Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 19:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 13-11-2005 @ 20:20 :
Omdat sommige mensen moslims altijd de slachtofferrol toezeggen betekent nog niet dat ze niet beledigd worden
Dat sommige mensen moslims beledigen betekent nog niet dat hun self-applied(want dat is het) slachtofferrol altijd geoorloofd is
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 13-11-2005, 19:27
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-11-2005 @ 20:25 :
Dat sommige mensen moslims beledigen betekent nog niet dat hun self-applied(want dat is het) slachtofferrol altijd geoorloofd is
no shit einstein
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 13-11-2005, 20:11
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
"Elizabeth II vijand van de Islam"

Ja, ik vind ze ook niet echt tof meer. Ze hebben hun hoogtepunt wel weer gehad. Tegenwoordig zijn het kruimeltjes als hotels en moskeeën opblazen en mensen de keel afsnijden. Zelfs de Britse koningin ontkomt niet aan de tirades van Al-Qaeda. De glorietijden van WTC's invliegen en Amerikaanse oorlogsschepen opblazen ligt duidelijk achter hen. Al-Qaeda zuigt zwaar.
Oud 13-11-2005, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-11-2005 @ 20:12 :
Dit bericht is wel erg vaag. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand wordt veroordeeld omdat hij spreekt over de bijbel, daar de bijbel in de Kuran zelf wordt genoemd.
Dat is niet waarvoor de man veroordeelt is. De Saoudische wet heeft het verheerlijken van een andere godsdienst dan de islam strafbaar gestelt. In praktijk komt het erop neer dat iedereen die zich negatief uitlaat over de islam of positief praat over wat voor andere godsdienst dan ook gestraft wordt onder ditzelfde artikel van godslastering.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-11-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Replicator schreef op 13-11-2005 @ 21:11 :
"Elizabeth II vijand van de Islam"

Ja, ik vind ze ook niet echt tof meer. Ze hebben hun hoogtepunt wel weer gehad. Tegenwoordig zijn het kruimeltjes als hotels en moskeeën opblazen en mensen de keel afsnijden. Zelfs de Britse koningin ontkomt niet aan de tirades van Al-Qaeda. De glorietijden van WTC's invliegen en Amerikaanse oorlogsschepen opblazen ligt duidelijk achter hen. Al-Qaeda zuigt zwaar.
Achja, ze zijn ook een beetje gehyped na 9/11.
Oud 13-11-2005, 22:55
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
juno schreef op 13-11-2005 @ 14:56 :
En Hermans was gewoon een brok sjagrijn. Hij haatte alles en iedereen.
Het zal je dan niet verbazen dat ik hem een zeer goede auteur vind
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-11-2005, 00:35
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-11-2005 @ 19:34 :
Goed he, die respectvolle tolerante islam.
Zucht...er staat thans nergens in de Koran dat je iemand die positief praat over een ander geloof dan de islam moet straffen, net zo min er nergens in de koran dat een vrouw niet auto zou mogen rijden wat in Saudi arabia verboden is.
Oud 14-11-2005, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-11-2005 @ 20:18 :
Dat er moslims zijn die zich door iedereen beledigd voelen, betekent nog niet dat ze door iedereen "beledigd" worden
spreek voor de joden pal!
Oud 14-11-2005, 07:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-11-2005 @ 17:05 :
Hij had eigenlijk überhaupt die afspraak niet moeten maken. Partij A verbiedt partij B in het college ergens uitspraken over te doen, dat is van de gekke. Maar ja, het CDA in Rotterdam is ook een stelletje eersteklas engerds (waar niet eigenlijk).
Mja, zijn eigen domme fout dus dat hij een afspraak maakte. Een gemaakte afspraak dient na gekomen te worden door bestuursleden. Als anderen niet meer op je kunnen rekenen, ben je een bestuurslid van niets, en is het niet verwonderlijk dat je dan de laan uit wordt gestuurd.

En het CDA van Rotterdam vind ik een stuk minder eng dan CDA'ers in Den-Haag.
Oud 14-11-2005, 07:56
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-11-2005 @ 19:03 :
Een leraar uit Saoudi-Arabie is veroordeeld tot 750 zweepslagen en aansluitend drie jaar gevangenisstraf omdat hij tijdens de les had gesproken over de bijbel en zich positief had uitgelaten over joden.

Leerlingen en collega's deden vervolgens aangifte.


