Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 18:16
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
International Coca Cola heeft afgelopen jaar al enkele nieuwe smaken op de markt geintroduceerd:

Fanta Pomelo en Fanta Tropical

Naast een (te) zoete smaak en een chemisch kleurtje ook voorzien van een grote reclame campagne...

Verder kwamen ze met het Coke Light Lemon
en werd Cherry-Coke in 1,5 liter geherintroduceerd...

Nu zag mijn oog deze week in de supermarkt:
Vanilla Coke en Fanta Red Fruit

Wat vinden jullie van deze nieuwe smaken, en in het algemeen van het verbreden van het aanbod van "fris" smaakjes...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 18:17
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ik vind dat Coca-Cola verboden moet worden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:18
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Al die nieuwe fanta smaakjes vind ik jammer, maar de rest is wel ok imho
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:27
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ik vind die nieuwe smaken zeer ok. Behalve die light troep.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:38
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
En Fanta Lemon is ook nog vrij nieuw en errug . Pomelo vind ik te bitter en tropical te zoet ('t is ook nooit goed ), cola met vanille ken ik al van het huismerk van Super de Boer en is erg lekker, zelfde geldt voor light met citroen, maar da's toch minder omdat het light is. Cherry Coke heb ik nog nooit geprobeerd maar dat lijkt me dan ook helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
die cherry coke vink heel lekker, fanta tropical zal ookwel te drinken zijn en die vannile schijnt ook lekker te worden. de andere zijn goor
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:04
mario
Avatar van mario
mario is offline
ik ben vooral fan van de fanta lemon, pomelo en die andere
__________________
www.funing.nl
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:38
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
NERD schreef op 20-03-2003 @ 19:38:
En Fanta Lemon is ook nog vrij nieuw en errug . Pomelo vind ik te bitter en tropical te zoet ('t is ook nooit goed ), cola met vanille ken ik al van het huismerk van Super de Boer en is erg lekker, zelfde geldt voor light met citroen, maar da's toch minder omdat het light is. Cherry Coke heb ik nog nooit geprobeerd maar dat lijkt me dan ook helemaal niks.
Fanta Pomelo te bitter? vind het eigenlijk wel extreem zoet... ook wel te merken aan je tanden . Heb ooit een keer vanilla coke gedronken, proefde niet veel verschil met niet-vanille. Nu drink ik helemaal geen cola meer, af en toe Fanta.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:49
10.45
Avatar van 10.45
10.45 is offline
ach denk ik dan
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:07
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MarTjuH schreef op 20-03-2003 @ 21:49:
ach denk ik dan


Cola Lemon vind ik erg lekker (eigenlijk lekkerder dan gewone), vanille wil ik nog wel een keer proeven. Het is allemaal nogal overdreven, maar ja....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:35
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Ik hou 't wel gewoon bij Coca Coca Light.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:41
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
coca cola vanille is nieuw
is opzich wel lekker
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:46
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Diovai schreef op 20-03-2003 @ 19:17:
Ik vind dat Coca-Cola verboden moet worden.
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:28
Johanne
Avatar van Johanne
Johanne is offline
Weet je wat lekker is?
Fanta wildberrie,alleen die verkopen ze niet in Nederland...
__________________
Red een boom, eet een bever!:)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:34
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
ik wil ze allemaal nog proberen, ik vrees dat ik bij fanta lemon ben blijven haken, dus ik moet nog veel inhalen
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:52
notbonefish
notbonefish is offline
cherry-coke is heerlijk

