Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 19:43
Verwijderd
Ik heb even jullie advies nodig over firewalls, en dan met name over de hardwarematige. Er komt hier dus ADSL, wat binnen een maand moet zijn aangelegd, met een vast IP adres. Nu heb ik twee vragen:
1) Is het aan te raden om hier een firewall te installeren, met name omdat er op deze pc niets belangrijks/vertrouwelijks staat. (Punt is natuurlijk wel, dat als deze pc gehackt zou worden mensen DDOS aanvallen zouden kunnen uitvoeren)
2) Zo ja, welke (hardwarematige) firewall raden jullie dan aan? Budget is zo rond de €100.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 19:45
Sublime85
Sublime85 is offline
1) kans is best klein...want waarom zou iemand er zoveel moeite insteken
2) zijn ook firewalls gratis te downloade

greetz
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Sublime85 schreef:
1) kans is best klein...want waarom zou iemand er zoveel moeite insteken
Tis anders een week geleden gebeurd met scholieren.com...

Citaat:
Sublime85 schreef:
2) zijn ook firewalls gratis te downloade
Meestal zijn dat niet de beste; een hardwarematige firewall is toch vaak een stukje beter/veiliger.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:44
MacArt
Avatar van MacArt
MacArt is offline
als je een firewall wilt, kan je waarschijnlijk net zo goed een oud pc-tje nemen, er linux op zetten en um als router/firewall gebruiken.
het is wel ff werk, maar dan heb je ook geen router meer nodig. die zijn nml ook strevens duur
__________________
With all our common consciousness and all our energy, let's feel the sound of the sun and dance!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Tis anders een week geleden gebeurd met scholieren.com...



Meestal zijn dat niet de beste; een hardwarematige firewall is toch vaak een stukje beter/veiliger.
Ik denk niet dat iemand de persoon Duckje persé lastig zou willen vallen. Je bent totaal niet interessant. (NOFI)

En dat een hardware matige firewall veiliger zou zijn...dat mag je me wel even uitleggen, want ik kan absoluut niet bedenken waarom.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:33
LB06
LB06 is offline
Een hardwarematige firewall/router is veiliger, want van buitenaf kan in principe alleen de server worden benaderd (dat apparaatje dus) en dat is vele malen veiliger dan een gewone pc.

De vraag is of zo'n oplossing wel rendabel is en je niet net zo goed Kerio Personal Firewall of ZoneAlarm kunt downloaden. Wil je echter ook meerdere pc's aansluiten op je ADSL lijntje, zou het wel eens nuttig kunnen zijn een hardwarematige router/firewall te kopen.

Edit:
En dat je pc voor DDOS attacks wordt gebruikt kan ook goed worden voorkomen middels een softwarematige firewall.

Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:38
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
hmm, tsja, ik zou persoonlijk geen hardware matige firewall kopen. zeker voor jou adsl lijntje een beetje verspilling van je geld. je kan veel beter gewoon een gratis te downloaden firewall instaleren en evt een oude computer als firewall/router kunnen gebruiken.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:46
wyner
wyner is offline
Sygate Personal Firewall. Werkt als een droom.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Tis anders een week geleden gebeurd met scholieren.com...
Hahahaha!! Mag ik even lachen?

Wat een redenatie. Dus jij hebt in mei ook een beveiligingsdienst ingehuurd om zo je huis te beschermen, want ja, Pim Fortuyn was ook vermoord ! Beetje hetzelfde idee.

Wat denk je dat een hacker leuker vind? Een simpele ADSL-aansluiting plat leggen, of een drukbezochte site? Omdat s.com laatst werd aangevallen, wil niet zeggen dat dan ook gelijk alle kabelgebruikers zich moeten beveiligen...

Anyway, jij hebt met zo'n aansluiting genoeg aan een simpel softwarematig firewalltje, te denken valt bijvoorbeeld aan ZoneAlarm oid.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 09:56
Verwijderd
Tja, als je het zo bekijkt heb je idd gelijk.
'k ben blijkbaar paranoide aan het worden . 'k download wel een softwarematige firewall. In ieder geval bedankt voor de reply's!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ethiek
Mr.Mark
71 08-12-2010 18:52
Software & Hardware [Router] welke kopen?
LexCi
16 02-03-2006 23:59
Software & Hardware [Alg] Consumentenbond wil standaard firewall
dafelix
47 29-03-2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.