Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2010, 09:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hoeveel m2 zouden jullie minimaal adviseren voor z'n tweeen (als je verder wel allebei werkt). Ik heb nu een klein tweekamerappartementje van 40m2 wat prima is voor mezelf en m'n vriend zo af en toe maar als we gaan samenwonen vind ik een aparte studeerkamer en wat meer ruimte toch wel fijn. Ik riep altijd minimaal 60 m2 maar is dat niet te weinig (afhankelijk van de indeling natuurlijk).
ik heb dik drie jaar op 27m2 samengewoond, dus er kan heel veel maar je moet niet allebei thuis gaan werken of zo (overigens hadden we nog een hele garage als bergruimte)

dat we dat overleefd hebben, was ook de reden dat we wisten dat we wel samen een huis konden kopen; kleine woningen zijn goed om je relatie te testen we wonen nu op 53m2 (met een tuin van 30m2) en voor ons voelt het enorm

indeling: slaapkamer aan de voorzijde, dan een zithoek en achterin een open keuken met eethoek. echt isoleren zit er niet in, maar je zit ook niet altijd in hetzelfde "gebied" van het huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2010, 16:04
Verwijderd
Ons huis hebben we ook echt op de toekomst gekocht trouwens; we zijn van 50m2 naar 120m2 gegaan (en die 120m2 is dan nog puur het woonoppervlak, terwijl die 50m2 gewoon het totaal was), en dan hebben we nu ook nog een tuin van zo'n 70m2 erbij Maar goed, genoeg kamers en ruimte voor met z'n tweetjes en ook nog plek genoeg voor 2 mogelijke kinderen Of zelfs 3.
Toen we hier net woonden vond ik het heel bijzonder dat we ineens 8 deuren hadden in huis (excl. buitendeuren); eerst hadden we er 2
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 17:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Toen we hier net woonden vond ik het heel bijzonder dat we ineens 8 deuren hadden in huis (excl. buitendeuren); eerst hadden we er 2
Wij hebben er (als ik ook de deuren van het toilet enz. tel, maar niet van de inloopkast) 6! En dan nog 2 deuropeningen waar geen deuren in zitten. En wij kunnen rondjes lopen in ons appartement
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 17:19
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Klopt. Ik moet ook nog goed kijken maar op een infoavond waar ik pas zat zaten huisjes bij rond de 1,8 ton. En ze gaan ook wat goedkopere appartementen bouwen nog. En moet toegeven, Uden is erg duur ook met bestaande woningen. Misschien kom ik er ook nog wel op terug, Is nu eigenlijk ook voor het eerst dat ik echt serieus ga kijken. Plaatjes kijken is leuk, cijfertjes minder.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 20:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Klopt. Ik moet ook nog goed kijken maar op een infoavond waar ik pas zat zaten huisjes bij rond de 1,8 ton. En ze gaan ook wat goedkopere appartementen bouwen nog. En moet toegeven, Uden is erg duur ook met bestaande woningen. Misschien kom ik er ook nog wel op terug, Is nu eigenlijk ook voor het eerst dat ik echt serieus ga kijken. Plaatjes kijken is leuk, cijfertjes minder.
Voor een nieuwbouwhuis van 1,8 ton, heb je toch ook al een bruto jaar inkomen nodig van 40.000 euro. Dat is behoorlijk veel voor een starter
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 14:19
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Voor een nieuwbouwhuis van 1,8 ton, heb je toch ook al een bruto jaar inkomen nodig van 40.000 euro. Dat is behoorlijk veel voor een starter
I know, dat red ik ook niet, maar heb wel al redelijk wat gespaard en hoop/dacht dat de appartementen iets lager uit vallen in prijs en met nog wat creatieve regelingen hoop ik dat ik een heel end richting een fatsoenlijk iets kom.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 19:09
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
OT: op Funda gekeken en toen een rondje gereden, er staan best mooie huizen te koop. Maar ja, eerst verkopen en dan pas iets anders zoeken... Anders had ik nu wel geweten welk huis ik wilde bezichtigen

Laatst gewijzigd op 24-05-2010 om 06:29. Reden: Mijn reactie op de reclame verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 21:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb de post over de inloopkast verwijderd. Reclame.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 12:14
huizenhulp
huizenhulp is offline
Springen op de houten vloer. (beweegt die veel, dan is de vloer misschien niet ok.)