kersen op siroop + goedkope cola blijkt ook een goede combi te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 23:50
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
Johanne schreef op 20-03-2003 @ 23:28:
Weet je wat lekker is?
Fanta wildberrie,alleen die verkopen ze niet in Nederland...
Is dat niet dat Fanta Red Fruit ??
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 08:12
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Ik vind Cola met 'n schijfje citroen trouwens lekkerder dan die chemische troep...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2003, 09:23
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
m'neer schreef op 20-03-2003 @ 22:35:
Ik hou 't wel gewoon bij Coca Coca Light.
Die is ook van smaak veranderd sinds een jaar geleden ofzo. Als het om light ga ga ik (tegenwoordig) voor Pepsi.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 09:32
poesiefox
poesiefox is offline
De echte chocolade is nog altijd van Verkade. En Coca-Cola, dat is voor mij ook nog steeds de standaard waar ik alle imitaties aan afmeet. Dat stroperige nasmaakje is onovertroffen!
Light sucks. Dat is geen cola.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 20-03-2003 @ 19:17:
Ik vind dat Coca-Cola verboden moet worden.
True, true.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
-niels- schreef op 20-03-2003 @ 19:16:
Wat vinden jullie van deze nieuwe smaken, en in het algemeen van het verbreden van het aanbod van "fris" smaakjes...
Als de nieuwe smaakjes verkocht worden is het vrij logisch dat er nog meer anderen smaken op de makrt wordten gebracht in verband met de concurrentiestrijd tussen de verschillende producenten.
Efficientiegericht is het echter niet, al die verschillende smaken resulteerd wel in een hogere prijs. Ook de meeste supermarkten zullen er vaak niet blij mee zijn, die zien liever veel van weinig. Een uitzondering zijn de ketens die zich willen onderscheiden met een ruim assortiment en dus juist minder van veel zien.

Zelf maakt het me niet echt uit, al die smaakjes. Soms zit er een lekkere tussen, soms niet. Van de fabricant "The Coca Cola Company" drink ik, voor zover ik weet welke merken van hen zijn, alleen de hoofdsmaken van het suikerwatertje en citroenwatertje. De varianten erop vind ik minder van smaak.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:50
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
"geherintroduceerd", hèhè.

Na een tijdje verdwijnt toch meer dan de helft.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 20-03-2003 @ 19:17:
Ik vind dat Coca-Cola verboden moet worden.
Als je dit gaat relateren aan de invloed op de gezondheid zou ik er neit tegen zijn als er maatregelen genomen worden. Cola heeft een vele malen lagere zuurtegraad dan jus d'orange. Als je het teveel drinkt kan het gewoon echt slecht zijn voor je tanden.

Een waarschuwing als "Kan schade toebrengen aan de gezondheid" zou ik dus niet misplaats vinden. Indien dit dan enige tijd is ingevoerd volgt de volgende fase en volgen exactere teksten zoals "tast het tandglazuur aan". Net zoals de sigarettenpakjes.

Dit moet dan niet voor cola gelden, maar voor alle cola die een pH heeft beneden een bepaalde waarde.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 22-03-2003 @ 11:50:
"geherintroduceerd", hèhè.

Na een tijdje verdwijnt toch meer dan de helft.
Exacte cijfers weet ik niet, maar globaal komt het erop neer dat slechts 10% van de nieuw of opnieuw geintroduceerde levensmiddelenproducten succesvol is en in het aanbod blijft. 90% verdwijnt binnen een jaar weer van de markt.

de rol van marketing is hierbij gigantisch (hoewel een slecht product normala gesproken zoiezo niet verkocht zal worden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 11:37
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
m'neer schreef op 20-03-2003 @ 22:35:
Ik hou 't wel gewoon bij Coca Coca Light.
vind ik ook
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ik schreef op 22-03-2003 @ 11:51:
Als je dit gaat relateren aan de invloed op de gezondheid zou ik er neit tegen zijn als er maatregelen genomen worden. Cola heeft een vele malen lagere zuurtegraad dan jus d'orange. Als je het teveel drinkt kan het gewoon echt slecht zijn voor je tanden.

Een waarschuwing als "Kan schade toebrengen aan de gezondheid" zou ik dus niet misplaats vinden. Indien dit dan enige tijd is ingevoerd volgt de volgende fase en volgen exactere teksten zoals "tast het tandglazuur aan". Net zoals de sigarettenpakjes.

