Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2014, 01:56
anoniemeBrabo
anoniemeBrabo is offline
Hey allemaal,

Ik speel dus een online spelletje, en bij dat spelletje ben ik leider van een bondgenootschap.

Wat dus het probleem is, is dat ik vaak al aan de manier van typen aan iemand kan zien of hij/zij een jong kind is of een volwassene.

Voor de mensen die geen zin hebben om dit te gaan lezen, scroll naar de onderste paar regels. Maar toch alles lezen wordt gewaardeerd.

Enkele voorbeelden:

Volwassen

1Stuur maar Max

2ik stuurde 7000 stuur jij maar eens 27 miljoen dan praten we verder (Er is een spionagefunctie, en hij had 7000 satellieten gestuurd en ik ging er 27 miljoen sturen)

3Hey kerel

4Beste heren en dame,

Ook al vier ik geen kerst
wens ik jullie wel fijne dagen
en een gelukkig nieuw jaar.

Voor de jongeren onder ons,
oppassen met de vingers he!

Mvg NAAM

5Hierbij wens ik ook op mijn beurt jullie vrolijke kerstdagen
en vrede.,

NAAM


Ik heb overigens de namen veranderd

Maar wat mij opvalt is dat de volwassenen weinig woorden gebruiken, niet op hun spelling en woordgebruik letten met als gevolg dat ze praten zoals ze in het echt zouden doen.

(dit is trouwens niet altijd het geval, sommige hebben altijd een nette spelling en goede interpunctie,ps. dit hele stuk tussen haakjes is achteraf toegevoegd)

Toch gebruiken ze ''moeilijke'' woorden, niet bestaande woorden of weinig gebruikte woorden zoals: kerel (is meer iets dat ouderen zeggen) discussie (geen moeilijk woord, maar zelden voorkomend bij de vocabulaire van jongeren) rumoerig (zie vorige omschrijving) beetje groepstaal, dialect, of vaktaal, e.d. zolang de boodschap maar duidelijk is.

Ik heb trouwens niet erg op mijn spelling en correct woordgebruik gelet bij het maken van dit topic. (hihi,oké een beetje dan)

Maar kort samengevat,
Ik ben een leider van een bondgenootschap, en ik ben pas 14 jaar oud, maar ik wil graag toch volwassen overkomen. Zodat ze niet denken dat ze naar een 10 jarig jongetje moeten luisteren

Hoe kom ik volwassener over via chat & mail gebeuren? (Hetzelfde geformuleerd antwoord wordt gewaardeerd: voorbeeld en rede)

Alvast bedankt, Max

(Voor de mensen die het interessant vinden om te weten, ik ben hier 2 en een half uur mee bezig geweest om dit te typen)

Bedankt voor jullie aandacht.

Laatst gewijzigd op 30-12-2014 om 13:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2014, 03:46
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Geen oxford comma, verschillende lettertypes of smileys gebruiken. Daar kom je al een eind mee.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 29-12-2014, 13:18
Verwijderd
Je schrijft als een kleuter.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 13:02
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik heb je bericht even aangepast want het was niet echt prettig lezen met al die kleurtjes en grote en kleine letters

Dat helpt sowieso: niet 100.000 verschillende kleurtjes gebruiken.
Verder gewoon goed ABN, geen MSN-afkortingen en let op je interpunctie.

De link naar het spel heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic dus die mag hier niet staan
__________________
Vanity is definitely my favorite sin
Met citaat reageren
Oud 31-12-2014, 20:19
Verwijderd
Mij schatten ze altijd veel te oud in.

Maargoed, lees een paar kranten (en nee niet de Metro, Spits of iets dergelijks) en pas die (geleerde) woorden dan toe. Ik weet niet hoe oud je bent maar 7Days is een leuk jongerenblad en misschien iets voor je.

En zet het van je af, als je goed bent in dat spel boeit het helemaal niets. ;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik ben homo en verliefd, maar hij woont ver weg :(
MarcA
11 20-05-2011 07:13
De Kantine hoe te herkennen: de breezer-slet
Martin II
38 22-06-2006 20:51
Verhalen & Gedichten Ik dacht, ik probeer het nog eens
me... just me
22 15-01-2006 08:23
Verhalen & Gedichten Opdracht nederlands
Cherry Springs
2 01-11-2005 18:05
Liefde & Relatie Vertel jouw liefdesverhaal hier!
Mark
153 20-05-2005 17:32
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.