Oud 14-06-2019, 17:36
Verwijderd
Hoihoi!
Wat doen jullie zoal tegen bladluis in jullie tuin? Ik heb namelijk een aantal aardbeienplanten, waar ik opeens allemaal puntjes zie zitten mèt tientallen mieren die op en neer wandelen.
Nu heb ik gelezen over afwasmiddel met water, maar dit lijkt mij vrij slecht, aangezien dit toch in de plant trekt en daardoor in de aardbei (d.m.v. via de wortels en via de bladeren). Bananenschillen om de plant leggen (of iets in die trant) werkt niet, aangezien het nog eitjes zijn.

Groetjes van Lara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2019, 22:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lieveheersbeestjes erbij zetten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 22:58
Verwijderd
Miekje naamzoek!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2019, 16:25
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou leven met het feit dat ik dit jaar niet tot nauwelijks aardbeien zou hebben.

Je kunt ze biologisch bestrijden door ergens larven van lieveheersbeestjes te bestellen. Die zijn gek op bladluizen. If ze inderdaad besproeien met een mengsel van water en groene zeep. Groene zeep op zich is niet schadelijk, maar kan wel de zuurgraad van oppervlaktewater veranderen. Zolang je aardbeien niet naast een sloot staan, is dat niet zo'n probleem.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.