Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 12:01
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hallo,

ik heb al een keer eerder een post geplaatst op psychologie, maar daar wist men niet goed waar ik het over had. Daarom denk ik hier meer aan het juiste adres te zijn.

Ik moet een werkstuk maken over incest en één onderdeel daarvan is vrijwillige incest. Relaties tussen broers-zussen, neven-nichten, vader- dochter, moeder -zoon etc. Mits het vrijwillig is.

Dit kan natuurlijk ontstaan doordat de gezinssituatie niet 'normaal' is, bv. dat een broer en zus niet samen hebben kunnen opgroeien en elkaar in het latere leven alsnog ontmoeten en hun liefde voor elkaar willen uiten. Die liefde uit zich dan in een relatie, omdat ze natuurlijk niet meer met elkaar met blokjes kunnen spelen etc.

Zijn hier mensen die eigen ervaringen hebben, daar toevallig voor uit willen komen, of links hebben over het onderwerp? Er is ook een keer een programma over geweest op tv en daarin werd het als een verschijnsel verklaart en had een bepaalde naam. Eén of ander syndroom ofzo . Weet iemand toevallig nog hoe dit heet?

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 31-03-2005, 12:03
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Er is een jeugdboek over geschreven. "Ik en mijn broer" dacht ik dat het heette.

En voor de rest zijn hier wel enkele mensen die een relatie hebben of seks hebben met hun broer/zus, neef/nicht...

Naar de naam van dat syndroom ben ik ook wel benieuwd
Oud 31-03-2005, 12:16
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb dat boek al honderd keer gelezen en gebruik ook citaten in mijn werkstuk
Oud 31-03-2005, 12:57
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
neven-nichten wordt niet gezien als incest. Dat is familie in de derde graad, en je mag ook gewoon met je neef/nicht trouwen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 31-03-2005, 13:07
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik weet niet of je dit bedoelt maar je hebt wel het Oediputs complex. Gebasseerd op de mythe van Oedipus die zijn vader vermoorde en met zijn moeder trouwde.
Het betekend dat jongens jaloers zijn op hun vader voor de relatie met hun moeder. De vrouwelijke variant heet het Electra complex.
weet niet of je dit bedoelde
__________________
wie zwijgt stemt toe
Oud 31-03-2005, 13:37
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nee, dat bedoel ik niet. Ze dachten in het psychologie forum ook al dat ik het daar over had, maar dat bedoel ik niet.

Het is puur dat je verliefd wordt op een familielid, ik doel voornamelijk op de 1e graad, dus broers die op zussen verliefd worden etc.

Het is eigenlijk heel simpel: je wordt bv. verliefd op je moeder en er kan een relatie uit ontstaan of niet. Bv. in Ik en mijn broer wordt een meisje verliefd op haar broer en het is wederzijds waardoor ze een relatie krijgen.
Oud 31-03-2005, 20:13
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Niemand
Oud 31-03-2005, 20:23
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Volgens mij is dat idd niet het Oedipus complex, dat heeft meer te maken met rivaliteit en identificering.

Hoe het wel heet, geen flauw idee. Maar het is idd wel een erkend complex. Zal eens kijken of ik wat kan vinden erover. Kan er verder niet echt over meepraten, ik heb geen last van dat complex.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 31-03-2005, 20:33
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Kijk anders eens even in dit topic, misschien vind je daar reacties van mensen en kan je ze pm'en of ze je willen helpen met hun verhaal
Oud 31-03-2005, 20:41
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Inmiddels heb ik al mijn psychologie en sociologie boeken doorgespit en ik heb nog steeds niets Dit is frustrerend Maar zo snel geef ik niet op!
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 31-03-2005, 20:44
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
@ Angellena: Dankjewel dat je zo veel moeite doet

@ Muchacha: In dat topic heb ik meegepraat ja, maar dat was zo onzinnig volgens mij was daar niets van waar.
Oud 31-03-2005, 20:51
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Simoen schreef op 31-03-2005 @ 21:44 :
@ Angellena: Dankjewel dat je zo veel moeite doet

@ Muchacha: In dat topic heb ik meegepraat ja, maar dat was zo onzinnig volgens mij was daar niets van waar.

Graag gedaan, dit wekt mijn interesse om het uit te zoeken, zal het in mijn beroep ook geheid tegenkomen, dus nou wil ik het weten ook
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 31-03-2005, 21:17
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
De meeste opgesomde kenmerken vind je terug in vele gezinnen waar er naar feiten en beleving helemaal geen seksueel misbruik was. De gevolgen daarvan kunnen even traumatisch zijn. Onnoemelijk veel mensen die niet seksueel misbruikt zijn vertonen kenmerken van het posttraumatisch stresssyndroom als gevolg van de pathogene relatiepatronen uit hun gezin van herkomst.

Is bijna het enige wat ik over vrijwillige incest kan vinden...

