Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 00:29
Prof
Prof is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 22:27 :
Arabische landen willen imago opvijzelen

CAIRO - Verscheidene Arabische landen hebben zaterdag in Caïro besloten een mediacampagne te beginnen om "het slechte imago van de islam" in het Westen op te vijzelen. De ministers van Informatie van de Arabische landen, die zich bij de Arabische Liga in Caïro hadden verzameld, zeiden zo'n 18,7 miljoen euro beschikbaar te stellen voor dit doel.

Ook zeiden de bewindslieden zich tot de Verenigde Naties te zullen wenden in de zaak rond de spotprenten van de profeet Mohammed. De VN moeten "een verbod uitvaardigen op het beledigen van religieuze overtuigingen", aldus de ministers.
http://www.nu.nl/news/668217/23/Arab...pvijzelen.html

---

Goed idee dat ze trachten het slechte imago op te vijzelen, maar ik vraag me af hoe ze dat willen doen. Door te vragen om een verbod tegen het beledigen van religieuze overtuigingen denk ik dat ze bot halen om eerlijk te zijn.
whaha lol

ze mogen eerst wel eens gewoon wat aan de rechtsstaat werken in hun eigen land voor ze het imago van dat land proberen op te schroeven

ze geven wel eidere keer aan dat ze vrijheid van pers et gewoon totaal niet snappen
Advertentie
Oud 05-02-2006, 00:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-02-2006 @ 23:34 :
Ze hebben wel humor
Misschien zouden we in het kader van de wederzijdse integratie op z'n Arabisch moeten reageren door het kantoor van de AEL te bestormen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-02-2006, 00:58
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-02-2006 @ 22:52 :
Was net zo'n geitenvriend op Nederland 3 die tussen 500 zinnen bullshit iets zinnigs te melden had. Er was door onze geitenvrienden een prachtige poster gefabriceerd met "Put this in your Diarry Anne Frank". De geitenvrienden hebben dus door dat het beledigen van een Joodsch "oorlogsslachtoffer" gevoeliger ligt in onze samenleving dan het beledigen van onze God. Wat in mijn ogen nog klopt ook.. Typisch, dat het beledigen van een dode Jodin gevoeliger ligt dan het beledigen van de Almachtige.. Zou dit soms het resultaat zijn van de Joodsche Media? O nee.. die bestaat natuurlijk niet..
Doe eens niet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 05-02-2006, 01:05
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:16 :
Overigens steun ik de boycot, maar ik heb liever dat Arabische leiders de levering van aardolie aan landen die zich schuldig gemaakt hebben aan het plaatsen van de spotprenten, te stoppen. De levering van aardolie stoppen, zal namelijk aardig wat knietjes doen vervuilen. Totdat de overheden hun excuses maken voor het beledigen van een relgie wat miljoenen aanhangers heeft.
Als mensen alle moslims aanspreken op terrorisme dan is dat een grof schandaal, maar als moslims complete volkeren niet alleen aanspreken op acties van enkelen maar hen ook economische schade toebrengen dan betekent het dat zij "hun religie serieus, intens en oprecht" beleven?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 05-02-2006, 01:11
DMC
DMC is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 05-02-2006 @ 02:05 :
Als mensen alle moslims aanspreken op terrorisme dan is dat een grof schandaal, maar als moslims complete volkeren niet alleen aanspreken op acties van enkelen maar hen ook economische schade toebrengen dan betekent het dat zij "hun religie serieus, intens en oprecht" beleven?
zou wel vet zijn
Oud 05-02-2006, 01:12
Boebsie
Boebsie is offline
Ik blijf erbij dat de reacties overdreven zijn, vooral als het puur om die spotprentjes gaat. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er meer speelt, dit is als het ware "de druppel die de emmer doet overlopen". Men gebruikt het als aanleiding om hun ongenoegen jegens het westen te uiten. Het is dan ook in landen als Palestina waar men echt vel erop reageert.

Het gaat om opgekropte woede, die spotprentjes zijn slechts een indirecte oorzaak voor de velle reacties.
Oud 05-02-2006, 01:23
Delama
Avatar van Delama
Delama is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 02:12 :
Ik blijf erbij dat de reacties overdreven zijn, vooral als het puur om die spotprentjes gaat. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er meer speelt, dit is als het ware "de druppel die de emmer doet overlopen". Men gebruikt het als aanleiding om hun ongenoegen jegens het westen te uiten. Het is dan ook in landen als Palestina waar men echt vel erop reageert.

