Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2006, 23:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 00:02 :
Hoezo?
Omdat de 2e en 3e generatie allochtonen niet allemaal goed Nederlands spreken, heel erg veel totaal niet zelfs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 21-01-2006, 23:07
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 21-01-2006 @ 22:46 :
Een taal is een icoon van een land. De Samenleving van dat land leeft samen en spreekt dezelfde taal. Het voelt zich verbonden door taalen kan daardoor beter met elkaar samenleven. Iets wat de laatste jaren in Nederland juist verslechterd. Door het icoon taal aan te snijden zal mogelijk de samenleving beter functioneren.
Taal is niet meer dan een communiceermiddel. Met een beetje geluk bestaat over 100 jaar de taal Nederlands niet meer.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 21-01-2006, 23:08
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2006 @ 00:04 :
Omdat de 2e en 3e generatie allochtonen niet allemaal goed Nederlands spreken, heel erg veel totaal niet zelfs.
echt waar? valt mij in ieder geval niet op dan. De meeste allochtoonse leeftijdsgenoten praten volgens mij prima nederlands.
Hoe weten jullie dat het slecht gestelt is met het nederlands onder de nieuwere generaties? Blijkt dat uit statestieken ofzo?
Oud 21-01-2006, 23:10
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hmm.. ik ken een Marokkaans meisje dat plat Limburgs spreekt.. iets te veel ingeburgerd lijkt me, ik denk dat we haar maar eens terug moesten sturen, wat dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 21-01-2006, 23:10
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Gniffel gniffel gnuifje.
Oud 21-01-2006, 23:11
Supreme Dutch
Ik ben voor. Ik erger me echt dat aan het feit dat als ik in de Metro zit dat ik geen woord Nederlands om me heen hoor. Maar wel Arabisch, Turks, Marokkaans, Engels, Frans en Spaans om me heen hoor. Ik heb zelf een tijdje in de VS gewoond en in het begin vond ik het nogal vreemd om met mijn Nederlandse vrienden Engels te spreken, maar het word wel zeer gewaardeerd. Er is in de bus ook een keer iemand naar me toe gekomen om te vragen of ik alsjeblieft Engels wilde spreken omdat de overige passagiers zich dan meer op hun gemak zouden voelen, en vervolgens ging die persoon natuurlijk heel geintereseerd doen in mijn land en bleek het gewoon een nieuwsgierige baas die een openingszin nodig had.
Oud 21-01-2006, 23:20
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 22-01-2006 @ 00:11 :
Ik ben voor. Ik erger me echt dat aan het feit dat als ik in de Metro zit dat ik geen woord Nederlands om me heen hoor. Maar wel Arabisch, Turks, Marokkaans, Engels, Frans en Spaans om me heen hoor. Ik heb zelf een tijdje in de VS gewoond en in het begin vond ik het nogal vreemd om met mijn Nederlandse vrienden Engels te spreken, maar het word wel zeer gewaardeerd. Er is in de bus ook een keer iemand naar me toe gekomen om te vragen of ik alsjeblieft Engels wilde spreken omdat de overige passagiers zich dan meer op hun gemak zouden voelen, en vervolgens ging die persoon natuurlijk heel geintereseerd doen in mijn land en bleek het gewoon een nieuwsgierige baas die een openingszin nodig had.
Waarom erger je je daar aan vraag ik me af?
Oud 21-01-2006, 23:25
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 00:20 :
Waarom erger je je daar aan vraag ik me af?
Jah, idd... who gives a rat's ass?

Als die lui onderling hun eigen taal willen spreken, nou en? Zolang ze bij interactie met Nederlanders maar gewoon de taal spreken... (nou jah, toeristen niet meegenomen dan )
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 21-01-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 00:20 :
Waarom erger je je daar aan vraag ik me af?
same here
Oud 22-01-2006, 09:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mooi topic.
Oud 22-01-2006, 09:17
Verwijderd
Ik spuug op iedereen die nu nog VVD stemt.
Oud 22-01-2006, 11:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Tijdens Franco's tijd mocht je geen Catalaans of Baskisch spreken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 11:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
welkom terug
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 22-01-2006, 11:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline


als deze achterlijke gedragsregel doorkomt, ga ik express geen nederlands op straat spreken.



zo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 11:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Verhoeven in Buitenhof zei dat Verdonk het niet zo had neergezet. Het zou er om gaan dat iedereen zich verstaanbaar moet maken.
Later gaf ze echter wel het voorbeeld van het schoolplein waar iedereen Nederlands zou moeten spreken als overkoepelende taal.

