Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 09:03
Verwijderd
Heh, laat het eerst maar Maart 2007 zijn, dan koop ik dat blik wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2006, 17:09
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Zit nu op 20+ uur
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:09
Verwijderd
Ik wil ook.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 12-10-2006 @ 21:09 :
Ik wil ook.
Wat let je?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:42
Verwijderd
Wat zijn de shipping costs?



edit:

The Netherlands $19.99



Laatst gewijzigd op 12-10-2006 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:47
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Your package is on time with a scheduled delivery date of 11/01/2006.


Tracking Number: 1Z 044 62W 66 0017 975 5
Type: Package
Status: In Transit - On Time
Scheduled Delivery: 11/01/2006
Shipped to: DEN HAAG, NL
Shipped or Billed on: 10/30/2006
Service Type: EXPRESS
Weight: 1.00 Lb
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:49
Verwijderd
Voor mij? Wat liev.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 14:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Heb hem bijna binnen, ga hem vanavond ook eens checken.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:00
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hij is al uit?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
in de USA.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 08:46
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline


Hij's mooi. Tinbox 'n all.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:47
Verwijderd
Ik vind Vaan eigenlijk toch maar geen fag, hij's wel gaaf. ;c
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 21:05
Verwijderd
Heeft niets met FF XII te maken. Maar aangezien het hier ook veel over andere FF's gaat.
Hier en daar gaan nog altijd geruchten rond van een port/remake van FF VII naar de DS. Weet iemand hier het fijne van?

Verder @ NyteWolf: Ik ben het vaak met je eens, maar ik vind het bijna schandalig dat je FF Tactics beter vindt dan bijvoorbeeld FF VII of FF IV
Het kan aan mij liggen, maar FF Tactics verkracht het principe van een geweldige serie games (Al waren X-2, XI en IMO VIII echt schandalig slecht)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 03:14
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Bazz schreef op 03-11-2006 @ 22:05 :
Verder @ NyteWolf: Ik ben het vaak met je eens, maar ik vind het bijna schandalig dat je FF Tactics beter vindt dan bijvoorbeeld FF VII of FF IV
Het kan aan mij liggen, maar FF Tactics verkracht het principe van een geweldige serie games (Al waren X-2, XI en IMO VIII echt schandalig slecht)
Dude, als je dat zegt dan heb je tactics dus écht niet gespeeld.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 18:15
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 04-11-2006 @ 04:14 :
Dude, als je dat zegt dan heb je tactics dus écht niet gespeeld.
Oh wacht. My bad. Ik haal het door de war met Chronicles
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 20:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Bazz schreef op 03-11-2006 @ 22:05 :
Hier en daar gaan nog altijd geruchten rond van een port/remake van FF VII naar de DS. Weet iemand hier het fijne van?
lijkt me stug ivm de beperkte geheugencapaciteit van de DS
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 21:39
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Mijn mod chip wordt weer zeer gewaardeerd op het moment
als ie hier uitkomt dan koopik em wel...geen FF game kopen is een zonde..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 12:25
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Heeft iemand em al uitgespeeld?
Ik zit nu bijna in archades, maar ik ben vreselijk onderleveled denk ik.. (ongeveer lvl35)

kan iemand mij vertellen op hoeveel % van het spel ik nu zit?
Wordt et verhaal ook nog wat beter, want tot nu toe zuigt het stierenkloten. Hij speelt heerlijk, maar het verhaal glanst in afwezigheid.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 18-11-2006 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 16:03
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Uitgespeeld
Jammer dat de eindbaas zo makkelijk was (kwas pas lvl 53)
Verhaal blijft zwak helaas..

Volges mij sla je op lvl 99 de eindbaas in een paar klappen dood ofzo..
zeker omdat zn damage lachwekkend is.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 18:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb ook gehoord dat het verhaal zwaar zuigt als je het vergelijkt met andere titels.