Het gaat om opgekropte woede, die spotprentjes zijn slechts een indirecte oorzaak voor de velle reacties.
Woede op wat??? Ik vind dat de Westerse regeringen altijd overdreven netjes zijn. Zíj hebben altijd de mond vol van 'respect krijgen', maar ik zie eigenlijk nooit respect de andere kant opvloeien. Als ze zo boos zijn omdat wij hier in t westen t zo goed voor elkaar hebben, dan stel ik voor dat ze is iets constructiefs gaan doen in plaats van dingen kapot maken. Hoe meer journaal ik kijk, hoe meer ik me afvraag waarom die mensen allemaal de onbedwingbare behoefte hebben dingen kapot te maken.
Oud 05-02-2006, 01:28
Verwijderd
Je haalt me de woorden uit de mond. Om even Lebbis en Jansen te parafraseren, naar aanleiding van de rellen in de banlieues: 'als iemand respect wil, en hij maakt mijn auto kapot, dan krijg ik toch wel zó ongelooflijk veel respect voor die persoon he'

Als het bij grootschalige en eventueel heftige protesten en die op zich vreedzame boycot was gebleven, dan had men eventueel nog zonder al teveel gezichtsverlies excuses kunnen aanbieden. Maar nu zijn er al twee ambassades in de fik gestoken (Deense en Noorse) en als de politie ze niet had tegengehouden, dan was de Franse ambassade ook in de hens gegaan.

Dat heeft niets meer met protest te maken. Dat is gewoon domme, blinde vernielzucht, waarvoor de kwalificatie 'dierlijk' nog teveel eer is. Het is wel duidelijk welke samenlevingen op deze aardkloot zich nog in het stadium van holenmens bevinden. Dat tuig heeft gewoon harde westerse discipline nodig.
Oud 05-02-2006, 02:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 22:57 :
Voor één keer steun ik je met zo'n reactie.

Wacht...

Ik doe mee!

Voor Supreme Ducth dus hè:
Oud 05-02-2006, 02:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2006 @ 02:28 :
Dat heeft niets meer met protest te maken. Dat is gewoon domme, blinde vernielzucht, waarvoor de kwalificatie 'dierlijk' nog teveel eer is. Het is wel duidelijk welke samenlevingen op deze aardkloot zich nog in het stadium van holenmens bevinden. Dat tuig heeft gewoon harde westerse discipline nodig.
Ik begin inderdaad opeens in te zien waarom onze vrind Bush daar zo graag bommetjes op gooit.
Oud 05-02-2006, 08:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2006 @ 02:28 :
Dat tuig heeft gewoon harde westerse discipline nodig.
Westerse discipline? Moeten zij ook vet, blubberig, lui, loom en nog kleinzieliger worden?

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 08:37.
Oud 05-02-2006, 10:19
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
volgens mij als je de koran goed zou lezen mogen deze spotprenten zelfs, ik hoor elke keer ''het is verboden om een afbeelding van Mohammed te plaatsten die kan leidden tot afgoderij'' Voor zover ik weet heeft nog geen enkele moslim de neiging gekregen tot het aanbidden van die plaatjes.
__________________
Nothing is just satire
Oud 05-02-2006, 10:26
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-02-2006 @ 09:29 :
Westerse discipline? Moeten zij ook vet, blubberig, lui, loom en nog kleinzieliger worden?
right..ik neem aan dat je een grapje maakt.

Echt tegenstrijdig idd dat ze nu geld gaan uitgeven om het slechte imago waar ze zo hun best op hebben gedaan weer op te vijzelen. En hoe halen die moslimlanden het in hun hoofd om de NLse ambassadeur op het matje te roepen voor iets wat een paar Denen hebben gedaan? De gemiddelde arabier weet waarschijnlijk niet eens waar Denemarken ligt en dan maken ze zo'n ophef over een paar prentjes. Zolang die moslims in het midden-oosten joodse vlaggen verbranden en onze christelijke kerken in de fik steken heb ik geen respect voor hun geloof, niet alleen omdat ze in dat geloof enorm zijn doorgeschoten maar vooral omdat zij ook voor geen enkel ander geloof respect hebben. Het is allemaal zo agressief in de Islam!! Stel je voor dat Israel aan Hamas excuses zou eisen voor het (al jaren aan de gang zijnde) anti-"zionistische" gedrag?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 05-02-2006, 10:35
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 05-02-2006 @ 11:26 :
right..ik neem aan dat je een grapje maakt.

