Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2010, 01:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
3voor12 rapporteert er de laatste tijd steeds vaker over en ik heb er zelf ook vaak last van gehad: Te luid pratende mensen bij concerten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Hier een artikel van 3voor12:
Spoiler


Ik maak het met grote regelmaat mee dat mensen totaal niet op de band lijken te letten en alleen maar de hele avond staan te ouwehoeren met elkaar en door de muziek heen tetteren. Erg storend en asociaal.
Ik ben van mening dat je respect hoort te hebben voor de spelende band en voor de mensen die hebben betaald om een band te horen spelen. Soms vind ik een band ook niet heel boeiend, maar dan hou ik alsnog m'n bek, omdat er wrs mensen in de zaal zijn die het wél goed vinden en het graag willen horen.
Ik heb wel eens aan zo'n prater gevraagd waarom ze in hemelsnaam een kaartje hadden gekocht en toen kreeg ik als antwoord "Ja, ik vind het wel gezellig als achtergrond muziek en dan kan ik iig zeggen dat ik erbij ben geweest."

Wat vinden jullie? Is het gezeur en moet iedereen gewoon 'gezellig' met z'n vrienden kunnen praten, of moet er rekening worden gehouden met de band en de "Kafka-lezers in Coltrui"?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2010, 07:03
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik vind het werkelijk onuitstaanbaar. Mensen moeten gewoon hun kop dicht houden. Ik betaal een kaartje om een band te horen, niet om een of andere asociale hoer (of de mannelijke variant) in mijn oor te horen tetteren tijdens de muziek. Ik ga er ook vanuit dat andere mensen daarom naar een concert gaan. Als je wil praten doe je dat maar tussen de nummers door, na het concert of je gaat gewoon naar een café ipv. een optreden. Mensen ouwehoeren toch al veel te veel en zo interessant is het over het algemeen niet. Dus, zo moeilijk kan het niet zijn om een uur lang je kwek te houden.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 11:05
Verwijderd
publiek opvoeden dan maar.
als ik voor een rumoerige zaal sta te spelen, is het heel moeilijk om mijn concentratie goed vast te houden. Kan me daar ook aan ergeren. Hou je bek dicht, als we staan te spelen. Als je liever kletst, flikker dan op. Aan de andere kant, als ik in de bigband een gave solo heb staan spelen, en het publiek reageert meteen door te juichen, tussendoor, is dat wel weer gaaf.

Dus waar leg je de grens. Ik ben over het algemeen, als ik zelf zit of sta te luisteren, niet te beroerd om mensen vinnig aan te tikken als ze hun kaken niet gesloten houden. En al helemaal niet om structurele overlast bezorgers de zaal uit te werken, als dat moet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 14:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik snap sowieso dat hele 'concert als sociale gebeurtenis' niet zo. Ik ga regelmatig alleen naar een concert en het enige nadeel is dan dat je niemand hebt om mee te praten tijdens het wachten. Zo af en toe heb ik wel meegemaakt dat mensen dwars door een nummer heen praten, maar meestal sta ik redelijk vooraan en daar is dat vaak minder erg.

Ook vervelend: heel hard en vals meezingen en, zoals ik bij Wayne Shorter vlak naast me zag, heel enthousiast en als enige persoon in het publiek meedrummen met Brian Blade.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 19:05
superfreak38
superfreak38 is offline
nog nooit last van gehad
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 21:21
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Stond laatst een artikel over geluidsoverlast in de Pers, heb het even opgezocht.