En dat doet me droevig stemmen, aangezien FF zeer zwaar leunt op storytelling.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 00:10
Pleister
Avatar van Pleister
Pleister is offline
*Knal*
Omhoog nu.


Nog mensen die al begonnen zijn?



Ik ben zelf bezig en vind het een fijn spelletje, totaal nieuw battle systeem dat niet meer turn based is (op youtube staat genoeg materiaal voor de geinteresseerden) en eigenlijk nog best soepel werkt ook.
Voor het spel begint krijg je ook de optie om je opties in te stellen, filmpjes zijn weg-klik-baar (start en erna op x-je geloof ik), het nieuwe Gambit systeem (nieuw sphere grid) vind ik ook erg soepel.
Iedereen kan alles leren en equippen. Alleen zijn sommige characters net wat sterker of magischer dan anderen. Maar toch, maakt het niet veel uit vind ik.
Overdrive/Trance/Limitbreak = Quickenings:
Deze dingen kunnen keihard knallen, alleen het is alleen een beetje een kwestie van geluk. (Wordt geactiveerd door een volle mana balk)
Ik heb tot nu erg gemengde gevoelens over dit systeem:
+
-Activeerbaar door volle manabalk, dus je kunt elk moment na een save een bepaalde vijand te lijf gaan.
-Combineerbaar; je kunt van persoon 1 zijn/haar quickening naar de ander overgaan, en meerdere keren gebruiken, wat tot monsterlijke combos kan leiden (ik sla b.v 800 damage per hit, per persoon, maar met deze shit kan ik een combo opbouwen van (tot nu toe max. 14 hits) 42.000 damage als maximum tot nu toe. Op zijn soepelst.
-
-
-Juist door alleen de volle mana valk functie ben je vrij verplicht in het begin van je battle
te beginnen met dit spul, terwijl eindbazen en dergelijken de gewoonte krijgen aan het einde van battles met supermoves, level verdubbelaars, HPrefresh en andere nare strapatsen te komen. Ofwel, je beukt zo een gast praktisch dood, je hebt geen mana meer voor spells, dóór de quickenings, en dan wordt je zoiets geflikt.
-De ergens toch niet helemaal vlot werkende en VOORAL ONDUIDELIJKE manier waarop je je combo's moet maken.
Ergens vind ik dat je gewoon het recht heb op je beuk move.
Aan de andere kant, omdat hij activeerd op een volle MP balk, krijg hem hem wel héél erg makkelijk.



Algemen indrukken so far:

Minpunten tot nu toe vind ik:
-Wat weinig save points. (hoewel je in de standaard puzzels niet snel dood gaat (mits je getrained hebt) is het toch frustrerend niet te kunnen saven na een flinke tijd rond dwalen.
-Inverted scherm heen-en-weer beweeg ding (de dwaas die het verzonnen heeft mag opgeknoopt worden, hoewel ik het nu wel gewend ben, maar toch, wat een kut idee tussen allee gave veranderingen)
-Taalgebruik: Veel diplomatiek spel tot nu toe (lvl 35, beetje overtrained misschien) en dat lijkt hand in hand te gaan met moeilijkere woorden, en rare zinnen.
Ik ben nou niet echt slecht in Engels normaal, maar FF pusht het nu wel hoor)
-Verhaal is tot nu toe niet echt erg duidelijk (lees punt hierboven) en boeiend.

En de pluspunten:
-Het speelt lekker.(eenmaal de inverted gewend, FFS)
-Het ziet er netjes uit.
-Het hele "grow" systeem is lekker. (Niet speciaal geweldig, maar het werkt goed)
-Het nieuwe battle systeem is gewoon vet. Gedurft experiment, maar het speelt erg lekker vind ik. Geen random encounters meer, ofwel, bijna geen laadtijden meer.

