Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2008, 14:39
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
M'n fiets is weer gestolen (de tweede binnen 'n halfjaar), vandaar mijn vraag: wat voor slot(en) kan ik 't beste nemen voor m'n derde fiets? 'n Beugelslot, kettingslot, ringslot of spiraalslot? En dan beter met 'n sleutel of 'n cijferslot?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 14:45
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Op het moment dat je fiets niet vaststaat heeft geen enkel slot zin want met een haakse slijper ga je er doorheen als een mes door de boter.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:15
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
http://www.fietsersbond.nl/zoekmachi...temnumber=2686
en: altijd je fiets ergens aan vast maken.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 17:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Sowieso geen cijfercombinatieslot, die krijgt m'n oma nog wel open zonder gereedschap
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:59
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Inderdaad, geen cijferslot maar een slot met een sleutel. Ik denk dat een kettingslot het beste is, het liefst van een onbekend merk (de bekende merk sloten bleken een tijdje geleden erg eenvoudig open te krijgen). Let er verder op dat je bij het vast zetten van je fiets het slot door je voorwiel haalt en door de twee stangen in het midden. Zet je fiets altijd ergens aan vast.

Tip voor een slot: bij de Action verkopen ze kettingsloten (de meest dikke) voor ca. 6 euro...

Zo...dat waren de tips van iemand uit Amsterdam (en wij moeten onze fiets echt wel goed vast zetten)...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:41
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
M'n eerste fiets was afgesloten met 'n merkloze spiraalslot en m'n tweede met 'n cijferslot van Abus (die ik afgezaagd op de grond terugvond), dus deze keer ga ik voor 'n merkloze kettingslot met 'n sleutel dan? Ik ga 'm morgen gelijk halen, dus dit topic mag wat mij betreft gesloten worden. Thnx hoor!
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:02
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Met een betonschaar zijn dat echt de makkelijkste sloten denkbaar en met een slijptol is het ook een eitje.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 08:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Met een betonschaar zijn dat echt de makkelijkste sloten denkbaar en met een slijptol is het ook een eitje.
Deze wordt aangeraden door de fietsersbond en van de week was er nog een stukje op tv over fietssloten en werd er ook geconcludeerd dat alleen zo'n slot niet gemakkelijk open te breken is.
Tuurlijk, als je hem meeneemt kan je thuis rustig je gang gaan, dus je moet hem wel ergens aan vastzetten (stukje wiel, stukje frame, stukje hek/fietsenrek).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 20:33
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Deze wordt aangeraden door de fietsersbond en van de week was er nog een stukje op tv over fietssloten en werd er ook geconcludeerd dat alleen zo'n slot niet gemakkelijk open te breken is.
Tuurlijk, als je hem meeneemt kan je thuis rustig je gang gaan, dus je moet hem wel ergens aan vastzetten (stukje wiel, stukje frame, stukje hek/fietsenrek).
Ik spreek uit ervaring. Die vierkant geslepen kettingen spatten uit elkaar bij genoeg druk van een betonschaar. Dus als je'm daarmee ergens aan vastzet is ie een makkelijk doelwit.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm nou ja, alle overige kettingen werden op tv ook binnen een paar seconden gesloopt door een ex-dief.
En in m'n introductieweek kregen we ook zo'n voorlichting van een ex-dief (klinkt stom ) en die liet ook zien dat ie al die andere sloten zó kon breken, terwijl hij dat slot wat ik liet zien niet zonder extra materiaal kon slopen. Misschien ben ik te goed gelovig, maar ik heb in ieder geval gezien dat de rest al even makkelijk te breken was
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 09:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je wilt voorkomen dat je fiets wordt gestolen, kan je beter medestudenten die fietsen helen standrechtelijk executeren, dan een groter slot kopen.

Maar, als het wat mag kosten zou ik die solide titanium dingen aanraden die men voor boten en gemotoriseerde grasmaaiers verkoopt. Paar tientjes duurder dan kettingen voor fietsen, maar een knappe dief die daar doorheen komt. Zelfs met een haakse slijper ben je tot sint juttemis bezig om dat kapot te krijgen, dus dan gaan zelfs professionele dieven eerder voor een andere fiets.

