Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 00:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:08 :
die haat woorden zijn vormen van discriminatie. Als je je daaraan schuldig maakt wordt je vervolgd voor discriminatie. Bij Antisemitisme is dat niet zo terwijl het ook een vorm van discriminatie is. Dat is het verschil. Een verschil dat er niet hoort te zijn.
je bent in de war met antiracimewetgeving.

en ik snap je punt nog steeds niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 02-03-2006, 00:11
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-03-2006 @ 01:10 :
Heb ik je ooit zo genoemd dan?

Niet dat ik beledigd ben hoor
nee, maar dat is toch ook een vooroordeel? (behalve voor Theo kennelijk)

Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 00:14.
Oud 02-03-2006, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 01:10 :
Ja, dat is inderdaad zielig voor die lui uit Texel.

What's your point?
Er is geen point. Dat is toch ook een vooroordeel??
Oud 02-03-2006, 00:12
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:11 :
nee, maar dat is toch ook een vooroordeel? (behlave voor Theo kennelijk)
ja maar een beetje vreemd om een vooroordeel jegens mij te hebben omdat iemand anders een vooroordeel jegens jou heeft
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 02-03-2006, 00:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:12 :
Er is geen point. Dat is toch ook een vooroordeel??
volgens mij klets je nu uit je nek en is het bedtijd voor jou
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 00:14
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-03-2006 @ 01:12 :
ja maar een beetje vreemd om een vooroordeel jegens mij te hebben omdat iemand anders een vooroordeel jegens jou heeft
Ik heb geen vooroordeel jegens jou. Ik maakte maar een grap.
Oud 02-03-2006, 00:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:14 :
Ik heb geen vooroordeel jegens jou. Ik maakte maar een grap.
Ja goed maar lul er dan niet omheen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 02-03-2006, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 01:11 :
je bent in de war met antiracimewetgeving.

en ik snap je punt nog steeds niet.
Je wilt het niet snappen.
Oud 02-03-2006, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 01:13 :
volgens mij klets je nu uit je nek en is het bedtijd voor jou
Ik weet donders goed waar ik het over heb. Je maakt me alleen zo gek dat ik door de war raak.
Oud 02-03-2006, 00:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:15 :
Je wilt het niet snappen.
je denkt dat homo's anders behandeld worden in de wetgeving omdat het woord homohaat bestaat?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 01:16 :
je denkt dat homo's anders behandeld worden in de wetgeving omdat het woord homohaat bestaat?
nee, Joden worden anders behandeld door het woord antisemitisme, wat gewoon godsdienst haat tegen joden is. Dan moet iemand die zich daaraan schuldig maakt vervolgd worden voor discriminatie en niet voor antisemitisme, want dat is gewoon discriminatie. Dat zijn dus twee dezelfde regels naast elkaar een algemene regel en een aparte regel die voor hetzelfde geldt als de algemene, maar dan voor een bepaalde groep.
Oud 02-03-2006, 00:22
Verwijderd
Iemand anders dan Gatara: snap jij wat ik bedoel?? Leg het Gatara dan ff uit aub.
Oud 02-03-2006, 00:23
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:15 :
Je wilt het niet snappen.
Dat zeg je alleen omdat ze joods is!
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 02-03-2006, 00:24
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-03-2006 @ 01:23 :
Dat zeg je alleen omdat ze joods is!
nee, dat zeg ik omdat ik het vermoeden heb dat ze het werkelijk niet wilt snappen. Of ze snapt het wel en houdt me voor de gek.
Oud 02-03-2006, 00:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 01:20 :
nee, Joden worden anders behandeld door het woord antisemitisme, wat gewoon godsdienst haat tegen joden is. Dan moet iemand die zich daaraan schuldig maakt vervolgd worden voor discriminatie en niet voor antisemitisme, want dat is gewoon discriminatie. Dat zijn dus twee dezelfde regels naast elkaar een algemene regel en een aparte regel die voor hetzelfde geldt als de algemene, maar dan voor een bepaalde groep.
en waarom maak jij onderscheid tussen antisemitisme en homohaat

het is hetzelfde kaliber, hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 01:53 :
en waarom maak jij onderscheid tussen antisemitisme en homohaat

het is hetzelfde kaliber, hoor
Dat doe ik niet. Je moet je eens afvragen waarom er onderscheid wordt gemaakt tussen antisemitisme en andere vormen van discriminatie.
Oud 02-03-2006, 07:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 02:11 :
Dat doe ik niet. Je moet je eens afvragen waarom er onderscheid wordt gemaakt tussen antisemitisme en andere vormen van discriminatie.
dat wordt dus niet want er is geen speciale wetgeving over

jij doet voorkomen alsof er een groot joods complot is en dat alleen joden hun gelijk halen en homo's bijvoorbeeld niet.

