Oud 10-10-2010, 21:56
Dhoos!
Dhoos! is offline
Ik heb bijna altijd trek en eet dan veel meer dan goed voor me is. Steeds als ik eten koop sla ik veel te veel in. Vervolgens eet ik het wel allemaal op. Ook als ik misselijk begin te worden of buikpijn krijg. Ik eet niet meer vanwege de smaak, maar omdat ik altijd iets in mijn mond wil hebben.
Als ik een tijdje minder eet (normale maaltijden zonder tussendoortjes) wordt ik prikkelbaar en snauw ik de mensen om me heen af. Wat kan ik hiertegen doen?

Geen denigrerende reacties btw; ik weet dat dit te pathetisch voor woorden klinkt en wil er dus ook graag vanaf.
Oud 10-10-2010, 23:24
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Hoe lang speelt dit al? En wat is (volgens jou) de oorzaak van je eetverslaving?
__________________
En dat meen ik!
Oud 11-10-2010, 00:54
Verwijderd
Is het misschien dom als ik zeg dat je kauwgom zou kunnen eten? Dan heb je iets om op te kauwen, want je doet het niet voor de smaak zeg je. En minder eten kopen in de supermarkt, daar heb je zelf controle over. Maak een lijstje met dingen die je nodig hebt en koop dat en verder niks.
Ik weet niet of je een hobby hebt of iets anders te doen, dat zorgt misschien voor wat afleiding.
Als je minder eet dan je normaal doet, is het logisch dat je een hongergevoel krijgt. Dit moet je even uitzitten maar je raakt er na een paar dagen wel aan gewend is mijn ervaring.
Oud 11-10-2010, 07:01
Verwijderd
Kauwgom zou een optie zijn. Je kunt ook je tanden poetsen. Als je je tanden gepoetst hebt is het niet zo lekker om daarna weer te gaan eten.
Oud 12-10-2010, 16:39
Verwijderd
Ik heb ongeveer hetzelfde, het enige probleem is dat ik eerder snoepverslaafd ben... Ik heb altijd wel ergens een voorraadje liggen, en soms eet ik zoveel dat ik totaal geen zin meer heb in avondeten, maar dat eet ik dan toch op, omdat mijn ouders er anders achterkomen dat ik zoveel snoep
Oud 12-10-2010, 17:08
dennis018
dennis018 is offline
ik herken het wel, ik heb hier ook welis last van...
gisteravond bijv... had ik 3 bakjes vla in de ijskast liggen en ik kan niet kiezen
dus dacht ik ach ik neem ze gewoon alle 3
en vaak als ik zoiets 1x doe.. dan wil ik het elke dag daarna weer
Oud 13-10-2010, 09:18
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik verplaatst dit naar lichaam & gezondheid want hier is het niet op zijn plaatst wat mij betreft.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 13-10-2010, 09:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
En hier op L&G hebben we voor dit soort vragen het grote voedings en gezondheidstopic, dus deze gaat dicht, en dan mag je daar je vraag nog eens stellen!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.