Oud 29-01-2008, 21:21
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik slik al zo'n 5 jaar de pil, maar zit de laatste tijd steeds meer te denken aan een andere vorm van anticonceptie, omdat ik het idee van steeds maar weer hormonen slikken niet altijd even prettig vind.

Na wat voor- en nadelen van verschillende methoden met elkaar vergeleken te hebben, kwam ik uiteindelijk uit bij de NuvaRing. Het grootste voordeel hiervan vind ik dat hij dezelfde bescherming biedt als de pil, maar met maar de helft van de hoeveelheid aan hormonen. Net de site van de NuvaRing helemaal uitgeplozen en opzich zou ik het best eens uit willen proberen. Alleen 2 dingen waar ik toch nog over struikel en op de site niet veel over kon vinden, namelijk:

1. Het inbrengen en verwijderen van de NuvaRing is volgens de site en het instructiefilmpje (jaja) heel eenvoudig. Alleen word ik bij voorbaat al panisch bij de gedachte dat ik die ring na drie weken wil verwijderen en dat ik hem niet meer zou kunnen vinden of er niet meer bij kan met mijn vinger. Want als die ring hoger in mijn vagina zit dan dat ik er met mijn vingertop bij kan, hoe krijg ik hem er dan uit? Want alhoewel ik op de site lees dat je de ring niet voelt tijdens de seks, wordt de ring door de seks toch wel dieper de vaginagang ingeduwd lijkt me? Ik bedoel, de gemiddelde penis komt toch wel dieper in de vagina dan wijsvingerlengte, dus zal de ring dieper komen te liggen, maarja....dan moet ik hem er na 3 weken wel weer uithalen met mijn wijsvinger

2. Het idee van 'iets' in mijn lichaam (en dan vooral in mijn onderbuik) te hebben zitten wat daar van nature niet hoort, staat mij ergens nog wat tegen. Hoe ervaren de gebruiksters dat hier?

Alvast bedankt!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 22:32
Mara
Mara is offline
Hoi!

1. Daar was ik ook als de dood voor. Het is mij één keer gebeurt dat hij opeens een stuk hoger zat, ik schrok wel even. Als je dan hurkt kan je er echter makkelijk bij. Zelfs na de seks blijft ie op de plek. Zelf haal ik 'm dagelijks er even uit onder de douche om 'm af te spoelen, vind ik een fijner/frisser gevoel

2. Ook daar zat ik mee, maar het valt heel erg mee. Net als met een tampon kan ie soms verkeerd zitten dat je 'm voelt, maar even opnieuw aanbrengen en je hebt er geen last meer van.

Ik hoop dat 't je zo duidelijk genoeg is
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 00:17
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Ik heb ongeveer een jaar de nuvaring gebruikt.

1. Bij mij bleef hij over het algemeen goed op zijn plek zitten, het is iig nooit zo geweest dat de ring zo hoog zat dat ik er niet meer bij kwam. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn Mijn vriend voelde de ring trouwens wel zitten tijdens de seks, maar je mag de ring er gewoon uithalen.. als hij er maar binnen drie uur terug in gaat.

2. Je voelt de ring over het algemeen niet zitten, dus je vergeet al snel dat er 'iets onnatuurlijks' zit. Dus dat viel wel mee.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 16:39
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Bedankt voor jullie reacties! Klinkt iig alvast geruststellend Dagelijks even afspoelen vind ik wel een goed idee ja, voor het 'frisse' gevoel En had op de site gelezen dat hij er per 24 uur in principe 3 uur uit mag zonder risico ja...
Ben benieuwd of er nog meer meiden ervaring mee hebben
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 18:03
Verwijderd
1. Je kunt hem nog makkelijk vinden, trust me
2. Daar denk je na een tijdje niet meer over na

Bijwerkingen kunnen wel erg naar zijn, maar is voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 19:18
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
1. Je kunt hem nog makkelijk vinden, trust me
2. Daar denk je na een tijdje niet meer over na