Om je uit te droom te helpen: Joden moeten ook vechten voor hun gelijk en dat gaat niet altijd over rozen en dat wordt niet altijd gehonoreerd.

En hou ajb eens op met dergelijke onzin te spreiden over fora.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 08:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Israël: niet naar Arabische landen reizen

(Novum/AP) - De Israëlische regering heeft woensdag haar burgers gewaarschuwd niet naar Arabische landen te reizen. Volgens de Israëlische dienst voor terreurbestrijding is er informatie dat moslimextremisten in verscheidene landen in de regio aanslagen plannen op Israëlische doelen en toeristen.

In de waarschuwing worden Egypte en Jordanië met name genoemd, landen waarmee Israël vredesverdragen heeft ondertekend waar radicale moslimgroeperingen tegen zijn.

In het negatieve reisadvies stelt de regering dat Israëlische burgers zoveel mogelijk moeten afzien van toeristische tripjes naar Arabische landen en zich moet beperken tot 'noodzakelijke' reizen.
----------
Bron


(Meeste waarschuwingen zijn helaas inderdaad ook reeel gebleken in het verleden, dus: )
Dat wordt weer een lekkere deuk in de Egyptische en Jordaanse economie. Slim, hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Is dit dan soms de derde feministisch golf?

NCTb: terroristen zetten vaker vrouwen in

(Novum) - Terroristische netwerken in Nederland betrekken steeds vaker vrouwen bij hun activiteiten. Dat schrijft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra donderdag in zijn driemaandelijkse dreigingsrapportage. De NCTb noemt het opvallend dat de deelname van vrouwen aan de jihad door gezaghebbende moslims steeds duidelijker religieus wordt gelegitimeerd.

In Nederland gaat volgens de NCTb een aanzienlijke dreiging uit van binnenlandse terroristische netwerken. Daar komt bij dat de radicalisering onder een deel van de moslimbevolking 'onverminderd' doorgaat. "Net als de afgelopen jaren is er in Nederland begin 2006 sprake van rekrutering voor de jihad in het binnen- en buitenland."

Met het verdwijnen van trainingskampen in Afghanistan en Pakistan zijn veel moslimstrijders volgens de NCTb aangewezen op het internet. "Van de laagdrempelige beschikbaarheid van gedetailleerd en in aanleg professioneel trainingsmateriaal gaat een aanzienlijk risico uit."

De NCTb noemt het positief dat de weerstand van moslimgemeenschappen in Nederland tegen radicalisering en geweld uit naam van de islam toeneemt. Zowel gematigde als orthodoxe moslims mengen zich volgens de NCTb steeds nadrukkelijker in het maatschappelijk debat en nemen publiekelijk afstand van gewelddadige islamitische stromingen.

De terroristische dreiging in Nederland wordt door de NCTb nog altijd gekwalificeerd als substantieel. Dat betekent dat er een reële kans is dat in Nederland een aanslag plaatsvindt. Daarbij moet er rekening mee worden gehouden dat een zelfmoordenaar de dader is, schrijft de NCTb. Hij concludeert dat het onwaarschijnlijk is dat de substantiële dreiging voor Nederland en andere bondgenoten binnen de Navo op termijn afneemt.
http://www.nieuws.nl/190052/NCTb__te...ker_vrouwen_in
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 12:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Lol. Daar gaat de geloofwaardigheid t.a.v. die prijs:


Amerikaanse vrijheidsprijs voor Berlusconi

(Novum/AP) - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft woensdagavond ter afsluiting van zijn tweedaagse bezoek aan de Verenigde Staten de Intrepid-vrijheidsprijs ontvangen voor zijn rol bij 'het verdedigen van de waarden van de vrijheid' door zijn trouwe politieke en militaire steun aan de VS. Berlusconi kreeg de prijs tijdens een galadiner aan boord van de USS Intrepid, een vliegdekschip dat in de jaren '70 uit de vaart werd genomen en tegenwoordig als museum in gebruik is. De Italiaanse premier kreeg een staande ovatie.

