Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 13:59
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Ik vroeg me laatst af, is het lichamelijk en/of geestelijk ongezond om nooit te mastruberen, terwijl je ook geen andere seksuele bevredegingen krijgt, ookal ben je biologisch op dat vlak ontwikkeld?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:02
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
nee, ik zie ook geen reden waarom dat ongezond zou zijn.

Geestelijk? Misschien frustraties.
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:03
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Dus het is prima te leven zonder?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:14
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Volgens mij kan je prima leven zonder, net als dat je prima kan leven zonder ooit een frietje gegeten te hebben. Maar soms is daar toch behoefte aan.

Je hebt vier oergevoelens/behoeftes, namelijk:

eten
drinken
veiligheid
seks

Als je allevier kan voldoen zou je je dus goed moeten kunnen voelen. Met honger of dorst voel je je minder prettig dan zonder. Maar volgens mij zit er niets ongezonds aan, terwijl niet eten wel ongezond is. Dus het is gewoon naar jezelf luisteren, wat je wil. Het gaat erom dat je je gelukkig voelt, dan kan je prima leven. Dus het is niet zo essentieel als eten ofzo, als je t nog snapt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:20
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Ik snap het. Maar zou iedereen zich dan wel beter voelen als ie wél bevredeging heeft?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:29
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 06-01-2007 @ 15:20 :
Ik snap het. Maar zou iedereen zich dan wel beter voelen als ie wél bevredeging heeft?
verchilt vna persoon to persoon,

Maar wat wel is aangetoont dat als je => 3 per week klaar komt
dit gezonder is voor je prostaat
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 14:38
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat het zo meevalt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Erik-JB schreef op 06-01-2007 @ 15:38 :
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat het zo meevalt.
Hoezo, ben je bang dat je nooit seks gaat hebben en durf je niet te masturberen omdat je dan doof wordt?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline


Waar halen sommige mensen toch hun onzin vandaan?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:41
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-01-2007 @ 17:28 :


Waar halen sommige mensen toch hun onzin vandaan?
Indoctrinatie van zwaar-gereformeerden ofzo..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 19:19
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
een lichaam is er niet op gebouwd om GEEN sex te hebben, en het "schijnt" dat je per keer sex gemiddeld 10 minuten langer leeft (wat ik niet geheel onzin acht gezien je er blij van wordt, en het neemt stress weg (dodelijk)), dus in die zin is het ongezond als je geen sex hebt
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 20:20
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
ongzond
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 21:06
Co-pilot
Co-pilot is offline
Heb je dan ook nog nooit een natte droom gehad?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 21:43
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-01-2007 @ 16:25 :
Hoezo, ben je bang dat je nooit seks gaat hebben en durf je niet te masturberen omdat je dan doof wordt?
Nee, later zal ik waarschijnlijk wel seks hebben. Maar momenteel niet. En ik mastrubeer ook niet, omdat ik dat onplezierig vind.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 22:49
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 06-01-2007 @ 22:43 :
Nee, later zal ik waarschijnlijk wel seks hebben. Maar momenteel niet. En ik mastrubeer ook niet, omdat ik dat onplezierig vind.
Nou je bent de eerste die ik hoor zeggen dat ie masturberen onplezierig vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Erik-JB schreef op 06-01-2007 @ 22:43 :
Nee, later zal ik waarschijnlijk wel seks hebben. Maar momenteel niet. En ik mastrubeer ook niet, omdat ik dat onplezierig vind.
Nou, dan zal het wel meevallen, hoor. Mij is trouwens net wel door een doktersassistente meegedeeld dat het voor mannen wel goed is, omdat dat helpt tegen prostaatkanker e.d. (zelfde manier dat vrouwen maar beter wel op tijd kinderen kunnen krijgen). Zoals al gezegd is, geloof ik. Maar als jij op je achttiende of twintigste begint met seks, is het echt niet heel slecht ofzo.

