Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2007, 16:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb een kitten van 6 maanden. Vorig weekend was ze sloom, braakte ze, at nauwelijks en was haar ontlasting slijmerig en dunner. Afgelopen maandag ben ik met haar naar de dierenarts geweest en ze zou een maag- darmontsteking hebben. Antibiotica spuit gekregen, pilletjes mee en ik kreeg het advies om licht verteerbaar eten te geven, rijst met tonijn. Allemaal prima, kat werd weer actief, braakte niet meer, heeft netjes haar pillen gehad. Donderdag ben ik van tonijn overgestapt op gekookte kip, sinds zaterdag met wat van haar eigen kittenbrokjes erbij. Tot vrijdag heeft ze helemaal geen ontlasting gehad (ik dacht dat dat door de rijst met tonijn kwam), nu wel weer maar het is nog steeds dun.

Moet ze gewoon weer wennen aan vaster voedsel? Iemand die hier ervaring mee heeft? Ze heeft gewone eetlust, energie en braakt niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2007, 17:06
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Mijn hondje heeft dat ook en die heeft daar speciaal voer voor omdat hij overgevoelig is voor bepaalde stoffen.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja aan zoiets zat ik ook al te denken, maar ze heeft nog nooit ergens last van gehad, tot ze vorig weekend dus ziek werd
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:27
Verwijderd
allergie kan ook opeens ontstaan, hoe vreemd dat ook is...
probeer anders ander (speciaal) voer en kijk of het over gaat. en als je katje weer sterk genoeg is ga je terug naar het oude voer. als de problemen terugkomen dan weet je dat het daar aan ligt.
tonijn is volgens mij trouwens niet zo goed, maar dat weet ik niet zeker. dus het kan ook daardoor komen in combinatie met weer wennen aan brokjes.
je kan ook "natte" brokjes voor dr kopen, dat is iets minder heftig. of het eten in kleine porties verdelen en per dag meerdere keren een paar hapjes te eten geven
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 19:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kleine porties krijgt ze al, evenal natvoer (maar alleen 's avonds, ik kan harde brokjes wel even laten staan en kijken of het met alleen natvoer beter gaat). Tonijn was op aanraden van de dierenarts.

Speciaal voer, van Royal Canin ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 19:31
Verwijderd
zoiets jah... anders ga je bij je dierenarts langs om voer te kopen (mijn dierarts zit in een dierenkliniek en daar verkopen ze het, weet niet hoe dat bij andere dierendokters zit eigenlijk), dan betaal je geen consultkosten, maar heb je wel zijn advies. of je belt eventjes... om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee van welke merken "goed" zijn bij allergieen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 13:53
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-02-2007 @ 19:11 :
Ja aan zoiets zat ik ook al te denken, maar ze heeft nog nooit ergens last van gehad, tot ze vorig weekend dus ziek werd
Die van mij had ook nooit wat en toen is hij op speciaal voer gegaan. En nu is het over.

Maar bij de dierenwinkel hebben ze ook goedkopere merken want het voer dat mijn dierenarts me aanraadde koste 30 euro per 3kg
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:36
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
De volgende keer gewoon gebákken kip geven.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:37
bosaap
bosaap is offline
Is het echte spuitstront of gewoon een lekkere vers gedraaide bolus?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:53
Administrat0r
Administrat0r is offline
Is dit serieus bedoeld?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 11:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ze heeft vanmorgen ook haar brokken weer uitgebraakt dus ik heb de dierenarts weer gebeld, nu heeft ze speciaal voer (idd van Royal Canin) en pilletjes tegen de diarree, als het na het weekend niet beter gaat moet ik weer met haar naar de dierenarts.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine doe mij een toppertje en een breesaair ananas #845
Verwijderd
500 30-01-2010 21:15
Flora & Fauna Wie heeft een kat?
Verwijderd
54 07-08-2009 11:01
Flora & Fauna Zieke kat
Verwijderd
10 09-07-2009 22:27
Flora & Fauna Ik heb net een kat uit het asiel gehaald: tips
Optima
97 30-10-2006 20:02
Flora & Fauna kat met diarree
metaldready
1 31-01-2004 23:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.