Critici van Berlusconi waren minder blij met de toekenning van de vrijheidsprijs aan iemand die in eigen land onder vuur ligt omdat hij de persvrijheid zou inperken. Berlusconi is een commerciële mediamagnaat die als regeringsleider ook nog eens invloed kan uitoefenen op de publieke radio- en televisiezenders. Drie van de grootste commerciële zenders in Italië zijn in handen van de premier, de rijkste man van het land.

De centrumlinkse oppositie onder leiding van de voormalige premier Romano Prodi veroordeelde woensdagavond de live-uitzending van een speech van Berlusconi voor het Amerikaanse Congres door een van Berlusconi's zenders. Met het oog op Berlusconi's machtspositie binnen de Italiaanse mediawereld is veel te doen geweest over een eerlijke verdeling van de zendtijd voor politieke campagnes in de aanloop naar de verkiezingen van 9 april. Volgens Prodi is de uitzending van de speech in strijd met de regels omdat de premier zo op oneigenlijke wijze campagne voert.

[Copyright 2006, Novum]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 12:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline


Abbas: Al-Qaida geïnfiltreerd

(Novum/AP) - Leden van het terreurnetwerk Al-Qaida zijn geïnfiltreerd in de Palestijnse gebieden. Dat heeft de Palestijnse leider Mahmoud Abbas donderdag gezegd in een interview met de Arabischtalige krant Al-Hayat, die in Londen wordt uitgegeven. De waarnemend premier van Israël, Ehud Olmert, zei in reactie dat Israël de strijd tegen Al-Qaida aan het opvoeren is en dat zijn veiligheidstroepen vrij spel hebben gekregen om terreur tegen te gaan.

Abbas zei te vrezen dat de aanwezigheid van Al-Qaida-stijders in de Palestijnse gebieden desastreuze gevolgen kan hebben voor de gehele regio. Israël heeft al eens gewaarschuwd dat Al-Qaida tot in de Gazastrook, waaruit Israël zich vorig jaar terugtrok, zou zijn doorgedrongen. De Jordaanse koning Abdullah zei er vorig jaar zeker van te zijn dat Al-Qaida-cellen zich in Israël hebben gevestigd.
[Copyright 2006, Novum]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 08:52 :
dat wordt dus niet want er is geen speciale wetgeving over

jij doet voorkomen alsof er een groot joods complot is en dat alleen joden hun gelijk halen en homo's bijvoorbeeld niet.

Om je uit te droom te helpen: Joden moeten ook vechten voor hun gelijk en dat gaat niet altijd over rozen en dat wordt niet altijd gehonoreerd.

En hou ajb eens op met dergelijke onzin te spreiden over fora.
Oh nee, waarom wordt iemand dam vervolgd voor antisemitisme en niet gewoon voor discriminatie??

Waar heb je het in Godsnaam over?? Waar haal je die homo's opeens vandaan? En hoe kom je er bij dat ik het over een complot heb?? Het gaat mij alleen om het begrip antisemitisme. Dat dat een overbodig begrip is, daar godsdienstdiscriminatie prima voldoet.

Met moet in Europa eens ophouden een groep mensen uit medelijden voor iets wat in de geschiedenis is gebeurd dood te knuffelen en meer te beschermen dan de rest. In Bosnie zijn ook Etnische zuiveringen geweest waarbij heel veel moslims zijn omgebracht. Geen Europees land dat het over anti-islamisme ofzo heeft. En zo hoort het ook. Je moet mensen niet doodknuffelen uit medelijden en een uitzonderingspositie geven. Iedereen is gelijk.

