Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 11:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb een probleem. Ik heb drie cavia's die altijd bij elkaar hebben gezeten, maar nu ik opgenomen ben en er eentje mee mocht, heb ik er eentje apart moeten nemen. Ik heb voor deze opname wel een week 'proef gedraait' om te kijken of het wel goed zou gaan met die cavia. Maar alles leek goed te gaan. Ze had haar eigen huisje en knorde veel. Dat is dus wel een teken dat ze zich op d'r gemak voelde.

Nou is het alleen sinds dat ze op mijn kamer in de kliniek staat, dat ze geen hardvoer meer eet en ook niet meer drinkt. Wel eet ze nog lekkere dingen zoals hooi en groenvoer (dit geef ik nu extra veel, omdat ze niet wilt drinken). Ook haar vit C pilletje vindt ze nog even heerlijk. En ze knaagt nog steeds aan haar huisje, dus aan last van haar tanden denk ik niet gelijk. Wel zei iemand me dat het haar kiezen konden zijn.

Ik denk dat ik vanmiddag even de dierenarts bel om raad te vragen. Of anders morgen. Wat denken jullie dat dit kan zijn?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 12:03
Verwijderd
ik zou zo snel mogelijk bellen. niet drinken kan best problematisch zijn namelijk... misschien is het gewoon stress of niet? ik hoop dat je cavia snel beter is!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 12:46
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ht zou best stress kunnen zijn, maar ik zou als een idioot naar de dierenarts racen. want er is iets echt niet goed en als je daar te lang mee wacht is de kans groot dat je cavia het niet overleeft.

Direct naar de dierenarts dus en je cavia alvast water toedienen via een spuit.

Uit je verhaal kan ik opmaken dat je cavia al langer niet meer drinkt. Hoelang al?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 18:48
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ze dronk al een week niet, maar ik dacht dat het gewoon stress was. Maar toen ze ook al niet at, maakte ik me zorgen. Overigens eet ze nu wel weer. Ze vond het voer niet lekker. Nu krijgt ze weer Hope Farms korrels.
Ik ben wel al vanmiddag naar de dierenarts geweest. Ik ben dus opgenomen en moet altijd onder begeleiding zijn, maar dat kon vanmiddag gelukkig. Ze blijkt een onstetkingkje in haar buik te hebben en daar krijgt ze nu anti biotica voor.
Ook moest ik haar wortels geven voor extra bouwstoffen en sla voor het vocht. Heb het gelijk allemaal in huis gehaald, de sla had ik nog.
Als het over een week nog steeds niet over is, moet ik terug komen.

Liefs,

Skunkie
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 18:56
Verwijderd
wat fijn dat je meteen daar terecht kon! ik hoop dat alles weer goed komt met je beestje. t is zo fijn een dier bij je te hebben als je weg bent van thuis (al is het een beetje thuis aan het worden daar of niet? in het LJH topic klinkt het als een fijne kliniek)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 19:08
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
ja, het is een verblijfsafdeling. Dus voor langdurig verblijf. Er zijn allemaal beesten op het terrein
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.