Net op de radionieuwsdienst gehoord. 750...dan ben je toch dood?
Vreemd, de Heilige Koran predikt naastenliefde, juist voor christenen en joden. (mensen van het boek en het schrift)

Ik denk dat het bericht niet volledig is en er meer aan de hand is.
Oud 14-11-2005, 07:58
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-11-2005 @ 19:34 :
Goed he, die respectvolle tolerante islam.
Vergeet vooral even voor het gemak hoe een land als Marokko met joden, christenen en andere minderheden omgaat.
Oud 14-11-2005, 09:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 13-11-2005 @ 19:34 :
Goed he, die respectvolle tolerante islam.
Was jij die oude dame in de laatste aflevering van de meiden van halal toevallig? Die oude dame die flink tekeer ging tegen een van hen?
Oud 14-11-2005, 09:38
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 08:56 :
Vreemd, de Heilige Koran predikt naastenliefde, juist voor christenen en joden. (mensen van het boek en het schrift)
Newsflash, misschien hield de rechtbank die die man veroordeelde er wel een andere opvatting op na, van de juistheid waarvan zij evengoed overtuigd was als jij van die van jou?
Oud 14-11-2005, 09:58
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-11-2005 @ 10:19 :
Was jij die oude dame in de laatste aflevering van de meiden van halal toevallig? Die oude dame die flink tekeer ging tegen een van hen?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 14-11-2005, 10:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
En jij bent toch die godsdienstwaanzinnige?
Oud 14-11-2005, 10:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 08:56 :
Ik denk dat het bericht niet volledig is en er meer aan de hand is.
Je gaat toch hoop ik niet weer proberen om de sharia te vergoeilijken of te smijten met voorbeelden van islamitische landen zónder sharia waarbij alles wel fatsoenlijk gaat?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-11-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-11-2005 @ 10:38 :
Newsflash, misschien hield de rechtbank die die man veroordeelde er wel een andere opvatting op na, van de juistheid waarvan zij evengoed overtuigd was als jij van die van jou?
Dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien zij dezelfde stroming als ik, en de meerderheid van Nederlandse moslims, aanhangen.
Oud 14-11-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-11-2005 @ 10:19 :
Was jij die oude dame in de laatste aflevering van de meiden van halal toevallig? Die oude dame die flink tekeer ging tegen een van hen?
Pff, wat een kreng was dat zeg.
Oud 14-11-2005, 11:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 12:15 :
Dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien zij dezelfde stroming als ik, en de meerderheid van Nederlandse moslims, aanhangen.
Ja en alle sunnieten zijn het onderling eens?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-11-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 11:15 :
Je gaat toch hoop ik niet weer proberen om de sharia te vergoeilijken of te smijten met voorbeelden van islamitische landen zónder sharia waarbij alles wel fatsoenlijk gaat?
Whahahaha.

Kom eens met een citaat wat volgens jou berust op de Sharia waarin dit wordt vergoeilijkt.

Dan pas praten we verder.
Oud 14-11-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-11-2005 @ 12:19 :
Ja en alle sunnieten zijn het onderling eens?
Binnen het soenisme is nog een stroming. Dat is de stroming waar ik op doelde. En ja, die zijn het allen met elkaar eens.
Oud 14-11-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 12:21 :
En ja, die zijn het allen met elkaar eens.
Oud 14-11-2005, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-11-2005 @ 12:23 :
Laat ik het zo stellen: We hangen allemaal eenzelfde interpretatie van de Koran en Sunnah aan.
Oud 14-11-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 12:46 :
Laat ik het zo stellen: We hangen allemaal eenzelfde interpretatie van de Koran en Sunnah aan.
Nee.
Oud 14-11-2005, 11:56
Verwijderd
^ En jij weet het natuurlijk veel en véél beter.


Meerderheid ouders tegen verkoop mixdrank in super

Uitgegeven: 14 november 2005 08:05

UTRECHT - Een meerderheid van de ouders met kinderen tussen 10 en 15 jaar is voor een verbod op de verkoop van mixdrankjes in de supermarkt. Ze verwachten dat kinderen door zo'n maatregel minder alcohol drinken. Dat bleek maandag uit een enquête die de Universiteit Twente voor de Stichting Alcoholpreventie (STAP) maandag publiceerde.