Bijwerkingen kunnen wel erg naar zijn, maar is voor iedereen anders.
oh, vertel? Tuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ben benieuwd naar alle ervaringen
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 19:51
Verwijderd
Citaat:
oh, vertel? Tuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ben benieuwd naar alle ervaringen
pm
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 10:53
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Is het niet zo dat als de Nuvaring ongeveer de helft minder aan hormonen bevat tov. de pil .. zijn daardoor de (kans op) bijwerkingen ook niet minder?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 15:44
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik kreeg er puistjes van

Verder voelde m'n vriend hem lichtjes zitten, en als hij een vinger in je vagina steekt is het natuurlijk ook niet zo romantisch....
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 17:10
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Ik kreeg er puistjes van

Verder voelde m'n vriend hem lichtjes zitten, en als hij een vinger in je vagina steekt is het natuurlijk ook niet zo romantisch....
Maar als er geen ring in zou zitten zou 't 't toppunt van romantiek zijn. Een vinger in je vagina steken
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 17:28
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 18:15
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik kreeg er puistjes van

Verder voelde m'n vriend hem lichtjes zitten, en als hij een vinger in je vagina steekt is het natuurlijk ook niet zo romantisch....
Mja maar heb je ook de pil gehad, kreeg je daar geen puistjes van?

Volgens mij is Thee Muts' insteek (en als dat niet zo is, ik ben er zelf ook nieuwsgierig naar ) dat ze een NuvaRing wil nemen, omdat er minder hormonen in zitten .. en dus minder last van bijwerkingen zal hebben .. ?

Dus wat ik mij nu afvraag, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die eerst de pil slikten .. last van bijwerkingen hadden .. nu overgestapt zijn op de NuvaRing .. en noemenswaardig minder last van bijwerkingen hebben?

Of juist het tegenover gekeerde ..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 18:50
Anika
Kun je met de NuvaRing ook je stopweek overslaan, net als met de pil?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 21:14
Mara
Mara is offline
Ja, als je 'm d'r na 3 weken uithaalt doe je gewoon meteen een nieuwe er in
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 21:39
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mja maar heb je ook de pil gehad, kreeg je daar geen puistjes van?

Volgens mij is Thee Muts' insteek (en als dat niet zo is, ik ben er zelf ook nieuwsgierig naar ) dat ze een NuvaRing wil nemen, omdat er minder hormonen in zitten .. en dus minder last van bijwerkingen zal hebben .. ?
Ja, vooral dat de Nuvaring maar 15 microgram aan hormonen afgeeft ten opzichte van 30 microgram van de pil, trek mij heel erg. Het scheelt je gewoon de helft. Niet dat ik nu heel veel last heb van de pil ofzo. Tenminste; ik wijt dingen daar niet direct aan. Heb wel eens last van stemmingswisselingen en huilbuien, maar geen idee of dat vanwege de pil is, of dat ik gewoon zo ben. Weet wie merk ik daar wel verandering in als ik ga overstappen. Mijn libido is bij vlagen wel minder geworden de laatste tijd, dus hopelijk schiet dat met de NuvaRing ook weer lekker omhoog
Maar gewoon al het feit dat ik de helft minder aan hormonen binnen ga krijgen, klinkt mij aardig oke

Bovendien heb ik vrij regelmatig last van buikgriep, waarbij ik er steeds op moet letten of de pil nog wel betrouwbaar is en heb ik in het verleden ook wel af en toe antibiotica gebruikt, waardoor de pil ook minder betrouwbaar kan zijn. Deze dingen zijn op de NuvaRing echter niet van invloed, dus ook dat geldt voor mij als een groot voordeel.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 23:12
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
[QUOTE=Marcade;26942734]Mja maar heb je ook de pil gehad, kreeg je daar geen puistjes van?
QUOTE]

