Oud 18-04-2008, 09:18
Larry Flint
Larry Flint is offline
Aangezien eigenlijk iedereen die hier post wel veel met eten bezig is, op een gezonde maar helaas soms ook ongezonde manier, leek het mij wel interessant om eens te horen van jullie wat jullie favoriete maaltijd van de dag is en waarom?

Leef je de hele dag naar je avondeten toe omdat je je dan lekker kan uitleven in de keuken, of begint jouw dag elke dag goed omdat je zo'n honger hebt als je wakker wordt dat je ontbijt het beste lijkt wat je kan overkomen? Maak je elke dag luxe, aparte broodjes voor jezelf die je dan in je lunch opsmikkelt?
Of ben je een echte koffie genieter en doe je elke avond om 8 uur je best om jezelf te overtreffen met het beste bakkie pleur ooit?

Kortom; van welk moment van de dag geniet jij het meest van welke soort maaltijd/tussendoortje? Ontbijt, lunch, avondeten, een bijzonder tussendoortje om welke tijd en wat neem je dan en waarom?

TS begint, uiteraard.
Voor mij is het erg moeilijk kiezen, want het ligt er erg aan in wat voor bui ik ben. Ik hou er van mezelf en mn vriendje op zondagochtend te trakteren met een heeeerlijk zondagochtend ontbijt, maar aan de andere kant vind ik het ook erg leuk om me uit te leven in de keuken voor het avondeten, EN kan ik ontzettend genieten van een heerlijk kopje koffie, met voorkeur rond een uur of 10 's ochtends of direct na het eten. Als ik het zo bedenk denk ik dat ik van elke maaltijd voor mezelf wel altijd een "feestje" probeer te maken, behalve wanneer ik er echt geen tijd voor heb, ik probeer altijd te nemen waar ik het meeste zin in heb, en neem zelden een gewone dubbele boterham met kaas, doe er altijd wel een komkommertje of tomaat of tuinkers of mosterd of iets op?

Goeeed ok, maar de regels van het topic zijn streng, je mag maar 1 maaltijd kiezen . Dan ga ik voor het avondeten; als ik een hele dag heb gewerkt en ik weet dat ik lekker ga eten maakt dat de hele dag goed . Ik vind het heel leuk om nieuwe, rare dingen te combineren en er achter te komen dat het super lekker is samen (of juist ontzettend smerig, maar dat gebeurd niet zo vaak gelukkig). Afsluiter van het avondeten vind ik dan wel een lekkere kop koffie, ipv een toetje. Heb ik toch nog gesmokkeld, haha .

Nu jullie!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2008, 09:59
Verwijderd
Ik vind het avondeten het lekkerst! Ik kook dan niet graag, maar ik ben snel tevreden met eten. Het is leuk om in de supermarkt dingen uit te kiezen die je gaat eten en ik verlang soms de hele dag door al naar het avondeten. Warm eten vind ik gewoon het lekkerst. Ik begin vaak met koken als mijn vriend thuis is, want hij is vaak veel later thuis dan ik. Hij is er meestal rond half 6, dus daarna ergens gaan we eten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 11:23
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind avondeten ook het lekkerst. Ik hou gewoon van warm eten en nja.. ik hou niet zo van broodmaaltijden
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 12:08
dennis018
dennis018 is offline
Ik vind savonds mn toetje rond 20.30 en de lunch meestal het lekkerst
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 12:25
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik ga voor ontbijt. Tenminste als dat ontbijt yoghurt of vla met notencruesli en fruit is. Met het fruit dan het liefste 2 kiwi's. En een grote kop koffie erbij. Héérlijk, lekker wakker worden en gezond de dag beginnen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 12:27
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Het avondeten, omdat ik nooit ontbijt en in de middag alleen wat groente/fruit eet.

Edit: 't Is heel slecht, maar 's avonds ga ik 'helemaal los' wat eten betreft. Ik probeer af en toe wel te ontbijten en 's middags iets anders of in ieder geval méér naar binnen te werken, maar ik heb dan gewoon totaal geen honger. 't Avondeten is m'n enige 'echte' maaltijd en ik heb dan ook zin om te eten, daarom is dat m'n favoriete maaltijd van de dag . 't Maakt trouwens niet uit wát ik 's avonds eet, ik kan er sowieso meer van genieten dan overdag.
__________________
En dat meen ik!