Van de 410 ondervraagde ouders en ouderparen steunt 65 procent het idee om mixdrankjes als Bacardi Breezer en Smirnoff Ice uit de supermarkt te halen. Het merendeel denkt dat de slijter leeftijdsafspraken beter naleeft. Een totaalverbod op de verkoop van alcohol in de supermarkt gaat de meesten om praktische redenen te ver.

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat een op de drie ouders speciaal voor de kinderen (jonger dan 15 jaar) mixdranken koopt in de super. Directeur W. van Dalen van STAP noemt de resultaten een steun in de rug voor minister Hoogervorst (Volksgezondheid) die een verbod onderzoekt en overweegt.
Bron
Oud 14-11-2005, 15:25
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 12:46 :
Laat ik het zo stellen: We hangen allemaal eenzelfde interpretatie van de Koran en Sunnah aan.
Wie is we?
Oud 14-11-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-11-2005 @ 16:25 :
Wie is we?
Scroll eens terug naar boven. Een soenitische stroming in SA die ook in Nederland wordt aangehangen door veel moslims.
Oud 14-11-2005, 15:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 16:30 :
Scroll eens terug naar boven. Een soenitische stroming in SA die ook in Nederland wordt aangehangen door veel moslims.
Dat begreep ik, maar waar staat dat "een stroming" voor?
Ik geloof dat ik tot hanefi (oid) behoor.
Oud 14-11-2005, 15:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 12:19 :
Kom eens met een citaat wat volgens jou berust op de Sharia waarin dit wordt vergoeilijkt.
Ik vind het vreemd dat je mij vraagt de sharia te vergoeilijken, terwijl mijn standpunt is dat die wetgeving vanwege de strafmaten en bewijsvoering barbaars is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-11-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 16:53 :
Ik vind het vreemd dat je mij vraagt de sharia te vergoeilijken, terwijl mijn standpunt is dat die wetgeving vanwege de strafmaten en bewijsvoering barbaars is.

Dacht ik al. M.a.w: je weet niet eens waar je het over hebt.

Oh, btw ik vroeg niet de Sharia te vergoeilijken, maar met citaten te komen van de Sharia, om jouw gedachten over de Sharia enigzins te kunnen ondersteunen. Maar goed, dat je dat niet kunt, zegt wel een heleboel over jouw stijl en manier van discussieren.

Ergens geen weet van hebben en toch de grootste mond over bepaalde onderwerpen...
That's the way you like it. Aha. Aha.
Oud 14-11-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-11-2005 @ 16:39 :
Dat begreep ik, maar waar staat dat "een stroming" voor?
Ik geloof dat ik tot hanefi (oid) behoor.
Salafisme.
Oud 14-11-2005, 16:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 16:59 :
*rant*
Tevens vind ik het een trieste vertoning dat je vanwege dit soort niet terzake doende dingen elke vorm van discussie weigert.

Als ik zie dat het in Iran is toegestaan een meisje van 9 jaar oud publiekelijk op te hangen, moet ik dan serieus de gehele koran erop na slaan totdat we iets hebben gevonden in de trend van "gij zult kinderen publiekelijk aan de hoogste paal opknopen in de naam van [insert een willekeurig aantal overdreven bijvoegelijke naamwoorden+allah]"

Of kunnen de de denkstap van peuterspeelzaalniveau, namelijk dat als je ervoor veroordeelt kunt worden het per definitie in de sharie moet staan, misschien voor een keer wel maken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-11-2005, 16:04
Verwijderd
Sorry, maar van die laatste post van je begrijp ik geen bal.
Oud 14-11-2005, 16:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je het ermee eens bent dat 1+1=2 dan kun je met de vorige post ook gerust akkoord gaan, het kwam op hetzelfde neer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-11-2005, 16:20
Verwijderd
lama
Oud 14-11-2005, 19:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 16:59 :
Salafisme.
Ook al zo'n success-story hoor die
stroming

Waarom is er geen sufisme meer? Dat was tenminste nog cool.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-11-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-11-2005 @ 20:15 :
Ook al zo'n success-story hoor die
stroming

Waarom is er geen sufisme meer? Dat was tenminste nog cool.
Oh, die is er wel. Marokko is overwegend soefistisch, vooral de laatste jaren.