Kijk in de tuinen van de buren. (Dan weet je misschien wat voor soort mensen er wonen).

In de krant staat veel over de wijken.

etc.

kijk evt ook op <knip>.

Succes

Laatst gewijzigd op 06-08-2010 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 10:34
Verwijderd
oh even een update over ons klushuis, het begint ergens op te lijken, vandaag gaan we beginnen met alles dichtgipsplaten beneden en over 2 weken komen ze de vloerverwarming beneden infrezen en leggen, dan kunnen de tegels erop, voor die tijd moeten we beneden dus alleen nog het plafond in de 2 halletjes maken en de wc afmaken.
afgelopen weekend nieuwe kozijnen voor de deuren erin gezet (wat een tyfuswerk!)
vanavond komen er fotos
de deadline is trouwens verplaatst naar eind oktober, spannend!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het huis van Sander V. staat voor een prikkie te koop, snel zijn, er zijn veel sensatiezoekers kijkers.

Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 17:00
doramider7
doramider7 is offline
Citaat:
Wat wij kunnen betalen is bij ons eigenlijk: wat de bank denkt dat wij kunnen betalen. Volgens de bank kunnen we de komende jaren niet meer verdienen dan we al doen, terwijl ik net klaar ben met studeren en vanaf september een jaarcontract heb (met uitzicht op verlenging met vier jaar). En als de bank dan vind dat ik het geld van mijn bijbaantje verdien terwijl mijn werkgever vindt dat ik een (bijna) fulltime salaris verdien denk ik dat we niet heel krap uitkomen.
Een goede tip overigens, en we hebben er ook wel over nagedacht. We kunnen in ieder geval heel veel zelf (mijn vriend is elektricien, en alles behalve de elektriciteit durf ik ook wel op te pakken) en we zijn ook van plan rustig de tijd te nemen voor dingen.

Adore, weet je ongeveer in welke wijken die verzakkingen voorkomen? De straat waarin we nu kijken ligt dicht bij het centrum en niet zeer noordelijk, maar ook zeker niet in het zuiden.
In dat geval kun je er ook voor kiezen om een hypotheekadviseur in de hand te nemen.
Ik heb een vrijblijvend gesprek gehad met een adviseur en hij gaf aan dat er heel veel mogelijk is met banken op het moment dat je een goede opleiding hebt en uitzicht hebt op loonsverhoging of uitbreiding van uren. Dan zijn ze bereid om al eerder een hogere hypotheek te geven.

Laatst gewijzigd op 05-09-2010 om 17:20. Reden: Reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 15:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
oh even een update over ons klushuis, (...) vanavond komen er fotos
...

Wij hebben vandaag een paar huizen bezichtigd. Pff, dat is toch wel weer heel wat anders dan een appartement; je moet op heel andere dingen letten...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Af en toe als ik tig keer de trap op en af loop omdat ik steeds weer iets vergeet, denk ik 'had ik maar een appartement' Maar over het algemeen ben ik toch erg blij met mijn tuin en het feit dat je niet eerst een gallerij op moet om bij je huis te komen.
Maar inderdaad, bij de aankoop wel anders. Vooral de staat van het huis natuurlijk, want bij een appartement is dat sneller op orde (met een goede VvE dan).