Ervoor en nu ook weer slik ik de Yasmin en heb ik nergens last van
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 04:33
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Ik denk dat de insteek ook naar de toekomst gericht zal zijn, zoveel hormonen binnenkrijgen is/kan/hoeft ook niet gezond te zijn voor een eventueel kind. Dat is algemeen bekend...
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 12:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik denk dat de insteek ook naar de toekomst gericht zal zijn, zoveel hormonen binnenkrijgen is/kan/hoeft ook niet gezond te zijn voor een eventueel kind. Dat is algemeen bekend...
.. maar als je aan kinderen begint is het ook de bedoeling dat je stopt met de pil slikken .. het hormoon level zou dan weer normaal moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 13:51
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
1. Het inbrengen heb ik meestal wel wat moeite mee. Geen idee waarom eigenlijk.
Het uithalen gaat gemakkelijk.

2. Ik voel de ring niet zitten. Ja mijn vriend wel maar die heeft er geen problemen mee.

Ik heb de ring gekregen om dat ik ik heel erg last had van bijwerkingen van de pil. Deze bevat minder hormonen en ik heb eigenlijk geen last meer van bijwerkingen.
Ik gebruik de ring trouwens een half jaar door (ja wel vervangen) omdat ik een vreselijk pijnlijke menstruatie heb. Dat kan gewoon zonder problemen.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 14:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

1. Het inbrengen en verwijderen van de NuvaRing is volgens de site en het instructiefilmpje (jaja) heel eenvoudig. Alleen word ik bij voorbaat al panisch bij de gedachte dat ik die ring na drie weken wil verwijderen en dat ik hem niet meer zou kunnen vinden of er niet meer bij kan met mijn vinger. Want als die ring hoger in mijn vagina zit dan dat ik er met mijn vingertop bij kan, hoe krijg ik hem er dan uit? Want alhoewel ik op de site lees dat je de ring niet voelt tijdens de seks, wordt de ring door de seks toch wel dieper de vaginagang ingeduwd lijkt me? Ik bedoel, de gemiddelde penis komt toch wel dieper in de vagina dan wijsvingerlengte, dus zal de ring dieper komen te liggen, maarja....dan moet ik hem er na 3 weken wel weer uithalen met mijn wijsvinger
De ring verschuift nauwelijks en de keren dat-ie verschuift, gaat-ie eerder naar beneden dan te ver omhoog. (dat voelt als een tampon die niet ver genoeg naar binnen zit) De ring is veel te groot en toch niet flexibel genoeg om te ver door te schieten. Ik was er in eerste instantie ook bang voor maar het gebeurt echt niet. Verder dan het tweede kootje van je wijsvinger (van af de nagel bekeken ) gaat-ie nooit.
Ik voel de ring soms tijdens seks afhankelijk van het standje, en mijn vriend ook maar vaak bij andere standjes maar het is niet vervelend of zo. Heel soms haal ik m eruit tijdens seks als het teveel afleidt.

Citaat:
2. Het idee van 'iets' in mijn lichaam (en dan vooral in mijn onderbuik) te hebben zitten wat daar van nature niet hoort, staat mij ergens nog wat tegen. Hoe ervaren de gebruiksters dat hier?

Alvast bedankt!
Ik had de eerste twee weken het gevoel dat het vies was.. een beetje alsof je een tampon er een week in laat zitten. Ik kreeg ook even wat meer afscheiding en zo, wat dat idee alleen maar versterkte. Ik heb m toen elke dag even eruit gehaald en schoon gespoeld. Daarna was het over en nu denk ik er niet eens meer bij na.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 14:23
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Dus wat ik mij nu afvraag, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die eerst de pil slikten .. last van bijwerkingen hadden .. nu overgestapt zijn op de NuvaRing .. en noemenswaardig minder last van bijwerkingen hebben?
Ja dat heb ik. Ik ben erg vergeetachtig van mezelf en had ook wat last van bijwerkingen van de pil, daarom ben ik overgestapt. Ik vind het een geweldige uitvinding, echt waar.
Inbrengen en verwijderen gaat makkelijk, en tijdens de seks voel ik hem niet, mijn vriend soms, maar het is nooit zo storend dat ie eruit moet. En omdat je hem niet voelt, vergeet je al gauw dat er iets in je buik zit en je merkt er niks van. (daarom raad ik wel aan die gratis smsjes aan te zetten op de site van de nuvaring)
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 17:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dus wat ik mij nu afvraag, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die eerst de pil slikten .. last van bijwerkingen hadden .. nu overgestapt zijn op de NuvaRing .. en noemenswaardig minder last van bijwerkingen hebben?

Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen meer, terwijl het bij de pil zo erg was dat ik er gelijk mee gestopt ben, dus ja.. het verschil is bij mij erg groot.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 20:02
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Bedankt nog voor de laatste (positieve!!) reacties!
Over een week slik ik de laatste pil van de strip waar ik nu mee bezig ben en daarna heb ik dus mijn stopweek. Ik heb besloten om tijdens mijn stopweek een afspraak te maken bij de huisarts voor een recept voor de Nuvaring en deze gewoon eens uit te proberen. Heb nog 2 of 3 strippen van de pil liggen, dus als de ring me niet bevalt, kan ik ook zo weer terug overstappen. Ik ben iig erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 12:27
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
je kunt als het niet bevalt ook overstappen op een lichtere pil, ik slik nu de microgynon 20, dus ook minder hormonen.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 13:41
Verwijderd
Ik gebruik de Nuva nu ongeveer een jaar ofzo. Doordat ik wisselende diensten heb en toen ook nog nachtdiensten draaide, kwam ik soms opeens tot de conclusie dat ik 3 pillen vergeten was ofzo
Dus de Nuva was voor mij ideaal. Ook fijn vind ik dat overgeven en diarree hebben geen invloed hebben op de werking ervan.

1: het inbrengen en verwijderen heb ik geen moeite mee. Zoals je op het filmpje kan zien: Je haakt er een vinger achter en je haalt hem eruit. Ik ben hem ook nog nooit 'kwijt geraakt' maar anders zou het hetzelfde werken als met een condoom. Door de knieën gaan en even persen, dan komt hij vanzelf volgens mij.
Ik voel hem ook nooit zitten of dat hij opeens naar 'buiten floept' ofzo. Nergens last van. Ik voel hem ook niet tijdens de seks, mijn man overigens wel maar hij ervaart het niet als pijnlijk of storend ofzo.
In het begin noemde we de seks nog wel eens 'ringsteken'

2: Ik heb daar zelf niet zoveel moeite mee. Ik vind het idee dat hij gewoon blijft werken bij overgeven en diarree en minder hormonen zo fijn dat ik daar eigenlijk niet eens bij stil gestaan heb. Wellicht komt dat ook doordat ik hem niet voel zitten.
Maar als je het vergelijkt met een tampon komt het voor mij eigenlijk op hetzelfde neer.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. 3 vriendinnen van me zijn nu ook al overgestapt Maar goed, denk dat het toch iets persoonlijks is. Ben benieuwd hoe het bevalt!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 14:23
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Nou, ben gister bij de huisarts geweest en heb een receptje liggen, kan volgende week met de Nuva beginnen. Alleen klopt het verhaal van de helft van het aantal hormonen ten opzichte van de pil maar voor de helft, dus daar ben ik wel een beetje in teleurgesteld.