Mischien moet je eens in de spiegel kijken wat betreft onzin verkondigen.
Oud 02-03-2006, 13:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 14:17 :
Oh nee, waarom wordt iemand dam vervolgd voor antisemitisme en niet gewoon voor discriminatie??
Iemand wordt helemaal niet vervolgd voor antisemitisme. Ook niet voor discriminatie overigens. Discriminatie is een handeling, geen vorm van expressie. Mensen kunnen vervolgd worden voor belediging of aanzetten tot haat, en dat kan ongeacht of het nou een homo, een jood of een moslim is.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 02-03-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-03-2006 @ 14:26 :
Iemand wordt helemaal niet vervolgd voor antisemitisme. Ook niet voor discriminatie overigens. Discriminatie is een handeling, geen vorm van expressie. Mensen kunnen vervolgd worden voor belediging of aanzetten tot haat, en dat kan ongeacht of het nou een homo, een jood of een moslim is.
Waarom bestaat er dan geen antisemitisme voor Christenen, Moslims, enz.???
Oud 02-03-2006, 13:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 14:27 :
Waarom bestaat er dan geen antisemitisme voor Christenen, Moslims, enz.???
je snapt het nog steeds niet, he?
Rollo had het heel duidelijk uitgelegd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 14:34 :
je snapt het nog steeds niet, he?
Rollo had het heel duidelijk uitgelegd.
nee, jij probeert iets te verdedigen wat achterhaald is.
Oud 02-03-2006, 13:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 14:35 :
nee, jij probeert iets te verdedigen wat achterhaald is.
Ik zeg precies hetzelfde als wat Rollo zegt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 13:44
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 14:27 :
Waarom bestaat er dan geen antisemitisme voor Christenen, Moslims, enz.???
Nou, je kunt iemand best een christenhater of islamofoob noemen of iets dergelijks. Maar antisemitisme heeft een wat andere geschiedenis, aangezien joden zowel een religieuze als een etnische groepering vormen en joden in de loop van de geschiedenis vrijwel overal vervolgd of gedemoniseerd werden, wat uiteindelijk z'n hoogtepunt vond in de Holocaust waarin gepoogd werd het complete joodse volk in Europa uit te roeien. Om die redenen ligt het allemaal wat gevoeliger.

Overigens vind ik niet dat joden daarom anders behandeld moeten worden, maar dat terzijde.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 02-03-2006, 13:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
aanvullend:

net zoals de woorden
homohaat
misantropie
mannenhaat

e.d. ontstaan zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-03-2006 @ 14:44 :
Nou, je kunt iemand best een christenhater of islamofoob noemen of iets dergelijks. Maar antisemitisme heeft een wat andere geschiedenis, aangezien joden zowel een religieuze als een etnische groepering vormen en joden in de loop van de geschiedenis vrijwel overal vervolgd of gedemoniseerd werden, wat uiteindelijk z'n hoogtepunt vond in de Holocaust waarin gepoogd werd het complete joodse volk in Europa uit te roeien. Om die redenen ligt het allemaal wat gevoeliger.

Overigens vind ik niet dat joden daarom anders behandeld moeten worden, maar dat terzijde.
Joden zijn mensen die het Jodendom aanhangen. Dus geen etnische groepering, maar een religieuze groepering. Blijft bijv. Mrdechai Vanunu nog steeds Joods ondanks dat hij overgestapt is naar het christendom???
Oud 02-03-2006, 14:38
Verwijderd
Voor de goede orde: ik val noch joden noch het jodendom aan.
Oud 02-03-2006, 14:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 15:36 :
Joden zijn mensen die het Jodendom aanhangen. Dus geen etnische groepering, maar een religieuze groepering. Blijft bijv. Mrdechai Vanunu nog steeds Joods ondanks dat hij overgestapt is naar het christendom???
Ja

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 15:38 :
Ja

Zal hij niet leuk vinden.
Oud 02-03-2006, 14:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 15:40 :
Zal hij niet leuk vinden.
Nee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 15:43 :
Nee
betekent het dan dat je geen jood kunt worden en er alleen een bent als je joods geboren bent???
Oud 02-03-2006, 14:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 02-03-2006 @ 15:44 :
betekent het dan dat je geen jood kunt worden en er alleen een bent als je joods geboren bent???
Nee dat betekent het niet
(bv. Ruth, oma van koning David)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 15:45
Verwijderd
Oscar-bazen bekijken nationaliteit Paradise Now

Uitgegeven: 17 februari 2006 09:11

LOS ANGELES - Bazen van de Oscar-filmonderscheidingen beraadslagen over de nationaliteit van de Nederlands-Palestijnse productie Paradise Now. Het werk is als inzending uit Palestina genomineerd in de categorie beste niet-Engelstalige film.

Functionarissen van de instelling die de Oscars toekent, de Academy Of Motion Picture Arts And Sciences, bevestigden donderdag dat een wijziging wordt overwogen. Oscar-bazen denken aan Palestijnse Gebieden, om een stortvloed van kritiek uit Israël en van Amerikaans-joodse gemeenschappen te voorkomen.


Een woordvoerder sloot uit dat de film in verband met de Nederlandse financiering als Nederlands wordt bestempeld: "Geen sprake van. Onmogelijk".

Israëlische media meldden eerder deze week dat invloedrijke joden en diplomaten in de Verenigde Staten druk zouden uitoefenen op de Oscar-organisatie om de omstreden film over Palestijnse zelfmoordenaars niet als inzending uit Palestina te bestempelen.

