Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2012, 18:38
jeroenrotterdam
jeroenrotterdam is offline
Hallo allemaal,

Ik ben nu bezig met een mbo opleiding op niveau 4 in Den Haag, dit bevalt me echt totaal niet om de volgende redenen:

*Totaal anders dan verwacht
*Te grote klas
*Zwaar onder mijn niveau
*Ik heb het gevoel dat ik niks leer doordat we weinig werk maken
*Totaal geen zin om dit nog 3 jaar te doen

Ik wil heel graag een andere opleiding gaan doen die ik in 1 jaar af kan ronden zodat ik naar de HBO kan. Ik ben namelijk op het VWO begonnen en verveel me dus dodelijk op dit niveau!

Heeft 1 van jullie misschien tips waar ik kan gaan kijken? Het moet een 1 jarige opleiding zijn, het liefst in kleine groepen en het moet niet te ver van mijn woonplaats Rotterdam zijn.

De opleiding moet iets te maken hebben met management of het opstarten van een bedrijf

Ik hoor het graag

Gr Jeroen




Trouwens er moet GEEN wiskunde voor nodig zijn want dat heb ik laten vallen op het VMBO !

Laatst gewijzigd op 29-11-2012 om 18:39. Reden: detail vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2012, 13:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zonder (heel veel) beroepservaring in de praktijk kun je geen MBO-4 opleiding doen in 1 jaar.

Als je graag naar het HBO wil, kun je misschien eens kijken of je in 1 of 2 jaar je Havo-diploma kunt halen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 21:46
Verwijderd
Sluit je ogen en doe die 2-4 jaar mbo niv4 en maak het af. In de tussentijd, terwijl je o zo veel vrije tijd hebt, haal wat vwo certificaten die later van pas komen. Ik begrijp je volkomen en de afgelopen 3 jaar was niet echt fantastisch, maar nu ik volgend jaar naar het hoger onderwijs kan was het het allemaal waard.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 11:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Aansluitend bij de optie van Hunterlife: veel opleidingen zijn best welwillend tegenover scholieren die de opleiding of vakken sneller willen doen. Ik heb een blauwe maandag in het MBO gewerkt en toen was er ook sprake van leerlingen die 'mijn' vak sneller wilden doen. Hoe dat precies in z'n werk gaat en of dat voor alle vakken geldt weet ik niet. Maar met een gemotiveerde houding en door in gesprek te gaan met elke docent kom je al heel ver denk ik.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoe moet ik school betalen.
Kernelfleck
20 07-08-2013 09:45
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 17:48
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête vooroordelen Nederlanders t.o.v. Duitsers
Fortuna_
23 07-01-2010 16:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Explosie Eindhoven
Verwijderd
152 08-11-2004 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.