Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2009, 18:29
Saptarshi
Saptarshi is offline
Ik ben op dit moment bezig met een opdracht voor Nederlands. Ik moet een betoog houden, en ik wil het hebben over integratie/vreemdelingen/inburgeringstest gekozen. Wat het nou exact wordt, weet ik nog niet.
Ik wil graag meningen horen van mensen, als het vreemdelingen/asielzoekers zijn is het helemaal fijn.

Als iemand hier een asielzoeker is; hoe werd je hier ontvangen? Ben je hier goed ingeburgerd?

Is er iemand die een inburgeringstest heeft moeten volgen? Zo ja, hoe was het? Zo nee, ben je er voor opgeroepen?

In hoeverre denk jij over de inburgeringtest? Moet het wel of niet worden gedaan? Waarom wel of niet?

Heb je verder andere mening over dit onderwerp? Ken je iemand die hier iets mee te maken heeft? Iets positiefs of negatiefs?

Of misschien iets anders waar ik goed gebruik van kan maken?

Jullie zouden me heel erg kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Saptarshi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag meningen horen van mensen, als het vreemdelingen/asielzoekers zijn is het helemaal fijn.
Probeer je vraag eens te posten op de walgelijke site Marokko.nl. Misschien dat je daar meer succes hebt.

De inburgerings-troep is allemaal weggegooid geld. 99% van de asielzoekers die hier komt WIL niet naar zo'n cursus, WIL de taal niet leren; kortom WIL niet deelnemen in deze samenleving. Die 1% die er wel 100% voor gaat, leert de taal ook wel zonder de cursus.

Die cursus is ook nergens voor nodig als er VOLLEDIGE immigratie-stop is voor mensen uit de Islamitische Wereld.

Ze zouden ook de cursus zo moeilijk moeten maken, net als het rijbwijs, dat bijna niemand het haalt, zodat er geen enkele asielzoeker meer dit land in komt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 22:18
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Mooi verwoord Commando
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 09:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is er iemand die een inburgeringstest heeft moeten volgen? Zo ja, hoe was het? Zo nee, ben je er voor opgeroepen?
Mwo, ik heb er ooit met een Singaporese vrouw over gesproken. Die zei dat het op zich allemaal nieuw was, maar dat ze vond dat het niveau zo laag was gehouden dat elke debiel het kan begrijpen. Dat vond ze behoorlijk storend. Een beetje alsof je een prof. dr. naar de basisschool stuurt om daar een paar lessen te volgen in groep 4.

Wat ze zei over de ontvangst in Nederland is dat Nederlanders te snel overschakelen op Engels als ze doorhadden dat ze er met Nederlands niet uit kwam, en ze volgens haar idee daardoor minder snel bepaalde woorden oppikte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.