Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2007, 09:30
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
hoi,

mijn hondje is 14 jaar ,
altijd al gezond geweest,

maar nu de laatste tijd, als de bel gaat en ze begint hard te blaffen of ze heeft net iets gegeten (volle maaltijd of kleine koekjes), krijgt ze zoiets in haar keel, alsof ze stikt,ze ademt heel hard in en uit en haar buik trekt ook samen, en dan komt ze altijd bij ons zitten en als we dan over haar keel wrijven gaat het meestal over, daarna trilt ze nog wat en is het gedaan.
dit gebeurt nu al zo een 2 weken ongeveer 2 -3 keer per dag.

weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2007, 10:07
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Naar de dierenarts ermee, ze is al wat ouder, het gebeurd wat betreft ineens. Het kan van alles zijn.

Misschien is het niks, maar het kan ook bijvoorbeeld een tumor zijn of een splinter van een stok die in haar keel vastzit.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Dís schreef op 15-01-2007 @ 10:30 :
hoi,

mijn hondje is 14 jaar ,
altijd al gezond geweest,

maar nu de laatste tijd, als de bel gaat en ze begint hard te blaffen of ze heeft net iets gegeten (volle maaltijd of kleine koekjes), krijgt ze zoiets in haar keel, alsof ze stikt,ze ademt heel hard in en uit en haar buik trekt ook samen, en dan komt ze altijd bij ons zitten en als we dan over haar keel wrijven gaat het meestal over, daarna trilt ze nog wat en is het gedaan.
dit gebeurt nu al zo een 2 weken ongeveer 2 -3 keer per dag.

weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Idd even laten checken bij de dierenarts, maar ik denk dat het haar huig is die tegen haar gehemelte plakt.
Heeft één van onze honden ook vaak last van en het is idd een naar gezicht, maar in feite kan het geen kwaad.
Meestal gaat het over op het moment dat je d'r iets te eten geeft, dat ze even slikt. Maar neem, helemaal met een hond van die leeftijd, altijd het zekere voor het onzekere en ga er even mee naar de dierenarts
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 13:18
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Zou het geen Reverse Sneezing kunnen zijn?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 19:05
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Gewoon hup hup hup: naar de dierenarts!
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 15-01-2007 @ 14:18 :
Zou het geen Reverse Sneezing kunnen zijn?
Dat is idd een mogelijkheid, maar dat is een afwijking en komt niet ineens op 14 jarige leeftijd pas op. Dat zou het beestje dan al zn hele leven moeten hebben gehad. DA is dan een betere oplossing.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:32
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 17-01-2007 @ 17:56 :
Dat is idd een mogelijkheid, maar dat is een afwijking en komt niet ineens op 14 jarige leeftijd pas op. Dat zou het beestje dan al zn hele leven moeten hebben gehad. DA is dan een betere oplossing.
Ik zou ook zeker naar de DA gaan mar reverse sneezing is geen afwijking, het komt bij zeer veel honden voor, de 1 heeft het nooit, de ander een paar keer in zijn leven en nog een andere heeft het bijna dagelijks
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 17:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Weet je al iets meer?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 13:27
moschino
moschino is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 15-01-2007 @ 20:05 :
Gewoon hup hup hup: naar de dierenarts!
hup hup hup
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 21:04
mirnie
mirnie is offline
mijn vorige hond had ook zoiets. hij bleek een hartkwaal te hebben en is daar uiteindelijk ook aan dood gegaan. Kan me dat geluid nog heel erg goed herinneren.

Wil je niet bang maken maar je moet wel met je hond naar de dierenarts gaan hoor. Als t een hartkwaal is kunnen ze hem in ieder geval medicijnen geven waar het veel beter van word en als het iets anders is natuurlijk ook
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 11:11
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
ben paar weken geleden naar de dierenarts geweest,die zei dat het een keelonsteking was en heb antibiotica gekregen.
dit helpt dus niet, kan dus weer gaan.

spannend

nu heeft ze het vooral bij opwinding (bezoek,als er aan de deur gebeld wordt) en als ze drinkt.
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 18:29
Verwijderd
Heeft onze hond ook, is pas een maand op 8 oud. Eet gewoon te gulzig en is daarna te wild ...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 21:52
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
bootz schreef op 10-03-2007 @ 19:29 :
Heeft onze hond ook, is pas een maand op 8 oud. Eet gewoon te gulzig en is daarna te wild ...
Leg een steen in de voerbak of draai de voerbak om, dan kunnen ze niet meer schrokken
Het is zowiezo slim om tot +/- een half uur na het eten je hond rustig te houden. Of ja in ieder geval niet gaan wandelen, niet druk spelen en dat soort dingen. Dan kan het eten lekker zakken en is toch een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Dís schreef op 19-02-2007 @ 12:11 :
ben paar weken geleden naar de dierenarts geweest,die zei dat het een keelonsteking was en heb antibiotica gekregen.
dit helpt dus niet, kan dus weer gaan.

spannend

nu heeft ze het vooral bij opwinding (bezoek,als er aan de deur gebeld wordt) en als ze drinkt.
Ons hondje heeft dat altijd al; ik geloof dat het bij die van ons inderdaad reverse sneezing is, als ik de beschrijving zo lees. Zou idd even de dierenarts laten controleren op een hartaandoening of misschien een allergie (die kunnen op late leeftijd ook nog opkomen, ook bij dieren), maar als dat allebei niet het geval is, vermoed ik dat er niets aan de hand is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten UITSLAG gedichtenwedstrijd
Verwijderd
23 09-10-2011 21:14
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze
Ieke
0 13-02-2004 09:02
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal.
Vlooienband
20 18-01-2003 03:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.