Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 11:47
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik word in februari 18 en zou dus studiefinanciering krijgen vanaf april..
- mijn ouders zijn gescheiden..
- vader betaalt allimentatie
- mam werkt ongeveer 40 uur.. maar het is vooral zorg verlenen etc, en begeleiden, super verdienste: Nee dus.
- ik woon bij mijn moeder..

Hoe zit dat dan met de extra toelage ?
krijg je meer omdat je maar bij een ouder woont, en kijken ze naar zijn/haar inkomen
of naar dat van beide ouders?

alvast bedankt..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 11:50
Verwijderd
Dat weet de IBG groep beter. Ga op google dus zoeken naar IBG en daar vind je wel een telefoonnummer. Aan te raden is op tijdstippen te bellen wanneer iedereen zo'n beetje in de lesbanken zit.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:14
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
MCH schreef op 09-10-2004 @ 12:50 :
Dat weet de IBG groep beter. Ga op google dus zoeken naar IBG en daar vind je wel een telefoonnummer. Aan te raden is op tijdstippen te bellen wanneer iedereen zo'n beetje in de lesbanken zit.
ik heb daar een foldertje al van maar snap het niet helemaal..
wordt allimentatie meegerekend voor je studie dinges?
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 15:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je ouders gescheiden zijn wordt er gekeken naar het inkomen van beide ouders voor je studiefinanciering. Aan de hand van het totale inkomen wordt een bedrag vastgesteld voor een aanvullende beurs en een bedrag voor ouderbijdrage, daarbij wordt geen rekening gehouden met alimentatie maar je vader mag dat wel aftrekken van zijn inkomen zodat hij minder ruimte over houdt voor ouderbijdrage. Als er dan een bedrag voor ouderbijdrage wordt vastgesteld dan vind ik het redelijk dat je daar het bedrag wat je al aan alimentatie ontvangt aftrekt. Mijn ouders zijn ook gescheiden maar mijn vader weigert ouderbijdrage te betalen en ik ontvang alleen alimentatie maar in een gunstigere situatie zou ik het doen zoals ik net beschreef.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 15:19
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-10-2004 @ 16:18 :
Als je ouders gescheiden zijn wordt er gekeken naar het inkomen van beide ouders voor je studiefinanciering. Aan de hand van het totale inkomen wordt een bedrag vastgesteld voor een aanvullende beurs en een bedrag voor ouderbijdrage, daarbij wordt geen rekening gehouden met alimentatie maar je vader mag dat wel aftrekken van zijn inkomen zodat hij minder ruimte over houdt voor ouderbijdrage. Als er dan een bedrag voor ouderbijdrage wordt vastgesteld dan vind ik het redelijk dat je daar het bedrag wat je al aan alimentatie ontvangt aftrekt. Mijn ouders zijn ook gescheiden maar mijn vader weigert ouderbijdrage te betalen en ik ontvang alleen alimentatie maar in een gunstigere situatie zou ik het doen zoals ik net beschreef.
oke, dankjewel !
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering vraag
HotCold
4 17-06-2011 21:11
Studeren Studiefinanciering
Lotte
5 25-07-2010 14:16
Algemene schoolzaken Studiefinanciering: hoe lang nog?
Daantje_0705
13 15-12-2005 14:38
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Studiefinanciering
Godfather
1 08-10-2005 15:26
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering en verdienen
Vaag mannetje
7 10-09-2003 19:12
Algemene schoolzaken Studiefinanciering + Bijstandsuitkering?
Dr_KlawChi
1 25-03-2003 13:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.