Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2007, 12:38
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Hoi!
Mijn katten doen allebei aan 'melktrappelen'. Ik vraag me al langer af waarom ze dat doen.

Toen ik nog alleen m'n eerste kat had, zei iemand me dat het kwam omdat ze te vroeg bij haar moeder was weggehaald. Die theorie heb ik echter verworpen nu haar dochter het ook doet.
We hebben namelijk één van haar kittens gehouden, die is dus nooit bij haar moeder weggehaald en doet het ook.

Weet iemand de reden hiervoor?
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2007, 13:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Misschien heeft de kitten het gewoon weer van haar moeder overgenomen? Alsin; Het gedrag gekopieerd als het ware.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 14:47
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
HvJ schreef op 07-04-2007 @ 14:47 :
Misschien heeft de kitten het gewoon weer van haar moeder overgenomen? Alsin; Het gedrag gekopieerd als het ware.
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat zou wel kunnen ja.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 17:16
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
wat noem je melktrappelen??
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 17:25
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Angel on Earth schreef op 07-04-2007 @ 18:16 :
wat noem je melktrappelen??
Goh, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. De kat 'duwt' dan afwisselend met twee (voor)pootjes op bv mijn been of op een deken ofzo. Hij trappelt dus eigenlijk met zijn pootjes.
Het valt me wel op dat ze altijd erg ontspannen zijn wanneer ze het doen, en ze spinnen er bijna altijd bij.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 17:42
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Volgens mij komt dat inderdaad voor als de kittens te vroeg bij de moeder zijn weggehaald.
Dat kitten kan het dan weer wel van haar moeder hebben overgenomen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 07:52
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik ken eigenlijk geen kat die dat niet doet
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 10:12
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
als dat melktrappelen is, is het volgens mij hartstikke normaal. gewoon iets dat ze bij het spinnen doen als ze lekker liggen... doen er bij ons wel veel (en die blijven gewoon bij hun moeder tot die ze niet meer aankijkt..)

dus gewoon een teken dat ze het fijn hebben
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:45
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 08-04-2007 @ 08:52 :
Ik ken eigenlijk geen kat die dat niet doet
Ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 13:15
Verwijderd
praktisch alle katten die ik ken doen dat, en die hebben elkaar nog nooit gezien en zijn zéker niet allemaal te vroeg bij de mama weggehaald. mijnes likt zelfs spinnend en klauwend/masserend de dekens of mn broek af als ie dat doet. vind t wel schattig eigenlijk... ik denk dat het net zoiets is als wiegen bij mensen, dat doen mensen ook vaak om rustig te worden, toch?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 17:04
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Melktrappelen is toch wel iets anders dan het duwen/trappelen en nagels uitzetten in je been als je kat het naar zn zin heeft.
Mijn beide katten doen het, maar bij degene die te jong bij zn moeder is weggehaald, is het toch echt anders. Je kunt gelijk zien dat dat melktrappelen is, en van de andere kat niet.
Maar het is zo moeilijk uit te leggen zo..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 17:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Zo heet dat dus Dit doet mijn kat ook als hij op een dekentje of zo ligt
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:09
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-04-2007 @ 18:04 :
Melktrappelen is toch wel iets anders dan het duwen/trappelen en nagels uitzetten in je been als je kat het naar zn zin heeft.
Mijn beide katten doen het, maar bij degene die te jong bij zn moeder is weggehaald, is het toch echt anders. Je kunt gelijk zien dat dat melktrappelen is, en van de andere kat niet.
Maar het is zo moeilijk uit te leggen zo..
Idd, bijna alle katten trekken wanneer ze aan het genieten zijn, hun nagels in en uit. Lekker met de oogjes dicht spinnen op schoot of in de zon
Kittens die bij terwijl ze nog gezoogd worden en te vroeg weggehaald zijn, kunnen wel melktrappelen. Ze kneden (zonder nagels) een plek en gaan er flink op zitten zuigen en kwijlen.

Ik heb trouwens ooit gelezen dat er katten 'verslaafd' zijn aan wol. Dat ze dan het zelfde gedrag gaan tonen als kittens die te vroeg gespeend zijn.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 07:18
Verwijderd
Dat 'melktrappelen' vind ik idd heel wat anders dan gewoon 'dansen' (zo noemt mijn schoonmoeder het) of nagels in en uit trekken als ze lekker op schoot liggen oid... Eén van onze katten doet nl het één (en soms het ande) en de ander het ander...de eerste gaat idd zitten kneden en gaat er op sabbelen/zuigen, de ander 'danst' alleen maar en laat dat echte kneden en sabbelen achterwege. Ze zijn wel allebei te vroeg bij hun moeder weggegaan (het zijn vondelingen), maar misschien de één wel eerder dan de ander, dat weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het heet melkslag. Ze vinden het gewoon lekker, het is een teken dat ze het naar hun zin hebben en ze krijgen het er nog meer door naar hun zin. Zoiets als een kind wat duimt. Iedere kat heeft zijn eigen stijl. Ook het alleen maar openen en dichtdoen van de teentjes is al een variatie, met aan het andere uiterste de poes die er ook nog bij sabbelt.

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 18:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.