Echt tegenstrijdig idd dat ze nu geld gaan uitgeven om het slechte imago waar ze zo hun best op hebben gedaan weer op te vijzelen. En hoe halen die moslimlanden het in hun hoofd om de NLse ambassadeur op het matje te roepen voor iets wat een paar Denen hebben gedaan? De gemiddelde arabier weet waarschijnlijk niet eens waar Denemarken ligt en dan maken ze zo'n ophef over een paar prentjes. Zolang die moslims in het midden-oosten joodse vlaggen verbranden en onze christelijke kerken in de fik steken heb ik geen respect voor hun geloof, niet alleen omdat ze in dat geloof enorm zijn doorgeschoten maar vooral omdat zij ook voor geen enkel ander geloof respect hebben. Het is allemaal zo agressief in de Islam!! Stel je voor dat Israel aan Hamas excuses zou eisen voor het (al jaren aan de gang zijnde) anti-"zionistische" gedrag?
[dooddoener]En de kruistochten dan?[/dooddoener]
Oud 05-02-2006, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 02:12 :

Het gaat om opgekropte woede, die spotprentjes zijn slechts een indirecte oorzaak voor de velle reacties.
ik zou die opgekropte woede dan eerder richten op eigen corrupte leiders
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 10:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-02-2006 @ 11:35 :
[dooddoener]En de kruistochten dan?[/dooddoener]
we leven een paar eeuwen verder

oh wacht,.. bush was zo achterlijk geweest om een hint te geven dat ze weer aan de gang zouden zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 10:42
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ach ja, de kruistochten. Nou ja, daar werd van beide kanten flink op elkaar in gehakt en we hadden toen nog geen vuurwapens of kernwapens dus het was nog een beetje een eerlijke strijd. Ik stel voor dat we er dus maar zand overheen gooien
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 05-02-2006, 11:02
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Denken die woestijnratten nu serieus dat ik me als westerling gekwetst voel door een paar van die sneue cartoons over Joden? Ze kunnen beter gewoon aanslagen plegen want hier schieten ze ook niet mee op
Oud 05-02-2006, 11:08
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 05-02-2006 @ 11:42 :
ach ja, de kruistochten. Nou ja, daar werd van beide kanten flink op elkaar in gehakt en we hadden toen nog geen vuurwapens of kernwapens dus het was nog een beetje een eerlijke strijd. Ik stel voor dat we er dus maar zand overheen gooien
Naja, mijn punt was eigenlijk dat het niet aan de islam eigen is om gewelddadig te zijn, ten eerste zijn de islam, het christendom en het jodendom vrijwel identiek en ten tweede kun je zowat iedere willekeurige misdaad rechtvaardigen met een kijkje in één van de heilige boeken van deze godsdiensten. Tenminste, dat kan met de bijbel, dus het zal met de koran ook wel kunnen.
Oud 05-02-2006, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Na de Deense en Noorse ambasade in Damascus (Syrie), nu is ook het consulaat in Beiroet (Libanon) aan de buurt:

Rellen bij cartoon-protest Beiroet

BEIROET Anti-westerse betogers hebben het Deense consulaat in de Libanese hoofdstad Beiroet in brand gestoken. In Beiroet zijn zo'n 20.000 mensen bijeen om te demonstreren. Politie en leger hadden het gebouw afgegrendeld, maar een groepje betogers brak door het cordon. Er zijn zeker zeven gewonden.

De betogers demonstreren tegen de spotprenten over Mohammed in Europese kranten. Gisteren werden de Deense en Noorse ambassades in de Syrische hoofdstad Damascus in brand gestoken.

EU-voorzitter Oostenrijk heeft gezegd dat er geen rechtvaardiging is voor het geweld tegen de cartoons.
(Bron: NOS nieuws)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 11:18
Prof
Prof is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 12:16 :
Na de Deense en Noorse ambasade in Damascus (Syrie), nu is ook het consulaat in Beiroet (Libanon) aan de buurt:

Rellen bij cartoon-protest Beiroet

BEIROET Anti-westerse betogers hebben het Deense consulaat in de Libanese hoofdstad Beiroet in brand gestoken. In Beiroet zijn zo'n 20.000 mensen bijeen om te demonstreren. Politie en leger hadden het gebouw afgegrendeld, maar een groepje betogers brak door het cordon. Er zijn zeker zeven gewonden.