Toegegeven, het is als schieten met een kanon op een mus, maar je fiets staat er nog wel daarna.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 10:55
Verwijderd
Deze

Het is eigenlijk een motorslot en daarom vrij prijzig (ik heb denk ik 60 euro betaald) en vrij zwaar maar succes gegarandeerd

Nadat er twee fietsen van mij in korte tijd waren gejat heb ik dit slot aangeschaft. Mijn fiets heeft op allerlei plekken in Utrecht en Groningen gestaan en altijd als ik terugkwam stond hij er nog . Het slot heb ik inmiddels zo'n 5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 11:55
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik spreek uit ervaring. Die vierkant geslepen kettingen spatten uit elkaar bij genoeg druk van een betonschaar. Dus als je'm daarmee ergens aan vastzet is ie een makkelijk doelwit.
Elk slot kom je doorheen met een betonschaar, maar die kettingen zijn sterk genoeg om een dief een tijdje bezig te houden. Je moet alleen zorgen dat je fiets ergens aan vast staat, en je slot zo hoog mogelijk hangen zodat ze niet makkelijk de schaar op de grond kunnen zetten om zo kracht te zetten.

Het is trouwens volslagen onzin dat die sloten 'makkelijk' zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 13:09
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Met een betonschaar zijn dat echt de makkelijkste sloten denkbaar en met een slijptol is het ook een eitje.
Met een goeie slijptol kom je overal doorheen. Ik was laatst mijn sleutel verloren en met een slijptol had ik mijn Axa slot binnen enkele seconden door midden geslepen. Maar goed, de meeste dieven zullen niet midden op straat met een slijptol aan de gang gaan... 'T maakt super veel kabaal en je krijg een enorme vonkenregen...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 15:47
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Elk slot kom je doorheen met een betonschaar, maar die kettingen zijn sterk genoeg om een dief een tijdje bezig te houden. Je moet alleen zorgen dat je fiets ergens aan vast staat, en je slot zo hoog mogelijk hangen zodat ze niet makkelijk de schaar op de grond kunnen zetten om zo kracht te zetten.

Het is trouwens volslagen onzin dat die sloten 'makkelijk' zijn.
Mwah, betonschaar gaat met ongehad, taaier staal minder makkelijk heb ik gemerkt. (tenzij je een van 1 m lang hebt) maar de kleinere zijn beter met gehard vierkant geslepen staal
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 01:14
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline


Ik heb vandaag de 'AXA Clinch 85' gekocht voor 17,50 euro. Zo'n mannetje bij Halfords raadde me deze aan, is 't iets?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 11:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die heb ik ook. Tot nu toe met succes, terwijl er van mijn huisgenoten al twee fietsen voor de deur zijn gejat (maar goed, als je je fiets met een spiraalslot via de bagagedrager vastzet aan een hek vraag je er ook wel een beetje om...).

Alles is natuurlijk door te knippen, het gaat erom hoeveel moeite het kost. Gewoon een beetje een fatsoenlijke ketting kopen en je fiets daarmee op een goede manier ergens aan vastzetten (dus niet de ketting aan de bagagedrager of aan het voorwiel, dan loop je op een dag naar je fiets en kom je tot de ontdekking dat alleen het voorwiel er nog is , beter gewoon door je achterwiel én het frame), meer kun je ook niet doen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2008, 16:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Yup. Als het even kan achterwiel en frame, of anders in ieder geval je frame. Het gaat er toch niet om of het onmogelijk is je fiets te stelen, het gaat om de tijd/winst investering. Dus zorg dat je in de stad een flink barrel hebt, dan is al snel die iets mooiere fiets die iets minder goed vaststaat interessanter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke BN'rs, beroemdheden heb jij allemaal ontmoet?
Verwijderd
115 08-07-2006 13:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie doe mee aan een onderzoek naar de politie!
crimstudente
14 19-06-2006 00:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 26-01-2006 01:21
Lifestyle vertel maar over je dagje hoor
Back Door Man
500 10-09-2005 17:16
De Kantine Wat voor sleutelhanger heb jij?
Methuselah
55 13-07-2003 19:30
Lifestyle waterlooplein
meisjemeis
36 15-05-2003 22:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.