Ik snap het niet goed, maar dat kan aan mij liggen... wat boeit het mij nu wat mijn buurman met zijn geliefde bespreekt? Dat is toch in eerste instantie ook helemaal niet bestemd voor mijn oren?

Het is wat anders dat je eist dat een ieder (redelijk) Nederlands zou moeten spreken die in winkels en dergelijke werken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 12:03
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik heb geen zin om alle berichten te gaan lezen maar het komt er op neer dat de meeste van jullie tegen zijn.

die bull-shit overr toeristen enzo slaat natuurlijk nergens op. het gaat hier erom dat als buitenlanders hier willen wonen dat ze ook de nederlandse taal onder de knie moeten hebben. En dat ze die taal dan ook maar gewoon op straat moeten spreken. ik ben het daar wel mee eens. Soms voelt het gewoon alsof ik belachelijk gemaakt wordt...en daar komen problemen van vooral met jeugd
__________________
niet alleen =)
Oud 22-01-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 22-01-2006 @ 13:03 :
ik heb geen zin om alle berichten te gaan lezen maar het komt er op neer dat de meeste van jullie tegen zijn.

die bull-shit overr toeristen enzo slaat natuurlijk nergens op. het gaat hier erom dat als buitenlanders hier willen wonen dat ze ook de nederlandse taal onder de knie moeten hebben. En dat ze die taal dan ook maar gewoon op straat moeten spreken. ik ben het daar wel mee eens. Soms voelt het gewoon alsof ik belachelijk gemaakt wordt...en daar komen problemen van vooral met jeugd
dan ligt dat meer aan jou lijkt me...
Oud 22-01-2006, 12:07
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
integratie, bij integratie hoort nederlands

Ben het gezeik eigenlijk een beetje zat van alle slachtofferrol spelende allochtonen, oh ze worden zo slecht behandel;t, alsof t geen nederlands zijn ed. Juist. Zijn ze ook niet, al is het maar omdat "ze" op straat geen nederlands praten.

Bij nederland hoort nederlands. Van mij mogen ze best turks blijven praten hoor, maar dan moet het gezeik van de slachtoffer rol ophouden, als je niet wilt integreren, dan moet je niet zeiken. En ja, nederlands isvoor mij een heel groot deel van integratie.

Nederland is voor nederlands.
Oud 22-01-2006, 12:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
remy476 schreef op 22-01-2006 @ 13:03 :
Soms voelt het gewoon alsof ik belachelijk gemaakt wordt...en daar komen problemen van vooral met jeugd
misschien ligt dat meer aan je interpretatie?

wat als al die jeugd in het nederlands met elkaar praten, maar dit doen op fluistertoon. Wil je daar dan ook wat tegen gaan doen?

Gedragscode 1: alleen Nederlands
Gedragscode 2: niet fluisteren
Gedragscode 3: indien 1 en 2 niet, dan zwijgen



En mocht het jullie gerust stellen: Vlaams Belang schijnt in Antwerpen een dergelijke actie op poten te hebben gezet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 12:10.
Oud 22-01-2006, 12:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Trouwens, nog niet zo heel lang geleden sprak het plebs Nederlands en de elite Frans
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 12:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 21-01-2006 @ 17:57 :
Jaa ben ik het mee eens! Ik vind het verschrikkelijk als ik in de stad ben en je hoort allemaal buitenlanders buitenlands praten! Pas je dan toch even aan! Dat ze het thuis doen, moeten ze zelf weten, maar niet in het openbaar.
Oud 22-01-2006, 12:10
Supreme Dutch
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 12:52 :


als deze achterlijke gedragsregel doorkomt, ga ik express geen nederlands op straat spreken.