De betogers demonstreren tegen de spotprenten over Mohammed in Europese kranten. Gisteren werden de Deense en Noorse ambassades in de Syrische hoofdstad Damascus in brand gestoken.

EU-voorzitter Oostenrijk heeft gezegd dat er geen rechtvaardiging is voor het geweld tegen de cartoons.
(Bron: NOS nieuws)
mm op nieuws net zei die verslaggever dat ze ook gewoon een bank in de fik aan het zetten waren en iedere christen die ze konden vinden lastig vielen
Oud 05-02-2006, 11:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Prof schreef op 05-02-2006 @ 12:18 :
mm op nieuws net zei die verslaggever dat ze ook gewoon een bank in de fik aan het zetten waren en iedere christen die ze konden vinden lastig vielen
Christenen lastig vallen gebeurde al langer in Libanon
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 11:20
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Delama schreef op 05-02-2006 @ 02:23 :
Woede op wat??? Ik vind dat de Westerse regeringen altijd overdreven netjes zijn. Zíj hebben altijd de mond vol van 'respect krijgen', maar ik zie eigenlijk nooit respect de andere kant opvloeien. Als ze zo boos zijn omdat wij hier in t westen t zo goed voor elkaar hebben, dan stel ik voor dat ze is iets constructiefs gaan doen in plaats van dingen kapot maken. Hoe meer journaal ik kijk, hoe meer ik me afvraag waarom die mensen allemaal de onbedwingbare behoefte hebben dingen kapot te maken.
Ja ik ben het met jullie eens dat het vernielen van dingen alleen maar nog minder sympathie opbrengt, maar kijk naar de nederlandse moslims die reageren totaal niet geweldadig. Het is vooral in de landen waar moslims in schrijnende situaties leven waar men echt vel reageert. Daar heerst zoiezo al een anti-westers klimaat.

Maar begrijp me niet verkeerd ik probeer gewoon nuance erin te brengen. Ik sta helemaal niet achter die escalaties.
Oud 05-02-2006, 11:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wellicht zijn de Nederlandse moslims gelukkig besmet met de Nederlandse nuchterheid

Ik denk ook dat ze de westerse wereld iets beter begrijpen dan een willekeurige moslim in het midden-oosten.

[edit: er zitten natuurlijk ook in de Arabische wereld/islamitische wereld nuchtere moslims. Ik denk dat de volgende Egyptenaar tot die groep hoort, als hij zegt dat moslims geen positief imago creeren naar het westen toe, en wel vanwege het volgende:
Citaat:
Why do they hate us?

For good reasons.

This is actually a comment I made to a post in Karim Elsahy's blog. That post was about why the Muslims' image is not so good in the West, and why people in the West generalize when talking about Muslims, especially in the media, as if all Muslims are terrorists.

In response to what Hussam said, yes there are terrorists from all religions. And yes most Muslims are not terrorists. But many Muslims sympathise with terrorists, and that is the real problem, because they give ligitimacy to acts of terrorism, at least from the point of view of populations in countries where Muslims are the majority. It is not strange then for them to have a bad image in the West and in the western media.

Here are examples of some of the things I am talking about, which needs to stop before any complaints are made about Muslims' image in the eyes of others:

- Thinking that Muslims or Islam should be in a constant conflict with others.

- Trying to find excuses for terrorist actions and/or blaming the West/USA/Israel or the American-Zionist conspiracy for it.

- Defending and sympathizing with terrorism against foreign countries and Israel.

- The hate speaches against infidels and Jews by imams in every Muslim country.

- Using Quranic verses to justify "jihad" against the west.

- Calling terrorist attacks in Israel and Iraq "legitimate resistance".

- Failing to accept the "other" in Islamic societies.

- Conditions that cause non-Muslim minorities to immigrate in higher numbers than Muslims from Islamic countries.

- Getting enraged because someone insulted the Quran or because of Abo Ghareb scandal, but not when a foreigner gets butchered by terrorists infront of a camera.

- The "Redda Punishment" (sentencing someone to death because they left Islam to another religion or no religion).

- Failing to understand that religion is a personal choice that affects no one but the individual who chooses it or leaves it.

- Beleiving that gays should be killed as a punishment for their "evil actions".