Ik heb vandaag wat klusjes in huis gedaan en ga er morgen mee verder. Onder andere mijn drempels geschuurd en gelakt, een spiegel opgehangen en plakplastic bevestigd op bovenraampjes. Toch nog klusjes te vinden na 9 maanden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 19:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
In dat geval kun je er ook voor kiezen om een hypotheekadviseur in de hand te nemen.
Ik heb een vrijblijvend gesprek gehad met een adviseur en hij gaf aan dat er heel veel mogelijk is met banken op het moment dat je een goede opleiding hebt en uitzicht hebt op loonsverhoging of uitbreiding van uren. Dan zijn ze bereid om al eerder een hogere hypotheek te geven.
Dank je voor de tip. We vorig jaar rond deze tijd was de hypotheek ongeveer rond.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Af en toe als ik tig keer de trap op en af loop omdat ik steeds weer iets vergeet, denk ik 'had ik maar een appartement' Maar over het algemeen ben ik toch erg blij met mijn tuin en het feit dat je niet eerst een gallerij op moet om bij je huis te komen.
Maar inderdaad, bij de aankoop wel anders. Vooral de staat van het huis natuurlijk, want bij een appartement is dat sneller op orde (met een goede VvE dan).

Ik heb vandaag wat klusjes in huis gedaan en ga er morgen mee verder. Onder andere mijn drempels geschuurd en gelakt, een spiegel opgehangen en plakplastic bevestigd op bovenraampjes. Toch nog klusjes te vinden na 9 maanden
Ik heb een begane grond appartement met tuin en eigen voordeur aan de straat Dus het kan wel Hoor het van meer mensen die echt moeten wennen aan trap op-trap af.

Klusjes vind je altijd nog. Ik heb nu zo af en toe wel zin om wat te klussen maar de dingen die ik dan kan verzinnen vind ik dan weer te groot voor een huurhuis waarvan ik niet weet hoelang ik er nog woon. M'n vriend en ik zijn langzaamaan toch aan het kijken voor iets groters voor als hij over iets minder dan een jaar ook afgestudeerd is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 21:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Een begane grond appartement is dan wel ideaal ja. Daar staan de bovenburen dan weer tegenover die me niet zo fijn lijken (als ze dezelfde hakken dragen als ik dan ). Ach er is altijd wel een voor- en een nadeel.

Ik was vandaag aan het verven en kreeg weer helemaal het gevoel van toen ik er net zat. Echt zo'n 'wauw, dit is van mij!' gevoel
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 12:46
Verwijderd
Toen ik nog in een appartement woonde, moest ik telkens 3 trappen op (waarvan 1 een flinke wenteltrap was), ik was echt zo gewend aan de trap in mijn huidige woning Sowieso echt heeeerlijk om niet met boodschappen al die trappen op de moeten. En met was (in het appartement stond de wasmachine in de kelder, dus 4 trappen af en op, ik mis het geen seconde ).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 13:39
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wat ik inderdaad ook vervelend vind aan een appartement, is het complex in - complex uit-gedoe.
Mijn complex is nieuwbouw (2009) tussen oudbouw (rijtje 18e tot 20e eeuw). Hierdoor heeft de architect heel veel rekening moeten houden met de bestaande bouw en de soms monumentale waarde daarvan. Oftewel: de voordeur met onze postbakjes is een 15 meter (plus twee smalle bochten) verwijderd van de lift.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 15:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat ik inderdaad vooral niet ga missen als we verhuisd zijn, is al die deuren en de lift (of de trappen) die je door/op moet met je (zware) boodschappen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 11:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wanneer doe je een bouwtechnische keuring? Vòòr je eerste bod, of neem je dat op als ontbindende voorwaarde ("als uit de bouwtechnische keuring komt dat er meer dan x aan direct noodzakelijk onderhoud dient te gebeuren, wordt de koop ontbonden")?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 12:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nee hoor, voor je eerste bod doen, en dan op basis daarvan je bod aanpassen. Althans, dat is hoe wij het hebben gedaan, en dat ging prima.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 12:17
ganralph
ganralph is offline
Wij hebben het juist in de ontbindende voorwaarde laten opnemen Precies met een clausule zoals je die zelf noemt.

Wees er wel op bedacht dat vaak geen bedrag kan worden genoemd bij een onderhoudsprobleem en dat je dat ook gedekt hebt in je voorwaarden. En hou er ook rekening mee dat een bouwtechnische keuring meestal oppervlakkig blijft.