Ach, eigenlijk is er heel weinig verschil tussen het soefisme en salafisme. Ik denk niet graag in dergelijke hokjes, eerlijk gezegd. Ookal haalde ik het hier als eerste aan.
Oud 14-11-2005, 19:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 20:17 :
Ach, eigenlijk is er heel weinig verschil tussen het soefisme en salafisme. Ik denk niet graag in dergelijke hokjes
Salafisme, de stroming die voorstander is van een (geweldadig) nastreven van een letterlijke interpretatie van de islam in de politiek is te vergelijken met een stroming die bekend staat als filosofisch en vrij?

Juistem. Waarom klinken ze me eerder als tegenpolen in de oren?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-11-2005, 19:44
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 20:38 :
Juistem. Waarom klinken ze me eerder als tegenpolen in de oren?
Zegt de uitdrukking "het fanatisme van een bekeerling" je iets?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-11-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 20:38 :
Salafisme, de stroming die voorstander is van een (geweldadig) nastreven van een letterlijke interpretatie van de islam in de politiek is te vergelijken met een stroming die bekend staat als filosofisch en vrij?
Bekend staan bij wie? Precies bij mensen die weinig tot niets over de Islam afweten. Hé bah, ik heb verder geen zin in een religieuze discussie met jou. Omdat jij en ik hoog of laag kunnen springen, niemand geeft zijn/haar ongelijk toe.
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 20:38 :

Juistem. Waarom klinken ze me eerder als tegenpolen in de oren?
Omdat je niet goed ingelicht bent. En ga vooral niet de betweter uithangen, want je snapt er geen drol van.

FYI: beide stromingen vallen onder het soenisme. En kortgezegd, in het salafisme is er ruimte voor het individuele kritisch denken en interpreteren.

Ik begrijp niet waarom ik JOU dit probeer uit te leggen, daar ik zeker weet dat je het toch weer verkeerd opvat. Vadaar dat dit mijn laatste post hierover zal zijn.
Oud 14-11-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-11-2005 @ 20:44 :
Zegt de uitdrukking "het fanatisme van een bekeerling" je iets?
Oud 14-11-2005, 19:53
Verwijderd
Peter R. de Vries en Balkenende bijna even populair

Uitgegeven: 14 november 2005 20:01
Laatst gewijzigd: 14 november 2005 20:25


DEN HAAG - Kiezers zien bijna net zo graag dat misdaadjournalist Peter R. de Vries meedoet aan de volgende verkiezingen als premier Balkenende dat doet. Dat is maandag gebleken uit opinieonderzoek van Maurice de Hond.

Als er een lijstje met de huidige toppolitici wordt voorgelegd, willen de meeste kiezers (62 procent) dat SP-leider Marijnissen meedoet aan de stembusstrijd. Voor PvdA-leider Bos is dat 58 procent, voor GroenLinks-leider Halsema 54 procent en voor ChristenUnie-voorman Rouvoet 53 procent.


Politiek nieuwkomer Peter R. de Vries scoort 35 procent, net als bijvoorbeeld VVD-coryfee Wiegel. Premier Balkenende haalt 2 procent meer. De Vries laat wel de fractievoorzitters Verhagen (CDA, 32 procent) en Van Aartsen (VVD, 28 procent) achter zich.

De Vries beslist op 16 december of hij met zijn Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang meedoet aan de parlementsverkiezingen in 2007.
Bron
----------------------------------------------------

Ik vraag me af wie door die Maurice de Hond constant wordt geintervieuwd. Hij lijkt te kicken op mensen met vreemde uitgesproken politieke meningen ofzo.
Oud 14-11-2005, 22:04
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Overvallers hangen hondje op aan hek

Uitgegeven: 14 november 2005 19:17

SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.

De vrouw liet in haar scootmobiel haar hondje uit aan de Papendijk in Spijkenisse, waar ze werd aangesproken door twee jongens op een scooter.

De twee wilden geld, maar dat had hun slachtoffer niet bij zich. Toen ze probeerde uit haar scootmobiel te komen, viel de vrouw. Ze belandde in een greppel en kreeg haar vervoermiddel gedeeltelijk over zich heen. Haar belagers maakten van deze gelegenheid gebruik om haar te schoppen en te slaan. Voordat ze zich, zonder buit, uit de voeten maakten, hingen ze het hondje van de vrouw op aan een hek.

Het slachtoffer is volgens de politie pas na geruime tijd door voorbijgangers gevonden en bevrijd uit haar benarde positie. In het ziekenhuis bleek dat ze onder meer gekneusde ribben had opgelopen.