Yeah you are right... most Muslims are not terrorists, but when the majority look at terrorists as heros and martyrs, then really no more reasons are needed for the bad image. And nothing will change unless the individuals and Islamic societies change themselves.
http://egyptianperson.blogspot.com/
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 12:02.
Oud 05-02-2006, 11:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
wat een achterlijke dwaas (van den Broek) bij buitenhof zeg,...
waar het op neer kwam is dat om geen terroristische aanslagen in je land te krijgen, moet je maar je vrijheid van meningsuiting inperken.

erm,..

zwichten voor intimidatie?
Ik zou bijna zeggen dat van den broek lid was van D66, zo zonder ruggengraat
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-02-2006 @ 09:29 :
Westerse discipline? Moeten zij ook vet, blubberig, lui, loom en nog kleinzieliger worden?
Natuurlijk.
Oud 05-02-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 12:16 :
Na de Deense en Noorse ambasade in Damascus (Syrie), nu is ook het consulaat in Beiroet (Libanon) aan de buurt:

Rellen bij cartoon-protest Beiroet

BEIROET Anti-westerse betogers hebben het Deense consulaat in de Libanese hoofdstad Beiroet in brand gestoken. In Beiroet zijn zo'n 20.000 mensen bijeen om te demonstreren. Politie en leger hadden het gebouw afgegrendeld, maar een groepje betogers brak door het cordon. Er zijn zeker zeven gewonden.

De betogers demonstreren tegen de spotprenten over Mohammed in Europese kranten. Gisteren werden de Deense en Noorse ambassades in de Syrische hoofdstad Damascus in brand gestoken.

EU-voorzitter Oostenrijk heeft gezegd dat er geen rechtvaardiging is voor het geweld tegen de cartoons.
(Bron: NOS nieuws)
Waar gaat het toch naartoe met de wereld?
Oud 05-02-2006, 12:44
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Zao schreef op 05-02-2006 @ 13:40 :
Waar gaat het toch naartoe met de wereld?
Rechtsaf.
Oud 05-02-2006, 12:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
*blaast wat hippie-sentimenten de wereld in*
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 13:03
Boebsie
Boebsie is offline
Zoiezo kan ik me vinden in dat artikel dat Gatara heeft gepost. Maar vooral hierin kan ik me vinden:

"Failing to understand that religion is a personal choice that affects no one but the individual who chooses it or leaves it"

Moslims voelen zich heel sterk verwant met elkaar, op zich hoeft dat natuurlijk geen slechte zaak te zijn. Maar is het niet een beetje vreemd om die verwantschap te voelen? Er zijn immers miljoenen moslims, die buiten hun geloof om een heel andere cultuur nastreven en even divers zijn op individueel niveau als anderen. Een nederlandse moslim heeft buiten zijn geloofsrituelen veel meer overeenkomsten met de gemiddelde nederlander dan met een afrikaanse moslim. En toch noemen ze elkaar onderling broeder. Ik vind dat verkeerd wees consequent en noem je medemens broeder of niet, maar ga niet selecteren, daarmee geef je aan dat je tot een bepaalde groep behoort en iedereen die daar buiten valt ben je minder gerelateerd aan.
Het gaat mij erom dat onder andere moslims zich veelste sterk identificeren met elkaar. Ik vind het prachtig als je voldoening kan halen uit je geloof, maar zoals die egyptenaar zegt het is iets persoonlijks. Voel je dus niet aangevallen als men kritiek levert op de Islam, ze vallen jou niet aan slechts het geloof dat je aanhangt.
Ik denk dat men de gevaren van groepsidentificatie onderschat, dus dan hebben ik het ook over patriotisme, of relatatie op basis van afkomst etc. De overeenkomsten met de groep waarmee jij je identificeert zijn nog altijd veel kleiner dan de verschillen die men onderling als individu heeft.
Kortom het individuele moet een belangrijkere plaats krijgen.

(ja ik weet het dat iets te idealistisch overkomt , maar moest het ff kwijt en nu ga ik verder leren).
Oud 05-02-2006, 13:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Persoonlijk heb ik niets tegen groepsidentificatie zolang je je eigen groep maar niet superieur vindt boven de andere groep

En ook niet alsof je als groep in een wedstrijd tegen andere groepen staat.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 14:09 :
Persoonlijk heb ik niets tegen groepsidentificatie zolang je je eigen groep maar niet superieur vindt boven de andere groep

En ook niet alsof je als groep in een wedstrijd tegen andere groepen staat.