We hebben voor ons eerste bod overigens wel alle bestaande documenten (oude keuringen, gemeentestukken, VvE-stukken, funderingsrapport!!) opgevraagd die iets konden zeggen over de bouwtechnische staat van de woning/het pand.

Ik zou er als verkoper overigens ook niet op zitten te wachten als mensen met wie je niet eens in onderhandeling bent (dat begint met het bieden) zo maar een keuring in je huis willen laten uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 13:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Jullie laten dus precies ons dilemma zien . Aan de ene kant kun je na die keuring mooi je bod aanpassen aan wat er uit komt, aan de andere kant laat je door die keuring zien dat je wel heel serieus geïnteresseerd bent en als je het goed dichttimmert in de ontbindende voorwaarden, hoeft het weinig uit te maken. Maar ik hoor ook van mensen dat het lastig is om die post 'noodzakelijk onderhoud' goed dicht te timmeren in woorden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 14:28
ganralph
ganralph is offline


Het ligt ook aan de situatie en het huis. Zijn er bijvoorbeeld meer geïnteresseerden, dan heeft vooraf keuren voor de prijs weinig zin. Dikke kans ook dat jij een keuring aanvraagt van 500,- en dat de verkoper dan met een andere partij in zee gaat.
Ben je echter in de mogelijkheid om eisen te stellen, dan kun je daar natuurlijk gebruik van maken

Als er zaken zijn waar je in het bijzonder aan twijfelt, kun je natuurlijk nog een gewone bezichtiging aanvragen en dan bijv. een elektricien of loodgieter meenemen. Die zal zijn vakgebied nauwkeuriger kunnen onderzoeken dan een bouwkundige bij een keuring. Vaak gaat een keuring namelijk niet verder dan wat er op het eerste gezicht zichtbaar is. (Er wordt niets verplaatst of open geschroefd.)

Ook kun je in je ontbindende voorwaarden specifiekere zaken opnemen. Wij hadden (naast het bouwkundig rapport) de voorwaarde dat de fundering minimaal 15 jaar onderhoudsvrij zou zijn. (Dit in afwachting van een funderingsrapport.) Uiteraard moet de verkoper ook willen instemmen met de ontb. vw.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 14:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik zou er als verkoper overigens ook niet op zitten te wachten als mensen met wie je niet eens in onderhandeling bent (dat begint met het bieden) zo maar een keuring in je huis willen laten uitvoeren.
Dat ligt dan misschien een beetje aan de huizenmarkt. Vorig jaar was dat bij ons geen enkel probleem, en we hoefden maar te vragen (veel makelaars vermeldden ook expliciet dat een keuring zo gedaan zou worden als je wilde). Misschien is het dan wel handig om aan de makelaar te vragen hoe ze er tegenover staan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 16:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het huis staat leeg en ik geloof niet dat er veel interesse in de woning is. Probleem is dat er diverse onderdelen zijn die de moeite van het onderzoeken waard zijn: het onderhoud is behoorlijk slecht te noemen. We zijn dus nog globaal aan het rekenen om te kijken of we alle verbouwings/vernieuwingskosten zouden kunnen/willen betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 17:05
ganralph
ganralph is offline
In dat geval is het inderdaad wel een plan om van tevoren te keuren

Maar als de verkoper/makelaar er geen probleem mee heeft, kun je ook een keer een aannemer meenemen als je grootschalig wilt klussen. Die kan vaak een betere inschatting geven wat verbouwing + vernieuwing kost. (Die kan bij wijze van spreken ook de kosten van een nieuwe keuken schatten en dat zal niet elke bouwkundige doen.)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 17:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had het in de ontbindende voorwaarden, maar had daar achteraf spijt van. Althans, er kwam niks fouts uit hoor. Maar in een volgend huis zou ik het vooraf doen.

