Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 14:06
Verwijderd
Mijn cactus wordt wel erg hoog nu. Is het mogelijk om een cactus te snoeien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 14:53
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
mijn moeder heeft wel 's de bovenste helft eraf geknipt. Ging wel goed, maar k geef geen garanties!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:14
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Hangt denk ik ook van het soort cactus af
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 09:54
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik had een cactus in de vorm van een lange dikke stok. Hij is een keer perongeluk afgebroken en werd daarna helemaal bruin aan de bovenkant. Het werd er niet mooier op iig.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 14:06
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik denk dat het idd van de soort afhangt?

Citaat:
Cactussen zijn gemakkelijk door stekken te vermeerderen: snijdt een schijf (of stuk bij cholla soorten) met een scherp mes van de moederplant. Laat de snijwond ca. 4 weken goed drogen. Dit gaat goed in de zomer. (De nazomer is een goede tijd om te snoeien….) Plant de stek in een potje met een mengsel van (2x) scherp zand met (1x) potgrond en laat de plant wortelen. Maak het grondmengsel niet te nat!
het soort waar stefanie het over heeft lijkt me idd moeilijk intoombaar, omdat daar eigenlijk weinig te snoeien is en je alleen stukken van het moedergedeelte (zegmaar) af kunt hakken.

hier gaat het ook nog over snoeien, misschien heb je daar iets aan.

misschien beantwoorden deze mensen vragen? anders zou ik even verder googlen of gewoon een cactusgids opzoeken. de aanpak lijkt me nogal verschillen per soort en soms aardig ingewikkeld voor de leek met een mes.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 16:46
Verwijderd
Hij zal het wel overleven denk ik, maar of hij er mooier van wordt weet ik idd niet. Je hebt wel kans dat er na verloop van tijd weer wat nieuws bovenop gaat groeien, tenminste, dat heb ik weleens eerder bij cactussen gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.