zo.
Ja, stel je voor.. Meewerken is geen optie.. Als ze de grenzen sluiten ga jij ook zeker als een verzetsheld asielzoekers onderbrengen?
Oud 22-01-2006, 12:11
Supreme Dutch
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 10:17 :
Ik spuug op iedereen die nu nog VVD stemt.
Bluf
Oud 22-01-2006, 12:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 22-01-2006 @ 13:10 :
Ja, stel je voor.. Meewerken is geen optie.. Als ze de grenzen sluiten ga jij ook zeker als een verzetsheld asielzoekers onderbrengen?
Ik vrees dat dat niet lukt gezien het feit dat ik ga emigreren
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 12:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
persoonlijk vind ik het ook heerlijk om in Frankrijk gewoon lekker Nederlands te blijven praten
Oud 22-01-2006, 12:14
Supreme Dutch
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 13:11 :
Ik vrees dat dat niet lukt gezien het feit dat ik ga emigreren
Een ware brain-drain.. Alle linkse intelectuelen vertrekken.. en wat houden we over? Juist.. de puinhopen van hun beleid
Oud 22-01-2006, 12:15
Supreme Dutch
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 13:12 :
persoonlijk vind ik het ook heerlijk om in Frankrijk gewoon lekker Nederlands te blijven praten
Daarom hebben Fransen ook zo'n hekel aan Nederlanders
Oud 22-01-2006, 12:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 22-01-2006 @ 13:14 :
Een ware brain-drain.. Alle linkse intelectuelen vertrekken.. en wat houden we over? Juist.. de puinhopen van hun beleid
Ah. Ik ben links omdat ik deze gedragscode achterlijk vind?

Interessant.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 12:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vind het wel een goed plan opzich...
Denk dat veel mensen zich een stuk prettiger voelen als iedereen gewoon dezelfde taal spreekt.
Ik denk dat niemand het leuk vind als ze voorbij een groepje hangjongeren lopen die je de hele tijd aan lopen te kijken en met elkaar praten in een taal die je zelf niet spreekt.

Maargoed, toeristen kun je dit natuurlijk ook nooit verplichten, hoewel ik het altijd wel op prijs stel dat mensen die hier maar een aantal weken zijn de moeite nemen om de taal een beetje te spreken.
Dat in tegenstelling tot een marokkaans gezin dat hier al bijna 20 jaar woont en nog maar amper een woord nederlands spreekt.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 12:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
MTPower, je moet twee dingen niet door elkaar halen:

Zij die helemaal geen Nederlands kunnen spreken en zij die wel Nederlands spreken, maar graag in hun moedertaal willen kletsen met mensen die deze taal ook spreken.

Dat Verdonk de eerste groep wilt "aanpakken" is te begrijpen, maar ze pakt met deze maatregel de tweede groep aan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-01-2006, 12:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-01-2006 @ 00:07 :
Taal is niet meer dan een communiceermiddel. Met een beetje geluk bestaat over 100 jaar de taal Nederlands niet meer.
'Met een beetje geluk'? Doe effe normaal zeg. Waarom dat nou weer? Waar slaat dit op?
Oud 22-01-2006, 12:43
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 12:17 :
Tijdens Franco's tijd mocht je geen Catalaans of Baskisch spreken
Je mocht een tijdlang in Turkije ook geen Koerdisch praten op straat
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 22-01-2006, 12:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 13:19 :
Vind het wel een goed plan opzich...
Denk dat veel mensen zich een stuk prettiger voelen als iedereen gewoon dezelfde taal spreekt.
Waarom zou iemand instant gelukkig worden als iedereen dezelfde taal spreekt? Als er iemand in de trein met een vriend z'n weekend zit te bespreken, waarom moét dat dan in het Nederlands? Waarom vindt iemand anders het dan prettiger als het in het Nederlands is? Ik heb dit bull-argument nu zo vaak voorbij zien komen, maar niemand die het blijkt uit te kunnen leggen.
Oud 22-01-2006, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 22-01-2006 @ 13:11 :
Bluf
Spreekwoordelijk, zoveel spuug heb ik niet.
Oud 22-01-2006, 12:58
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 13:40 :
'Met een beetje geluk'? Doe effe normaal zeg. Waarom dat nou weer? Waar slaat dit op?
Het is toch belachelijk dat het zelfde soort mensen over de hele wereld niet met elkaar kunnen communiceren, omdat overal een andere taal wordt gesproken.
Daarnaast is Nederlands een moeilijke taal. Te veel regels met nog meer uitzonderingen.