Mijn huisarts vertelde het namelijk zo: De Nuvaring bevat idd maar de helft van het aantal hormonen van de pil, maar het hormoongehalte dat in je bloed terecht komt, is bij beide methode gelijk. De hormonen van de Nuvaring worden namelijk direct via het vaginaslijmvlies in het bloed opgenomen. Het gehalte aan hormonen dat de ring afgeeft, is dus ook het gehalte dat in de bloedspiegel te zien is. Bij gebruik van de pil is echter dezelfde hormoonspiegel in het bloed te zien als bij gebruik van de Nuvaring. Dit komt doordat de pil oraal wordt ingenomen en dus éérst de lever passeert, voordat de hormonen in het bloed terecht komen. In de lever wordt er een dusdanig gehalte aan hormonen uit de pil gefilterd (wat bij eigenlijk alle medicijnen gebeurt die langs de lever komen; dat is immers de functie van de lever), waardoor het gehalte aan hormonen die in het bloed terecht komen, automatisch gehalveert is.

Kortom: je lichaam krijgt met beide methoden evenveel hormonen in je bloed, wat overigens ook de ondergrens is voor het tegengaan van de ovulatie. Zou het hormoongehalte lager worden, verliezen de methoden hun werking. In principe zou het wat betreft de bijwerkingen dus ook geen verschil moeten maken...

Niemand hier die van de huisarts hetzelfde verhaal te horen heeft gekregen?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 16:05
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik zal het even opzoeken, want volgens mij is het niet helemaal zo.
Welis het zo dat de hormonen van de nuva geleidelijk worden afgegeven, waardoor de hormoonspiegel in je bloed consant is. Dat geeft ook minder bijwerkingen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 09:35
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb de Nuvaring een aantal jaar gebruikt en ik was er erg tevreden over. Afgelopen zomer ben ik ermee gestopt omdat ik (voorlopig) even helemaal geen hormonen in m'n lijf wilde. Maar ja... die condooms
Ik vond de Nuvaring verder echt ideaal trouwens
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 12:39
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik gebruik heb sinds een paar weken nu en hij bevalt echt prima. Geen last van bijwerkingen, ik voel hem niet zitten en hij verplaatst helemaal niet.
Ik heb met de pil gestopt omdat ik die nogal eens vergat en ik snel misselijk word van pilletjes slikken. NuVaring is echt ideaal voor mij.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 19:47
llell
Avatar van llell
llell is offline
Citaat:
Nou, ben gister bij de huisarts geweest en heb een receptje liggen, kan volgende week met de Nuva beginnen. Alleen klopt het verhaal van de helft van het aantal hormonen ten opzichte van de pil maar voor de helft, dus daar ben ik wel een beetje in teleurgesteld.

Mijn huisarts vertelde het namelijk zo: De Nuvaring bevat idd maar de helft van het aantal hormonen van de pil, maar het hormoongehalte dat in je bloed terecht komt, is bij beide methode gelijk. De hormonen van de Nuvaring worden namelijk direct via het vaginaslijmvlies in het bloed opgenomen. Het gehalte aan hormonen dat de ring afgeeft, is dus ook het gehalte dat in de bloedspiegel te zien is. Bij gebruik van de pil is echter dezelfde hormoonspiegel in het bloed te zien als bij gebruik van de Nuvaring. Dit komt doordat de pil oraal wordt ingenomen en dus éérst de lever passeert, voordat de hormonen in het bloed terecht komen. In de lever wordt er een dusdanig gehalte aan hormonen uit de pil gefilterd (wat bij eigenlijk alle medicijnen gebeurt die langs de lever komen; dat is immers de functie van de lever), waardoor het gehalte aan hormonen die in het bloed terecht komen, automatisch gehalveert is.

Kortom: je lichaam krijgt met beide methoden evenveel hormonen in je bloed, wat overigens ook de ondergrens is voor het tegengaan van de ovulatie. Zou het hormoongehalte lager worden, verliezen de methoden hun werking. In principe zou het wat betreft de bijwerkingen dus ook geen verschil moeten maken...

Niemand hier die van de huisarts hetzelfde verhaal te horen heeft gekregen?
Ik ben onlangs gestopt met de pil, omdat ik na 5 jaar opeens last kreeg van nare bijwerkingen (abnormaal opgezwollen klieren).

