Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2006, 13:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Sinds een tijd merk ik dat ik ontzettend snel mijn motivatie kwijt ben voor bepaalde zaken. Zo ben ik drie maanden geleden op fitness gegaan omdat ik graag wat aan mn conditie en figuur wilde doen. In het begin vond ik het enorm geweldig, ik ging vier keer per week, maar nu heb ik er opeens totaal geen zin meer in. Er is niets veranderd in de tussentijd, behalve dat ik geen motivatie meer hebt om te gaan. Ik kan mezelf er niet heen slepen, het kost me teveel moeite.

In het begin vind ik iets geweldig/leuk/gaaf/spannend/cool, maar al snel zwakt dat af en heb ik er helemáál geen zin meer in.

Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik mijn motivatie weer terugkrijgen en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel de dingen blijf doen die ik eerst ontzettend leuk vond? Het zit me echt dwars, waardoor ik niets nieuws meer durf te beginnen.

Laatst gewijzigd op 08-09-2006 om 13:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2006, 13:07
Verwijderd
Er is dus niks waar jij je zorgen over maakt en je daarom niet 100% kunt inzetten?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 13:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Tuurlijk zijn er wel kleine dingen waar ik en natuurlijk andere leeftijdsgenoten mee zitten, maar ik vind dat echt geen redenen om ineens niet meer te willen fitnessen, fietsen, dansen, weet ik veel wat. Dingen moeten (naar mijn gevoel) niet te lang duren, dan blijf ik ze leuk vinden, maar zo wil ik het helemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 13:19
Verwijderd
Mja, ik heb een concentratiestoornis en kan me dus ook niet lang voor iets inzetten. Helaas weet ik er zelf ook niet iets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 13:24
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik herken het wel.. heb het zelf ook gehad met o.a fitness..
een jaar gedaan waarvan de eerste maanden super fanatiek en ineens geen zin meer..
ik heb ook last van concentratie verlies en intresse verlies (nu helemaal) en weet niet zo goed wat je er aan kan doen misschien moet je even afbouwen of stoppen en krijg je het daarna weer een beetje terug..?
of probeer het weer leuker te maken voor jezelf.. variatie inbrengen of met vrienden doen ofzo?
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 14:01
smvs
smvs is offline
Dit heeft het merendeel van de bevolking. Waarom denk je bijvoorbeeld dat er zoveel dikke mensen rondlopen, etc.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 14:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
smvs schreef op 08-09-2006 @ 15:01 :
Dit heeft het merendeel van de bevolking. Waarom denk je bijvoorbeeld dat er zoveel dikke mensen rondlopen, etc.
Het gaat mij niet om mijn figuur (dat was een klein voorbeeld). Het gaat erom dat ik ontzettend snel interesse verlies in bepaalde dingen, terwijl ik die in het begin nog leuker dan leuk vond.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 14:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 08-09-2006 @ 14:24 :
ik herken het wel.. heb het zelf ook gehad met o.a fitness..
een jaar gedaan waarvan de eerste maanden super fanatiek en ineens geen zin meer..
ik heb ook last van concentratie verlies en intresse verlies (nu helemaal) en weet niet zo goed wat je er aan kan doen misschien moet je even afbouwen of stoppen en krijg je het daarna weer een beetje terug..?
of probeer het weer leuker te maken voor jezelf.. variatie inbrengen of met vrienden doen ofzo?
Mijn fitness abbonement loopt nog een half jaar, dus tot die tijd mag ik het niet opzeggen... Als ik er eenmaal ben is het leuk, maar de moeite om er naartoe te komen, eeuwig uitstel etc.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 14:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-09-2006 @ 15:05 :
Mijn fitness abbonement loopt nog een half jaar, dus tot die tijd mag ik het niet opzeggen... Als ik er eenmaal ben is het leuk, maar de moeite om er naartoe te komen, eeuwig uitstel etc.
ja uitstel ken ik misschien een afspraak maken met iemand.. dat hielp mij nog wel eens
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 15:35
smvs
smvs is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-09-2006 @ 15:04 :
Het gaat mij niet om mijn figuur (dat was een klein voorbeeld). Het gaat erom dat ik ontzettend snel interesse verlies in bepaalde dingen, terwijl ik die in het begin nog leuker dan leuk vond.
Het ging mij ook niet specifiek om figuur, maar ik vind dit nou eenmaal een mooi voorbeeld. Het merendeel van de dikke mensen wil slank zijn volgens mij en die hebben dus een motivatie probleem.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 08-09-2006 @ 15:11 :
ja uitstel ken ik misschien een afspraak maken met iemand.. dat hielp mij nog wel eens
Ik heb mijn vriend beloofd om vanavond te gaan, maar ik voel nu alweer dat het er niet van gaat komen. Ineens word ik moe, geen zin, bluh...