Maar, ik ben nog niet klaar
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 01-04-2005, 21:01
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Keep going!
Oud 01-04-2005, 22:09
Verwijderd
Mina de snuffelsmurf
't Is ook meer dat je het compulsief móet weten, als het bestaat. Ik check dit topic ook 3x per dag namelijk voor een antwoord.
Oud 02-04-2005, 11:16
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
oedipus complex is toch als een jong kind zich erg aangetrokken voelt tot zijn moeder?

maar dit heeft verders niets met sex ofzo met hun moeder te maken omdat het kind in kwestie dan 1/2/3 jaar is
__________________
Bruut for president (y)
Oud 02-04-2005, 13:15
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Een tijd geleden was er zo'n zielige film over op rtl4 met precies zo'n verhaal! Ik weet helaas niet meer hoe dit syndroom heet.
Oud 04-04-2005, 13:08
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik geef het op... Ik kan't nergens vinden...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Ads door Google
Oud 04-04-2005, 13:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Bruut schreef op 02-04-2005 @ 12:16 :
oedipus complex is toch als een jong kind zich erg aangetrokken voelt tot zijn moeder?

maar dit heeft verders niets met sex ofzo met hun moeder te maken omdat het kind in kwestie dan 1/2/3 jaar is
Het Oedipus complex houdt in dat het kleine jochie de moeder wil opeisen voor volledige aandacht. Maar pappa staat in de weg, dus pappa moet eigenlijk uit de weg, liefst dood. Maja, iets later bedenkt het kleine jochie dat pappa wel eens boos zou kunnen worden als hij mamma in beslag neemt en wat is het ergste wat je kan overkomen? Dat pappa je pielie eraf hakt (castratieangst) dus dat wil jochie ook niet, en als het een beetje een gezond en ontwikkeld jochie is kiest ie er dan voor om mamma met rust te laten en zich te gaan identifideren met pappa.

Ieder normaal ontwikkeld kind maakt deze fase door, voor meiden heet het het Electra complex, en wijkt natuurlijk ietsjes af van het Oedipus complex, maar de kern komt op hetzelfde neer.

Maar dat is inderdaad iets heeeeeel anders dan vrijwillige incest.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 05-04-2005, 15:03
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
jammer Waarom staat ook alleen maar op internet, als ik het programma schock dock invoer (dat is het programma waarin dat syndroom werd behandeld) , iets over 100 orgasmen per dag (dat overleef je toch gewoon niet .
Oud 05-04-2005, 15:05
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik weet het!!!!


Programma: Shock doc: Verboden liefde Zender: Yorin Tijdstip: 26-8-2004
21:00-22:00 Genre: Documentaire Presentatie: Sanderijn Cels Inhoud: Serie documentaires
waarin opmerkelijke onderwerpen worden besproken. Deze aflevering staat het phenomeen Genetic Sexual Attraction centraal. Hier wordt uitgelegd hoe het komt dat bloedverwanten die bij de geboorte gescheiden zijn van elkaar, later seksuele gevoelens voor elkaar kunnen krijgen

(wat zijn ze toch goed op het forum, radio, tv en film (of welke volgorde van die drie dan ook) )
Oud 06-04-2005, 09:23
SnOeSePoEs
Avatar van SnOeSePoEs
SnOeSePoEs is offline
"Ik en mijn broer"is echt een goed boek!
Die andere van die schrijver trouwens ook..
"Onmogelijk verliefd" gaat niet over incest, maar over een meisje wat verliefd wordt op d'r buurman!
__________________
°•.*..Give Me Just A Little Smile.. *.•°
Oud 29-10-2006, 06:14
Sis63
Sis63 is offline
Hallo Simoen,

het topic is al ouder zie ik maar goed, ik wilde toch even antwoorden. Genetic Sexual Attraction is nu niet bepaald iets waar mensen zomaar voor uit durven komen. er is ook amper iets over te vinden op internet, op 2 sites na (de rest wat je vindt aan sites zijn voornamelijk gekopieerd van de 2 die ik bedoel).

Mijn halfbroer en ik hebben sinds 7 maanden een liefdesrelatie. Toen we nog heel jong waren (ca 20 jaar, we schelen maar 1 jaar in leeftijd) werden we al smoorverliefd op elkaar maar door omstandigheden zagen we elkaar daarna 25 jaar niet. Ondertussen trouwede ik, kreeg kids, scheidde....hij bleef alleen en dacht al die tijd voortdurend aan mij.

Ik heb hem weer opgezocht en het klikte patsboem meteen vanaf de eerste seconde. Dit is niet alleen maar sexueel, dit voelt voor beiden als de liefde van ons leven en het gaat zonder wanklank, we zijn zielsgelukkig met elkaar en eigenlijk legt niemand ons wat in de weg, hoewel veel mensen het wel weten dat we halfbroer/zus zijn.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar in elk geval weet je nu dat het echt voorkomt, EN dat het ook gewoon heel goed kan gaan zonder ingewikkeld gedoe. En nee, we zitten er absoluut niet mee dat we broer/zus zijn - liefde is liefde, kids heb ik al...en al was dat niet zo, dan zochten we daarvoor wel een oplossing. Tegenwoordig kan er zoveel.

Groetjes

Sis
Oud 29-10-2006, 07:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik denk dat het werkstuk al af is
__________________
<):o)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Bizarre gebeurtenis? Help me.
Wingswag
36 26-07-2012 21:13
Seksualiteit Seksualiteit na incest of ander misbruik
Steleto
22 29-06-2006 22:24
Films, TV & Radio Oud oud oud oud - > incest
SiemdeCyper
10 05-04-2005 15:04
Psychologie ... syndroom??
SiemdeCyper
5 17-03-2005 15:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ilse weigert pedofielensite
Verwijderd
415 04-02-2005 19:54
Verhalen & Gedichten Soort van songtextje
Hukkie
9 10-02-2003 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.