Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 18:48
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
er te sterke herinneringen aanvast zitten?
Of welke muziek juist wel, omdat er leuke herinneringen aan vast zitten?

Sorry, titelbalk was te klein
__________________________________________________

NIET
Ik heb dit met de cd van Evanescence. Die moet ik op het moment echt ff niet luisteren, omdat ik gewoon hele sterke herinneringen krijg aan een tijd, die ik juist uit mijn hoofd probeer te zetten.


WEL
Een bepaalde cd van Alanis. Daarbij moet ik altijd bij een nummer aan mijn verzorgpaard Petra denken. De dag dat ik opgenomen werd en ik naar huis wilde gaan, draaide ik dat nummer op mn discman, terwijl zij mij echt zo'n blik gaf van: "Ga niet weg!"
Als ik daar aan denk, dan merk ik opeens weer hoe kostbaar dat grote sterke paard voor me is en hoe blij ik met haar ben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 24-10-2003 om 18:52.
Advertentie
Oud 24-10-2003, 19:01
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Soms vind ik de teksten van Marco Borsato heel diep en soms kan ik daar niet naar luisteren, soms ook weer wel want dan jank ik heerlijk weg...

Moeilijke muziek is voor mij idd muziek met een diepe tekst, soms is die heel confronterend (zowel positief als negatief).

Blof is ook zo'n ''diepe'' band, die heel veel zingt over gevoel enz.

Sommige artiesten weten niet waar hun eigen tekst over gaat en daar kan ik soms helemaal niet naar luisteren.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 24-10-2003, 19:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
een liedje van veldhuis en kemper komt soms heel hard aan
terwijl een andere keer het me juist moed geeft
__________________
Oud 24-10-2003, 19:28
Verwijderd
Ik kan momenteel even geen Enya horen, het raakt me ergens heel diep momenteel. En de cd van Marco Borsato, onderweg, kan ik nu beter ook niet opzetten, want ik begin spontaan te huilen.
Oud 24-10-2003, 20:26
Verwijderd
Dido [Life for Rent] , ga ik spontaan huilen
Oud 24-10-2003, 21:00
Verwijderd
ik wou dat ik jou was - veldhuis en kemper..
discover - di-rect
en een stuk van Klaus Badelt - Fog Bound.. dat vind ik gewoon eng

Wat ik op dit moment heel goed verdraag is RHCP (op take me to the place i love na dan..) en stukken die ik live heb gehoord van het AjSO (farandole, gloria estefan, lotr, gladiator, Ballet egyptien)
omdat daar een hele fijne herrinering aan zit..(dat concert met maar 40 mensen in die mooie tent *zwijmel*)

[edit] Op dit moment kan ik echt niet tegen het Gummie bear liedje waar k altijd enorm vrolijk van word.. omdat dat zo vrolijk is dat het ave rechts werkt [/edit]

Laatst gewijzigd op 24-10-2003 om 22:17.
Oud 24-10-2003, 21:07
BBEM
BBEM is offline
ik kan alles aan
behalve frans bauwer en BZN daar krijg ik suicide neigingen van
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 24-10-2003, 21:36
silketje
Avatar van silketje
silketje is offline
hendoisme van skunk anansi en sacrafice van Anouk allebei doen ze me herineren aan een vriendin van me die ongever een halfjaar geleden zelfmoord pleegde.
__________________
silketje
Oud 24-10-2003, 21:39
Verwijderd
filmmuziek van Gladiator *bijv. titelsong van Enya* kan k nie zo goed naar luisteren, terwijl ik em zo mooi vind.
moet nu ook geen *voor mij bekende* klassieke stukken horen, of nummers die ik op begrafenissen heb gehoord.

wat ik wel zou moeten luisteren is muziek die bij mij op dansles altijd gedraaid word. maar daar kan ik me nu niet toe zetten. vaak word ik daar echt vrolijk van. *maar nu niet dus*


*ik vergat Jaques Brel. das ook iets waar k nu niet naar kan lusitern, maar het toch doe*

Laatst gewijzigd op 24-10-2003 om 21:44.
Oud 24-10-2003, 21:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
silketje schreef op 24-10-2003 @ 22:36:
hendoisme van skunk anansi en sacrafice van Anouk allebei doen ze me herineren aan een vriendin van me die ongever een halfjaar geleden zelfmoord pleegde.
ik zat sacrafice net te luisteren...moest gelijk ff slikken
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 24-10-2003, 21:52
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
matchbox 20 - if you're gone

geen idee waarom eigenlijk, ken verder niks ook van matchb.
__________________
De man die bakt
Oud 24-10-2003, 21:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb heel lang niet naar muziek van Enya kunnen luisteren omdat we dat altijd draaiden als we gingen gourmetten toen mn ouders nog getrouwd waren. In de periode toen mn ouders net gescheiden waren kon ik dat echt niet hebben die muziek.