Ik vind dat het battlen een erg grote verandering is, maar wel een goede. Soms is het wat chaotisch als je 4 vs 3 beukt, maar dat went wel. Je taak is meer opletten of alles goed gaat, en kleine aanpassingen aanbrengen dan echt nog veel keuzes maken (mits je je GAMBITS goed insteld)
Gambits zijn: Actie-reactie instelling, die op volgorde getriggerd worden:
Bijvoorbeeld:
Ally HP = 70% (actie) --> Cura (reactie)
En zo kan je alle opties die je hebt toepassen, Cure, Flare, Steal, Potion, bedenk het maar, en het kan.
Zolang je dat spul goed insteld gaan je battles vanzelf dus.





Iemand anders ervaringen ermee en meningen erover?

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 00:14.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:50
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Na het misbaksel dat FFX heet, heb ik de nodige reserveringen bij een nieuw deel. Bovendien trekt het hele genre me niet zo meer, dus het ziet er naar uit dat dit het eerste nieuwe FF deel wordt dat ik niet ga spelen.
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
FFX is geen misbaksel
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:47
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-03-2007 @ 16:34 :
FFX is geen misbaksel
Idd, zwaar underrated spel.

X-2 daarentegen.....
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:52
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 07-03-2007 @ 16:47 :
Idd, zwaar underrated spel.
Hoe kun je dit een underrated spel noemen?
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:59
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Niet overrated iig.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:06
Pleister
Avatar van Pleister
Pleister is offline
X is een twijfeldeel.

Ergens is dat blitzball gaaf, ziet alles er gelikt uit, en begint het verhaal best goed.

Aan de andere kant, Tidus is een irritante kneus, het verhaal heeft een karig einde, de sphere grid is om van te huilen, en de extra's zijn echt voor mensen die geen leven hebben.
(200 lightning bolts ontwijken, stikirritante chocobo race, vijanden met meer hp's dan Sin cellen etc)


Ik heb het met plezier gespeeld, dat wel.
Ik zou het een 7-7,5 geven denk ik.
Het is geen slecht spel, alleen, voor een Final Fantasy, is het matig.


Maargoed, ik ben de deel 9 addict
4-man party, geen gaye stemmetjes, en een sfeer die voor mij precies is wat ik van FF verwacht.
Jammer van de jonge spelers, maargoed, dat houd je meestal vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 12:43
dark_gamer
Avatar van dark_gamer
dark_gamer is offline
ik heb het spel zelf ook en een vriend van me ook en hij is egt leuk de graphics zijn mooi de gevechten zijn even wennen maar ik heb geen klachten erover
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 12:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
-Taalgebruik: Veel diplomatiek spel tot nu toe (lvl 35, beetje overtrained misschien) en dat lijkt hand in hand te gaan met moeilijkere woorden, en rare zinnen.
Ik ben nou niet echt slecht in Engels normaal, maar FF pusht het nu wel hoor)
diplomatiek? er komt nog wat ouder engels in voor maar verder zie ik de link niet.

Ben nu 7 uurtjes bezig en game bevalt prima. En het vechtsysteem is nogsteeds turnbased, dus ik snap het geleuter van sommige mensen niet.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 13:58
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Late reactie, maar dat kan ik doordat veel fans van de reeks 10 niet leuk vinden.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 15:52
Crimson
Crimson is offline
ik vond 10 wel leuk, net als 4, 5, 6, 8 en 9. 7 moet ik nog spelen, 10-2 en 12 staan nog onaangeraakt in de kast (heb nog een hele hoop andere nieuwe games liggen). 1 2 en 3 vond ik niks vanwege een kutverhaal.

er is trouwens ook net een ds versie van 4 uitgekomen volgens mij
maar goed, 10 was dus wel tof! (late reactie 2)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 16:04
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Late reactie, maar dat kan ik doordat veel fans van de reeks 10 niet leuk vinden.
Waaronder ik.

De DS versie van 4 is al uit? w00t! Mijn favo deel.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 16:37
Verwijderd
Mja, helaas is deel 4 nu pas in Japan uitgekomen. Gief de engelse vertaling!

