en vragen waaraan je het verschuldigde bedrag aan kan over maken, scheelt misschien weer wat geld...
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2007, 13:09
Dj Colt
Dj Colt is offline
In 1 van de ong.100 gevallen gaat er iets fout en hoef je niet te betalen

Heb het zelf meegemaakt heb een bestelling gemaakt voor een bedrag van 60 euro bij hun ston wachten op betaling maar het pakketje werd bezorgd en de factuur geannuleerd

Ik hoop dat jij daar in zit

groetjes
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Oud 25-07-2007, 13:11
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 25-07-2007 @ 13:23 :
Heb je het topic wel gelezen?

Kan deze topic gesloten worden s.v.p.
De vraag is niet meer van toepassing en ik heb verder geen tips nodig.
Een beetje normaal doen tegen mensen die je proberen te helpen kan ook wel.
Oud 25-07-2007, 13:18
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Wat is normaal?
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 13:25
Verwijderd
Een beetje vriendelijk is toch wel normaal als je mensen om hulp vraagt.
Advertentie
Oud 25-07-2007, 13:40
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Poggy schreef op 25-07-2007 @ 14:25 :
Een beetje vriendelijk is toch wel normaal als je mensen om hulp vraagt.
De eerste twee keer leg je vriendelijk uit wat je bedoelt met je toch al vrij duidelijke vraag. De derde keer niet. Het blijft geen feest.

Daarnaast is mijn vraag al beantwoord en niet door iemand in deze topic dus hij kan dicht. Dat is toch logisch.
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 14:08
Verwijderd
Het ging me niet alleen om die reactie, ook op Corinne reageer je meteen opgefokt, maargoed, het zal wel. Succes iig
Oud 25-07-2007, 14:25
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Een gebaar waarderen zonder dat je er daadwerkelijk iets aan hebt is een ongeschreven (omgangs)wet waar het gemiddelde autistische brein een broertje dood aan heeft. Niks aan te doen. .
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 14:46
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Haha, mens, wat ben jij ongelofelijk dom. Zit je aan de prozac?
Oud 25-07-2007, 15:10
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hahahaha wat een heldentopic. ik zou in elk geval wat vriendelijker zijn als iemand me hulp aanbood, zo netjes ben ik wel opgevoed.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 25-07-2007, 15:34
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ach ja stress van het veruizen en afstuderen he
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 25-07-2007, 15:38
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Oh my, neem het niet zo serieus.
__________________
tirade
Oud 25-07-2007, 18:27
asjdfl
asjdfl is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 00:24 :
Geruild toch, niet teruggebracht?
Niet zo slim, als je iets gaat ruilen, en het vervolgens vergeet te betalen. Als ik iets bestel via internet, leg ik de rekening altijd op m'n toetsenbord zodat ik het meteen kan overmaken als ik de computer weer aanzet.
Beetje naar ook wel dat je ex-huisgenootje niet even wat eerder heeft gezegt dat er nog allemaal post voor je lag.

Oh, en ik heb geen ervaring met incassoburo's ofzo.
zeikerd.
er wordt helemaal geen hulp geboden in dit topic, de eerste vier antwoorden op de beginpost zijn al totaal nutteloos.

http://www.hetjl.nl/hetjl/templates/...2&languageId=1

al ik denk niet dat je onder de incassokosten uitkan omdat je al ingebreke (ze hebben je een termijn gegeven om te betalen) bent gesteld dmv die aanmaningen, het enige mi dat je kan doen is de situatie uitleggen aan de online shop maar ik denk niet dat ze veel begrip zullen hebben voor je situatie, of probeer het via;
http://www.thuiswinkel.org/onderdeel...en.asp?navid=7
Oud 25-07-2007, 18:58
Verwijderd
Citaat:
asjdfl schreef op 25-07-2007 @ 19:27 :
zeikerd.
Waarom ben ik dan weer een zeikerd?
Alleen maar omdat ik zeg dat het niet handig is om vergeten te betalen nadat je iets gekocht hebt?
Als je toch de H&Mwinkel uitloopt met je kleren zonder te betalen, en het alarm gaat af, en je zegt dan vergeten te zijn te betalen, zouden jij en TS dan ook zo heftig op mij reageren?
Oud 25-07-2007, 19:13
asjdfl
asjdfl is offline
dit topic, hell, dit subforum is niet bedoeld voor chit-chat.
ts vraagt een directe vraag en het enige wat jij doet is een nutteloze reactie plaatsen die niets toevoegt, evenals bovenstaand.

daarom ben je een zeikerd

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 19:16.
Oud 25-07-2007, 19:35
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Je bent niet per se een zeikerd maar je zult begrijpen dat ik zelf ook wel kan bedenken dat het niet zo slim was om vergeten te betalen. Ik wilde gewoon z.s.m. een antwoord op mijn vraag, maar niemand ging in op de eigenlijke vraag.
__________________
tirade
Ads door Google
Oud 25-07-2007, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
asjdfl schreef op 25-07-2007 @ 20:13 :
dit topic, hell, dit subforum is niet bedoeld voor chit-chat.
Dat klopt. Corinne postte iets dat toch wel een feit is, terwijl jij door zit te drammen, mensen beledigd en verwijst naar sites zonder enige autoriteit of oplossing, terwijl deze kwestie zo klaar als een klontje is.
Zoals Metal al zei zijn de kosten al gemaakt en moeten die, aangezien er geen grond is om de legitimiteit van de vordering an sich te betwisten, gewoon betaald worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-07-2007, 16:27
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 25-07-2007 @ 16:10 :
hahahaha wat een heldentopic. ik zou in elk geval wat vriendelijker zijn als iemand me hulp aanbood, zo netjes ben ik wel opgevoed.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 30 procent meer mensen naar voedselbank
Love & Peace
143 14-04-2008 18:55
Werk, Geld & Recht Ook BKR registratie bij aflossen ziketekosten?
the exploding boy
14 28-02-2008 16:51
Werk, Geld & Recht Onterechte afsluiting water
Anika
20 19-10-2006 15:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 07-02-2006 00:13
Vrije tijd zwart wit '28 uit competitie gehaald
pepijn 14
18 03-02-2004 15:31
De Kantine Het rapbattle topic
Verwijderd
128 19-12-2003 10:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.