Palestina is geen internationaal erkend land.

bron: nu

Kijk dit is nou een joods complot
Oud 02-03-2006, 15:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik geloof dat r een israelische producent achter zit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 15:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 16:55 :
Ik geloof dat r een israelische producent achter zit.
Ja,.

Amir Harel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 15:56
Verwijderd
Daar komt de aap uit de mouw.
Oud 02-03-2006, 16:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-03-2006 @ 16:56 :
Daar komt de aap uit de mouw.
Wat.

Dat er een Israelische producent achter Paradise Now zit en dat het Israelische Filmfonds geld heeft gegeven voor de distributie ervan?

[edit: productie moest distributie zijn]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 17:00 :
Wat.

Dat er een Israelische producent achter Paradise Now zit en dat het Israelische Filmfonds geld heeft gegeven voor de distributie ervan?

[edit: productie moest distributie zijn]
Israël: 'Paradise now' is Nederlands
Uitgegeven op maandag 13 februari 2006 om 09:54:45

(Novum) - 'Paradise now' moet aan de strijd om de Oscars niet meedoen als Palestijnse film, maar als Nederlands product. Dat vinden het Israëlische consulaat in Los Angeles en joods-Amerikaanse groepen. Om die reden bewerken zij de presentatoren van het gala waarbij de filmprijzen worden uitgereikt. Dat heeft een Israëlische diplomaat bevestigd tegenover het persbureau Reuters.

Op internet circuleert een petitie, die is getekend door Israëli's en anderen, met de oproep de Oscar-nominatie voor beste buitenlandse film in te trekken. De film zou massamoord vergoelijken.

'Paradise now' gaat over twee Palestijnse mannen die een zelfmoordaanslag willen plegen in Tel Aviv. Een van de activisten slaat op het laatste moment aan het twijfelen. Vorige maand won het drama een Golden Globe in de categorie beste niet-Engelstalige film. Die prijs geldt als graadmeter voor de Oscars. 'Paradise now' werd ook in Nederland bekroond. Hij kreeg op het filmfestival in Utrecht een Gouden Kalf.

Eerder werd Hany Abu-Assad, de regisseur van 'Paradise now', kwaad op de organisatie die de Oscars uitreikt omdat deze Palestina niet zou erkennen. De film was ingezonden als product uit Palestina, maar de Academy of Motion Picture Arts and Sciences koos de Palestijnse Autoriteit als land van herkomst. De Nederlands-Palestijnse filmmaker noemde de beslissing 'een klap in het gezicht van het Palestijnse volk en de nationale identiteit'.

Abu-Assad vermoedde toen al 'pressie vanuit Israël' op de Academy. De 78e Oscaruitreiking is op 5 maart.

[Copyright 2006, Novum]

Wie heeft het over een Israelische producent of over Israelische filmfondsen? Wat een grap.
Oud 02-03-2006, 16:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Regisseur =/= producent

Amir Harel is co-producent van de film. Bovendien heeft de film geld van het Israelische filmfonds gekregen om de film te distributeren in Israel.

Dat jij je baseert op 1 bron is jouw probleem.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 16:55 :
Ik geloof dat r een israelische producent achter zit.
Moet het dan een Israelische inzending worden?
Oud 02-03-2006, 16:12
Verwijderd
Eén bron? De kranten staan er vol mee. Dus omdat een Israelische co-producent aan de film meegewerkt heeft (? kan er niets over terug vinden btw), heeft hij meer recht dan de Palestijnse regisseur? Ik begrijp niet wat je ermee probeert te zeggen.
Heb je een bron waaruit blijkt dat Israel meegefinancieerd heeft?

Israël vindt ‘Paradise Now’ niet Palestijns
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - De film Paradise Now van de Nederlands-Palestijnse cineast Hany Abu-Assad moet niet als ‘Palestijns’ worden betiteld door de organisatoren van de Oscar-uitreiking in de Verenigde Staten, op 5 maart. Dat vinden Israëlische diplomaten en invloedrijke joden in de Verenigde Staten.

het Israëlische dagblad Yedioth Ahronoth oefenen diplomaten en politici druk uit op de Academy Awards-organisatie in Los Angeles, om Paradise Now te duiden als een Nederlandse film. De krant meldde dit weekeinde al dat de organisatoren van het Oscar-feest inmiddels zijn overtuigd. Deze zullen de film tijdens de ceremonie op 5 maart een andere origine geven.