De politie hoopt dat getuigen maandag tussen 10.00 en 12.30 uur de twee jongeren op de donkere scooter hebben gezien. Beide jongens hielden tijdens de beroving hun helm op.

nu.nl

__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 14-11-2005, 22:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-11-2005 @ 20:50 :
Bekend staan bij wie? Precies bij mensen die weinig tot niets over de Islam afweten. Hé bah, ik heb verder geen zin in een religieuze discussie met jou. Omdat jij en ik hoog of laag kunnen springen, niemand geeft zijn/haar ongelijk toe.
Dit pluk ik zonet van de site van de regering, regering.nl, hoe officieel moeten de bronnen worden...

"Salafisme
Het salafisme is in Saoedi-Arabië de officiële staatsleer. Jarenlang heeft het land de verbreiding van het salafisme in het buitenland via ambassades en liefdadigheidsorganisaties ondersteund. Het salafisme kan volgens het rapport makkelijk leiden tot intolerante opvattingen en anti-Westerse sentimenten. "

Officiele staatsleer van SA. Hmm.. dat moet het dus een synoniem zijn voor Wahabisme. Wikipedia bevestigt dat het gaat om eenzelfde stroming. Verder weet ik inderdaad voorbeelden van die verspreiding, ik herinner me een specifiek incident waarbij Soedan geld ontving voor het strafbaar stellen van het dragen van niet-Islamitische religieuze symbolen, oftewel, het verbieden van andere religies. Verdraagzaam, wat?

Puriteins en ruimte voor de mens? Nee, die twee sluiten elkaar per definitie uit, iets dat we ook terug zien in plaatsen waar deze stroming heerst.

En tja, mijn vorige betoog over dat puriteins extremisme met niets dan zichzelf samen gaat was anders uitgebreid genoeg dacht ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-11-2005, 17:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-11-2005 @ 23:04 :
Overvallers hangen hondje op aan hek

Uitgegeven: 14 november 2005 19:17

SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.

De vrouw liet in haar scootmobiel haar hondje uit aan de Papendijk in Spijkenisse, waar ze werd aangesproken door twee jongens op een scooter.

De twee wilden geld, maar dat had hun slachtoffer niet bij zich. Toen ze probeerde uit haar scootmobiel te komen, viel de vrouw. Ze belandde in een greppel en kreeg haar vervoermiddel gedeeltelijk over zich heen. Haar belagers maakten van deze gelegenheid gebruik om haar te schoppen en te slaan. Voordat ze zich, zonder buit, uit de voeten maakten, hingen ze het hondje van de vrouw op aan een hek.

Het slachtoffer is volgens de politie pas na geruime tijd door voorbijgangers gevonden en bevrijd uit haar benarde positie. In het ziekenhuis bleek dat ze onder meer gekneusde ribben had opgelopen.

De politie hoopt dat getuigen maandag tussen 10.00 en 12.30 uur de twee jongeren op de donkere scooter hebben gezien. Beide jongens hielden tijdens de beroving hun helm op.

nu.nl

jezus, wat een fucking mietjes. Je zou ze aan hun ballen ophangen
Oud 15-11-2005, 22:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het was te verwachten, de Commisie Gelijke Behandeling heeft de vloeg aangeveegd met het gebod dat op Islamitische scholen hoofddoekjes gedragen móeten worden door vrouwelijke docenten.

Moslimdocente onterecht geweigerd

UTRECHT Een islamitische school mag een moslimdocente niet weigeren omdat zij geen hoofddoek wil dragen. Dat heeft de Commissie Gelijke Behandeling bepaald.

De zaak was aangespannen door een vrouw die is geboren in Tunesië. Ze is moslim, maar draagt geen hoofddoek. Om die reden nam het Islamitisch College Amsterdam haar niet aan. Als de vrouw geen moslim was geweest had ze wel zonder hoofddoek mogen lesgeven op de school. Volgens de Commissie Gelijke Behandeling is dat onderscheid niet toegestaan.

Ondanks de uitspraak wil de vrouw niet alsnog op de school werken. Ze vindt dat het vertrouwen te veel is beschadigd.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0E006069D.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-11-2005, 23:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, het zou ook van de zotten zijn dat je ineens wél zou mogen bepalen hoe iemand z'n geloof belijdt als het om een islamitische school gaat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-11-2005, 02:54
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-11-2005 @ 23:04 :
Overvallers hangen hondje op aan hek

Uitgegeven: 14 november 2005 19:17

SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.

