Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2007, 18:23
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Met name over schoenen en tassen die op de grond liggen, maar ook wel eens in de douche of voor de wc op de tegeltjes.

Ze heeft het voorheen altijd netjes buiten gedaan en ze kan het op zich ook in de kattenbak doen maar als ze het normaal buiten kan dan liever geen kattenbak.

De verklaring dat een schoen lekker ruikt om overheen te plassen is voor mij niet afdoende, want ik heb haar nu meer dan 4 jaar en dat eroverheen/ertegenaan plassen doet ze 'pas' een halfjaar, maar steeds frequenter. Vandaag pas twee keer.

Al mijn schoenen zijn al aan de beurt geweest, en als het oplost door ze consequent niet op de grond te zetten, wil ik dat nog wel proberen, maar liever laat ik ze ook wel eens rondslingeren + rest de vraag waarom ze rond de wc/douche pist. En waarom sinds een halfjaar.

Ik heb al een aardige zindelijkheidstraining bedacht met kattenbak steeds verder naar buiten plaatsen, het kattenbakgrind in de tuin doen, enz. wat vooralsnog goed ging, maar sinds vandaag pikt ze de gewoonte weer op.

Ach, ik snap het niet, maar ik begin het zat te worden. Godzijdank pist ze nog niet in mijn slaap/woonkamer, als dat gebeurd is het einde verhaal.

De vragen die ik aan jullie heb zijn:
1. Enig idee waarom ze dit doet?
2. Tips?
3. Er schijnt een of andere spray te bestaan zodat ze waar je dat sprayt niet gaan pissen, heeft iemand daar ervaring mee, en kan je dat ook over schoenen heen sprayen? Stinkt dat niet?

Eigen ervaringen ook welkom.

Mwah..ik ben sjachrijnig nu.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2007, 18:31
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ze is gesterilliseerd denk ik, omdat ze buiten loopt?

Ik kan zo ook niet zeggen waarom ze dat doet natuurlijk, maar je kunt proberen om dingen te sprayen die ze niet lekker vind. Azijn bijvoorbeeld, maar dat wil je waarschijnlijk ook liever niet in je schoenen. Je kunt ook (luchtdoorlatende) zakjes met peper proberen, dat vinden ze ook vreselijk. Spuit je schoenen in met deodorant, dat kan ook werken.

Ik zou toch een kattenbak in huis zetten (ik begreep dat je dat nu niet hebt) en dan met name in de douche. Ik snap dat je dat niet erg lekker vind, maar die kattenbak kun je dan steeds verder naar buiten verplaatsen totdat ze het daar weer doet.
Zorg dat je op elke verdieping die je hebt minstens 1 kattenbak hebt staan, en zorg dat die goed schoon zijn en dus zeker niet vervelend ruiken voor haar.

Heeft ze misschien een reden om territorium af te zetten? Andere huisdieren misschien? Nieuwe meubels, pas verhuisd? Het kan ook zijn dat ze een probleem heeft met haar blaas/nieren, dat ze het niet op kan houden bijvoorbeeld. Bel de dierenarts eens op tijdens telefonisch spreekuur en win van hem/haar ook advies in, die heeft misschien ook goede ideeën
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 18:42
Verwijderd
Eh.. je moet juist geen dingen neer zetten die ze vies vindt ruiken, aangezien er dan natuurlijk alleen maar meer reden is voor haar om er overheen te plassen
Ze wil immers dat de dingen naar haar gaan ruiken.

Het is algemeen bekend dat katten als gevolg van veranderingen in huis kunnen gaan plassen. Het kan gaan om een verandering binnenshuis, maar ook bijvoorbeeld een nieuwe kat in de buurt kan er voor zorgen dat ze in huis plast.
Dat laatste is misschien een optie, aangezien ze van het buitenplassen ineens is overgeschakeld naar het binnenplassen?

Zet inderdaad een kattenbak in huis, het liefst op verschillende plaatsen, en houd deze goed schoon.

De spray die jij bedoelt is feliway (als ik het goed schrijf) en is een geurspray die gebaseerd is op het (synthetische) gezichtsferomoon van katten. Deze spray kan helpen je kat op haar gemak te stellen en kan, wanneer je het spuit op de plaatsen waar ze vaak plast, bij haar de behoefte wegnemen om in huis te plassen; het ruikt dan immers al naar kat.
Deze spray stinkt niet; ruikt zelfs nergens naar, omdat het wij de feromonen niet (bewust) waarnemen.
Het is trouwens wel duur (rond de twintig euro) en alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.

En idd, even voor de zekerheid bij de dierenarts laten checken of alles in orde is met haar nieren/blaas en urineweg.

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 19:11
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 21-03-2007 @ 19:42 :
Eh.. je moet juist geen dingen neer zetten die ze vies vindt ruiken, aangezien er dan natuurlijk alleen maar meer reden is voor haar om er overheen te plassen
Ze wil immers dat de dingen naar haar gaan ruiken.
Als het echt alleen specifieke plaatsen zijn werkt dat wel hoor, je moet dan alleen wel dingen gebruiken waarbij ze uit de buurt wil blijven, zoals azijn bijvoorbeeld. Bij mij heeft dat wel eens gewerkt iig
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 20:17
Verwijderd
naast alle genoemde dingen denk ik idd dat het stress is, aandachtstekort... dat is geen verwijt hoor, maar meestal is dat een reden waardoor dieren afwijkend gedrag gaan vertonen

en niks schoonmaken met chloor of ammoniak en dat soort dingen, want de meeste katten gaan daar idd juist overheen plassen om hun geur er overheen te zetten

succes... lijkt me echt klote als mijn kat dat zou doen

[edit] een andere spray is mispoes, ik heb die dingen nog nooit hoeven gebruiken, maar een vriendin van mij wel. ik heb geen idee of het werkt eigenlijk, haar katten hebben soms van die vlagen dat ze opeens overal pissen, meestal als ze gestresst zijn door andere katten in de buurt
misschien is dat het! is er een nieuwe dominante kat komen wonen?

en idd zou ik even haar urine enzo laten checken, blaasontsteking veroorzaakt ook dit soort dingen

een kattenbak binnen vind ik zelf wel prettig, het klinkt goor, maar bij het verschonen kan ik meteen zien of mijn kat gezond is enzo (bloed in urine, stevigheid van de poep etc)

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 12:49
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Het kan net zo goed dat de kat iets aan haar blaas heeft hoor, ik zou toch even langs de dierenarts gaan. En als je schoonmaakt, neem dan biotex want daar zit geen ammoniak in. Als je wel een middel pakt waar dat in zit maak je schoon met iets waarvan de kat vindt dat het lekker ruikt (het zit ook in haar eigen plas) en dan zal ze er blijven plassen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
De Kantine Weerwolfspel #48 deel 2
Lethe
395 24-06-2008 20:34
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Psychologie niet meer met broer samen willen leven?
Eend
75 06-05-2003 19:27
Flora & Fauna Huisdieren die sterven...
Nuck
15 27-03-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.