Paradise Now is een van oorsprong Nederlandse productie. Wegens de gedeelde afkomst van de regisseur en het feit dat de Arabisch gesproken film grotendeels in de Palestijnse gebieden is opgenomen, geldt hij echter als de Palestijnse Oscar-inzending.

De Academy of Motion Picture Arts and Sciences was zondag onbereikbaar voor commentaar, meldde het Britse persbureau Reuters. Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken wilde geen commentaar geven op het bericht.

Paradise Now vertelt het verhaal van Said en Khaled, twee vrienden die een zelfmoordactie in Tel Aviv willen plegen. De kijker ziet hun laatste 24 uur.

De controverse over Paradise Now valt samen met Israëlische onvrede over de film Munich van Steven Spielberg, die is genomineerd voor vijf Oscars. Volgens critici is de film, over de aanslag op Israëlische atleten tijdens de Olympische Spelen van 1972, een aanklacht tegen de Israëlische geheime dienst, en vertekent de film de waarheid.

http://www.volkskrant.nl/kunst/article217566.ece


Interessant trouwens dit:

Slachtoffers: trek nominatie 'Paradise now' in
Uitgegeven op woensdag 01 maart 2006 om 18:20:41

(Novum/AP) - De familieleden van Israëlische dodelijke slachtoffers van zelfmoordaanslagen willen dat de Palestijns-Nederlandse film 'Paradise now' wordt uitgesloten van deelname aan de Oscars. Die worden zondag uitgereikt. Vrijdag overhandigen ze een door 32 duizend mensen ondertekende petitie aan de organisatie, de Academy of Motion Pictures.

'Paradise now' vertelt het verhaal van twee jonge Palestijnse vrienden uit Nablus op de Westoever, die een dubbele zelfmoordaanslag gaan plegen in Tel Aviv. De film kreeg in januari een Golden Globe en is genomineerd voor een Oscar in de categorie beste niet-Engelstalige film.

De familie van tieners die in 2003 bij een zelfmoordaanslag op een bus in de Israëlische stad Haifa omkwamen, vindt dat de film het leed van de slachtoffers veronachtzaamt en wereldwijd terroristische aanslagen zal aanmoedigen. De aanslag, die gepleegd werd door de militante beweging Hamas, kostte aan zeventien mensen het leven. Sinds eind 2000 zijn bij 124 zelfmoordaanslagen 521 Israëliërs omgekomen.

Zondag, de dag van de Oscar-uitreikingen, is het precies drie jaar geleden dat de aanslag in Haifa werd gepleegd. Volgens Yossi Zur, een van de organisatoren van de handtekeningenactie wekt de film de indruk dat het Israëlische gedrag de Palestijnen geen andere mogelijkheid geeft dan aanslagen te plegen. De 16-jarige zoon van Zur, Asaf, kwam om bij de aanslag in Haifa. "Ik vond het moeilijk er niet van overtuigd te raken dat ik de moordenaar ben van mijn zoon", zegt Zur. Sinds de film in Tel Aviv draait, is bijna elke voorstelling uitverkocht.

http://www.nieuws.nl/dossiers/film/2...aradise_now_in
Oud 02-03-2006, 16:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-03-2006 @ 17:12 :
Eén bron? De kranten staan er vol mee. Dus omdat een Israelische co-producent aan de film meegewerkt heeft (? kan er niets over terug vinden btw), heeft hij meer recht dan de Palestijnse regisseur? Ik begrijp niet wat je ermee probeert te zeggen.
Heb je een bron waaruit blijkt dat Israel meegefinancieerd heeft?


http://www.google.nl/search?hs=VFV&h...G=Zoeken&meta=
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:15
Verwijderd
Wat vind je er trouwens van dat de Volkrant spreekt van "invloedrijke joden in Amerika"?

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 12:33.
Oud 02-03-2006, 16:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-03-2006 @ 17:09 :
Moet het dan een Israelische inzending worden?
Misschien een Eur/Pal/Isra inzending

Maar ik hoop niet dat ie in de prijzen valt. En dan eigenlijk meer vanwege de datum. De film heb ik namelijk nog niet gezien en kan er dus ook geen oordeel over geven.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-03-2006 @ 17:15 :
Wat vindt je er trouwens van dat de Volkrant spreekt van "invloedrijke joden in Amerika"?
dubieus
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-03-2006, 16:17
Verwijderd
Je beantwoordt mijn vraag niet.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Hydrogen
500 07-06-2006 14:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.