Wel raar dat masturberen onprettig is...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 22:56
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Tja, ik vind het ook raar dat ik het niet als plezierig ervaar.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 23:27
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
Co-pilot schreef op 06-01-2007 @ 22:06 :
Heb je dan ook nog nooit een natte droom gehad?
Als die vraag naar mij gericht was, jawel. Drie keer in drie nachten (nadat ik in het openbaar was klaargekomen).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 02:55
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 00:27 :
(nadat ik in het openbaar was klaargekomen).
Die mag je mij even uitleggen, als je wilt!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 13:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 07-01-2007 @ 03:55 :
Die mag je mij even uitleggen, als je wilt!
Seconded.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 13:59
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 00:27 :
nadat ik in het openbaar was klaargekomen.
Misschien moet je toch maar gaan rukken. Dan gebeurd dat niet
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:36
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Precies, en daarom beschouw ik het als een probleem. En ik zal het ook nog uitleggen voor Kruimel, Ino-chan en andere geïntresseerden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:26
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 15:36 :
Precies, en daarom beschouw ik het als een probleem. En ik zal het ook nog uitleggen voor Kruimel, Ino-chan en andere geïntresseerden.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoor hoe je zoiets doet
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:41
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Kruimel en Ino-chan waren geloof ik geïntresseerd in het in openbaar klaarkomen, niet in hoe ik ermee leef. Daarover valt ook niet veel interresants meer te vertellen. Kijk, ik mastrubeer niet, omdat ik het onplezierig vind. Dus ik loos het niet.

Ik had een een proefwerk. Het was een pittig proefwerk. Aan het einde van het lesuur had ik het nog steeds niet af. Ik in dikke zenuwen snel doorkrassen, maar ik kreeg rare gevoelens daar beneden. Toen het even ophield dacht ik in mezelf: ''Haha, het zou best een grappig verhaal zijn als ik klas was klaargekomen.''. Even later werden de gevoelens weer intensiever, en even later kwam ik klaar. Niemand die het merkte gelukkig. Ik voel me helemaal duizelig en raar en ik mag even naar de WC gaan. Daar even het meeste wegvegen. Geen vlek aan de buitenkant te zien. Toen mocht ik naar huis.

De volgende drie ochtenden, even voordat ik normaal wakker zou worden (half uur tot uur), kwam ik klaar uit een natte droom. Het gekke is, tijdens die dromen zat ik weer bij proefwerken te stressen. Ik had mezelf gezegd dat de enige reden dat ik zovaak klaarkom, is omdat ik geschrokken ben van wat tijdens het proefwerk gebeurde. Toen hield het op.

Anderhalf maand later kwam ik weer in een soortgelijke situatie terecht, met droom en al dus. Nu vond ik het wel logisch dat ik klaarkwam, ik moet immers zo nu en dan mijn zaad lozen.

Maar de eerste en laatste keer voelde ik me helemaal duizelig na het klaarkomen. Waarschijnlijk omdat ik klaarkom zónder stijve. Dus nu zend ik berichten na mijn onderbewust zijn dat áls hij me laat klaarkomen, ga door met het tijdens een natte droom doen in plaats van in het echt. Maar wel een natte droom, géén natte nachtmerrie. En met een stijve s.v.p.

Laatst gewijzigd op 07-01-2007 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:34
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
haha funny shit
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:52
Verwijderd
Ben je aseksueel? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat rukken je niet boeit.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:58
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Nee, ik ben wel hetero. Maar ik houd er gewoon niet van om seksuele dingen met mezelf te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:00
Verwijderd
Dan is er écht iets mis met je. Zoek hulp, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:07
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Waarom is er dan iets mis met me?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:11
Verwijderd
Omdat gezonde mannen behoefte hebben aan seks.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:11
Marikenn
Avatar van Marikenn
Marikenn is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 17:58 :
Nee, ik ben wel hetero. Maar ik houd er gewoon niet van om seksuele dingen met mezelf te doen.
weet je wat a seksueel betekent? dat heeft niks te maken met het feit dat je hetero bent hoor..
__________________
verhip verhip een ruimteschip
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:13
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Owh ik dacht dat aseksueel betekende dat je je tot niets seksueel aangetrokken voelt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:13
Marikenn
Avatar van Marikenn
Marikenn is offline
je kan wel verliefd worden
__________________
verhip verhip een ruimteschip
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:15
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2007 @ 18:11 :
Omdat gezonde mannen behoefte hebben aan seks.
Dat heb ik ook, maar niet behoefte om zulke dingen met mezelf te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:18
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Soms wil je het toch ook ff kwijt, en een orgasme is zo horrific ook weer niet.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 18:15 :
Dat heb ik ook, maar niet behoefte om zulke dingen met mezelf te doen.
Ja, dat is dus niet bepaald gebruikelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:47
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Citaat:
flyaway schreef op 06-01-2007 @ 15:14 :
Volgens mij kan je prima leven zonder, net als dat je prima kan leven zonder ooit een frietje gegeten te hebben. Maar soms is daar toch behoefte aan.