Ik ben nu aan het overwegen of ik aan de nuvaring wil, of aan een spiraaltje. Wat ik over het spiraaltje last is dat die ook maar heel weinig hormonen af gaf, en deze alleen plaatselijk hun werk doen, en dus niet in de bloedbaan terecht komen. Dit voordeel t.o.v. de nuvaring en de pil spreekt mij wel erg aan. Misschien ook iets voor jou.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 19:57
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ik ben onlangs gestopt met de pil, omdat ik na 5 jaar opeens last kreeg van nare bijwerkingen (abnormaal opgezwollen klieren).

Ik ben nu aan het overwegen of ik aan de nuvaring wil, of aan een spiraaltje. Wat ik over het spiraaltje last is dat die ook maar heel weinig hormonen af gaf, en deze alleen plaatselijk hun werk doen, en dus niet in de bloedbaan terecht komen. Dit voordeel t.o.v. de nuvaring en de pil spreekt mij wel erg aan. Misschien ook iets voor jou.
Heb zelf ook naar een spiraaltje zitten kijken, maar daarbij heb ik echt het idee dat er iets onnatuurlijks in mijn onderbuik zit en dat staat me nogal tegen. De Nuvaring kun je er zelf gewoon dagelijks uithalen, even schoonmaken en checken of het allemaal nog oke is. Met een spiraaltje heb je dat niet en aangezien ik wel de controle wil hebben over wat er zich in mijn lichaam bevind, valt het spiraaltje voor mij af.

Verder vraag ik me af hoe het spiraaltje dan precies werkt als het alleen maar plaatselijk zijn werk doet. De hormonen die bij de meeste anticonceptiemethoden in de bloedbaan terecht komen, zorgen er op die manier voor dat er geen eisprong plaatsvindt (naast de andere 'plaatselijke werkingen' zoals het verdikken van het slijmvlies) . Welke werking heeft het spiraaltje dan precies?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 17:28
llell
Avatar van llell
llell is offline
Werking Mirena:
Bij het hormoonspiraaltje worden progestagenen hormonen (levonorgestrel) afgegeven. Net als het natuurlijke progesteron zorgt dit ervoor dat het baarmoederslijmvlies in een soort rustfase komt. Het wordt niet elke maand meer opgebouwd, waardoor innesteling van een bevruchte eicel moeilijk wordt. De menstruatie wordt hierdoor ook lichter en minder pijnlijk.
Mirene zorgt er verder voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt, waardoor zaadcellen moeilijk de baarmoeder binnen kunnen dringen. Hierdoor neemt de kans op bevruchting af.




Ik snap jouw argumenten tegen het spiraaltje ook wel hoor, het ziet er wel heavy uit op t plaatje. Maar ik heb gewoon geen zin in dat gevroet met die ring.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 19:59
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Ik heb de nuvaring twee maanden gebruikt, maar werd er zo chagerijnig van dat ik weer ben begonnen met de pil. Het erin en eruit halen gaat wel makkelijk, maar ik vond de nuvaring toch niet zo'n 'veilig' idee.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 19:46
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik gebruik hem al 3 jaar en ik ben er erg tevreden over. Je vindt hem steeds terug en ook het gevoel van iets in je te hebben, heb ik nooit gehad. In het begin haalde ik hem er ook af en toe even uit om af te spoelen, maar nu doe ik dat niet meer en ik voel me nog steeds even fris. Als ik hem er na 3 weken uithaal, ziet ie er hetzelfde als wanneer ik hem er na een dag uithaal. Echt een goede uitvinding, alleen jammer dat het zo duur is.
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 21:46
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 15:49
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #20
Daantje_0705
500 02-12-2009 19:21
Lichaam & Gezondheid De nuvaring
Eloo
6 06-05-2008 22:10
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie & nuvaring?
wwcwwww
2 28-06-2007 10:43
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #15!
Daantje_0705
500 31-07-2006 12:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.