Verder was ik een periode heel emotioneel bij muziek van The Corrs omdat mn vader dat altijd draaide als hij ons terug bracht naar mn moeder na het weekend.

Ook wordt ik nog altijd heel emotioneel als ik het liedje 'over de muur' van Klein Orkest hoor. Sowieso ben ik heel emotioneel bij teksten en andere dingen die te maken hebben met de DDR of de val van de Berlijnse Muur, terwijl ik daar toch niet heel erg bij betrokken was ofzo, we hebben daar vrienden maar verder heb ik er niets mee. Heel raar dus.

Ik luister juist wel heel graag naar muziek van Bryan Adams, vooral het liedje 'Heaven' vind ik prachtig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2003, 22:51
Cait
Cait is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-10-2003 @ 20:17:
een liedje van veldhuis en kemper komt soms heel hard aan
terwijl een andere keer het me juist moed geeft
Idd, das een heel vreemd liedje. A thousand miles van vanessa carlton kan ik soms ook niet luisteren. Doet me denken aan iemand van wie ik steeds opnieuw afscheid moet nemen, dus vandaar.

Nickleback en Nirvana maken altijd alles goed. In me hoofd draaien die nummers altijd op de een of andere manier anders, en toepasselijk.
Oud 24-10-2003, 23:17
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
BBEM schreef op 24-10-2003 @ 22:07:
ik kan alles aan
behalve frans bauwer en BZN daar krijg ik suicide neigingen van
wheheh dat was te verwachten
Oud 24-10-2003, 23:21
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ERA


als k dat ga luisteren barst k in janken uit. met zo'n liedje van :" do you love your mother, like i love mine"

dat kan k niet hebben. n vriendin van me zegt dat k moest janken omdat k onder emotionele spanning sta. o.i.d. bullshit.


Slipknot

dan kan k me ff uitkuren.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Oud 25-10-2003, 01:11
New-Michael
Avatar van New-Michael
New-Michael is offline
De cd van Marco Borsato hoef ik echt niet meer te horen. Doet me herinneren aan de begrafenis van mijn opa van 1,5 week geleden. Heb er heel erg mee gezeten en zit er nog steeds wel mee!
__________________
Grtzzz New Michael
Oud 25-10-2003, 11:00
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
New-Michael schreef op 25-10-2003 @ 02:11:
De cd van Marco Borsato hoef ik echt niet meer te horen. Doet me herinneren aan de begrafenis van mijn opa van 1,5 week geleden. Heb er heel erg mee gezeten en zit er nog steeds wel mee!
Luister de teksten dan vooral en huil, zo kom je er sterker uit! ({)
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 25-10-2003, 11:04
New-Michael
Avatar van New-Michael
New-Michael is offline
Ik weet wat je bedoeld, maar ik ben niet zo'n ster in huilen. En als het wel lukt zijn het maar 2 tranen ofzo, echt niet meer.
__________________
Grtzzz New Michael
Ads door Google
Oud 25-10-2003, 22:04
Verwijderd
ik kan naar alle muziek wel luisteren. ik heb bij veel nummer juist positieve herinneringen en negatieve koppel ik niet zo gauw aan muziek. alleen October van U2 kan ik niet echt goed hebben omdat mn moeder daarmee begraven is... hoewel ik daar niet bewust bij was toen ik 5 dagen oud was
maar dat nummer doet wel wat met me
Oud 29-07-2004, 20:36
Killerfist
Avatar van Killerfist
Killerfist is offline
WEL:
Promo - I come correct
Nosferatu - All the way up
zitten gewoon goeie herinneringen aan

NIET:
Ties - Denk aan mij
mn vriendin is op vakantie, en op 1 of andere manier heb ik het er vet moeilijk mee, kan wel janken als ik het hoor
__________________
Die borden langs de weg, hoe komen die daar
Oud 29-07-2004, 20:39
Verwijderd
Alles over muziek mag in deze topic.

En in het vervolg ajb geen bejaarde topics meer uppen.

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 22:22.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.