Je hebt vier oergevoelens/behoeftes, namelijk:

eten
drinken
veiligheid
seks

Als je allevier kan voldoen zou je je dus goed moeten kunnen voelen. Met honger of dorst voel je je minder prettig dan zonder. Maar volgens mij zit er niets ongezonds aan, terwijl niet eten wel ongezond is. Dus het is gewoon naar jezelf luisteren, wat je wil. Het gaat erom dat je je gelukkig voelt, dan kan je prima leven. Dus het is niet zo essentieel als eten ofzo, als je t nog snapt.
Dit is onzin. Het is niet zo dat een mens persé deze "oerbehoeftes" heeft. Er is veel over gespeculeerd, en over het algemeen wordt de piramide van Maslow als een goed (hoewel erg ruw) model voor menselijke behoefte gezien. Let wel, dit is één manier om de mens te bekijken, er zijn nog andere.

wikipedia over de piramide van Maslow
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:12
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
EggeD schreef op 07-01-2007 @ 18:18 :
Soms wil je het toch ook ff kwijt, en een orgasme is zo horrific ook weer niet.
Een orgasme vind ik juist wél fijn, en seksueel contact met anderen zou ik ook fijn vinden. Maar seksueel contact met mezelf juist niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:13
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
Marikenn schreef op 07-01-2007 @ 18:13 :
je kan wel verliefd worden
Jep, maar ik ben dus gewoon heteroseksueel. Maar wat betekent aseksueel dan?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 20:42
Lanu
Avatar van Lanu
Lanu is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 21:13 :
Jep, maar ik ben dus gewoon heteroseksueel. Maar wat betekent aseksueel dan?
Dat je compleet niet seksueel bent dus dat je op niks 'valt'.
__________________
En anders gebruik je een banaan!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 21:12 :
Een orgasme vind ik juist wél fijn, en seksueel contact met anderen zou ik ook fijn vinden. Maar seksueel contact met mezelf juist niet.
Orgasmes vind je fijn, rukken niet. Huh?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:33
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Precies. Het ligt 'm aan de manier hoe te bereiken. Via seks zou fijn zijn. Maar via zelfbevredeging niet. Om een of andere reden vind ik dat niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:38
Verwijderd
Ja, je kunt het gewoon niet. Is ook niet erg hoor. Niet kunnen aftrekken wordt pas echt lastig als je homo bent.

Ik snap het niet - als een meisje zegt dat ze niet masturbeert omdat ze het niet lekker vindt, denkt iedereen 'moh, zal wel', en een jongen zegt 't en men begint meteen te gillen dat er dan iets mis met 'm is. In beide gevallen denk ik: óf je weet gewoon nog niet wat je moet doen om het wel lekker te maken, óf je bent zo hard aan het denken dat je iets vies doet, dat je meer schuldgevoel dan genot beleeft. Is allebei niet zo erg, maar je moet 't wel afleren tegen de tijd dat je echt seks gaat hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Lanu schreef op 07-01-2007 @ 21:42 :
Dat je compleet niet seksueel bent dus dat je op niks 'valt'.
Nja geloof dat je best compleet niet seksueel kunt zijn en toch wel alleen op mannen of vrouwen verliefd kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 21:40
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Lanu schreef op 07-01-2007 @ 21:42 :
Dat je compleet niet seksueel bent dus dat je op niks 'valt'.
nee dat klopt niet.