Spoiler
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 14:01
Verwijderd
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ga dan meestal naar concerten waar ik redelijk vooraan wil staan en je gaat alleen vooraan staan als het je echt boeit. En anders zijn het festivals en als je je daar buiten de luisterzone bevindt, tuurlijk wordt daar gehangen en gekletst. Daar heb ik ook geen problemen mee. Of ik ging naar jazzconcerten, waarbij je al een ander publiek treft, dat aandachtig gaat zitten luisteren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 21:01
Soepvork
Soepvork is offline
^Dat is het erge juist. Mensen die keihard gaan staan praten staan ook net zo hard helemaal vooraan. Ga dan bij de bar staan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 22:04
Verwijderd
Ik vind het vreselijk irrant en respectloos. Ik begrijp het wel (een heel klein beetje) als het bijvoorbeeld een gratis optreden is waarbij iedereen naar binnen kan lopen, dan kan je dronken oude mannen hebben.
Maar bij een concert waarvoor je hebt betaald snap ik het gewoon niet. Ik vind het nergens op slaan om geld te betalen voor een concert en vervolgens er amper aandacht aan te besteden. Ik vind dat een cafe/tent ook in staat moet zijn om die luide concertgangers weg te sturen, want het is erg storend voor de artiest en de luisteraar. En die briefjes van dat ze stil moeten zijn zullen zeker ook wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 22:07
Verwijderd
Hard zingend publiek vind ik ook irritant. Ik vind dat je dat alleen moet doen als er door de artiest naar word gevraagd. Ligt ook aan de muzieksoort natuurlijk. Bij singer-songwriter kan je beter niet meelblèren maar bij iets als coldplay kan dat weer wel.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 03:01
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het was net bij Efterklang in Rotown ook weer raak. De zaal is maar klein en de mensen achter bij de bar denken er niet aan dat ze bij stille nummers ook vooraan te horen zijn.
Heather Woods Broderick (in het voorprogramma) keek ook nogal geirriteerd. Het viel extra op omdat haar nummers erg rustig en stil zijn. Ze bedankte de mensen vooraan voor het wel luisteren.

Helaas waren er naast de praters ook een hoop irritante duwers en uit-de-maat-dansende giechelkutjes die constant tegen me aan stonden te beuken, maar dat is weer voor een ander topic denk ik.

btw, hier een liedje dat het allemaal goed samenvat:

__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 22:51
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
@Trimm: Je moet er dan wel rekening mee houden dat Rotown over het algemeen een sociaal gebeuren is en je dus enigszins kan verwachten dat mensen staan te praten.

OT: Ik heb er zelf vrijwel nooit last van. Ik ga voornamelijk naar Metal concerten en daar staat de muziek meestal ECHT loeihard + ik sta waar de pit is, dus ben je minder bezig met de mensen om je heen. Sta ik niet bij een pit, dan sta ik wel vooraan, ook dan heb ik er vrij weinig last van. Ik denk dat het voor een groot deel ligt aan de stijl van muziek en of daar overheen te praten is.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 10:51
Verwijderd
vind mensen die door concerten heenlullen echt zulke enorme klapharken dat ik ze meestal ook uitscheld of trakteer op een bierdouche, net als mensen die te lomp zijn. toen ik nog achter de bar werkte deed ik nog wel eens t securitytrucje, dan houden ze hun bek ook wel (beveiliging oproepen die dan heel intimiderend zegt dat ze hun bek moeten houden)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 23:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
@Trimm: Je moet er dan wel rekening mee houden dat Rotown over het algemeen een sociaal gebeuren is en je dus enigszins kan verwachten dat mensen staan te praten.
Bullshit. De hele dag is Rotown open voor al het publiek en kan je er lekker kletsen en slechts 2 a 2,5 uur van de dag wordt het gebruikt voor concerten.
Dit zijn concerten waarvoor je moet BETALEN om binnen te komen, dus ik vind het nogal debiel dat je door iets heen gaat staan praten waarvoor je 15 euro hebt neergeteld, terwijl je dat aan de andere kant van de zaal GRATIS kunt doen en er dan niemand mee lastig valt.

Ik vind het ook zo'n onzin dat concerten een 'sociaal gebeuren' zijn en dat het daarom maar ok is om te praten. NEE!
Als je echt sociaal bent hou je rekening met je medemens en ga je niet staan ouwehoeren omdat JIJ daar toevallig zin in hebt.
Ik ga ook vaak met vrienden naar concerten, maar dan houden we voor die 2 lullige uurtjes onze muil, omdat we respect hebben voor muzikanten die hun best staan te doen op het podium en voor de mensen die het graag willen horen. We hebben dan namelijk de rest van de avond/nacht nog om met elkaar te praten.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 13:24
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Fijn dat je zo lekker rustig reageert
Rotown is en blijft een sociaal gebeuren, of je het daar nou mee eens bent of niet. Het is geen concertzaal of iets dergelijks. Het is een muziekcafé, dus blijf ik erbij dat je pratende mensen kan verwachten als je daar naartoe gaat. Ga jij naar een 013, Tivoli of Effenaar zal het probleem zich al minder snel voordoen. Neemt niet weg dat het voor andere mensen irritant kan zijn, snap ik ook wel, maar je kan in een Rotown of Stairway to Heaven (utrecht) niet van iedereen verwachten dat ze hun mond houden omdat er een bandje staat te spelen.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 16:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Fijn dat je zo lekker rustig reageert
Ja sorry, het zit me hoog.