De vrouw liet in haar scootmobiel haar hondje uit aan de Papendijk in Spijkenisse, waar ze werd aangesproken door twee jongens op een scooter.

De twee wilden geld, maar dat had hun slachtoffer niet bij zich. Toen ze probeerde uit haar scootmobiel te komen, viel de vrouw. Ze belandde in een greppel en kreeg haar vervoermiddel gedeeltelijk over zich heen. Haar belagers maakten van deze gelegenheid gebruik om haar te schoppen en te slaan. Voordat ze zich, zonder buit, uit de voeten maakten, hingen ze het hondje van de vrouw op aan een hek.

Het slachtoffer is volgens de politie pas na geruime tijd door voorbijgangers gevonden en bevrijd uit haar benarde positie. In het ziekenhuis bleek dat ze onder meer gekneusde ribben had opgelopen.

De politie hoopt dat getuigen maandag tussen 10.00 en 12.30 uur de twee jongeren op de donkere scooter hebben gezien. Beide jongens hielden tijdens de beroving hun helm op.

nu.nl

Dood aan deze kankerleiers.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 16-11-2005, 09:50
Verwijderd
Welshe rugbyfan hakte testikels af met botte kniptang

Een Welshe rugbyfan bekomt maar moeizaam van zijn weddenschap van begin dit jaar. Toen Wales in het voorjaar Engeland een rugbynederlaag om de oren smeerde, hakte hij zijn eigen testikels af. In tien minuten voerde Geoffrey Huish (31) de operatie met een botte kniptang uit. Waarna hij de testikels in een blauwe plastieken zak gooide en trots naar de pub trok om te tonen dat hij zijn weddenschap wel degelijk was nagekomen.

Pas in de pub viel Huish, hevig bloedend vanuit de lies, flauw. Zijn drinkebroers bewaarden de testikels in een bierglas met ijs. Maar in het hospitaal was er geen hoop meer voor de Welshman. Hij moet door het leven zonder balzak en verbleef de volgende maanden in een psychiatrische instelling.

Adoptie?
Een half jaar na zijn dwaze actie verklaart Huish de feiten. "Ik zei voor de wedstrijd tegen mijn vriend Gethin dat Wales niet de minste kans maakte om te winnen. Het was geen weddenschap, ik zei gewoon dat ik mijn testikels eraf zou knippen als we zouden winnen. Dus hield ik na de match woord. Ik sloeg toe met een kniptang. Het duurde tien minuutjes en ik had erg veel pijn, maar deed gewoon verder. De tang was zo bot dat ik wel wat werk had. Er was veel bloed, al had ik nog veel meer verwacht."

Om filosofisch te besluiten. "Ik denk alle dagen aan wat ik gedaan heb. Maar ik kan geen reden vinden waarom ik het deed. Ik had heel wat aan mijn hoofd en voelde me wat triest. Tja, kinderen kan ik nu wel vergeten. Toch wil ik een gezinnetje. Misschien moet ik maar aan adoptie denken." (ODBS)

bron: Het Laatste Nieuws.
Oud 16-11-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 23:25 :
Het was te verwachten, de Commisie Gelijke Behandeling heeft de vloeg aangeveegd met het gebod dat op Islamitische scholen hoofddoekjes gedragen móeten worden door vrouwelijke docenten.

Ten eerste vraag ik me af wat 'vloeg aanvegen' betekend. Ten tweede gaat het hier om één Islamitische school. Ten derde is het een gedragsregel die enkel en alleen geldt voor Islamitische docenten. Een niet-Islamitische docente geeft op diezelfde school ook gewoon les zonder hoofddoek.

Wanneer een bijzondere school kledingvoorschriften stelt, dienen die nagestreefd te worden. Als betreffende docente ervoor kiest om op een Islamitische basisschool les te willen geven, zijn daar een aantal voorwaarden aan verbonden. Netzoals een christelijke leerlinge op een Islamitische basisschool niet hoeft te verwachten dat er les wordt gegeven uit de Bijbel. Of een Sjie'tische leerlinge hoeft niet te verwachten dat op een Soen'ietische school de Sjie'tische stroming wordt onderwezen.

Wederom kom je niet geloofwaardig over. Ik kan me herinneren dat jij van mening was dat wanneer een leerlinge met hoofddoek geweigerd werd op een openbare school, dat zij zich daar maar bij moest neerleggen, omdat dat nu eenmaal de voorschriften waren (?).
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.