Ik zat vooral met het dilemma 'wat als het nou hoger is?'
Mijn ontbindende voorwaarde stond namelijk op 5000 euro en ik wilde het huis heel graag; het was in gedachte allang van mij. Stel dat uit het rapport een bedrag van 7500 euro was gekomen, dan had ik een probleem gehad. Want het enige wat ik dan kon was ontbinden, maar dat wilde ik niet want ik wilde dat huis. Je krijgt dan niet plots 2500 euro om dat bedrag kleiner te maken. Dus achteraf gezien kon ik beter van te voren het rapport op laten stellen. Als er dán een bedrag van 7500 uit was gekomen, had ik nog kunnen proberen het bod lager te krijgen met daarbij de kopers verwijzen naar het rapport.

Maar het liep verder goed af, want ik zat onder de 5000
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:05
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik zat vooral met het dilemma 'wat als het nou hoger is?'
Mijn ontbindende voorwaarde stond namelijk op 5000 euro en ik wilde het huis heel graag; het was in gedachte allang van mij. Stel dat uit het rapport een bedrag van 7500 euro was gekomen, dan had ik een probleem gehad. Want het enige wat ik dan kon was ontbinden, maar dat wilde ik niet want ik wilde dat huis.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het zou niet betekenen dat je moest ontbinden natuurlijk. Het is jouw ontbindende voorwaarde, dus de koper zal het niet erg vinden als je toch niet ontbindt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:09
Verwijderd
Toen mijn ouders hun huis verkochten, is er ook voor er een bod werd gedaan een keuring gedaan. Toen was wel al duidelijk dat er mensen waren met interesse, maar dus nog geen bod. Mijn ouders waren daar erg tevreden over; zo wisten de geïnteresseerden waar ze aan toe waren, en wisten mijn ouders ook waarop een bod gebaseerd was. (En door die keuring hebben die geïnteresseerden dus uiteindelijk het huis ook gekocht.)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het zou niet betekenen dat je moest ontbinden natuurlijk. Het is jouw ontbindende voorwaarde, dus de koper zal het niet erg vinden als je toch niet ontbindt.
Tuurlijk, maar dan heb ik er toch niks aan? Of de uitslag dan 2000 is of 20.000 euro, dan blijft de koopsom gelijk, alleen zit ik met die hoge opknapkosten.
Terwijl, als je het voor het bod al laat uitvoeren, kun je bij een bedrag als 20.000 euro een flinke duit van je bod afhalen en heb je goed kans dat ze dat accepteren, met het rapport in hun achterhoofd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:30
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Tuurlijk, maar dan heb ik er toch niks aan? Of de uitslag dan 2000 is of 20.000 euro, dan blijft de koopsom gelijk, alleen zit ik met die hoge opknapkosten.
Terwijl, als je het voor het bod al laat uitvoeren, kun je bij een bedrag als 20.000 euro een flinke duit van je bod afhalen en heb je goed kans dat ze dat accepteren, met het rapport in hun achterhoofd.
Nee, ok, dat snap ik en daar heb je gelijk in natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
(...) en ik wilde het huis heel graag; het was in gedachte allang van mij. (...)
Dat geldt voor mij ook wel een beetje: als we het kunnen betalen, wil ik het huis heel graag hebben. Er moet dan alleen wel veel van de vraagprijs af (het huis is dat bedrag in de huidige staat gewoon niet waard) om geld 'over' te houden om te verbouwen/vernieuwen. En dat is dus een beetje het dilemma: als je eerst de keuring doet, accepteert de tegenpartij misschien je bod niet omdat ze weten dat je toch wel serieuze interesse hebt; als je juist eerst biedt en daarna laat keuren en er komt een hoger bedrag uit dan waar je rekening mee hebt gehouden bij de prijsbepaling, dan kan de koop niet doorgaan.
*zucht* Lastig, hoor. Ook zo jammer, eigenlijk heeft het huis qua ruimtes en ligging alles wat wij graag willen, alleen het onderhoud en de afwerking missen (nogal)...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:24
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
als je eerst de keuring doet, accepteert de tegenpartij misschien je bod niet omdat ze weten dat je toch wel serieuze interesse hebt
Maar je kunt dan ook een bod doen met de boodschap "take it or leave it" met als argument dat er veel aan het huis moet gebeuren. Als hij van zijn huis af wil/moet en jullie komen met een dergelijk onderbouwd bod, kan hij het ook juist accepteren.