Het is zo gezellig daar, maar vooraf zie ik dat niet in ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:45
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-09-2006 @ 17:04 :
Ik heb mijn vriend beloofd om vanavond te gaan, maar ik voel nu alweer dat het er niet van gaat komen. Ineens word ik moe, geen zin, bluh...

Het is zo gezellig daar, maar vooraf zie ik dat niet in ofzo.
Dat is met meerdere dingen wel zo. Toen ik nogal depressief was had ik ook vrijwel nergens zin. Het ertoe zetten is juist de moeilijkheid. Misschien zit jij ook niet helemaal lekker in je vel?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 08-09-2006 @ 17:45 :
Dat is met meerdere dingen wel zo. Toen ik nogal depressief was had ik ook vrijwel nergens zin. Het ertoe zetten is juist de moeilijkheid. Misschien zit jij ook niet helemaal lekker in je vel?
Dat ik een dysthyme stoornis heb wist ik al, maar het ging juist zo goed de laatste tijd. Misschien is het omdat ik mezelf ertoe verplicht. Ook omdat ik ervoor betaal en dan wel moet gaan, anders is het zonde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 08-09-2006 @ 16:35 :
Het merendeel van de dikke mensen wil slank zijn volgens mij en die hebben dus een motivatie probleem.
Offtopic: Of een stofwisselingsstoornis of wat dan ook. Er zijn zoveel dingen waar door iemand te dik kan zijn, echt niet alleen door te veel en te ongezond eten en te weinig bewegen.

OT: Op zich denk ik dat de meeste mensen het wel herkennen dat het soms moeite kost om je zelf ergens toe te zetten, maar dat het wel leuk is als je iets eenmaal doet. Dat lijkt me niet iets dat heel vreemd is.

Iets dat nieuw is, is meestal leuk, als het nieuwe er af is, is het vaak minder interessant. Misschien helpt het als je iets niet meteen iedere dag doet, maar gewoon één keer in de week (ik zeg maar wat), dat je het dan langer leuk blijft vinden?

Behalve zorgen voor afwisseling en je zelf niet 'overvoeren' met iets zou ik verder eerlijk gezegd ook niet echt iets weten. Het kan natuurlijk ook dat je een terugval hebt?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:30
smvs
smvs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2006 @ 22:35 :
Offtopic: Of een stofwisselingsstoornis of wat dan ook. Er zijn zoveel dingen waar door iemand te dik kan zijn, echt niet alleen door te veel en te ongezond eten en te weinig bewegen.

