Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 10:48
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Het is een behoorlijk oud spel, maar het is nog steeds verschrikkelijk leuk. Jaren geleden heb ik het heel veel gespeeld op mijn pentium 166 met windows 95. Maar nu doet hij het niet met windows xp. Dus ik vroeg me af of iemand misschien kon helpen?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 11:40
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik heb het een tijdje terug nog gespeeld op windows2000...

Iemand heeft ooit een patch gemaakt, voor TTDX, om een beetje de irritantste dingen uit het spel te halen.. Het is nu véél speelbaarder.. Je kan 7 perronnetjes naast elkaar bouwen, je kan instellen dat voertuigen automatisch vervangen moeten worden als ze te oud worden.. En nog VEEL en VEEL meer..

http://ttdpatch.net/

En bij de help/faq staat ook hoe je het kan laten lopen op windows XP.
En eh, je hebt de _windows_ versie nodig van TTDX, de dos versie wil echt niet.. En als je de dos versie gekocht hebt, zit je volgens mij niet verkeerd als je de windows versie downloadt..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:40
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
rechtermuisknop snelkoppeling ---> compatible mode o.i.d op win 95 zetten, als het dan niet werkt...grote kans dat het dan totaal niet werkt
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Compatibility mode op windows 95 zetten ,heb ik al uitgeprobeerd. Als ik dan probeer te starten krijg ik een foutmelding omdat de COM2 poort niet geopend kan worden.

SisterOfMercy: Ik heb de patch van die site gedownload, maar dat lukt ook niet. Ik heb dus de DOS versie. Als ik eerlijk ben, ik heb er niet voor betaalt. Maar aangezien het niet eens meer in de winkel wordt verkocht en het spel al vele jaren oud is, lijkt het mij geen warez. Dus kun je mij misschien een downloadlink voor de windowsversie geven als je er een hebt? Of weet jij waar het te koop is?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 21:38
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
hier:

http://home.wanadoo.nl/transport.tycoon/

maar vandaag doet-ie niets meer..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 09:06
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Hmm, die doet het inderdaad al een hele tijd niet. Ik heb ook gegoogled, maar niks gevonden . Jammer.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 12:51
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Probeer het eens net na 24 uur.. dan kan je er makkelijk op..

(enneh, dan heb je toch verkeerd gezocht op de een of andere manier)
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:53
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja ik heb TTDpatch ook geinstalled, werkt prima, ook het geluid!

Alleen jammer dat je multiplayer kunt vergeten, dat werkt namelijk niet. Wel jammer.

Maar TTD blijft een supergaaf spel.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 16:09
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
TTDpatch is voor de rest ook geweldig.. Meerdere locomotiefjes is erg handig.. en langere treintjes ook.. en oooh, zaligheid!

Alleen de laatste keer dat ik ben gestopt was omdat het station te vol raakte.. Een station in de middle of nowhere waar eigenlijk teveel op reed.. Er stonden 30 treinen te wachten, en 't station was 7 sporen breed.. Je zag de kolen in seconden stijgen van 0 naar 2000 ton, en een paar tellen later was het weer weg..
En er kwam ook staal, goederen, hout, goud, graan, vee, ijzererts en wat mensen en post op doorreis..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 16:20
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline


Ik vond alleen wel de feature irritant dat TTDpatch de reparatietijd naar 16.000 jaar verplaatst ofzo. Denk dat de meesten dit uitschakelen, maar ik vind dat juist wel een extra element, ik wil het spannend houden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:06
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
In de readme staat hoe je een configuratiefiletje moet maken, daar kan je in opgeven wat de standaard reparatie interval moet zijn.. als je niets opgeeft wordt het inderdaad 16000.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:05
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-09-2003 @ 18:06:
In de readme staat hoe je een configuratiefiletje moet maken, daar kan je in opgeven wat de standaard reparatie interval moet zijn.. als je niets opgeeft wordt het inderdaad 16000.
Ja heb ik toen ook verlaagd. Maar zoals je weet geldt voor trucks een lagere repair interval dan voor een vliegtuig.. nu stel je dat allemaal hardcoded in op één ding. Dat is niet handig en maakt het onspeelbaar. Ik wil gewoon default behavior hebben.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:06
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-09-2003 @ 13:51:
Probeer het eens net na 24 uur.. dan kan je er makkelijk op..

(enneh, dan heb je toch verkeerd gezocht op de een of andere manier)
Ik kan er nog steeds niet op . Jammer, dan speel ik het maar op mijn oude pc.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:56
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Bij mij doet tt deluxe het wel op winxp. Wel gepatched en met de windows versie! En de windows versie kan je gewoon downloaden, je moet alleen goed zoeken met google!! Dus.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 00:19
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 24-09-2003 @ 20:06:
Ik kan er nog steeds niet op . Jammer, dan speel ik het maar op mijn oude pc.
Allemachtig, wat DOE je dan?
Ik probeer het net, en voila.
De vorige keer ook, voila..

Misschien moet je tegen die dikke buurvrouw zeggen dat ze niet op de kabel moet gaan zitten..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:29
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-09-2003 @ 01:19:
Allemachtig, wat DOE je dan?
Ik probeer het net, en voila.
De vorige keer ook, voila..

Misschien moet je tegen die dikke buurvrouw zeggen dat ze niet op de kabel moet gaan zitten..
Serieus, ik heb het al 7 dagen geprobeerd, maar zonder succes. Is er dan echt geen andere link? Ik had google al gebruikt en de eerste 5 pagina's zoekresultaten bekeken, maar helaas...
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:43
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb het nu toch gevonden, bij home of the underdogs, een abandonware site: http://www.the-underdogs.org/game.php?id=1631

Idd verschrikkelijk irritant dat de reparatietijd veranderd wordt naar 16000 dagen. Ik was al een paar jaar bezig, en opeens hebben al mijn treintjes om de seconde breakdowns, ik dacht echt WTF?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 02:58
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja uitzetten is een optie, dat vind ik jammer want ik houd van enig realisme en uitdaging.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.