Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2015, 17:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb hier een beetje een situatie.
Gisteren kreeg ik een aanmaning van mijn verzekeringsmaatschappij op de deurmat. Een incasso was niet gelukt en of ik even binnen 14 dagen alsnog het geld wilde overmaken. Prima, geen probleem verder.
Alleen was de dagtekening van de aanmaning 15 oktober. Dat is 16 dagen geleden (meer inmiddels).
Dus ik belde naar mijn verzekering en legde de situatie uit. Die vrouw zei dat het inderdaad kan gebeuren dat ze al een tweede aanmaning hebben gestuurd, maar aangezien ik het nu al betaald heb, moet ik van de tweede aanmaning alleen de straf van €10 betalen.
Want het was mijn schuld dat ik niet binnen 14 dagen na hun versturen van die brief het geld heb overgemaakt omdat zij toch geprobeerd hebben het geld af te schrijven.

Maar als zij nou die tweede brief weer hebben verstuurd, dan zit daar natuurlijk ook een limiet van 14 dagen op. Dus ook als ik die rekening meteen betaal, zijn zij de volgende aanmaning al aan het sturen - en die komt met de deurwaarder.
Dus, omdat ik in het buitenland woon, krijg ik straks een deurwaarder op de stoep.

De mevrouw aan de telefoon ging een notitie maken maar kon niet garanderen dat dat niet ging gebeuren.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan mijn zorgverzekering prima betalen maar ik kan het me niet veroorloven hun nog extra te sponsoren en ook de vereniging van deurwaarders te ondersteunen, eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2015, 17:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Gerechtshof Den Haag, 14 juli 2015, zaak ECLI: NL:GHDHA:2015:1896: de 14-dagen termijn gaat lopen op de dag na ontvangst van de brief door de consument.

"Straf" niet betalen, ik zou even afwachten of die 2de brief nog echt komt (zit wellicht wat speling in om kruisen 2de brief en betaling te voorkomen). Zo ja, dan in een e-mail even kort naar bovenstaande zaak verwijzen.

Klaar, volgende zaak
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 17:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.