Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2010, 13:21
Verwijderd
Dag allemaal,

Een tijdje terug ging ik samen met mijn broertje lasagne maken. We liepen door de supermarkt om inkopen te doen en te bedenken wat we er allemaal in zouden doen. Normaal gebruik ik altijd (als ik lasagne of pastasaus etc.) maak, tomatenpuree, pomedoro en tomatenstukjes. We liepen langs de groente en besloten om een keer een boel gewone (verse) tomaten te nemen om die te verwerken in de rode saus.
Tijdens het koken vroeg ik me af wat nou eigenlijk lekkerder is omdat ik in eerste instantie zou denken dat verse tomaten lekkerder zijn dan pakjestomaten.
Daarna bedacht ik me dat de tomaten die in Nederland te koop zijn in de supermarkt lang niet zo lekker zijn als bijvoorbeeld de tomaten in Italie oid. De saus werd ook een klein beetje waterig, wel lekker verder. Ik neem aan dat de tomatenpuree en dat soort dingen gemaakt worden van tomaten uit warmere landen die minder waterig zijn.
Daarom vroeg ik me af wat jullie lekkerder/beter vinden..
verse tomaten, of puree? En waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 14:43
dennis018
dennis018 is offline
ik vind zelf met verse tomaten de pasta saus enzo en voor in de chili con carne bijvoorbeeld lekkerder
weet niet echt of de saus er dunner van word of niet, maar kwa smaak is het met versgesneden tomaten toch lekkerder
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:10
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik vind saus van verse tomaten lekkerder, als 'ie te waterig is kun je hem gewoon wat in laten koken
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:25
vlinderrr92
vlinderrr92 is offline
Ik gebruik altijd tomatenstukjes..en soms een mengsel. Met voorverpakt en vers..
Denk dat er al vocht is uitgehaald, bij de voorverpakte.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 10:15
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Saus met verse tomaten vind ik in principe lekkerder. Voorwaarde is wel dat je zachte, rijpe (rode) tomaten gebruikt. Als je de tomaten in kokend water weekt, de schil eraf haalt en dan de pitjes (en het vocht) verwijdert dan is er in principe weinig verschil met tomaten blokjes uit blik, het smaakt alleen beter .
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 10:48
Verwijderd
Ik gebruik liefst verse tomaten en als het te waterig is doe ik er een blikje tomatenpuree bij om het te binden!

Maar ik gebruik ook wel vaak een pot saus, handig als je haast hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 11:32
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik gebruik liefst verse tomaten en als het te waterig is doe ik er een blikje tomatenpuree bij om het te binden!

Maar ik gebruik ook wel vaak een pot saus, handig als je haast hebt.
wij doen altijd een blikje tomaten puree EN verse tomaten of tomatenblokjes

das nog lekkerder
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 11:34
Verwijderd
Is een blikje tomatenpuree en verse tomaten lekkerder dan verse tomaten en een blikje tomatenpuree, ja? volgens mij is dat namelijk hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 11:37
dennis018
dennis018 is offline
ik bedoel of tomaten puree + verse tomatne of
tomaten puree + tomaten blokkies
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 20:40
Verwijderd
Pasta-/lasagnesaus van verse tomaten is in principe echt niet wateriger dan saus uit een pot, of een blik tomatenpuree. Het enige is dat een verse tomatensaus meer bereidingstijd vergt, en dat betekent dat je die saus moet in laten koken. Gewoon een halfuur/drie kwartier (tijd is afhankelijk van de hoeveelheid, natuurlijk) laten pruttelen en je zult zien dat er dan niets waterigs aan is Eventueel kun je altijd binden met wat bloem, of als je het te ver hebt in laten koken, dan doe je er gewoon wat kookvocht van de pasta bij.

Het spreekt dus voor zich dat je als je haast hebt, beter een blik of pot kunt nemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.