Laatst gewijzigd op 18-04-2008 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 13:05
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ja he, een beetje onderbouwen mag best hoor. Anders voel ik me zo'n kletskous met die ellelange post van mij!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 13:52
Darkness_Slut
Darkness_Slut is offline
Goed, ik zal 'm onderbouwen:

Ik heb een lange, lange tijd last (gehad) van een Eetstoornis en ik vond elk eetmoment moeilijk máár ik kan nu wel weer genieten van het eten. Wat ik eigenlijk altijd nog lekker heb gevonden en nu nog steeds vind is toch wel het avondeten: vooral omdat dat bij mij zo'n 3 jaar heeft bestaan uit alleen maar een beetje sla. Sinds een jaar of twee eet ik weer 'gewoon wat de pot schaft' en ben ik voornamelijk salade spuug en spuugzat. Ik kan nu daarom ook echt genieten van gewoon een biefstukje of lekker uit eten gaan. Patat oid zal ik niet snel eten maar Italiaans eten daarentegen vind ik echt heerlijk, sta zelf ook graag in de keuken ( en dan maak ik echt niet alleen maar kip ) s avonds is toch weer elke dag anders, ene keer lekkerder dan de andere keer maar daarom kan ik me er juist ontettend op ''verheugen''


Oja, ik weet dat hier veel mensen zitten die zich ergeren aan de mensen met eetstoornis maar dit verhaal is dus niet om zielig te doen oid maar het gaat puur om mijn beleving. Daarbij vind ik een beetje tolerantie vaak ook wel op zijn plaats want lees vaak enorm veel ''zucht, steun, klaagklaag reacties en vind dat ongepast.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 11:04
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik ook het avondeten idd, maar dan wel met toetje!
Ik vind de variatie s'avonds wel lekker, zo kan ik elke keer weer iets anders maken en me daarop weer verheugen Ik vind warm eten gewoon veel lekkerder dan brood! Enn dan vooral echt koken, zoals lasagnes/ovenschotel enzo.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 16:24
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Heel moeilijk. Het lekkerst vind ik het ontbijt, maar dan heb ik bijna geen honger. Boterhammen met iets zoets, of cornflakes, en een groot glas vruchtensap, heerlijk! Tijdens het middageten heb ik dan weer juist het meeste honger, maar ik neem nooit echt lekkere dingen mee naar school, ik bedoel, als ik iets meeneem wat thuis lekker is, voelt het 's middags doorweekt/uitgedroogd/... aan. 's Avonds vind ik het fijn als we iets met pasta eten, maar meestal zijn het aardappelen en dat eet ik niet graag.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 20:23
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Ik vind alle maaltijden lekker, maar als ik moet kiezen, dan kies ik voor het ontbijt!

In mijn eerste jaar op kamers was het bij mij een chaos qua eetpatroon. Ik at op onregelmatige tijden en ik sloeg het ontbijt heel vaak over. Inmiddels heb ik een regelmatig eetpatroon en ontbijt ik altijd! Nu kan ik ook echt niet meer zonder, want anders val ik gewoon om.
Ik probeer er altijd genoeg tijd voor te nemen, want dat is gewoon veel relaxter!

Ik drink in ieder geval iets van zuivel en ik drink ook altijd minstens 1 kop thee. Verder eet ik de ene keer musli met yoghurt of cornflakes en de andere keer gewoon brood. Een recente ontdekking is brinta! Maar dan wel met vanalles erdoorheen! (musli, appel, kaneel, rozijnen etc.) Qua brood is het soms heel simpel, maar meestal wel geroosterd. De andere keer weer uitgebreid met pistolets waar ik dan ook weer vanalles op doe. Af en toe een plak suikerbrood vind ik ook erg lekker!
En verder eet ik ook altijd iets van fruit (kiwi/banaan/appel).

Het ontbijt is voor mij een relaxt begin van de dag!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 21:14
koelieboelie
koelieboelie is offline
's ochtends is het ontbijt m,n favoriete maaltijd, smiddags lunch en 's avonds heb ik het liefse avond eten! Het hangt dus van het moment af wat m,n favoriete maaltijd is
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 10:35
Rogue562
Avatar van Rogue562
Rogue562 is offline
Eigenlijk zijn ochtend, middag en avond allemaal mijn favoriet. Van alledrie kan je iets speciaals maken. Je kan bijvoorbeeld een keer een ontbijt uit een ander land maken, bij een engels ontbij kan je eigenlijk meteen het middageten overslaan. Van de lunch kan je ook iets speciaals maken, vooral als het mooi weer is kan je lekker buiten zitten met allerlei lekkers. Bij het avondeten kan je uitgebreid koken. Het is helemaal fijn als je mensen kan uitnodigen en een heel diner bereiden. Dat vind ik meestal het gezelligst.

Op een doordeweekse dag heb ik wel eens moeite goed te ontbijten en dat probeer ik dan weer in te halen met het middageten. Ik sta graag in de keuken en ook al heb ik niet veel in huis, ik probeer altijd iets lekkers van het avondeten te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
De Kantine Richard Saaiskiewicz #1375
Verwijderd
500 10-05-2011 23:45
Eten & Drinken Jouw favoriete?
dennis018
500 25-03-2011 17:28
Verhalen & Gedichten Meeting: 26 Juni
Ieke
251 18-07-2004 04:30
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 21:29
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.