Kijk ook even hoe lang het te koop staat en vraag bij het kadaster wat de huidige eigenaar er voor betaald heeft en wanneer. Zo kun je een beetje inschatten wat zijn winstmarge is (hou daarbij wel rekening met eventuele investeringen die hij wel gedaan heeft )
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat geldt voor mij ook wel een beetje: als we het kunnen betalen, wil ik het huis heel graag hebben. Er moet dan alleen wel veel van de vraagprijs af (het huis is dat bedrag in de huidige staat gewoon niet waard) om geld 'over' te houden om te verbouwen/vernieuwen. En dat is dus een beetje het dilemma: als je eerst de keuring doet, accepteert de tegenpartij misschien je bod niet omdat ze weten dat je toch wel serieuze interesse hebt; als je juist eerst biedt en daarna laat keuren en er komt een hoger bedrag uit dan waar je rekening mee hebt gehouden bij de prijsbepaling, dan kan de koop niet doorgaan.
*zucht* Lastig, hoor. Ook zo jammer, eigenlijk heeft het huis qua ruimtes en ligging alles wat wij graag willen, alleen het onderhoud en de afwerking missen (nogal)...
De koper weet altijd dat je het huis heel graag wil hebben.
Niemand legt een paar ton neer voor een huis wat 'ie maar een beetje leuk vindt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 11:25
Verwijderd
ohja foto's, crap
ze zijn ondertussen de vloer aan t leggen beneden en bijna alles is beneden gestuct, het wordt zowaar een huis...
plafond boven

vloer beneden en witte wanden


dacht dat ik meer foto's had, blijkbaar niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 10:04
Luukiluck
Luukiluck is offline
Citaat:
De koper weet altijd dat je het huis heel graag wil hebben.
Niemand legt een paar ton neer voor een huis wat 'ie maar een beetje leuk vindt.
Ja dat klopt helemaal... Daarom is het goed om het over de bijkomende kosten te hebben omdat je nog het een en ander moet vernieuwen enzo... en dat dat het allemaal een stuk minder aantrekkelijk maakt.. bij wijze van spreken dan he..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 10:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
De koper weet altijd dat je het huis heel graag wil hebben.
Niemand legt een paar ton neer voor een huis wat 'ie maar een beetje leuk vindt.
Maar er is naar mijn idee wel een verschil tussen een huis wat je per se wilt hebben (zodat je er ook qua prijs veel voor over hebt) en een huis wat 'wel oke' is, maar wat je voor een bepaalde prijs toch echt zult laten schieten, omdat je weet dat je voor dat bedrag wel een ander huis zult vinden wat je net zo leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 16:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Maar die keuring brengt echt geen verschil daarin. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat je met die keuring juist de indruk wekt het huis alleen te willen hebben als je er niet te veel aan hoeft te doen / de opknapkosten laag zijn.

@koekjes: lekker bezig dus. Is dat een schuifpui daar achter of alleen raam?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:59
Verwijderd
schuifpui alleen zit er nu weer troep op de vloer omdat de stuccers lomp zijn, zucht. houd ook niet op... en morgen komt de keuken (ze plaatsen m wel pas maandag maar a-la)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 16:38
knight
knight is offline
kijk eerst of het niet spookt in het nieuwe huis voordat je het gaat kopen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 16:44
Verwijderd
ugh, de keuken was de verkeerde kleur, typfoutje, shit happens, goed opgelost door t bedrijf, de goeie komt als t goed is over 5 a 6 weken... dan kan de vloerverwarming ook pas aan dus heel erg is t niet
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 11:43
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Had dit topic uit het oog verloren, leuk. Ga hem weer in de gaten houden

Koekjes hoe staat het nu met je woning?
dit topic is lang niet meer op gereageerd zie ik nu, maar mag toch wel nieuw leven in geblazen worden?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 14:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kijk ook even hoe lang het te koop staat en vraag bij het kadaster wat de huidige eigenaar er voor betaald heeft en wanneer. Zo kun je een beetje inschatten wat zijn winstmarge is (hou daarbij wel rekening met eventuele investeringen die hij wel gedaan heeft )
Maar de prijs bekend bij het kadaster, is naar alle waarschijnlijkheid wel gebaseerd op tijden dat huizen stukken duurder waren. Zeker als het op het toppunt van de gekte zo 2003-2007 is verkocht.