Maar maak je geen zorgen. Aangezien weinig mensen (volgens mij niemand) het met mij eens is, zal het de komende 100 jaar wel niet van pas komen.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 22-01-2006, 13:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-01-2006 @ 13:58 :
Het is toch belachelijk dat het zelfde soort mensen over de hele wereld niet met elkaar kunnen communiceren, omdat overal een andere taal wordt gesproken.
Dat kunnen ze best. Met een Amerikaan kan ik Engels praten. Maar met een Nederlander praat ik toch graag Nederlands. Het één sluit het ander niet uit.

Citaat:
Daarnaast is Nederlands een moeilijke taal. Te veel regels met nog meer uitzonderingen.
Nederlands is helemaal geen moeilijke taal als je gewoon de basisschool-regeltjes onthoudt. En iedere taal heeft veel regels en uitzonderingen (Frans bijv.), die moet je gewoon in je hoofd prenten.

Citaat:
Maar maak je geen zorgen. Aangezien weinig mensen (volgens mij niemand) het met mij eens is, zal het de komende 100 jaar wel niet van pas komen.
Gelukkig.
Oud 22-01-2006, 13:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 22-01-2006 @ 13:15 :
Daarom hebben Fransen ook zo'n hekel aan Nederlanders
gelukkig heb ik ook een hekel aan Fransen
Oud 22-01-2006, 13:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 13:44 :
Waarom zou iemand instant gelukkig worden als iedereen dezelfde taal spreekt? Als er iemand in de trein met een vriend z'n weekend zit te bespreken, waarom moét dat dan in het Nederlands? Waarom vindt iemand anders het dan prettiger als het in het Nederlands is? Ik heb dit bull-argument nu zo vaak voorbij zien komen, maar niemand die het blijkt uit te kunnen leggen.
Hoe kan ik dan weten dat ze het weekend lopen te bespreken en niet een afspraak lopen te maken hoe ze mij van m'n geld gaan beroven?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 13:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 14:21 :
Hoe kan ik dan weten dat ze het weekend lopen te bespreken en niet een afspraak lopen te maken hoe ze mij van m'n geld gaan beroven?
je lijkt op mijn CDA buurvrouw. Die heeft een keer gezegt:

In alle mannen die ik tegenkom zie ik een potentiele verkrachter.
Oud 22-01-2006, 13:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 13:24 :
MTPower, je moet twee dingen niet door elkaar halen:

Zij die helemaal geen Nederlands kunnen spreken en zij die wel Nederlands spreken, maar graag in hun moedertaal willen kletsen met mensen die deze taal ook spreken.

Dat Verdonk de eerste groep wilt "aanpakken" is te begrijpen, maar ze pakt met deze maatregel de tweede groep aan.
Ik denk dat ze beide groepen aanpakt, de goede moeten altijd lijden altijd onder de slechte, dat is met alles zo
Kut voor ze
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 13:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 14:23 :
je lijkt op mijn CDA buurvrouw. Die heeft een keer gezegt:

In alle mannen die ik tegenkom zie ik een potentiele verkrachter.
Het heeft gewoon met cijfertjes te maken, criminaliteit onder allochtonen ligt vele malen hoger dan de criminaliteit onder autochtonen, logisch dat ik daardoor eerder een allochtoon zal zien als een potientele crimineel, zeker als ik ze dan ook nog niet kan verstaan.
Mensen die iets te verbergen hebben vertrouw ik sowieso niet, iemand die niet eens in het Nederlands wilt praten, in Nederland, heeft iets te verbergen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 13:28
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 14:25 :
Het heeft gewoon met cijfertjes te maken, criminaliteit onder allochtonen ligt vele malen hoger dan de criminaliteit onder autochtonen, logisch dat ik daardoor eerder een allochtoon zal zien als een potientele crimineel, zeker als ik ze dan ook nog niet kan verstaan.
Mensen die iets te verbergen hebben vertrouw ik sowieso niet, iemand die niet eens in het Nederlands wilt praten, in Nederland, heeft iets te verbergen.
Dus als ik Engels praat met mijn vriendin (doen we wel eens) heb ik iets te verbergen?