Dit moet dan niet voor cola gelden, maar voor alle cola die een pH heeft beneden een bepaalde waarde.
Gewoon standaard cola heeft een pH-waarde die net iets boven die van maagzuur ligt. Is idd niet echt goed voor je tanden, na een tijdje lost je glazuur er gewoon van op (al verschilt dat wel per persoon, er zijn ook figuren die liters cola per dag drinken en helemaal nergens last van hebben).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 22-03-2003 @ 18:28:
[B]Gewoon standaard cola heeft een pH-waarde die net iets boven die van maagzuur ligt. Is idd niet echt goed voor je tanden, na een tijdje lost je glazuur er gewoon van op
Niet na een tijdje, al gelijk vanaf het punt dat het zuur in aanraking komt met het glazuur.

Citaat:
M@rco schreef op 22-03-2003 @ 18:28:
(al verschilt dat wel per persoon, er zijn ook figuren die liters cola per dag drinken en helemaal nergens last van hebben).
Dit verschil kan hem zittenin zowel de eigenschappen van het glazuur die enigzins zal verschillen per persoon alswel de tijd die een persoon de cola in zijn of haar mond houd.


De populaire mixdrankje zijn ook heel slecht voor je tandglazuur. Omdat ze zo lekker 'zoet' zijn worden ze lekker lang in de mond gehouden en nog eens lekker door de mond heen gespoeld alvorens doorgeslikt te worden. Als die tijd heeft het zuur dus alle tijd en het wordt lekker verdeeld zodat het na het slikken het waarschijnlijk ook nog lekker tussen de tanden blijft zitten omdat het lekker door de hele mond is gespoeld.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:34
Verwijderd
Ik vind Vanilla Coke echt kapot smerig
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:53
Verwijderd
Las hier boven al: Als je cola drinkt, tast dat je glazuur echt enorm aan. Als je het met mate drinkt, valt dat telkens weer te herstellen, maar mensen die heel veel cola drinken krijgen echt slechte tanden. Een nog sterker effect dan wanneer je heel vaak overgeeft, volgens mij tandarts (aangezien die pH waarde ook gewoon hoger ligt dan maagzuur natuurlijk).

Als je cola drinkt overigens niet direct daarna je tanden gaan poetsen, moet je na niets zuurs doen, poets je het glazuur er een beetje af... (volgens mijn tandarts dus weer).

Maar ok, ik drink niet super graag dingen als cola en fanta, heel soms eigenlijk... Maar ik vind het niet smerig ofzo, ik heb het gewoon niet zo op prik...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:12
Verwijderd
Toen ik muh familie weer eens op ging zoeken in marokko zag ik daar andere nieuwe drankjes van coca cola. Onder andere 'Hawai' het is zeg maar soort tropical vruchtensap maar dan met prik. Echt erggg lekker. Alleen kheb het nog nooit hier in nederland gezien. Ja af en toe in die marokaanse winkeltjes zie je soms wel un paar flessen staan maar dat hebben ze dus gewoon meegenomen uit marokko. Wel jammer dat het hier niet word verkocht in de nederlandse supermarkten
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-03-2003 @ 11:53:
Als je cola drinkt overigens niet direct daarna je tanden gaan poetsen, moet je na niets zuurs doen, poets je het glazuur er een beetje af... (volgens mijn tandarts dus weer).
Idd

Beste is om minimaal 1 uur te wachten, of om te spoelen met water (zodat de pH-waarde in je mond weer stijgt, zeg maar).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:45
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
al da light spul heeft geen enkel effect........
ten eerste: het smaakt nergens naar
ten tweede: als je dit gaat drinke om minder suiker binnen te krijge kun je het net zo goed helemaal niet drinken....hoeveelheid suiker in light niet echt veel minder als in gewone cola.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Thompie schreef op 30-03-2003 @ 00:45:
al da light spul heeft geen enkel effect........
ten eerste: het smaakt nergens naar
ten tweede: als je dit gaat drinke om minder suiker binnen te krijge kun je het net zo goed helemaal niet drinken....hoeveelheid suiker in light niet echt veel minder als in gewone cola.
Huh? In light zit toch juist helemaal geen suiker (maar een of andere zoetstof)?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:06
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Nou, ik vind Fanta Pomelo echt lekker, ik koop het elke dag wel bij ons in de kantine.