Overigens heb ik deeltje 12 hier nu al een eeuwigheid onuitgespeeld liggen. Ik zit nu in een of andere tomb in een woestijn. Om de een of andere reden trekt deze game me gewoon veel minder dan de andere FF's.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 19:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vond 'm veel te makkelijk. De eindbaas is lachwekkend simpel. Ik heb nog nooit een FF-eindbaas in een keer verslagen, maar bij XII wel. Ik was verbaasd.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 21:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
ik vond 10 wel leuk, net als 4, 5, 6, 8 en 9. 7 moet ik nog spelen, 10-2 en 12 staan nog onaangeraakt in de kast (heb nog een hele hoop andere nieuwe games liggen).
schandalig. Maar dat heb ik je al ooit verteld! 10-2 mis je niks aan overigens, tenzij je 10 zóóóóó geweldig vond dat je niet kan wachten om weer lekker met Yuna & co de bimbo's uit kan hangen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 21:14
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vond 'm veel te makkelijk. De eindbaas is lachwekkend simpel. Ik heb nog nooit een FF-eindbaas in een keer verslagen, maar bij XII wel. Ik was verbaasd.
mwah; ik merk nu al dat als je graag wat rondloopt en dingen zoekt (en dus meer exp-gained) dat je in verhouding al te sterk bent. Overigens gingen Kuja/Necron bij mij in een keer naar de eindbazenhemel
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 21:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mja, helaas is deel 4 nu pas in Japan uitgekomen. Gief de engelse vertaling!

Overigens heb ik deeltje 12 hier nu al een eeuwigheid onuitgespeeld liggen. Ik zit nu in een of andere tomb in een woestijn. Om de een of andere reden trekt deze game me gewoon veel minder dan de andere FF's.
Ik vind het lang niet zo tergend als 8; dat was pas een draak van een plot ;(
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 02:02
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Citaat:
mwah; ik merk nu al dat als je graag wat rondloopt en dingen zoekt (en dus meer exp-gained) dat je in verhouding al te sterk bent. Overigens gingen Kuja/Necron bij mij in een keer naar de eindbazenhemel
Mwa, ik moet zeggen dat als je graag de hunts doet zodra ze beschikbaar komen, je er een behoorlijke kluif aan hebt. Daar heb je echt wel strategieen nodig. Ook het krijgen van de Espers op lagere levels vond ik zeer onprettig.
Heb 'm helaas nog niet uitgespeeld though, dus over de endboss kan ik niks zeggen.
Wat deel 9 betreft vond ik het allemaal niet echt moeilijk.. zelfs Ozma was niet echt wat in vergelijking met de optional bosses in deel 7.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 19:32
Crimson
Crimson is offline
deel 4 is idd in japan uit, nou ja, the main thing is dat ie gemaakt is en dus vast wel binnenkort in amerika uit komt
trouwens, de engelse vertaling van de gba versie was prima hoor?
@Carn: ik vond 8 wel vet! en van plots hoef je gewoon niet veel te verwachten, als er maar iets van een verhaal in zit, wat er in 1/2/3 dus niet in zit
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 19:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nou ja, ik vond het verhaal van 7 toch een stuk aardiger dan van de andere delen, alhoewel 6 ook gaaf was.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Eindlijst goeie games PS2.
Koning
52 29-03-2008 00:31
Games Welk spel speel jij momenteel / welk spel heb jij als laatst uitgespeeld?
Menahem
479 19-10-2007 15:32
Games Ik kan niet wachten topic:(
m3tr01dm1nd3d
51 12-08-2006 22:12
Games Nieuwe Final Fantasy XII trailer
Levitating Nun
21 31-05-2004 11:26
Games E3 2004
Titus
27 11-05-2004 23:40
Games The Cube
NeoZero
26 28-04-2004 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.