Dus je bent tegen religie in het algemeen? Ik dacht dat jij gelovig was?
Oud 05-02-2006, 13:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-02-2006 @ 14:11 :
Dus je bent tegen religie in het algemeen? Ik dacht dat jij gelovig was?
Ik vraag me af hoe je dat hieruit haalt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 13:14
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik vind het op zich wel knap hoe al die protesterende moslims mensen hier in Nederland kunnen verbroederen. ik las een artikel en ik was het gewoon eens met een uitspraak van geert wilders... dan is er toch wel wat aan de hand.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 05-02-2006, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 14:13 :
Ik vraag me af hoe je dat hieruit haalt
Welke geïnstitutionaliseerde religie propageert geen superioriteitscomplex? Boeddhisme misschien, maar jij bent toch geen boeddhist?
Oud 05-02-2006, 13:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-02-2006 @ 14:16 :
Welke geïnstitutionaliseerde religie propageert geen superioriteitscomplex? Boeddhisme misschien, maar jij bent toch geen boeddhist?
Aj aj zo negatief over gelovigen, ben jij

Volgens mij hangt superioriteitsgevoel samen met: ik ben beter en meer mens dan jij want .... wat voor een reden dan ook ... Als jij niet gelooft, zie ik niet de noodzaak mij beter te voelen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 13:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Escapism schreef op 05-02-2006 @ 14:14 :
ik vind het op zich wel knap hoe al die protesterende moslims mensen hier in Nederland kunnen verbroederen. ik las een artikel en ik was het gewoon eens met een uitspraak van geert wilders... dan is er toch wel wat aan de hand.
lol

erg
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 14:20 :
Aj aj zo negatief over gelovigen, ben jij

Volgens mij hangt superioriteitsgevoel samen met: ik ben beter en meer mens dan jij want .... wat voor een reden dan ook ... Als jij niet gelooft, zie ik niet de noodzaak mij beter te voelen.
De heilige boeken staan er anders vol mee dat je dat toch vooral wel moet doen.
Oud 05-02-2006, 13:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-02-2006 @ 14:22 :
De heilige boeken staan er anders vol mee dat je dat toch vooral wel moet doen.
Ik zou zeggen:

open er een topic over op religie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 13:27
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline


__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 05-02-2006, 13:58
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 14:20 :
lol

erg
gelukkig was het maar 1 uitspraak waar ik het mee eens was
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 05-02-2006, 14:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Escapism schreef op 05-02-2006 @ 14:58 :
gelukkig was het maar 1 uitspraak waar ik het mee eens was
welke?


Btw, ik vond deze:

"Asking me whether I regret publishing the cartoons is like asking a rape victim if she regrets wearing a short skirt Friday night at the discotheque."
Flemming Rose, Jyllands-Posten's culture editor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-02-2006, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 15:40 :
"Asking me whether I regret publishing the cartoons is like asking a rape victim if she regrets wearing a short skirt Friday night at the discotheque."
Flemming Rose, Jyllands-Posten's culture editor
Oud 05-02-2006, 15:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 11:36 :
ik zou die opgekropte woede dan eerder richten op eigen corrupte leiders
Bij demonstraties tegen denemarken ewordt je niet opgpakt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 05-02-2006, 15:13
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Is het aanvallen van ambassades niet gewoon een aanval op het grondgebied van dat land
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 05-02-2006, 15:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:13 :
Is het aanvallen van ambassades niet gewoon een aanval op het grondgebied van dat land
Yep.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-02-2006, 15:20
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
dus een openlijke oorlogsverklaring waarin Denemarken en/of Noorwegen de hulp van Eu/UN/Nato zouden mogen aanroepen voor een oorlog waarin wij dan verplicht zouden moeten meehelpen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 05-02-2006, 15:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
De oorverdovende stilte van de kant van westerse leiders laat zien dat het westen daar niet toe bereid is.

Appeasement, inderdaad.
Oud 05-02-2006, 15:27
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Wat dat zooitje zandeters daar doet zal me een worst wezen, maar 't moet wel van onze spullen afblijven. Zou een algemene boycot door de Eu niet een goed idee zijn om dat zooitje weer terug op hun plaats te zetten.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 05-02-2006, 15:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:20 :
dus een openlijke oorlogsverklaring waarin Denemarken en/of Noorwegen de hulp van Eu/UN/Nato zouden mogen aanroepen voor een oorlog waarin wij dan verplicht zouden moeten meehelpen
Helaas niet, als officiële vertegenwoordigers van een land dat zouden doen dan geld het idd als een oorlogsverklaring.

Dat geld dus bijvoorbeeld in geval van de Palestijnse bestorming van het EU hoofdkwartier, daar de hamas, waarvan officials aanweizg waren, de regering vormt, ware het niet dat de EU geen land is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.