Oud 06-03-2016, 18:00
wolf_Mnk
Avatar van wolf_Mnk
wolf_Mnk is offline
hoi
Voor levensbeschouwing zoek ik uit waarom mensen in reïncarnatie geloven, als je zelf in Reïncarnatie gelooft zou ik het fijn vinden als je zou willen reageren.
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2016, 23:34
Ben Strik
Ben Strik is offline
Ik geloof erin omdat ik denk dat je lichaam wordt gebruikt door je ziel en als dat lichaam 'op is' heeft de ziel een nieuw lichaam nodig.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 16:34
wolf_Mnk
Avatar van wolf_Mnk
wolf_Mnk is offline
Bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 17:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik geloof erin omdat ik denk dat je lichaam wordt gebruikt door je ziel en als dat lichaam 'op is' heeft de ziel een nieuw lichaam nodig.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Veel succes!
Waarom denk je dat er een ziel is, een ziel lichaam gebruikt (als een soort van brandstof?), en waarom denk je dat uit het "nodig" hebben van een lichaam volgt dat het benodigde verkregen zal worden?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 19:01
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Hoi,

Stel je eens voor dat plotseling al je zintuigen uitvallen...

Je voelt, ziet, ruikt, hoort en proeft niet meer.. dus of je nou uit een vliegtuig gegooid word, onder water bent of in een brandende oven staat, je weet het niet..

Wie is dan die "jij" die opgesloten zit in dat lichaam? die elke dag zelf keuzes maakt "Ga ik links of rechts?"

Onthoud:

"Je hebt geen ziel, je bent een ziel, je hebt een lichaam"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 19:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
"Je hebt geen ziel, je bent een ziel, je hebt een lichaam"
C.S. Lewis?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 19:45
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Citaat:
C.S. Lewis?
Juist.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 20:33
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Hoi,

Stel je eens voor dat plotseling al je zintuigen uitvallen...

Je voelt, ziet, ruikt, hoort en proeft niet meer.. dus of je nou uit een vliegtuig gegooid word, onder water bent of in een brandende oven staat, je weet het niet..

Wie is dan die "jij" die opgesloten zit in dat lichaam? die elke dag zelf keuzes maakt "Ga ik links of rechts?"
Je brein.


Of
Onthoud:
Je hebt geen brein, je bent een brein, je hebt een lichaam.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 20:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Juist.
Heb jij enig idee waar deze quote te vinden is toevallig, ik zie hem vooral op internet maar vraag me al lange tijd af in werk boek Lewis dit schreven heeft
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 21:25
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Citaat:
Je brein.


Of
Onthoud:
Je hebt geen brein, je bent een brein, je hebt een lichaam.
Och, het brein is geen onderdeel van het lichaam natuurlijk.. Sorry, helemaal vergeten!

Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 21:28
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Citaat:
Heb jij enig idee waar deze quote te vinden is toevallig, ik zie hem vooral op internet maar vraag me al lange tijd af in werk boek Lewis dit schreven heeft
http://thomasthurman.org/body

Dit is eigenlijk het enigste wat ik er over kan vinden, dus misschien toch geen Lewis?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 21:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
http://thomasthurman.org/body

Dit is eigenlijk het enigste wat ik er over kan vinden, dus misschien toch geen Lewis?
Het is wel redelijk in lijn met wat Lewis schrijft in één van de Narnia boeken, waarin hij opmerkt dat de sterren meer zijn dan wat je op het eerste gezicht ziet.

Spoiler
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 21:42
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Citaat:
Het is wel redelijk in lijn met wat Lewis schrijft in één van de Narnia boeken, waarin hij opmerkt dat de sterren meer zijn dan wat je op het eerste gezicht ziet.
Ik zie het inderdaad, thanks!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 23:37
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Och, het brein is geen onderdeel van het lichaam natuurlijk.. Sorry, helemaal vergeten!

Alleen als je een ziel hebt.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 00:49
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Citaat:
Alleen als je een ziel hebt.
"Je hebt geen ziel, je bent een ziel, je hebt een lichaam"

Dit is dus geschreven voor mensen die er van overtuigt zijn dat er een ziel is, en ze iets duidelijk wil maken.
Dus dan kleinerend reageren met "Je hebt geen brein, je bent een brein, je hebt een lichaam" heeft totaal geen meerwaarde voor iemand, Los van het feit dat een brein een fysiek iets is, en een ziel niet, waardoor je de discussie compleet uit de context trekt.

Als jij daar niet achter staat, en daar niet in geloofd, dan is dat toch oke? Je hoeft niet constant in een verdedigende houding alles aan te draaien. Ik heb veel liever dat je vanuit jou perspectief dingen onderbouwd dan dat je vanuit die van iemand anders alles afbrand.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 08:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
"Je hebt geen ziel, je bent een ziel, je hebt een lichaam"

Dit is dus geschreven voor mensen die er van overtuigt zijn dat er een ziel is, en ze iets duidelijk wil maken.
Dus dan kleinerend reageren met "Je hebt geen brein, je bent een brein, je hebt een lichaam" heeft totaal geen meerwaarde voor iemand, Los van het feit dat een brein een fysiek iets is, en een ziel niet, waardoor je de discussie compleet uit de context trekt.

Als jij daar niet achter staat, en daar niet in geloofd, dan is dat toch oke? Je hoeft niet constant in een verdedigende houding alles aan te draaien. Ik heb veel liever dat je vanuit jou perspectief dingen onderbouwd dan dat je vanuit die van iemand anders alles afbrand.
Waarom denk je dat er een ziel is?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2016, 14:22
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
"Je hebt geen ziel, je bent een ziel, je hebt een lichaam"

Dit is dus geschreven voor mensen die er van overtuigt zijn dat er een ziel is, en ze iets duidelijk wil maken.
Ok.

Citaat:
Dus dan kleinerend reageren met "Je hebt geen brein, je bent een brein, je hebt een lichaam" heeft totaal geen meerwaarde voor iemand,
Behalve voor atheïsten.

Citaat:
"Los van het feit dat een brein een fysiek iets is, en een ziel niet, waardoor je de discussie compleet uit de context trekt."
De Atheïstische "ziel" is dus fysiek, ook al zeggen de meeste gewoon niet in zielen te geloven omdat het zo sterk geassocieerd wordt met een non-materiëel wezen.

Citaat:
"Als jij daar niet achter staat, en daar niet in geloofd, dan is dat toch oke?"

Je hoeft niet constant in een verdedigende houding alles aan te draaien.
Ik heb veel liever dat je vanuit jou perspectief dingen onderbouwd dan dat je vanuit die van iemand anders alles afbrand.
Alles aandraaien is mijn perspectief.

Dus om Schrödinger te herhalen:
Waarom denk je dat er een ziel is?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.