Of nee, Engels is natuurlijk iets anders, dat is geen moslimtaal.
Oud 22-01-2006, 13:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 14:28 :
Dus als ik Engels praat met mijn vriendin (doen we wel eens) heb ik iets te verbergen?

Of nee, Engels is natuurlijk iets anders, dat is geen moslimtaal.
Engels heb ik geen moeite mee, maar die taal beheers ik zelf ook redelijk, dus begrijp ik jullie alsnog.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die het Engels niet beheersen hier ook moeite mee hebben.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 13:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 14:21 :
Hoe kan ik dan weten dat ze het weekend lopen te bespreken en niet een afspraak lopen te maken hoe ze mij van m'n geld gaan beroven?
Oh please...
Oud 22-01-2006, 13:46
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Omdat ik een ultra-nationalist schijn te zijn volgens sommigen hier:

01. Spreek Nederlands, lul

Radio kranten en tv. Jammer maar helaas iedereen doet er aan mee. Onttrekken ons uit de werkelijkheid en schreeuwen: “weg met onze identiteit”. Onze overheid, scholen en bedrijven schaffen het Nederlands zomaar af. Straks in ‘t eigen land een vreemde, zijn we nu hartstikke maf.

Keerzang:
En ik zeg kom niet bij mij aan met die flauwekul.
Spreek Nederlands lul!
Geen gezwans, Nederlands! (3x)
Nederlands voor Nederland!

Als voor jou je eigen taal niet goed genoeg meer is
En anderen wilt verbazen met je talenkennis,
Als je gaat shoppen in een Nederlandse winkelstraat,
Is het je eigen taal die je straks niet meer verstaat.

Keerzang:

Het wordt tijd dat ons volk in aktie komt,
Voordat onze taal vergoed verstomt.
Ik verkies Nederlands “Germaans”
Boven Frans, Engels of Arabisch “Marokkaans”.
Wees trots schaam je niet voor je eigen moedertaal.
Die weg met ons mentaliteit is echt niet meer normaal.
Oud 22-01-2006, 13:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 14:43 :
Oh please...
Goed argument! Nee echt, nu heb je me!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 13:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 14:48 :
Goed argument! Nee echt, nu heb je me!
Alsof jouw post ergens op sloeg...

"Alle mensen die geen Nederlands praten zijn criminelen! Pas op! Ze zijn overal! Oh nee, er zit er één naast me in de trein. Vlucht! Rennen! Ze willen ons pakken! Help!"
Oud 22-01-2006, 13:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 14:48 :
Goed argument! Nee echt, nu heb je me!
Sorry hoor ik weiger zelf ook in te gaan op mensen met zulke dooddoen-argumenten. "De cijfers liegen er niet om hoorrrr", nou zolang die cijfers niet zeggen dat 100% van de allochtonen crimineel is, vind ik het nogal onzin om bang te worden dat 2niet-Nederlanders je tasje willen beroven

De kans is nog altijd groter dat ze het NIET doen namelijk.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 22-01-2006, 13:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 14:50 :
Alsof jouw post ergens op sloeg...

"Alle mensen die geen Nederlands praten zijn criminelen! Pas op! Ze zijn overal! Oh nee, er zit er één naast me in de trein. Vlucht! Rennen! Ze willen ons pakken! Help!"
Dat zei ik niet, dat maak jij er van.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-01-2006, 13:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-01-2006 @ 14:51 :
Sorry hoor ik weiger zelf ook in te gaan op mensen met zulke dooddoen-argumenten. "De cijfers liegen er niet om hoorrrr", nou zolang die cijfers niet zeggen dat 100% van de allochtonen crimineel is, vind ik het nogal onzin om bang te worden dat 2niet-Nederlanders je tasje willen beroven

De kans is nog altijd groter dat ze het NIET doen namelijk.
Dat zei ik niet, dat maak jij er van
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Tsunami, opdracht Nederlands
Miekje*
8 05-08-2008 08:57
Lifestyle Stem strategisch, stem christenunie
christenunie
3 20-11-2006 14:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap op straat nederlands spreken II
Levitating Nun
175 27-01-2006 21:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Onderduikers in Nederland - in 2004! - Deel II
Gatara
91 31-01-2004 13:23
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.