Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2004, 09:34
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
Mijn hamstertje, is nu iets meer als 2.5 jaar oud en heeft sinds een maand ofzo een heel groot gezwel. Volgens de dierenarts te wijten aan zijn ouderdom (volgens hem worden die diertjes normaal gezien niet zo oud, terwijl ik er al heb gehad die er bijna 4 zijn geworden )
Het is een kankergezwel en waarschijnlijk zitten er nog meer in zijn lichaam. Hij eet ook niet meer en gisteren heeft mijn moeder een plasje bloed ontdekt in zijn hok.
Nu is mijn vraag: ziet hij er echt heel hard van af ? Ik mag em namelijk niet laten inslapen van mijn ouders omdat ze vinden dat het veel te duur is zo'n spuitje te halen voor zo'n klein ding. Mijn vader wringt hem nog liever zelf de nek om (zei hij)
Het is echt een taai beestje, maar ik wil niet dat het afziet.. Mijn moeder zegt al een paar dagen 's avonds: 'morgen zal hij wel dood zijn denk ik' en toch elke keer als je dan gaat kijken leeft hij wel nog..
__________________
Echt...
Advertentie
Oud 30-04-2004, 09:52
honour
Avatar van honour
honour is offline
teneerste: je ouders hadden er bij moeten nadenken dat je huisdier ook een keer oud word en dat je dan moet gaan beslissen. je kan en mag een dier niet onnodig laten lijden. en van mijn part zeg je tegen je ouders dat je ze wel terugbetaald. zou ik in ieder geval wel doen.

en ik zou de dierenarts bellen en vragen of ie veel pijn heeft. zo niet dan maakt het nix uit. maar heeft ie wel veel pijn dan zou ik hem toch laten inslapen hoeveel het ook kost. maar volgens mij is dat helemaal niet zo duur. want toen wij onze vogel in hebben laten slapen waren we 7 euro kwijt
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Oud 30-04-2004, 10:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Toen ik mijn hamster liet inslapen was ik 5 euro kwijt, zo duur is dat niet. Mijn hamstertje had ook een kankergezwel, die had wel heel veel pijn, het is zielig om ze zoveel te laten lijden.

Als je ouders er geen geld voor over hebben hadden ze je geen hamster moeten laten nemen. Ik denk trouwens dat je zelf ook nog wel 5 euro hebt..

ik zou hem in laten slapen als ik jou was, kankergezwellen zijn echt geen pretje, het worden er steeds meer en ze worden steeds groter, geen prettige dood, zeker niet voor een hamstertje..
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 30-04-2004, 11:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Kun je het niet zelf betalen? Dan weet je tenminste zeker dat ie geen pijn meer heeft...
Oud 30-04-2004, 12:04
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
Ik kan het wel zelf betalen, maar dat staan ze ook niet toe omdat ze het overdreven en belachelijk vinden
__________________
Echt...
Oud 30-04-2004, 16:51
honour
Avatar van honour
honour is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 30-04-2004 @ 13:04 :
Ik kan het wel zelf betalen, maar dat staan ze ook niet toe omdat ze het overdreven en belachelijk vinden
ze staan het niet toe????????

het is toch *** jouw huisdier. dat dier moet geen pijnlijden. laat um inslapen. ga naar de dierenarts en leg je verhaal uit. dan kan hij met je ouders gaan praten. je ouders staan hier niet voorop maar je huisdier!!!!!
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Oud 30-04-2004, 17:40
faan
Avatar van faan
faan is offline
inslapen vind ik zelf ook belachelijk voor een hamster! Zo'n klein diertje moet je gewoon in een klap dood hebben. Dat zou je vader dus kunnen doen! Ook al is het echt geen pretje om dat te doen.. maar het gaat om het diertje zelf. Zolang je ziet dat hij/zij geen pijn lijdt zou je nog niets hoeven te doen (denk ik). Kweet niet of ze pijn laten zien.. (dacht van wel).

5 euro is idd niet veel.. dus inslapen is het beste.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 17:45.
Oud 30-04-2004, 18:35
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Mijn hammie heeft ook een tijdje met een gezwel uit zn oor rondgelopen, maar dat was niet-opereerbaar. Hij leek er weinig last van te hebben, alleen dat t best zwaar was, maar hij klom nog allemaal enzo.
Tot ik op een avond thuis kwam van t café en mn hammie zielig zag liggen. kHeb m toen bij me genomen, ben in slaap gevallen en toen ik wakker werd wassie dood.... tja...

Als-ie pijn heeft, en je ouders willen t niet betalen om m te laten inslapen, heb je vast wel zelf wat geld om t te betalen. Meer dan 10 euro zal t vast niet kosten hoor...
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Oud 01-05-2004, 15:28
Verwijderd
Kan wel veel kosten hoor, een hamster in laten slapen. Bij onze rat was het toen ook redelijk prijzig namelijk.

Mijn hamster had ook een groot gezwel, maar hij was heel rustig verder en had volgens mij ook geen pijn. Was wel heel erg dik geworden daardoor. Uiteindelijk is hij toen toch overleden.
Oud 05-04-2007, 18:26
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Dat inspuiten voor 5 euro is een fabeltje. Ze spuiten gewoon water in en vervolgens drukt die dierenarts in zijn hand die hamster fijn. En dan schaamteloos vragen: "wilt u hem mee naar huis, of zullen we hem hier laten?"
Oud 05-04-2007, 18:42
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Wat fijn dat je voor deze onzin een 3 jaar oud topic upt.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna zieke hamster (dikke buik)
coldplayfan
5 21-10-2008 18:41
Flora & Fauna Hamster
stralende ster!
15 31-12-2004 00:06
Flora & Fauna Homosexuele hamsters
Ghost
54 22-11-2004 10:23
Flora & Fauna hoe krijg ik mijn hamster tam?
AlopiA
6 06-05-2004 12:55
Verhalen & Gedichten Dooie hamsters
Vlooienband
6 17-12-2003 08:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.