Maar cola drink ik niet, vinnik goor.
Maar met een borrel erin wil ik het nog wel es drinken.

Die Vanille Cola wil ik wel proberen.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 27-03-2003 @ 13:55:
Idd

Beste is om minimaal 1 uur te wachten, of om te spoelen met water (zodat de pH-waarde in je mond weer stijgt, zeg maar).
Het beste is om geen cola te drinken.

Spoelen met water heeft trouwens veel minder nut dan je denkt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2003, 20:18
Verwijderd
ze hebben nu ook COCA COLA VANILLE!!! bah bah bah
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:32
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 31-03-2003 @ 21:18:
ze hebben nu ook COCA COLA VANILLE!!! bah bah bah
joh :>
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:49
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
weer zo'n zeur-topic..
als je je hier toch druk om moet gaan maken

laat die mensen lekker alle smaakjes en chemische kleurtjes maken.. BOEIE als je 't lekker vind drink je t en anders kap je met zeuren
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 11:29
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Fanta Exotic was vorig jaar frisdrank van 't jaar

uhm.. ja.. overbodige mededeling eigenlijk
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 01-04-2003 @ 11:49:
weer zo'n zeur-topic..
als je je hier toch druk om moet gaan maken

laat die mensen lekker alle smaakjes en chemische kleurtjes maken.. BOEIE als je 't lekker vind drink je t en anders kap je met zeuren
Dan moet je niet op dit forum komen hè, als je het allemaal zo onnutig vind...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:25
japie
japie is offline
Citaat:
Diovai schreef op 20-03-2003 @ 19:17:
Ik vind dat Coca-Cola verboden moet worden.
Ik vind van niet.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:25
japie
japie is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 01-04-2003 @ 11:49:
weer zo'n zeur-topic..
als je je hier toch druk om moet gaan maken
Jij maakt je er nog het drukst om.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:27
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik drink toch alleen maar de oude merken als gewone anta, gewone cola (light) en sprite. En als de markt erom vraagt vindt ik het niet erg dat het geproduceerd wordt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
japie schreef op 02-04-2003 @ 12:25:
Ik vind van niet.
Ik ook niet, ze zouden het gratis moeten uitdelen !
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het wel leuk dat er na verloop van tijd nieuwe smaken op de markt komen. Ik vind het alleen wel stom dat als er coca cola lemon komt dat er dan ook ineens pepsi twist is. Echt precies hetzelfde alleen is ie van coca cola light en van pepsi gewoon. Ik ben ook wel zo iemand die alle nieuwe dingen uit wil proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:38
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
op mn werk hebben we 2 van die gratis cola vanille kratten binnengekregen, en aangezien bijna niemand het lijkt te lusten (en de meeste klanten er al niet eens aan willen beginnen) heb ik de hele dag wat te drinken vinnut stukken beter te drinken dan normale cola
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:32
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
En wat vinden de mensen nou van Fanta Red Fruit????
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
-niels- schreef op 08-04-2003 @ 14:32:
En wat vinden de mensen nou van Fanta Red Fruit????
Die ken ik helemaal niet... is die nieuw?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Fanta Red Fruit is inderdaad super nieuw.

Fanta Lemon vind ik wel lekker. De rest allemaal niet. Cola Lemon is ook wel eens lekker voor de afwisseling.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Golden Power ongezond?
fib
52 22-05-2003 23:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.