Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2015, 20:50
svps97
svps97 is offline
Beste forum leden,

Al lange tijd weet ik dat ik econometrie studeren wil, alleen is mijn probleem waar.
Ik heb al meeloopdagen gehad aan de uva, vu en erasmus universiteit.
Qua stad zal ik het liefst naar amsterdam gaan, omdat ik daar ook al een kamer heb(als ik er ga studeren) en de stad lijkt mij veel leuker en gezelliger.
Uva gaat ook het 2e jaar over in het engels wat mij een groot voordeel lijkt aangezien je veel engels moet gebruiken later waarschijnlijk en de boeken ook in het engels zijn.
Door de meeloopdagen lijkt de erasmus universiteit mij ook leuk. De universiteit staat goed aangeschreven, de sfeer beviel me goed en de interessante master quantative finance is op de erasmus universiteit te volgen. Alleen de 60/60 BSA lijkt mij redelijk zwaar aangezien je ook maar 3 herkansingen hebt terwijl je op de uva alles 1x mag herkansen. Ook lijkt mij de stad rotterdam wat minder maar nog steeds wel een mooie stad.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of jullie ervaring met een soortgelijke situatie kunnen delen.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2015, 04:55
Verwijderd
Het klinkt alsof jij liever naar de UvA of vu gaat, dan naar Erasmus. Die master kun je ook doen als je in Amsterdam begint.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 11:49
svps97
svps97 is offline
Ja qua stad ga ik liever naar Amsterdam, maar qua universiteit liever naar de erasmus, dus naar Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 13:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het verschil tussen universiteiten is i.h.a. niet zo groot. Ik zou niet op basis daarvan je beslissing maken. Uiteindelijk zegt zo'n meeloopdag ook niet zo veel over hoe de studie nu werkelijk is. Ik zou me ook nog niet zo druk maken over welke master je wil. Als je een paar jaar bezig bent met de studie kun je veel beter beoordelen wat je leuk/interessant/nuttig lijkt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 00:58
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
Het verschil tussen universiteiten is i.h.a. niet zo groot. Ik zou niet op basis daarvan je beslissing maken. Uiteindelijk zegt zo'n meeloopdag ook niet zo veel over hoe de studie nu werkelijk is. Ik zou me ook nog niet zo druk maken over welke master je wil. Als je een paar jaar bezig bent met de studie kun je veel beter beoordelen wat je leuk/interessant/nuttig lijkt.
Ik vind het beschreven bindend-studie advies van de Erasmus anders best agressief.

@Ot, ik zou lekker in Amsterdam gaan studeren als ik jou was, die master kun je (neem ik aan) ook volgen met een diploma van een andere Universiteit? :')
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 09:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Een diploma van een universiteit in Amsterdam is niet meer waard dan die van een andere universiteit.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 11:11
svps97
svps97 is offline
Erasmus heeft naar mijn idee een betere naam op financieel gebied dan Amsterdam, maar ik heb geen idee of dat echt doorslaggevend later is bij het zoeken naar een baan.

@Fool_ Het is op dit moment inderdaad mogelijk om met een Bsc econometrie van een andere universiteit die master te volgen.

In rotterdam heb je ook compensatieregeling dus uiteindelijk is die BSA ook minder zwaar dan het lijkt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 11:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Erasmus heeft naar mijn idee een betere naam op financieel gebied dan Amsterdam, maar ik heb geen idee of dat echt doorslaggevend later is bij het zoeken naar een baan.
Nee, dat is het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Klasje van BuZa
Verwijderd
4 28-11-2016 17:15
Studeren Welke WO studie meeste studielast?
preventief
9 10-01-2016 22:55
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 09:32
Studeren Waar econometrie studeren (in Belgie?)
landbeast
2 29-11-2014 15:21
Studeren Econometrie aan VU, UvA, of..?
istrian
0 21-06-2008 16:53
Studeren Economie/ Econometrie aan welke uni?
Barry K
30 26-12-2005 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.