Oud 03-04-2019, 11:16
Verwijderd
Oke nouuu ik heb laatst wat dingen verkocht op Ebay... Ik heb nu zo'n 250 euro voor nu gebruik. ik wilde eerst Philips Hue en een Samsung Watch Active halen, maar nu ik hier echt ben met genoeg geld wil ik die toch niet meer halen.
Nu heb ik dus geen idee wat ik met m'n 250 euro moet doen, want als ik probeer te sparen spendeer ik uiteindelijk alles aan de McDonalds of Appie ofzo. Maar ik wil wel nog meerdere dingen kopen uiteindelijk: 8GB ram, Philips Hue(met mogelijke inleg van ouders), een monitor standaard en ja een smartwatch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2019, 11:25
Verwijderd
Nog wat langer nadenken over wat je er nu mee wil. Het hoeft niet nu uitgegeven te worden, dat geld heb je over een maand ook nog.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 11:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je een spaarrekening of spaarpot? Als het geld minder makkelijk toegankelijk is, geef je het ook vaak minder snel uit.

Het lijkt mij een beetje zonde om het geld nu uit te geven, omdat je het nu toevallig hebt, zonder er iets voor te kopen wat je echt graag wil hebben. Ik zou het geld bewust bewaren tot je wel een keer echt iets wil kopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Heb je een spaarrekening of spaarpot? Als het geld minder makkelijk toegankelijk is, geef je het ook vaak minder snel uit.

Het lijkt mij een beetje zonde om het geld nu uit te geven, omdat je het nu toevallig hebt, zonder er iets voor te kopen wat je echt graag wil hebben. Ik zou het geld bewust bewaren tot je wel een keer echt iets wil kopen.
Jaajaa, ik spaar het meeste maar kijk als ik het geld voor iets heb koop ik het nooit terwijl ik er wel voor spaarde en het ook wil. Maarr ja als ik het bedrag heb vind ik het bedrag te groot en begin ik te twijfelen. Om zo te zeggen angst voor een slechte koop omdat ik het geld ook maar 1 keer kan uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 12:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jaajaa, ik spaar het meeste maar kijk als ik het geld voor iets heb koop ik het nooit terwijl ik er wel voor spaarde en het ook wil. Maarr ja als ik het bedrag heb vind ik het bedrag te groot en begin ik te twijfelen. Om zo te zeggen angst voor een slechte koop omdat ik het geld ook maar 1 keer kan uitgeven.
Maar in al die tijd dat je spaart denk je toch ook steeds "Wil ik dit echt?" en "Heb ik dit bedrag er voor over?". Ik vond het zelf altijd heel nuttig om na te denken over hoeveel ik had moeten doen voor dat geld. Wilde ik voor die aankoop een dag werken, of drie maanden lang het loon van mijn zaterdagbaantje opzij zetten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Maar in al die tijd dat je spaart denk je toch ook steeds "Wil ik dit echt?" en "Heb ik dit bedrag er voor over?". Ik vond het zelf altijd heel nuttig om na te denken over hoeveel ik had moeten doen voor dat geld. Wilde ik voor die aankoop een dag werken, of drie maanden lang het loon van mijn zaterdagbaantje opzij zetten?
Ik wil het heeell graag maar dan ben ik weer broke en ik kan maar 1 van die 4 dingen halen enzo.
En ik cheat al dat geld dus ja maakt niet echt uit
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 14:21
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Anders vraag je aan je ouders of ze een spaarrekening voor jou openen. Zorg er dan ook voor dat alleen zij geld kunnen overmaken op dat account. Op die manier moet je eerst je ouders weten te overtuigen dat het de prijs echt waard is voordat je het kan kopen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Anders vraag je aan je ouders of ze een spaarrekening voor jou openen. Zorg er dan ook voor dat alleen zij geld kunnen overmaken op dat account. Op die manier moet je eerst je ouders weten te overtuigen dat het de prijs echt waard is voordat je het kan kopen
Het is niet mijn ouders die het erg vinden dat ik zoiets koop, nee het is ik
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 16:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Het is niet mijn ouders die het erg vinden dat ik zoiets koop, nee het is ik
Dan doe je het bij iemand anders die je vertrouwt. Broer/zus, opa/oma of desnoods je beste vriend
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 17:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Misschien moet je gewoon eens wat minder geobsedeerd zijn door geld.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je gewoon eens wat minder geobsedeerd zijn door geld.
Geld is belangrijk
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 17:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Spaar het op. Zorg ervoor dat je even later genoeg geld hebt om een appartement voor jezelf te kopen. Koop er niks anders van
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 18:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Spaar het op. Zorg ervoor dat je even later genoeg geld hebt om een appartement voor jezelf te kopen. Koop er niks anders van
Ik ben vanaf m'n eerste bijbaantje af heel erg spaarzaam geweest, maar met wat ik op m'n 18e had gespaard kon ik echt geen appartement kopen. Een leuke auto misschien, maar een appartement echt niet. Als je dan eenmaal gaat studeren gaat je spaargeld er heel snel doorheen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2019, 21:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Geld is belangrijk
Niet zoveel als jij lijkt te denken dat het doet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 04-04-2019, 15:40
gaia.thrie
Avatar van gaia.thrie
gaia.thrie is offline
Open een spaar-rekening, of hou het geld bij. Wat mij betreft, lijkt het alsof je moet uitgeven. En dat hoeft niet.

Bai
__________________
I'm not weird, its called being yourself.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2019, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Open een spaar-rekening, of hou het geld bij. Wat mij betreft, lijkt het alsof je moet uitgeven. En dat hoeft niet.

Bai
Inderdaad! Ik hoef het eigenlijk niet uit te geven
Met citaat reageren
Oud 05-04-2019, 10:38
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Inderdaad! Ik hoef het eigenlijk niet uit te geven
zie hier! onze nieuwe 011373!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2019, 16:36
Verwijderd
Citaat:
zie hier! onze nieuwe 011373!
Zie hier! 1/7 van de gruzelementen van 011373

Laatst gewijzigd op 18-05-2019 om 19:00.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2019, 08:57
Hazero
Hazero is offline
Koop een Playstation! Is oprecht heel leuk haha
Met citaat reageren
Oud 28-05-2019, 12:54
BasBasLol
BasBasLol is offline
Investeer het in huizen of importeer diesels uit Duitsland. Gespreide beleggingsfondsen schijnen ook goed te werken.
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Tussenjaar gehad, maar studiekeuze maken is nog s.moeilijk, vooral met dit monster...
ObiWanKenobi
21 20-04-2018 21:56
Liefde & Relatie Problemen met m'n vriend en m'n moeder
Daantje_0705
18 08-10-2011 15:47
Liefde & Relatie ouders van m'n vriendin
WelcomeHome
21 01-10-2004 14:13
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 03:11
Vrije tijd Hattrick V
Mitros
500 08-12-2003 00:47
De Kantine Help jij zwervers?
Phileine
91 25-06-2003 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.