Oud 06-05-2019, 20:28
roosjebraak
roosjebraak is offline
hey ,ik ben rozemarijn en ik ben 14 jaar en ik zit in 3 vwo . ik heb een probleem . iets wat op 18-10-2018 starte , om mijn verhaal te snappen moeten we terug naar de 1ste van de middelbare school . tijdens het oefenen van de coopertest kreeg ik een constante pijn in mijn beiden knieen . dit hield ook gewoon op na het rennen .mijn docent snapte dit en ik hoefde dit jaar de coopertest niet te doen . in de 2de van de middelbare school kreeg ik het weer tijdens het rennen , ik heb dit jaar de coopertest wel gewoon gedaan (met pijn en moeite ) .hierna had ik erg last van steken in mijn heupen als ik rende , maar voor de rest niet . in de 3e had ik dezelfde leraar voor gym als ik de 1ste . tijdens het oefenen (voor de coopertest) had ik opnieuw last , ik voelde me er dit jaar niet goed bij , en wou stoppen en niet meer rennen . ik wist dat het niet geod was ( dat zei mijn gevoel raar he ) . tijdens de coopertest moest ik stoppen en mijn cijfer was een 2,2 ! de week erna was de herkansing van de coopertest ,deze moest ik lopen omdat ik een onvoldoende had gekreggen . deze heb ik uitgelopen tot mijn spijt , met de kennis van later . mijn vriendinnen steunden mijn enorm (ook ervoor al ) . na de coopertest gingen we nog voetballen ( met een grote skippybal) , hier voelden ik nu ook al een steek in mijn knieen . de week erna voelde ik die steek tijdens het lopen en het rennen/sporten . daarna heb ik een ondersteking gekregen aan mijn onderrug (domme pech )( week thuisgebleven van school ) ,dit had er niks mee te maken . later kreeg ik ook pijn toen ik sliep /slaap (nacht's dus ) . daarom ben ik in de week van 12 -12-2018 naar de dokter gegaan . ik ben nogal vol , maar niet dik . ik heb goede heupen ,en daardoor lijk ik dik ,als je me niet kent . die dokter zei dat het aan mijn gewicht lag en mijn knieen waren volgens haar overbelast . ik voelde dat dat niet juist was , het is heel tegenstrijdig ,je wilt dat dat er niks aan de hand is , maar dat gaat tegen je gevoel in ( als je snapt wat ik bedoel ) .dat weekend voelde ik me superrot ( verkoudheid ) , en maandag ben ik thuisgebleven ,want ik kon echt niet meer de trap op . ben opnieuw naar de dokter gegaan ( dezelfde ) , ze zei nu dat ik osgood slachter had , duur woord voro groeipijn , ik vond het onzin want ik ben al lang al uitgegroeid . toen ben ik de stoffen brace gaan dragen onder mijn kleren , dit hielp heel erg , maar ik voelde de pijn nog steeds constant . toen 4 weken rust gehouden , en vervolgens naar een andere dokter gegaan , en die zei nu dat het patellofemoraal pijnsyndroom is . ik kreeg oefeningen mee om mijn bovenbeenspieren te trainen . ondertussen mocht ik niet mee rennen ( dat was een probleem tijdens de gymlessen ( alles wat je doet ,meot je rennen , en ik wou niet het risco lopen dat ik er een bal tegenaan kreeg ), de leraar was begripvol ( hij dacht voelde zich volgens mij zelf een beetje schuldig , omdat hij nog zei voor de coopertest niet foceren ) . ) . in de voorjaarsvakantie ben ik gaan behandelen bij de fysio , hier werd mij verteld dat het nog jaren zou kunnen duren . in de klas had ik een paar aso meiden ( ik zat al vanaf de 1ste met hun in de klas , om gek van te worden ) die vonden dat ik me aanstelden en gingen in de andere lessen bvb ak zeggen (op antwoord van de leraar ) :maar meneer ik kan niet rennen. door de gym lessen kon een week herstellen van de toenemende pijn en net toen hij afnam moest ik weer gymen , gelukkig geef ik het nu wel wanneer ik niet meer kan , de pijn is toenomen in deze tijd ,ik voel de pijn nu altijd ,desondanks mijn braces .. ik ben nu op ( mentaal en fysiek ) ik voel constante pijn in mijn knieen ( vooral aan de zijkanten en de binnenkant , en bij inspannig ( ook lopen en zitten ) ook bij mijn knieschijf , ik heb soma het enorme pijnscheuten en het gevoel dat ik door mijn knie heen zak ) , door dit ( ook nacht's) kom ik moeilijk in slaap en slaap ik slecht ( ook doordat ik vroeg op moet voor school en door de warmte nacht''s ). ook kan ik mijn rust niet pakken door de stress van school en studiekeuze en de constante pijn . de plek waar ik echt tot rust kom ( waar ik alles vergeet ) ligt een halfuurtje van mijn huis en ik kan er door andere omstandigheden pas over 4 weken naar toe .
mijn vraag is hebben jullie hiermee ervarignen en wat zijn jullie tips voor mij in deze sitautie ?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2019, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou de fysiotherapeut om advies vragen. Eventueel een fysiotherapeut zoeken in een praktijk waar je ook begeleid kan sporten zodat je gericht kan trainen zonder dat je last krijgt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 22:01
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Site voor goede informatie voor dit soort dingen:
https://www.thuisarts.nl/patellofemoraal-pijnsyndroom

Overgens is een Osgood-Schlatter GEEN groeipijn. Dat is een probleem van de peesaanhechting onder je knieschijf, meestal wel goed te onderscheiden van andere problemen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Houdt dit topic hoog zodat Onzin niet vergeet te hardlopen - en andere sporten
Verwijderd
500 29-12-2015 11:38
Lichaam & Gezondheid Pijn in knieën
Krekkie
12 25-12-2010 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.