Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2011, 15:48
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Ik wil graag NG kiezen, maar dan met de vakken bio, scheikunde ,aardrijkskunde en nog een keuzevak.
Ik wil absoluut geen natuurkunde gaan doen, maar tot nu toe heb je bij alle studies die ik leuk vind natuurkunde nodig. Ik heb ook gelezen dat je eventueel zo'n zomercursus kan doen, maar dat is nogal duur zeiden ze. Wat is slimmer ( en niet alleen voor mijn portomonnee) nog drie jaar bij natuurkunde zitten terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil, of later zo'n cursus doen?
En wat is NLT precies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2011, 17:33
Verwijderd
NLT (Natuur Leven en Technologie) is een vak dat o.a. scheikunde, natuurkunde, (wiskunde B), en biologie bij elkaar brengt. Vaak word daar veel praktisch les in gegeven. Maar dat verschilt per school, aangezien het vak geen Centraal Eindexamen heeft. De school bepaald de inhoud dus zelf.

Ik denk dat het verstandiger is om NA gewoon te kiezen. Ik persoonlijk vond het in de onderbouw meestal best saai, maar vind het in de bovenbouw eigenlijk wel heel leuk Als je goed bent in wiskunde (B) (?), kun je natuurkunde ook wel. En als je het kunt ga je het vanzelf ook wel leuk vinden haha.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:04
faithfully
faithfully is offline
Natuurkunde. Ik ken het, het is niet mijn favoriet. Maar ook ik loop hier tegen in een vergelijkbare situatie. En mijn advies: gewoon doen! Ik weet niet of natuurkunde een obstakel voor je is omdat je het niet leuk vindt of omdat je het (te) moeilijk vindt. In dat laatste geval verandert
de hele situatie. Maar als
je het wel redelijk kan zou ik het echt doen. Tik eens op google in met welke profielen je welke studies kan doen. Je zult zien dat je in de
meeste gevallen het meest hebt aan NG/NT of NT. Nu weet ik niet precies wat je wilt studeren maar aan je stukje te zien ben je een beta-er. Bedenk zelf: 3 jaar op school met 1iets minder leuk vak maar later (bijna) alle studiemogelijkheden + leuke banen of 3 jaar alleen maar leuke vakken maar daardoor minder studies
mogelijk en ook midder banen. Nu klinkt het heel hard en zal het ook wel niet voor 100 % kloppen (het kan best dat jij wel en een leuke studie en baan krijgt) maar de kansen verschillen met of zonder natuurkunde. Dus denk er nog eens goed overna! Liefs,
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:38
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
NLT (Natuur Leven en Technologie) is een vak dat o.a. scheikunde, natuurkunde, (wiskunde B), en biologie bij elkaar brengt. Vaak word daar veel praktisch les in gegeven. Maar dat verschilt per school, aangezien het vak geen Centraal Eindexamen heeft. De school bepaald de inhoud dus zelf.

Ik denk dat het verstandiger is om NA gewoon te kiezen. Ik persoonlijk vond het in de onderbouw meestal best saai, maar vind het in de bovenbouw eigenlijk wel heel leuk Als je goed bent in wiskunde (B) (?), kun je natuurkunde ook wel. En als je het kunt ga je het vanzelf ook wel leuk vinden haha.
[Even off-topic] Ik denk dat dit vak. NLT, heel erg op het vak ANW lijkt of misschien op sommige scholen hetzelfde is..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 16:46
marjolein243
marjolein243 is offline
Citaat:
[Even off-topic] Ik denk dat dit vak. NLT, heel erg op het vak ANW lijkt of misschien op sommige scholen hetzelfde is..
dit is absoluut niet zo. ik zit in 6 vwo en heb ook nlt.. maar elke school moet een selectie kiezen uit een groot aantal verschillende modules, die beschikbaar zijn voor het vak. ze mogen dus niet zomaar hun eigen gang gaan en zijn dus wel ergens aan gebonden. de modules kunnen wel heel erg uiteenlopend zijn.. dus je zou aan je school moeten vragen welke modules ze van plan zijn om te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 17:32
Verwijderd
Of NLT op ANW lijkt kan ik niet zeggen, heb namelijk geen idee wat ANW is (geven ze bij ons op school niet).
Van vrienden die wél NLT hebben, heb ik gehoord dat ze o.a. modules hebben over sporten (en dan met name hoeveel kcal je verbrand en moet eten enzo, vooral natuurkundig / biologisch), waterzuivering (welke neerslag moet je veroorzaken, vooral scheikundig), "blij met een ei" (geen idee meer wat het precies inhield, weet alleen de naam van de module nog, miss ff Googlen?), de kogelvanger (technisch ontwerp, natuurkunde) en zo nog wel wat onzindingen xD
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 18:54
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Bedankt voor jullie reacties iedereen!
Maar aangezien mijn school besloten heeft NLT uit NG te schrappen kan ik dat helaas niet meer kiezen. Jammer, want het klonk wel leuk. Natuurkunde ben ik nog steeds niet zeker, ik ga eerst kijken hoe mijn cijfers ervoor eruit zien.
Is ANW trouwens algemene natuurwetenschappen? Want dat is al verplicht in alle pakketten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 20:08
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wat zijn de studies die jij leuk vindt? Want, ik kan niet veel studies bedenken waarbij natuurkunde wel vereist is, maar die toch niet veel met natuurkunde te maken hebben (want jij zegt niet van natuurkunde te houden). Ik blijf steken bij Geneeskunde en Tandheelkunde.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 07:09
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties iedereen!
Maar aangezien mijn school besloten heeft NLT uit NG te schrappen kan ik dat helaas niet meer kiezen. Jammer, want het klonk wel leuk. Natuurkunde ben ik nog steeds niet zeker, ik ga eerst kijken hoe mijn cijfers ervoor eruit zien.
Is ANW trouwens algemene natuurwetenschappen? Want dat is al verplicht in alle pakketten.
ANW is idd algemene natuurwetenschappen.
Naar mijn mening voegt het niet veel toe aan een béta profiel, want je hebt het meeste al uitgebreider gehad bij natuurkunde, scheikunde en biologie. Het enige wat we een beetje nieuw bij ANW hebben is ziektegeschiedenissen en hoe de oorzaken van ziekten zijn ontdekt, en wat sterrenkunde. Alleen hebben we echt een zeer saaie ouwe man voor eht vak, die het niet echt interresant maakt...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 01:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik zou natuurkunde zeker uitzitten, het is één van de weinig vakken die in vrijwel alle arbeidssectoren praktische weerslag kent.

(bovendien traint het je vermogen verbanden en logica te zien)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Schoolvakken pakket
Lennardva
5 10-11-2014 14:59
Studeren WO Natuurkunde
FREAKY_7
12 14-02-2012 21:33
Studeren Havo 3 vwo 3???
LauraJansen
34 17-07-2010 13:37
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Algemene schoolzaken Naar 5VWO zonder Frans e.d.?
gabrier
50 23-03-2008 14:25
Algemene schoolzaken Gymnasiumscholieren serieuzer dan atheneumscholieren?
Viking84
55 08-02-2008 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.