Citaat:
Het is geen concertzaal of iets dergelijks. Het is een muziekcafé, dus blijf ik erbij dat je pratende mensen kan verwachten als je daar naartoe gaat. Ga jij naar een 013, Tivoli of Effenaar zal het probleem zich al minder snel voordoen.
Het is geen muziekcafé, het is een concertzaal, want het wordt afgesloten en je kan er alleen binnenkomen met een kaartje. Het is dus niet zomaar voor mensen die de kroeg even binnen komen wandelen, want die kunnen er niet in.
Je zegt ook dat het probleem zich in andere zalen minder snel voordoet, nou dat is dus ook niet waar. Ik ga redelijk vaak naar concerten en kom in allerlei zalen in het land, en werkelijk overal wordt wel gepraat.

Als je alleen naar metalconcerten gaat zal dit probleem je niet opvallen, omdat het idd zo hard is dat je het publiek niet hoort, maar ik ga vaak naar rustige bands of akoestische optredens en dan is gepraat echt heel erg storend.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 23:25
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Ik spreek inderdaad voornamelijk vanuit mijn eigen ervaringen met concerten en die liggen vooral bij Metal. Ik zou het voor de goede orde een keer moeten uitproberen om een rustige band mee te pakken. Bij de wat rustigere vormen van Metal gooien ze er weleens een akoestisch nummer doorheen, maar dan gaan de meeste bier halen, dus heb je er nog niet echt last van.

Voor nu blijf ik bij m'n standpunt dat het aan de zaal kan liggen en blijf ik bij de opmerking die ik eerder maakte over dat het aan de stijl van muziek ligt.

Als dit topic over een maand of 2 nog actief is laat ik weten hoe het was. Ben benieuwd
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
vind mensen die door concerten heenlullen echt zulke enorme klapharken dat ik ze meestal ook uitscheld of trakteer op een bierdouche
Serieus? Als ik de band namelijk kut vind ga ik ook maar praten en als ik dan vanuit het niets een scheldpartij of bier in mijn nek krijg dan neem ik je dat op zijn zachtst gezegd niet in dank af.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2010, 01:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Serieus? Als ik de band namelijk kut vind ga ik ook maar praten en als ik dan vanuit het niets een scheldpartij of bier in mijn nek krijg dan neem ik je dat op zijn zachtst gezegd niet in dank af.
Waarom blijf je kijken naar een band die je kut vindt?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 09:20
Soepvork
Soepvork is offline
Waarom koop je uberhaupt een kaartje voor een band die je kut vindt. (Afgezien van voorprogramma's en festivals)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Waarom blijf je kijken naar een band die je kut vindt?

Citaat:
Waarom koop je uberhaupt een kaartje voor een band die je kut vindt. (Afgezien van voorprogramma's en festivals)
Ik koop bijna nooit kaartjes, bovendien is het vaak zo dat een band live niet goed is of simpelweg niet boeiend om naar te kijken. Ik blijf dan omdat er wellicht na de band iets is waar ik wil zijn en omdat ik gewoon een avondje met vrienden weg wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 13:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Bah, mensen die concerten als gezelligheidsgelegenheid zien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Serieus? Als ik de band namelijk kut vind ga ik ook maar praten en als ik dan vanuit het niets een scheldpartij of bier in mijn nek krijg dan neem ik je dat op zijn zachtst gezegd niet in dank af.
Dan kun je dat ook ergens anders doen. Er zijn misschien wel mensen die de band wel goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 23:50
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Hahaha, prachtig hoe sommige mensen zich aan kunnen stellen.
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.