Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2015, 18:17
Azuro
Azuro is offline
Hoi

Ik heb een vraagje over een abonnement. Ik heb namelijk de traject vrij abonnement aangeschaft. Dus onbeperkt reizen tussen 2 plaatsen tijdens spitsuren. Ik ben dus rond 15:30 uit en spitsuren beginnen om 16;00 en eindigen 18;00. Als ik nu incheck rond 15;50 en uitcheck rond 16;10 valt dit nog steeds binnen de spitsuur of moet ik hiervoor apart betalen?

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2015, 18:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Traject Vrij is vrij reizen tussen twee stations. Ongeacht de tijd waarop je dat doet. Buiten je traject mag je in de daluren met korting reizen (iig bij een jaarabonnement, maand was voorheen niet, hoe het nu is weet ik niet). Hoop dat dit het wat verduidelijkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 18:54
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Inderdaad mag je met Traject Vrij onbeperkt reizen tussen twee stations, op elk moment van de dag. Als er maar één route mogelijk is tussen je begin- en eindstation, dan mag je ook op elk tussengelegen station je reis beëindigen of beginnen. Als er meerdere routes mogelijk zijn, dan mag je via elke route reizen van begin- naar eindstation en omgekeerd, maar alleen je reis kosteloos onderbreken op stations op de kortste route of een route die maximaal tien tariefeenheden langer is.

Als je buiten je traject reist, dan krijg je 40 procent korting op de kosten voor het deel buiten je traject als je in de daluren incheckt. Voor het deel binnen je traject betaal je niets. Check je in de spitsuren in, dan betaal je voor het deel buiten je traject vol tarief. Kosten voor reizen buiten je traject worden maandelijks per automatische incasso van je rekening afgeschreven. De factuur hiervan vind je dan in Mijn NS. Ook met een maandabonnement krijg je de 40 procent korting in de daluren, en kun je bijvoorbeeld reizigers meenemen met Samenreiskorting.

Overigens hanteert NS de tijden 6.30 tot 9.00 uur en 16.00 tot 18.30 uur als spitsuren. Je hebt als reiziger een marge van vijf minuten in je voordeel, dus als je om 16.04 uur incheckt, check je nog in de daluren in. En dat maakt dus alleen uit als je buiten je traject gaat reizen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 08:41
Verwijderd
Citaat:
dan mag je via elke route reizen van begin- naar eindstation en omgekeerd, maar alleen je reis kosteloos onderbreken op stations op de kortste route of een route die maximaal tien tariefeenheden langer is.
Volgens mij is het zo dat dit de praktijkuitwerking is maar dat het niet duidelijk is wat de regels hieromtrent zijn en dat er ook bij de NS niemand is die weet hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 20:34
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
NS heeft dit document ter beschikking gesteld, en uit dat document volgt hetgeen ik stel. Maar dat document zelf is een vreemd gedrocht, aangezien er duidelijk in staat vermeld dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden, en dat NS zelfs de inhoud te allen tijde en zonder nadere kennisgeving kan wijzigen.

Voor situaties die niet door dat document worden afgedekt, is het inderdaad schier onmogelijk met zekerheid vooraf aan te geven hoe de prijsberekening in de praktijk uitpakt. Ook de klantenservice kan daar eigenlijk niet bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2015, 10:20
MarkMeerman
Avatar van MarkMeerman
MarkMeerman is offline
Naar mijn weten mag je met het Traject Vrij abonnement onbeperkt reizen en dus ook in de daluren. Lijkt mij dat je dus gewoon om 15:40 uur mag inchecken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren OV Chipkaart: ik kom er niet meer uit
Tazer
8 04-08-2011 08:39
Verkeer & Vervoer oplossing files
vtxm
267 01-02-2007 18:03
Verkeer & Vervoer Nieuwe dienstregeling
REIE
49 29-12-2006 18:36
De Kantine Waarom heb jij je naam/avatar/sig gekozen?
lady of the dark
108 04-03-2006 22:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.