Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2007, 14:51
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Sinds een tijdje heeft mijn kat Joop (+/- 8 maanden, gecastreerde kater) een kaal plekje bij zijn oog. Eerst was het klein en leek het erop dat hij te ruw gespeeld had met 1 van de andere katten, maar het wordt groter en raakt geïrriteerd. Volgende week ga ik sowieso hiervoor met hem naar de dierenarts, maar ik wilde toch even kijken of jullie een idee hebben.

Misschien wel handig om te vertellen dat Pien, 1 van de andere katten, net een ontsteking aan de huis heeft gehad, dat was echter wel anders. Zij kreeg eerst korsten op de huid, waarna de vacht losliet. Dit is verholpen door de dierenarts. Bij Joop laat juist eerst de vacht los, bovendien krijgt hij geen korsten maar meer een geïrriteerde plek. Het ziet er ook anders uit.
Hij lijkt er overigens geen last van te hebben.

Het zijn geen vlooien, teken, wormen e.d., daar krijgen ze frontline en tabletjes voor.

Nog 2 foto's (lekker groot zodat jullie goed kunnen kijken )



__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2007, 18:22
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Hier altijd mee naar de dierenarts. Het lijkt een beetje op ringworm, maar het is waarschijnlijk een schimmelinfectie. De da zal hier wel een zalfje voor hebben.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 21:48
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ja ik ga er volgende week mee naar de DA, maar misschien dat één van jullie het herkende van een eigen kat ofzo
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:06
Verwijderd
heej, ben je nu al bij de dierenarts geweest? en wat was het? (misschien hebben andere kattenliefhebbers hier ooit eenzelfde probleem )
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:38
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Nog niet, ik ben calendula 2x daags op het plekje gaan smeren, en dat lijkt erg goed te werken. Het is niet helemaal kaal meer, maar er groeien al weer wat haartjes en bovendien is het rode weggetrokken. Ik kijk het dus nog een dag of twee aan, als het dan niet weg is ga ik alsnog
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:46
Verwijderd
maar ben je dan niet benieuwd wat het was?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:50
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Jawel, maar als het niet nodig is ga ik niet naar de dierenarts. Dat kost me dan weer een euro of 30 met consult e.d., dat geld heb ik eigenlijk niet. Als het nodig is ga ik natuurlijk wel, maar puur uit nieuwsgierigheid, daar heb ik het geld niet voor over
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:05
Verwijderd
das waar... mocht het iets ernstigs zijn dan gaat het ws ook niet over door calendula creme (vergeet je het ook niet een beetje te ontsmetten?)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:16
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ontsmetten heb ik nog niet gedaan eigenlijk, omdat het geen open wondje is Bovendien vond ik dat een beetje riskant, zo vlak naast zijn oog.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:21
Verwijderd
dat is waar... dacht dat het wel open was, maar had verkeerd gekeken
nja, succes! (en nu hou ik op met spammen )
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:23
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Dankjewel En het is geen spammen, want we waren gewoon ontopic Ik hou jullie op de hoogte iig!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 14:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het zat me toch niet helemaal lekker, dus ik ben net bij de DA geweest. Hij zei dat het kapot gekrabt is, het zou een voedselallergie kunnen zijn. Dan gaan katten aan het gebied rond de kop krabben, waardoor hele grote kale plekken kunnen ontstaan, het is nu nog klein, maar we moeten het iig in de gaten houden. Hij heeft nu een injectie dexamedium gegeven tegen de irritatie.
Het kan goed een voedselallergie zijn, want sinds we zijn overgeschakeld van TomPoes naar Felix is het rustiger geworden, ik schreef dit toe aan de calendula omdat we dit ongeveer tegelijkertijd zijn begonnen. Ik blijf dus Felix voeren en houd de plek goed in de gaten
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 23:06
Verwijderd
ow, goed om te weten dat dat symptomen zijn van allergie...
wel fijn dat je niet meteen die dure dingen hoeft te kopen! ik koop standaard altijd felix en whiskas, omdat dat in grote verpakkingen hier ligt. tompoes vond ik er vies uit zien en dus zielig voor mijn kat
hoop dat t snel weer beter gaat!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 10:28
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 23-03-2007 @ 00:06 :
ow, goed om te weten dat dat symptomen zijn van allergie...
wel fijn dat je niet meteen die dure dingen hoeft te kopen! ik koop standaard altijd felix en whiskas, omdat dat in grote verpakkingen hier ligt. tompoes vond ik er vies uit zien en dus zielig voor mijn kat
Als je eens gaat uitpluizen hoeveel onnodige rotzooi en troep er in Whiskas en Felix zit, vindt je dat nog veel zieliger voor je kat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
ARTistiek kunst of zelfverminking?
Endomychus
55 26-04-2004 17:11
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
ARTistiek Achter de werkelijkheid
Inemine
7 11-10-2001 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.