Tegenwoordig liggen de marktprijzen lager. Heel veel verkopers gaan daar niet in mee omdat ze er nog niet aan willen dat ze verlies zullen moeten pakken, maar als je dat soort prijzen ervoor betaald ga je indirect zelf voor tienduizenden euro's het schip in.


Ik zat laatst een rapport te lezen waaruit bleek dat ze zelfs hele gewilde dingen zoals bejaardenflats niet meer kwijtraken voor de prijzen van 2-3 jaar terug.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 19:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Had dit topic uit het oog verloren, leuk. Ga hem weer in de gaten houden

Koekjes hoe staat het nu met je woning?
dit topic is lang niet meer op gereageerd zie ik nu, maar mag toch wel nieuw leven in geblazen worden?
Ja hoor, geen probleem!

Ik woon inmiddels meer dan een jaar in mijn eigen huis
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 11:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het blijft triest, makelaars die potentiele kopers niet serieus nemen. Dan wil je gewoon ook geen geld verdienen, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 15:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar de prijs bekend bij het kadaster, is naar alle waarschijnlijkheid wel gebaseerd op tijden dat huizen stukken duurder waren. Zeker als het op het toppunt van de gekte zo 2003-2007 is verkocht.

Tegenwoordig liggen de marktprijzen lager. Heel veel verkopers gaan daar niet in mee omdat ze er nog niet aan willen dat ze verlies zullen moeten pakken, maar als je dat soort prijzen ervoor betaald ga je indirect zelf voor tienduizenden euro's het schip in.


Ik zat laatst een rapport te lezen waaruit bleek dat ze zelfs hele gewilde dingen zoals bejaardenflats niet meer kwijtraken voor de prijzen van 2-3 jaar terug.
Klopt, maar ik bedoelde het meer andersom. Mensen die in 2005 een huis hebben gekocht voor 2 ton, vervolgens gooien ze er een goedkope keuken en badkamer in zodat het weer splinternieuw lijkt en ze vragen ineens 3 ton. Door op te vragen wat de koopprijs in 2005 was, weet je in zo'n geval dat de verkoper een enorme winstmarge neemt en dan kun je veel lager gaan bieden.

De huidige markt loopt iets anders, maar als een huis nu al 1 of 2 jaar te koop staat, kun je de winstmarge van de verkoper nog verder verkleinen bij een eerste bod.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 16:57
Verwijderd
het gaat wel lekker hoor alleen zijn we nog steeds bezig want die l*l de behanger die getegeld had beneden was iets vergeten namelijk goed mixen enzo, tegels lagen dus compleet los, alles eruitgetrokken, de losse laag zand eruitgeschept en laten smeren zodat t gelijk ligt en maandag komen ze (nou een goed bedrijf) de tegels opnieuw leggen en deze keer met lijm. die klootviool heeft nu een rechtzaak aan zn broek want wij willen natuurlijk ons geld terug...

verder zijn we boven aan t verven en hebben we al parket gekocht voor de bovenverdieping, de badkamer is ook bijna klaar, er rest alleen nog wat stucwerk boven en beneden in t toilet, badkamer en een muurtje in de slaapkamer.

even wat fotos:
keuken:

badkamer:



en die wagner wallperfect is echt een geniaal ding, maakt wel herrie maar geeft amper troep
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 10:43
Verwijderd
Wauw, mooi!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mama zijn en studeren....
Nikki87
33 30-09-2009 23:47
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Software & Hardware DVD recorder kopen (tips)
Balance
7 16-12-2008 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips beschouwing Nederlands
dark*dizzie*
4 30-03-2007 09:29
Werk, Geld & Recht Huis kopen als student
Verwijderd
53 25-03-2007 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.