Offtopic:
Ik geloof je direct dat er mensen bestaan die te dik zijn door factoren die buiten hun invloedssfeer vallen, maar ik denk toch dat het merendeel van de dikkerds gewoon teveel vreet. Bovendien danken die mensen god op hun blote knieen dat er dat soort ziektes bestaan, dan kunnen ze daar de schuld op afschuiven en hoeven ze geen moeite meer te doen. Als je echt gemotiveerd bent om af te vallen eet je gewoon een tijd niks anders dan yoghurt, dat werkt bij iedereen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 00:06
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
smvs schreef op 08-09-2006 @ 23:30 :
Offtopic:
Ik geloof je direct dat er mensen bestaan die te dik zijn door factoren die buiten hun invloedssfeer vallen, maar ik denk toch dat het merendeel van de dikkerds gewoon teveel vreet. Bovendien danken die mensen god op hun blote knieen dat er dat soort ziektes bestaan, dan kunnen ze daar de schuld op afschuiven en hoeven ze geen moeite meer te doen. Als je echt gemotiveerd bent om af te vallen eet je gewoon een tijd niks anders dan yoghurt, dat werkt bij iedereen.
Nu nog even anorexialijders motiveren om te gaan eten en er bestaan geen eetstoornissen meer!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 06:15
Verwijderd
Offtopic: En dan ontwikkel je een eetstoornis en ben je nog veel verder van huis. Goed plan... Bovendien twijfel ik of het idd bij iedereen helpt (en al doet het dat, het is vreselijk ongezond, als je je lichaam kapot wilt maken, dan moet je het vooral doen, anders niet).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 08-09-2006 @ 18:05 :
Ook omdat ik ervoor betaal en dan wel moet gaan, anders is het zonde.
Dit is natuurlijk niet waar, dat geld ben je toch al kwijt, of je nu wel of niet gaat.

Verder kan ik je niet helpen, ik heb er zelf geen last van.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2006, 10:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
smvs schreef op 08-09-2006 @ 23:30 :
Offtopic:
Ik geloof je direct dat er mensen bestaan die te dik zijn door factoren die buiten hun invloedssfeer vallen, maar ik denk toch dat het merendeel van de dikkerds gewoon teveel vreet. Bovendien danken die mensen god op hun blote knieen dat er dat soort ziektes bestaan, dan kunnen ze daar de schuld op afschuiven en hoeven ze geen moeite meer te doen. Als je echt gemotiveerd bent om af te vallen eet je gewoon een tijd niks anders dan yoghurt, dat werkt bij iedereen.
Wat een kortzichtige kijk heb jij op dingen zeg...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 11:53
smvs
smvs is offline
[quote]
Citaat:
Leonoor schreef op 09-09-2006 @ 07:15 :
Offtopic: En dan ontwikkel je een eetstoornis en ben je nog veel verder van huis. Goed plan... Bovendien twijfel ik of het idd bij iedereen helpt (en al doet het dat, het is vreselijk ongezond, als je je lichaam kapot wilt maken, dan moet je het vooral doen, anders niet).
Niet iedereen is zo labiel dat hij gelijk een eetstoornis ontwikkelt door eens een keer niet toe te geven aan de drang je volledig vol te vreten hoor.

Citaat:
Stefanie schreef op 09-09-2006 @ 11:09 :
Wat een kortzichtige kijk heb jij op dingen zeg...
Misschien, maar ik denk vooral dat bepaalde dingen gewoon heel simpel zijn. Als je dit kortzichtig wil noemen, prima.

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 11:54
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Het zal best lastig zijn. Veel mensen hebben denk ik de behoefte om iets eens goed aan te gaan pakken. Na een tijdje dwaalt hun gedachte vaak weer naar iets wat nog interessanter is. Het is voor jezelf goed nadenken wat je wilt en welke prioriteit je legt bij sporten. Je vindt het niet leuk. Maar wat levert het je echt op ? Doe je het om gewoon te willen sporten of omdat je ergens in doel hebt in die sport. Door bijv. slanker te worden of omdat je in het algemeen gezonder wil leven dus ook gezonder bent gaan eten. En toch raad ik je aan als je het echt wilt en je weet dat het eenmaal leuk is op de sportschool toch te gaan. Zet je even erover heen. We moeten ook allemaal naar ons werk en naar school en de rit kost ons ook moeite. !!!

succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studie keuze MBO
Firefox_NL
4 08-12-2011 23:23
Algemene schoolzaken Nieuwe opleiding, nogmaals de weg kwijt
sean_b
13 22-02-2010 11:05
Studeren Motivatie kwijt voor Decentraal VUMC
at4789
11 07-06-2008 17:14
Algemene schoolzaken Is het voor mij nu al te laat?
Thanatios
15 02-02-2008 11:40
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe kijk je als atheďst tegen het leven aan?
Verwijderd
107 22-10-2007 14:01
Algemene schoolzaken hoogbegaafd en verveling op school
Gevederde
209 09-02-2005 07:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.