Iemand die aseksueel is kan gewoon verliefd worden. Hij kan in die verliefdheid ook wel seks hebben zonder het erg vervelend te vinden... maar hij zal er nooit echt warm voor lopen en de weerzin is vaak zo groot dat iemand die aseksueel is geen seks wil hebben. En dus ook niet houdt van masturberen.

@Erik-JB: Heb je een idee over de reden dat je masturberen niet fijn vindt?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 22:44
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-01-2007 @ 22:38 :
Ja, je kunt het gewoon niet. Is ook niet erg hoor. Niet kunnen aftrekken wordt pas echt lastig als je homo bent.

Ik snap het niet - als een meisje zegt dat ze niet masturbeert omdat ze het niet lekker vindt, denkt iedereen 'moh, zal wel', en een jongen zegt 't en men begint meteen te gillen dat er dan iets mis met 'm is. In beide gevallen denk ik: óf je weet gewoon nog niet wat je moet doen om het wel lekker te maken, óf je bent zo hard aan het denken dat je iets vies doet, dat je meer schuldgevoel dan genot beleeft. Is allebei niet zo erg, maar je moet 't wel afleren tegen de tijd dat je echt seks gaat hebben.
Ik vind 't allesbehalve vies. En dat ik het niet kan, dat betwijfel ik. Het doet geen pijn, en gaat soepel. Maar op een of andere reden hou ik er tóch helemaal niet van.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 22:47
Erik-JB
Avatar van Erik-JB
Erik-JB is offline
Citaat:
Myuki schreef op 07-01-2007 @ 22:40 :
nee dat klopt niet.

Iemand die aseksueel is kan gewoon verliefd worden. Hij kan in die verliefdheid ook wel seks hebben zonder het erg vervelend te vinden... maar hij zal er nooit echt warm voor lopen en de weerzin is vaak zo groot dat iemand die aseksueel is geen seks wil hebben. En dus ook niet houdt van masturberen.

@Erik-JB: Heb je een idee over de reden dat je masturberen niet fijn vindt?
Zoals ik al zei is het in ieder geval niet omdat ik het niet kan en ook niet omdat ik het vies vind. Want ik kan het wel en vind het niet vies. Ik ben ook niet bang om betrapt te worden en ik ben ook niet bang voor een orgasme. Dat zijn dus in ieder geval niet de redenen waarom ik het niet fijn vind. Maar wat wél de reden is, zou ik niet weten...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 22:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 22:33 :
Via seks zou fijn zijn. Maar via zelfbevredeging niet. Om een of andere reden vind ik dat niet leuk.
Minder hard knijpen
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 16:41 :
Kruimel en Ino-chan waren geloof ik geïntresseerd in het in openbaar klaarkomen, niet in hoe ik ermee leef. Daarover valt ook niet veel interresants meer te vertellen. Kijk, ik mastrubeer niet, omdat ik het onplezierig vind. Dus ik loos het niet.
Dit is de 2e keer dat ik het je zo zie schrijven, dus om te voorkomen dat je straks 30 bent en die fout blijft maken; het is mastuRberen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Erik-JB schreef op 07-01-2007 @ 23:47 :
Zoals ik al zei is het in ieder geval niet omdat ik het niet kan en ook niet omdat ik het vies vind. Want ik kan het wel en vind het niet vies. Ik ben ook niet bang om betrapt te worden en ik ben ook niet bang voor een orgasme. Dat zijn dus in ieder geval niet de redenen waarom ik het niet fijn vind. Maar wat wél de reden is, zou ik niet weten...
ik kan me er wel iets bij inbeelden hoor!

seks is iets dat je nog altijd het liefst met z'n twee doet, dus als je dan 'alleen aan de slag gaat', geeft dat een beetje het gevoel van een gemis, zelfs van eenzaamheid

het is lichamelijk wel prettig, maar geestelijk/emotioneel word je niet gestimuleerd en bevredigd, en blijf je teleurgesteld achter


ofzo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Angst om klaar te komen
Erik-JB
63 06-02-2007 15:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.